Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij om te ontspannen?

<<

Anoniem119

Bericht 26 Mei 2014 22:07

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Koken, echt heerlijk rustgevend, juist ook als t chaotisch is vol stappen. Ik kan daar echt van genieten en rustig van worden.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 26 Mei 2014 22:14

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Opsluiten in de badkamer en lekker tutten..heerlijk! Of met een boek/tijdschrift onder een kleedje op de bank, kaarsjes aan, hapje en drankje erbij en het ontspannen kan beginnen.

Oh en als ik niet geblesseerd ben, sporten! Dan ben ik vooral daarna echt ontspannen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Mei 2014 22:23

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Tv kijken, lezen, forummen, gitaar spelen, sporten en sinds kort mediteer ik af en toe (ik doe een cursus mindfulness). Vanaf woensdag krijgen we daar ook wat yoga-oefeningen bij, wat echt compleet nieuw voor me is, dus ik ben benieuwd!
❤ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 26 Mei 2014 22:47

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Een rondje lopen om mijn hoofd leeg te maken, een rondje fietsen door het bos voor hetzelfde en ben dan helemaal gelukkig als ik een eekhoorntje, mooie bloemen oid zie en het pas gemaaide gras ruik. Ik ben afgelopen zaterdag een dagje weg geweest: trein, bus metro, Purmerend, Zaandam Amsterdam. Op zich best wel een drukke dag maar wel heerlijk ontspannen toen ik thuis was omdat het echt even iets anders was. Zoals gisteren heerlijk in de tuin liggen met een tijdschrift.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem124

Bericht 26 Mei 2014 23:56

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Fotograferen, muziek luisteren met koptelefoon op of naaien.
<<

Patsy

Bericht 27 Mei 2014 08:35

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Bij mij wdrkt voor de tv hangen wel goed, verder ontspan ik door te internetten, lezen of in bad te gaan. Mijn hoofd krijg ik het makkelijkste leeg door te gaan sporten.
<<

Anoniem97

Bericht 27 Mei 2014 10:12

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Hardlopen, dat is voor mijn hoofd heel goed, lekker leeg lopen.
In een warm bad met lekkere badolie, dat is vooral lichamelijk erg fijn.

En gewoon tussen door een filmpje/serie kijken, boek lezen, dat soort dingen.
<<

Anoniem253

Bericht 27 Mei 2014 18:34

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Bedankt voor alle tips! Heb besloten het hardlopen weer op te pakken en weer boeken ga lezen. Van tv kijken ontspan ik niet echt omdat ik dan tussendoor weer op mijn tefefoon zit ;).
<<

Anoniem168

Bericht 27 Mei 2014 21:02

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Maar kan je dan je telefoon niet even uitzetten en aan de kant leggen? Dat je tegen de belangrijkste mensen zegt dat je even niet bereikbaar bent? Of de de telefoon gewoon ergens anders leggen op een andere kamer zodat je er niet zo bij kan? Denk wel dat het begin moeilijk is, maar dat je na een tijdje wel merkt dat het je meer rust geeft, écht even tijd voor je zelf.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 27 Mei 2014 21:11

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Hardlopen
winkelen
onder de zonnebank
douchen
lezen
internetten
wijntjes drinken :P
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem112

Bericht 27 Mei 2014 21:14

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Wandelen in t bos of strand
Hardlopen
Uit eten gaan samen
Uitgebreid douchen
Iets lekkers bakken
Sexen
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Mei 2014 09:14

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Koken of bakken
Boek lezen
Buiten fietsen of lopen
TV/film kijken soms, meestal vind ik de programma's zo slecht of saai dat ik mijn telefoon of laptop er bij pak en dan is het niet meer echt ontspannend.

Ik probeer meer zonder laptop/telefoon in de buurt te doen. Ik merk echt dat ik een beetje verslaafd ben, terwijl ik dat helemaal niet wil. Het kost wel moeite en gaat de ene dag beter dan de ander, maar het is wel fijner.
<<

Anoniem144

Bericht 28 Mei 2014 22:17

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Strijken ( als ik eenmaal lekker bezig ben is het ontspannend) , een boek lezen, op de bank of in bed tv kijken, op bed/bank liggen en muziek luisteren, Wandelen in het bos
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 29 Mei 2014 09:54

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Ik kan me heel moeilijk ontspannen. Ik kan wel uren doelloos tv kijken ofzo maar ik ontspan daar niet echt van.

Ik weet dat lezen me wel ontspanning geeft, maar dat ligt ook wel weer aan het soort boek. Uit sommige boeken en verhalen komen dingen naar voren die ik in mijn eigen leven ook zo zou willen en dat levert me dan weer druk op want ik kan dat niet scheiden en ga gelijk over mijn eigen leven nadenken.

Ik loop hard maar ook daarvan kan ik niet ontspannen. Leeg hoofd? Die heb ik 1 keer mogen ervaren in de 4 jaar dat ik ren. Ik blijf maar malen in mijn hoofd over dat ik sneller moet, verder moet etc. Heel irritant.

Ik heb wel een keer een mindfulness oefening gedaan van de vgz app en dat helpt wel, nu moet ik me er alleen nog wel echt toe gaan zetten om dat vaker te doen. Ik denk alleen steeds dat ik daar geen tijd voor heb, maar juist daarom moet ik er tijd voor vrij maken :-).
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Mei 2014 10:06

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

- met de hond wandelen of alleen al samen met de hond op de bank liggen en knuffelen
- met de paarden bezig zijn is pure ontspanning ( borstelen, stal uitmesten, rijden alles)
- film kijken met mijn vriend

Ik kan eigenlijk heel goed ontspannen, vroeger ook bijvoorbeeld als ik op de bus moest wachten, gewoon lekker rondkijken en dagdromen.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 29 Mei 2014 10:50

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Kiek, vervelend dat je hoofd vol zit tijdens het rennen. Ik kan juist tijdens sporten niet goed nadenken :). Hoe kwam het dat die ene keer wel lukte dan?

Oeh, ik kan me ultiem ontspannen in een sauna of hamman. Maar alleen als het niet te druk is. Bij mij in de buurt zit de beste hamman ever, het is alleen wat prijzig.
En kan me ook goed ontspannen met Netflix! Wat een uitvinding.
<<

Anoniem 63

Bericht 29 Mei 2014 21:30

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Ik 'vlucht' vaak ook in tv/laptop/telefoon terwijl ik daar uiteindelijk helemaal niet ontspan. Een goede komische film werkt wel ontspannend voor mij. Verder zijn lezen (luchtige dingen), wandelen en geconcentreerd bezig zijn met bijv. een puzzel(legpuzzel) of creatief werkje dingen die me helpen echt te ontspannen. Mediteren heb ik vroeger ook gedaan, dat wil ik eigenlijk wel weer oppakken. Ik kan dan in korte tijd zoveel rust krijgen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Mei 2014 23:07

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

In mn eentje naar de bios gaan, gewoon 's middags, werkt ook echt ontspannend voor mij. Vooral omdat het dan rustig is en ik daar mn telefoon tenminste niet steeds tevoorschijn kan halen en ik dus echt helemaal in de film zit.
❤ 7 juni 2018
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 31 Mei 2014 19:41

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Het enige wat bij mij werkt is sporten, zo intensief mogelijk en tot het gaatje gaan.
<<

Jip

Bericht 31 Mei 2014 19:43

Re: Wat doe jij om te ontspannen?

Sporten en dan lange fietstochten of looprondes in mijn eentje. Creatief bezig zijn ontspant me ook, maar daar doe ik (te) weinig mee.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers