Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na jarenlang pumps te hebben gedragen ineens zere voeten.

<<

boterbloempje

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 19 Sep 2013 13:49

Bericht 31 Mei 2014 15:42

Na jarenlang pumps te hebben gedragen ineens zere voeten.

Hi,

Ik ben 28 en heb vanaf mijn 16e heel veel op hoge pumps gelopen.
Ik heb zelfs toen ik zwanger was van mijn zoontje (bijna 5 jaar geleden) ,de hele zwangerschap op pumps gelopen.

Nu krijg ik de afgelopen tijd ineens zere voeten tijdens het dragen van pumps,ook bij pumps waar ik eerder de gehele dag probleemloos op liep.
Momenteel bestaat mijn schoenencollectie uit 5 paar pumps,deze heb ik vorig jaar allemaal gekocht.
Deze 5 paar kon ik vorig jaar, zonder problemen de hele dag dragen.

Sinds vorig jaar zomer ben ik ook platte schoenen gaan dragen omdat ik toen tijdelijk in de bediening ging werken.
Ik kon probleemloos de hele dag lopen op mijn hoge hakken,maar mijn baas vond dat niet zo leuk.
Dus toen ben ik gympen gaan dragen. Daardoor kreeg ik een pijnlijke rug omdat ik geen platte schoenen gewend was.
Na een aantal maanden ging de pijn weg en liep ik zonder problemen de hele dag op gympen.
Sinds die tijd heb ik behalve in het weekend,zelden pumps gedragen.
Dit omdat ik er ineens erg zere voeten van kreeg.
Zó pijnlijk dat ik 1 keer ben flauw gevallen, omdat ik door bleef lopen met de pijn.
Mijn hele voeten zaten toen onder de blaren en dat door pumps die ik daarvoor altijd met plezier heb gedragen.
Het is mij ook opgevallen dat ik knobbels op mijn tenen heb gekregen.

En nu kan ik gewoonweg geen pumps meer dragen,ik heb hele mooie pumps.
Die ik soms weleens aantrek (kan het niet laten) maar naar een uur wissel ik ze alweer om voor de ballerina's die in mijn tas zitten.
Ik vind dit echt ontzettend jammer,pumps horen gewoon bij mij.
De kleding die ik draag (ik heb ongeveer dezelfde kledingstijl als Lorena van GTST),droeg ik eerder met pumps.
Nu mis ik mijn pumps en weet ik niet meer hoe ik mijn kleding moet combineren.
Ik draag al ruim 12 jaar alles met pumps eronder.
Ik heb geen problemen met het lopen erop,maar op een of andere manier krijg ik nu ontzettend zere voeten.

Jullie zullen wel denken,waar maak je je druk over?!
Voor mij is het moeilijk om afstand te doen van mijn pumps.
En sinds ik geen pumps meer kan dragen voel ik me niet meer zo zelfverzekerd/sexy is mijn kleding als voorheen.

Wat ik precies met dit topic wil?
Even mijn verhaal kwijt kunnen en ik ben benieuwd of jullie tips hebben.

Mochten jullie vragen hebben,stel ze gerust! ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Mei 2014 16:38

Re: Na jarenlang pumps te hebben gedragen ineens zere voeten

Ik snap dat dat superkut is. En het is lastig ergens aan te wennen als je het eigenlijk niet wilt. Het lijkt me wel een duidelijk signaal van je lichaam.. Succes!
#teammaple🍁
<<

Anoniem51

Bericht 31 Mei 2014 16:55

Re: Na jarenlang pumps te hebben gedragen ineens zere voeten

Het komt op mij over (ik kan het mis hebben) dat je destijds je spieren en pezen een beetje verpest hebt door alleen maar pumps te dragen, vandaar ook dat je ineens pijn kreeg toen je platte schoenen moest gaan dragen. Spieren die anders heel ingekort zaten, moest je toen ineens op gaan rekken. In de loop der tijd zijn je spieren en pezen door de platte schoenen weer normaal geworden en loop je nu tegen datgene aan waar iedere vrouw tegenaan loopt als ze te lang op pumps wil doorlopen :) Vervelend, dat zeker!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Mei 2014 17:01

Re: Na jarenlang pumps te hebben gedragen ineens zere voeten

Het lijkt me misschien verstandig om eens naar de arts te gaan. Ik heb een tijdje geleden een programma gezien waarbij de gevolgen van het dragen van hoge hakken werden laten zien. De stand van je voeten in zulke schoenen is heel slecht voor je lijf omdat al het gewicht opeens op de voorkant terecht komt. Meestal wordt ook aangeraden om na het dragen van hakken, minstens een dag op platte schoenen te lopen om problemen te voorkomen. Aangezien jij al langere tijd op pumps loopt lijkt het me eigenlijk niet meer dan logisch dat het één en ander vergroeit is.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 31 Mei 2014 17:26

Re: Na jarenlang pumps te hebben gedragen ineens zere voeten

Ik heb dit ook gehad. Altijd op torenhoge hakken gelopen zonder problemen. Ik ben een tijd geleden gevallen en door mn voet gegaan. Ik had er zo'n last van dat ik enkele maanden geen hakken meer aan kon. Daarna ging ik weer hakken dragen en kreeg ik snel pijn aan m'n voeten.
Ik heb doorgezet en krijg nog steeds sneller dan eerst pijn, maar het gaat steeds beter.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Jun 2014 01:32

Re: Na jarenlang pumps te hebben gedragen ineens zere voeten

Ik herken het deels. Bij mij zeggen ze altijd: die is geboren met hakken aan. Ik kan niet op platte schoenen lopen daar krijg ik echt zere voeten, benen en rug van. Dus ik kan mij wel voorstellen dat je nadat je jezelf dat aan hebt gewend om op platte schoenen te lopen dat het lastig is om weer op pumps te kunnen lopen zonder pijn. Ze zeggen dat je kuitspieren inkorten naar het lange lopen op pumps... (ik weet er echt het fijne niet van hoor maar ik kan het wel merken met het lopen op platte schoenen, die doe ik het liefste zo snel mogelijk weer uit) Misschien gebeurt er weer het tegenover gesteld na een lange tijd lopen op platte schoenen?
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2014 02:05

Re: Na jarenlang pumps te hebben gedragen ineens zere voeten

Waar zit de pijn op je voet precies? En waar zitten de knobbels precies waar je het over hebt?

Het is sowieso heel ongezond om altijd op hakken te lopen, daar ga je vroeg of laat echt last van krijgen. Je pezen verkorten, er komt een verhoogde druk op je voorvoeten en je gebruikt je voeten dus niet zoals het bedoelt is.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron