Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huwelijksreis ideeën en tips

<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 26 Mei 2014 15:03

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Sunshine27 schreef:
Zonnetje schreef:Wij zijn vorig jaar getrouwd en op huwelijksreis geweest naar Bali. We zijn 20 dagen weg geweest en hebben daar rondgereisd en vanalles gezien en gedaan, maar ook lekker op het strand gelegen. In totaal waren we met z'n tweeën bijna 6000 euro kwijt, inclusief alles, dus ook eten, drinken, souvenirs en excursies daar. De tickets waren wel wat duurder, omdat we in het hoogseizoen gingen (juli).


Heb je daar dan zelf rond gereisd of met een georganiseerde reis?

Wij gaan ook op huwelijksreis naar Bali, zin in! :smile:


Wij hebben zelf rondgereisd, maar wel van tevoren de hotels geboekt, omdat dat ons rust gaf. Bovendien hadden we de eerste dag zo'n leuke chauffeur die ons de hele dag rondreed, dat we hem de andere dagen dat we dingen wilden zien en/of naar een ander hotel gingen ook hebben geboekt. We zijn ook twee nachten naar de Gili-eilanden geweest. Daar was het ook zo mooi. Echt een leuke aanrader om dat erbij te pakken!

Maar Bali is ook geweldig. Dat gaat een prachtige huwelijksreis worden.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 26 Mei 2014 15:27

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Zonnetje schreef:
Sunshine27 schreef:
Zonnetje schreef:Wij zijn vorig jaar getrouwd en op huwelijksreis geweest naar Bali. We zijn 20 dagen weg geweest en hebben daar rondgereisd en vanalles gezien en gedaan, maar ook lekker op het strand gelegen. In totaal waren we met z'n tweeën bijna 6000 euro kwijt, inclusief alles, dus ook eten, drinken, souvenirs en excursies daar. De tickets waren wel wat duurder, omdat we in het hoogseizoen gingen (juli).


Heb je daar dan zelf rond gereisd of met een georganiseerde reis?

Wij gaan ook op huwelijksreis naar Bali, zin in! :smile:


Wij hebben zelf rondgereisd, maar wel van tevoren de hotels geboekt, omdat dat ons rust gaf. Bovendien hadden we de eerste dag zo'n leuke chauffeur die ons de hele dag rondreed, dat we hem de andere dagen dat we dingen wilden zien en/of naar een ander hotel gingen ook hebben geboekt. We zijn ook twee nachten naar de Gili-eilanden geweest. Daar was het ook zo mooi. Echt een leuke aanrader om dat erbij te pakken!

Maar Bali is ook geweldig. Dat gaat een prachtige huwelijksreis worden.


Leuk om te lezen, wij willen ook een auto met chauffeur regelen. Waar zijn jullie allemaal geweest als ik vragen mag? Wat zijn echte aanraders/afraders?

Wij hebben ook gekeken naar een georganiseerde rondreis of individuele rondreis. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om op :nopompom: 1 plek te blijven, en vanuit daar excursies te boeken en een chauffeur met auto. Dat scheelde enorm veel geld namelijk...
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Mei 2014 16:31

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Check wel even of er geen regenseizoen is als je gaat in november! Ik was met vakantie in Java & Bali in november paar jaar terug en toen bijna alleen maar regen gehad, dat is beetje zonde als het je huwelijksreis is en je lekker wil relaxen!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 26 Mei 2014 19:19

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Leuk om te lezen, wij willen ook een auto met chauffeur regelen. Waar zijn jullie allemaal geweest als ik vragen mag? Wat zijn echte aanraders/afraders?

Wij hebben ook gekeken naar een georganiseerde rondreis of individuele rondreis. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om op :nopompom: 1 plek te blijven, en vanuit daar excursies te boeken en een chauffeur met auto. Dat scheelde enorm veel geld namelijk...[/quote]

Dit was in het kort onze vakantie naar Bali:
Wij hebben eerst vier nachten in Sanur gelogeerd, toen zijn we via de tempel Tanah Lot naar het noorden naar Lovina gegaan. Daar hebben we 's ochtends vroeg dolfijnen gezien en zijn we in een boeddhistisch klooster geweest, bij warmwaterbronnen, de Pura Ulun-tempel in het Bratanmeer en bij een heel hoge waterval. We hebben drie nachten in Ubud geslapen en daar de rijstvelden gezien, het apenbos, koffie- en theeplantages, we hebben ananas zien groeien en pinda's en we zijn gaan raften in de Ayung-rivier (heel gaaf!). Onderweg naar Candidasa hebben we verschillende tempels en grotten gezien, de koningsgraven en de moedertempel Besakih. Vanuit Candidasa zijn we naar Tenganan gefietst, een dorp waar de alleroudste stam van Bali leeft. Vanuit Candidasa hebben we de overtocht naar de Gili-eilanden gemaakt waar we gesnorkeld hebben. Daarna hebben we nog op een olifant gereden en zijn we naar de Budha to budha-fabriek geweest. De laatste vier nachten logeerden we in Seminyak. Vanuit daar zijn we nog een dag naar Nusa dua geweest, onder andere naar Padang beach: een heel mooi strand. Bij de Pura Ulu Watu-tempel hebben we bij de ondergaande zon een heel mooie dans gezien. We zijn ook een avondje naar Kuta gegaan: de uitgaansplaats van de Australiers. Daar is ook het monument van de aanslagen die in 2002 op Bali zijn gepleegd. Mocht je daar in de buurt logeren, dan is Potato Head in Seminyak een leuk restaurant om te gaan eten. Het is voor daar wel duur (richting Nederlandse prijzen), maar het is echt een beleving.

In welke plaats zitten jullie? Je kunt prima dagtochten maken, maar houd er wel rekening mee dat je lang onderweg bent. Er is geen één snelweg op het eiland en vaak is de gemiddelde snelheid die een chauffeur rijdt zo'n 40 km/u.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 26 Mei 2014 19:47

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Zonnetje leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben, leuke dingen.
Mijn zwager en schoonzus zijn ook op Bali geweest en raden Sanur bijvoorbeeld af om lange tijd te zitten ( bejaardenoord haha volgens mijn zwager). Wij zitten in Kuta, wij vinden het leuk om wel in de drukte te zitten en dat er van alles te doen is. Als we willen kunnen we een excursie boeken of met een chauffeur ergens naar toe rijden. Een rondreis hadden we eerst ook in gedachten, maar was a veel duurder en b minder relaxed. Dus ik hoop dat we de juiste keuze hebben gemaakt, maar goed niet iedereen vind hetzelfde leuk natuurlijk. We zullen zien... Heb je ook nog leuke dingen gekocht zonnetje?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Mei 2014 20:04

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Voor de Dominicaanse republiek kan ik je catalonia gran Dominicus in Bayahibe aanraden. Bayahibe ligt aan de Caribische zee (de oostkust, punta cana niet) en dat is echt super mooi.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 26 Mei 2014 20:11

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Sunshine27 schreef:Zonnetje leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben, leuke dingen.
Mijn zwager en schoonzus zijn ook op Bali geweest en raden Sanur bijvoorbeeld af om lange tijd te zitten ( bejaardenoord haha volgens mijn zwager). Wij zitten in Kuta, wij vinden het leuk om wel in de drukte te zitten en dat er van alles te doen is. Als we willen kunnen we een excursie boeken of met een chauffeur ergens naar toe rijden. Een rondreis hadden we eerst ook in gedachten, maar was a veel duurder en b minder relaxed. Dus ik hoop dat we de juiste keuze hebben gemaakt, maar goed niet iedereen vind hetzelfde leuk natuurlijk. We zullen zien... Heb je ook nog leuke dingen gekocht zonnetje?


Sanur is inderdaad erg rustig. Ik vond het prima om daar de eerste dagen te relaxen, maar niet voor een hele vakantie. Al is Kuta ook wel weer erg druk, maar als je drukte gezellig vindt, zit je daar zeker goed. Er is lekker veel te doen. Vanuit Kuta kun je prima excursies maken, dus jullie hebben vast een goede keuze gemaakt. Op dezelfde plek zitten is wel relaxter dan rondreizen, daar geef ik je gelijk in.

Mijn man heeft een Budha to Budha-armband gekocht in de winkel bij de fabriek. Verder hebben we vooral souvenirs gekocht: een zelfgemaakt houten fotolijstje, een hout gesneden aapje in het dorp waar veel hout wordt bewerkt en we hebben van de reisleiding twee beeldjes gekregen, omdat het onze huwelijksreis was. Verder heb ik er eigenlijk niets gekocht. Oh ja, wel een lekker fout, toeristisch I love Bali-shirt.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 26 Mei 2014 20:36

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Zonnetje schreef:
Sunshine27 schreef:Zonnetje leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben, leuke dingen.
Mijn zwager en schoonzus zijn ook op Bali geweest en raden Sanur bijvoorbeeld af om lange tijd te zitten ( bejaardenoord haha volgens mijn zwager). Wij zitten in Kuta, wij vinden het leuk om wel in de drukte te zitten en dat er van alles te doen is. Als we willen kunnen we een excursie boeken of met een chauffeur ergens naar toe rijden. Een rondreis hadden we eerst ook in gedachten, maar was a veel duurder en b minder relaxed. Dus ik hoop dat we de juiste keuze hebben gemaakt, maar goed niet iedereen vind hetzelfde leuk natuurlijk. We zullen zien... Heb je ook nog leuke dingen gekocht zonnetje?


Sanur is inderdaad erg rustig. Ik vond het prima om daar de eerste dagen te relaxen, maar niet voor een hele vakantie. Al is Kuta ook wel weer erg druk, maar als je drukte gezellig vindt, zit je daar zeker goed. Er is lekker veel te doen. Vanuit Kuta kun je prima excursies maken, dus jullie hebben vast een goede keuze gemaakt. Op dezelfde plek zitten is wel relaxter dan rondreizen, daar geef ik je gelijk in.

Mijn man heeft een Budha to Budha-armband gekocht in de winkel bij de fabriek. Verder hebben we vooral souvenirs gekocht: een zelfgemaakt houten fotolijstje, een hout gesneden aapje in het dorp waar veel hout wordt bewerkt en we hebben van de reisleiding twee beeldjes gekregen, omdat het onze huwelijksreis was. Verder heb ik er eigenlijk niets gekocht. Oh ja, wel een lekker fout, toeristisch I love Bali-shirt.


Nou ik heb er heel veel zin in, door jou verhalen alleen maar meer :smile: . Leuke dingen hebben jullie gekocht, zoiets wil ik ook meenemen. Was ubud leuk met de markt enzo? En hebben jullie daar op bali ook jullie was laten doen? Want om nou voor 17 dagen kleding mee te nemen.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Mei 2014 21:32

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Siep schreef:Voor de Dominicaanse republiek kan ik je catalonia gran Dominicus in Bayahibe aanraden. Bayahibe ligt aan de Caribische zee (de oostkust, punta cana niet) en dat is echt super mooi.


Klopt, maar ik raad niemand die keten aan. Wij waren in 2011 in Catalonia Bavaro, oke, maar niet super. De problemen die we daar ondervonden las ik eenmaal thuis in reviews ook van zusterhotels. Van te voren heb ik veel reviews gelezen over ons hotel, maar ze waren goed.
We zijn ook een keer naar naar Iberostar Hacienda Dominicus geweest, dus die raad ik aan. PC ligt dan wel niet aan de Car. zee, maar op veel plekken oogt het wel zo. Toen ik de 1e keer daar was viel me mond open van verbazing, zo mooi vond ik de blauwe zee. Wij zaten toen in Riu Naiboa, dan kan je via Google maps kijken welke hotels er vlakbij zijn zodat je weet dat de zee daar ook mooi is.
Bij Catalonia Bavaro viel het zeer tegen, was erg groenig en had niet echt een caribisch gevoel.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 26 Mei 2014 23:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 26 Mei 2014 22:41

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Sunshine27 schreef:
Zonnetje schreef:
Sunshine27 schreef:Zonnetje leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben, leuke dingen.
Mijn zwager en schoonzus zijn ook op Bali geweest en raden Sanur bijvoorbeeld af om lange tijd te zitten ( bejaardenoord haha volgens mijn zwager). Wij zitten in Kuta, wij vinden het leuk om wel in de drukte te zitten en dat er van alles te doen is. Als we willen kunnen we een excursie boeken of met een chauffeur ergens naar toe rijden. Een rondreis hadden we eerst ook in gedachten, maar was a veel duurder en b minder relaxed. Dus ik hoop dat we de juiste keuze hebben gemaakt, maar goed niet iedereen vind hetzelfde leuk natuurlijk. We zullen zien... Heb je ook nog leuke dingen gekocht zonnetje?


Sanur is inderdaad erg rustig. Ik vond het prima om daar de eerste dagen te relaxen, maar niet voor een hele vakantie. Al is Kuta ook wel weer erg druk, maar als je drukte gezellig vindt, zit je daar zeker goed. Er is lekker veel te doen. Vanuit Kuta kun je prima excursies maken, dus jullie hebben vast een goede keuze gemaakt. Op dezelfde plek zitten is wel relaxter dan rondreizen, daar geef ik je gelijk in.

Mijn man heeft een Budha to Budha-armband gekocht in de winkel bij de fabriek. Verder hebben we vooral souvenirs gekocht: een zelfgemaakt houten fotolijstje, een hout gesneden aapje in het dorp waar veel hout wordt bewerkt en we hebben van de reisleiding twee beeldjes gekregen, omdat het onze huwelijksreis was. Verder heb ik er eigenlijk niets gekocht. Oh ja, wel een lekker fout, toeristisch I love Bali-shirt.


Nou ik heb er heel veel zin in, door jou verhalen alleen maar meer :smile: . Leuke dingen hebben jullie gekocht, zoiets wil ik ook meenemen. Was ubud leuk met de markt enzo? En hebben jullie daar op bali ook jullie was laten doen? Want om nou voor 17 dagen kleding mee te nemen.


Ubud was heel leuk, maar mijn man was toen ziek, dus we hebben daar wat minder gedaan dan we wilden.
We hebben de was daar niet laten doen, omdat we allebei heel veel zomerkleding hebben, dus we hebben een heel flinke stapel shirts/topjes meegenomen en thuis alles gewassen. Ik dacht ook dat we 30 kg mee mochten nemen, maar dat bleek toch 20 kg te zijn. Gelukkig had ik maar 25 kg ingepakt en mijn man maar 20 kg en hebben we nog flink wat in de handbagage kunnen proppen, waardoor we niet bij hoefden te betalen. :palm:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 27 Mei 2014 18:23

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

caribbeanlover schreef:
Siep schreef:Voor de Dominicaanse republiek kan ik je catalonia gran Dominicus in Bayahibe aanraden. Bayahibe ligt aan de Caribische zee (de oostkust, punta cana niet) en dat is echt super mooi.


Klopt, maar ik raad niemand die keten aan. Wij waren in 2011 in Catalonia Bavaro, oke, maar niet super. De problemen die we daar ondervonden las ik eenmaal thuis in reviews ook van zusterhotels. Van te voren heb ik veel reviews gelezen over ons hotel, maar ze waren goed.
We zijn ook een keer naar naar Iberostar Hacienda Dominicus geweest, dus die raad ik aan. PC ligt dan wel niet aan de Car. zee, maar op veel plekken oogt het wel zo. Toen ik de 1e keer daar was viel me mond open van verbazing, zo mooi vond ik de blauwe zee. Wij zaten toen in Riu Naiboa, dan kan je via Google maps kijken welke hotels er vlakbij zijn zodat je weet dat de zee daar ook mooi is.
Bij Catalonia Bavaro viel het zeer tegen, was erg groenig en had niet echt een caribisch gevoel.


Mijn ervaringen met catalonia gran Dominicus zijn 2x goed geweest, we hebben het erg naar ons zin gehad en het hotel was ook prima.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mei 2014 23:21

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Dat kan, maar als je eenmaal een slechte ervaring hebt gehad met een bepaalde keten, dan kies je daar niet gauw voor lijkt me.
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Mei 2014 23:23

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Ster schreef:Wij zijn naar Mexico op huwelijksreis geweest, vanwege het heerlijke weer begin mei. In Europa was het toen niet warm genoeg voor een strand/relax vakantie.


Heb je rond gereisd of gerelaxed? Welk hotel zat je?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mei 2014 23:46

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Zonnetje schreef:
Sunshine27 schreef:
Zonnetje schreef:Zonnetje leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben, leuke dingen.
Mijn zwager en schoonzus zijn ook op Bali geweest en raden Sanur bijvoorbeeld af om lange tijd te zitten ( bejaardenoord haha volgens mijn zwager). Wij zitten in Kuta, wij vinden het leuk om wel in de drukte te zitten en dat er van alles te doen is. Als we willen kunnen we een excursie boeken of met een chauffeur ergens naar toe rijden. Een rondreis hadden we eerst ook in gedachten, maar was a veel duurder en b minder relaxed. Dus ik hoop dat we de juiste keuze hebben gemaakt, maar goed niet iedereen vind hetzelfde leuk natuurlijk. We zullen zien... Heb je ook nog leuke dingen gekocht zonnetje?


Sanur is inderdaad erg rustig. Ik vond het prima om daar de eerste dagen te relaxen, maar niet voor een hele vakantie. Al is Kuta ook wel weer erg druk, maar als je drukte gezellig vindt, zit je daar zeker goed. Er is lekker veel te doen. Vanuit Kuta kun je prima excursies maken, dus jullie hebben vast een goede keuze gemaakt. Op dezelfde plek zitten is wel relaxter dan rondreizen, daar geef ik je gelijk in.

Mijn man heeft een Budha to Budha-armband gekocht in de winkel bij de fabriek. Verder hebben we vooral souvenirs gekocht: een zelfgemaakt houten fotolijstje, een hout gesneden aapje in het dorp waar veel hout wordt bewerkt en we hebben van de reisleiding twee beeldjes gekregen, omdat het onze huwelijksreis was. Verder heb ik er eigenlijk niets gekocht. Oh ja, wel een lekker fout, toeristisch I love Bali-shirt.


Nou ik heb er heel veel zin in, door jou verhalen alleen maar meer :smile: . Leuke dingen hebben jullie gekocht, zoiets wil ik ook meenemen. Was ubud leuk met de markt enzo? En hebben jullie daar op bali ook jullie was laten doen? Want om nou voor 17 dagen kleding mee te nemen.


Ubud was heel leuk, maar mijn man was toen ziek, dus we hebben daar wat minder gedaan dan we wilden.
We hebben de was daar niet laten doen, omdat we allebei heel veel zomerkleding hebben, dus we hebben een heel flinke stapel shirts/topjes meegenomen en thuis alles gewassen. Ik dacht ook dat we 30 kg mee mochten nemen, maar dat bleek toch 20 kg te zijn. Gelukkig had ik maar 25 kg ingepakt en mijn man maar 20 kg en hebben we nog flink wat in de handbagage kunnen proppen, waardoor we niet bij hoefden te betalen. :palm:[/quote]

Ik vond Ubud super met de aapjes :) Hebben daar ook een scooter gehuurd (ipv jullie auto met chauffeur) ging lekker snel langst de files haha en hebben zo tempels bezocht. Tanah lot is zeker een aanrader en ook mooi om te zien hoe het is met hoog en laag water. Ik vond Sanur juist heerlijk dat het rustig was, ik wilde daar ook echt even relaxen en daar zijn prachtige resorts! (ja, even stiekem betreden en rondgekeken). Kuta vond ik zelf weer te druk! Het was net alsof ik in Lloret de Mar was of Salou :omg: Seminyak ernaast is dan al iets beter en ga ook zeker even naar de gay-bar-straat haha. Zie je ook weer een andere kant van Bali :wink: Lovina moet ook een mooie plek zijn hoor ik van iedereen. En Padang Beach ook zeker de moeite waard voor mooi strand, al zou ik eerder vooraf boeken om te verblijven een paar nachten op een van de Gili-eilanden (neem geld mee, want op 1 eiland kan je niet eens pinnen dacht ik). En uiteraard moet je de traditionele dans bekijken en de rijstvelden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mei 2014 23:50

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Meer on-topic voor Yolo. Als jullie 10 dagen gaan maar toch ver weg, zou ik ook kijken naar Mexico en Dom.Rep. Vond ik zeker aanraders. In Mexico misschien meer qua bezienswaardigheden, al heb ik ook te gekke uitstapjes gemaakt in de Dom.Rep. ABC-landen is natuurlijk heel leuk ook, ook omdat je een auto kan huren (en een huisje zeg maar ipv een hotel) en gewoon kan rondrijden en wellicht een keer eilandhoppen. Bali, is gewoon heel andere cultuur en ook heerlijke stranden en makkelijk met bezienswaardigheden. Wel een lange reis voor 10 dagen vind ik zelf, maar dat is omdat er een overstap ook inzat. Cuba, niet altijd even veilig lijkt mij, maar zou er zelf nog graag heen willen. Jamaica, ook niet geweest, maar lijkt mij ook minder bezienswaardigheden daar, al is het voor een relaxte zonvakantie natuurlijk ideaal.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Mei 2014 09:51

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Cuba niet altijd even veilig? Waar haal je dat vandaan? Volgens mij 10x veiliger dan Dominicaanse republiek bijvoorbeeld.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mei 2014 10:14

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Ik baseer dat enkel gevoelsmatig. Ik voelde me in de dom rep trouwens super veilig, dus als Cuba nog veiliger is, beter! Dat image heb ik alleen niet.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Mei 2014 10:37

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Zou zeker naar Cuba gaan dan, is echt een fantastisch land! Zo is mijn beeld van de Dominicaanse republiek erg gekleurd, heb zo'n beeld dat je alleen met een georganiseerde excursie je resort af kan, maar dat klopt misschien niet. In Cuba kan je prima zelf rondreizen trouwens!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 28 Mei 2014 11:23

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Wij gaan 2 weekjes naar Sint Maarten (over 18 nachtjes weg :dance: )

Dit is iets wat we normaal niet zo snel zouden doen, tot nu toe zijn we alleen maar met de tent op pad geweest (Zweden, Noorwegen. Frankrijk, Italië). Ook echt topvakanties geweest, maar nu we ook nog geen kinderen hebben, willen we ook eens een totaal ander soort vakantie proberen.

Zitten daar 2 weken in een luxe hotel, met ontbijt. We hebben voor een weekje een auto en via de nicht van mijn vriend (dan man ;) ) hopen we nog wat tips te krijgen, aangezien zij daar heeft gewoond voor een paar jaar.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mei 2014 12:13

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

iloverocknroll1984 schreef:Cuba niet altijd even veilig? Waar haal je dat vandaan? Volgens mij 10x veiliger dan Dominicaanse republiek bijvoorbeeld.


Dat ligt eraan waar je bent en zo heeft ieder land die kant op wel zijn onveilige gebieden.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mei 2014 12:14

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Tabbie schreef:Meer on-topic voor Yolo. Als jullie 10 dagen gaan maar toch ver weg, zou ik ook kijken naar Mexico en Dom.Rep. Vond ik zeker aanraders. In Mexico misschien meer qua bezienswaardigheden, al heb ik ook te gekke uitstapjes gemaakt in de Dom.Rep. ABC-landen is natuurlijk heel leuk ook, ook omdat je een auto kan huren (en een huisje zeg maar ipv een hotel) en gewoon kan rondrijden en wellicht een keer eilandhoppen. Bali, is gewoon heel andere cultuur en ook heerlijke stranden en makkelijk met bezienswaardigheden. Wel een lange reis voor 10 dagen vind ik zelf, maar dat is omdat er een overstap ook inzat. Cuba, niet altijd even veilig lijkt mij, maar zou er zelf nog graag heen willen. Jamaica, ook niet geweest, maar lijkt mij ook minder bezienswaardigheden daar, al is het voor een relaxte zonvakantie natuurlijk ideaal.


Dat zeg ik de DR en Mexico :smile: . Waar was jij geweest op de DR?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Mei 2014 09:04

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

iloverocknroll1984 schreef:Zou zeker naar Cuba gaan dan, is echt een fantastisch land!


Staat ook op mijn lijstje :ja: Alleen ik twijfel of alleen reizen zo relaxt is daar. Vast wel, even nakijken. Ik denk dat je overal gewoon wel zonder georganiseerde trip kan rondreizen, enkel bij de grens met Haiti is het iets anders, omdat er veel vluchtelingen kampen zijn. Maar in de achterwijken in andere landen moet je ook uitkijken als toerist, dat is gewoon overal zo lijkt mij.

@CL: ik zat in Punta Cana.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Mei 2014 16:06

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Welk hotel? Vond je het goed? Zou je er nog eens heen gaan? Ben nl nog steeds op zoek.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 31 Mei 2014 07:39

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Sterre schreef:We weten het nog niet! Ik vind Toscane een goede optie, daar ben ik nog nooit geweest en het lijkt me inderdaad heel fijn met lekker eten, lekker weer en mooie steden. En dan slapen op een semi luxe boerderij op een heuvel :) Zoiets zie ik wel voor me.

Maarrr we zijn ook wel een beetje verslaafd geraakt aan de VS na afgelopen vakantie, dus misschien dat we weer naar San Francisco vliegen en dan een roadtrip maken naar het noorden, richting Canada.

Wat ik zelf ook leuk zou vinden is naar Santorini in Griekenland. Dat lijkt me zo'n mooi eiland!


Ik wil ook heel graag naar Santorini omdat het er zo mooi uit ziet. Helaas is er erg weinig te doen
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers