Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vastzetten gas/licht

<<

Anoniem50

Bericht 31 Mei 2014 13:34

Vastzetten gas/licht

Hoi,

Ik kom net tot de conclusie dat mijn jaar 'vast' bij Essent morgen afloopt. Ik was er van overtuigd dat dit pas op 1 juli zou gebeuren, dus nu zit ik voor mezelf lichtelijk in tijdsnood. Ik heb wat vragen aan jullie, want Essent kan pas aankomende donderdag contact met mij opnemen en zijn nu natuurlijk gesloten.

Hebben jullie een vast of los tarief bij jullie energiemaatschappij? Waarom wel/niet?
Welke energiemaatschappij hebben jullie? En bevalt dat?
Zijn jullie weleens overgestapt van energiemaatschappij? En gaf dat problemen?
Als ik besluit om nu 3 jaar vast te nemen en ik verhuis binnen een jaar, hoe zit het dan met afkopen? Iemand die dit toevallig weet? Kans is namelijk groot dat ik binnen een jaar het bord 'te koop' ervoor zet. Is het dan wel raadzaam om het nog vast te laten zetten?

Als jullie zelf nog aanvullingen hebben, graag!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Mei 2014 14:45

Re: Vastzetten gas/licht

Wij zetten het vaak vast voor 2 jaar en dan stappen we weer over. Geeft geen gedoe

Volgens mij mag je na een jaar ontbinden. Soms krijg je dan een boete en die betalen vaak de nieuwe leverancier.
Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 31 Mei 2014 14:46

Re: Vastzetten gas/licht

Qua verhuizen, afkopen e.d., is verschillend per maatschappij. Ik zou daarom even op hun website kijken, het staat vast onder veelgevraagde vragen o.i.d.

Wij hebben momenteel variabel, ook doordat hij is afgelopen en ik er te laat achter kwam. Ik moet mij hier nog in gaan verdiepen een keer.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2014 02:52

Re: Vastzetten gas/licht

Bij Greenchoice kan je vastzetten zonder boete bij het verbreken van het contract. Het enige is wel dat wanneer je binnen een jaar overstapt, ze met terugwerkende kracht het variabele tarief gaan rekenen ipv het vaste tarief.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Jun 2014 06:16

Re: Vastzetten gas/licht

ik zou sowieso eens vergelijken via gaslicht.com wat met jouw verbruik het goedkoopste is. Kun je gewoon rustig regelen. Overigens kun je rustig overstappen zolang je nu niks regelt, je komt niet gelijk voor een nieuw jaar vast te zitten. Dat mag namelijk niet :) En overstappen merk je niks van, je energie loopt rustig door zonder dat je een monteur ziet. Je krijgt alleen een factuur van een ander.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers