Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Mei 2014 22:31

Re: Katten Topic <3

Ik wil even testen of m'n photobucket app nu een beetje een fatsoenlijk formaat upload, en m'n testfoto is van m'n kat dus daarom even in dit topic,
Afbeelding
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Mei 2014 22:32

Re: Katten Topic <3

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH niet dus!
#teammaple🍁
<<

Anoniem126

Bericht 29 Mei 2014 22:32

Re: Katten Topic <3

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Mei 2014 22:36

Re: Katten Topic <3

Dankjewel!
Maar ik wil dus dat m'n photobucket app de foto's twee slagen kleiner neerzet. Ik heb het al aangepast in de instellingen op de photobucket site (gewoon op m'n laptop), maar als ik iets plaats via m'n app doet hij dus nog steeds groot.
En ik zie nergens in de photobucket app iets staan over formaat!
#teammaple🍁
<<

Anoniem126

Bericht 29 Mei 2014 22:51

Re: Katten Topic <3

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Mei 2014 23:04

Re: Katten Topic <3

Oh dat is wel lief van je. Nou stom he, ik zit er al een hele tijd mee te klooien.
#teammaple🍁
<<

Anoniem99

Bericht 29 Mei 2014 23:19

Re: Katten Topic <3

Hooooooooooooooooooooooooooo... ik word soms zo moe van die rode kater van ons. Echter een donderstraal. Nu heeft hij de vochtvreter van de kast afgegooid en daar komt een of andere rare substantie uit. Vloer eronder wat je niet schoon krijgt met gewoon dweilen maar op handen en knieën met ontvetter en een spons. Maar het zit dus ook over de kat heen. Zijn vacht; Zoooo vies! Het beest wil niet onder de douche dus hoe krijg ik dit in hemelsnaam schoon? *zucht*
<<

Anoniem99

Bericht 29 Mei 2014 23:19

Re: Katten Topic <3

Verder is het trouwens wel een grappig beest hoor ;) Vanavond gingen mijn vriend en ik een rondje lopen en liep hij dus helemaal mee als een hondje. Zo grappig!
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 30 Mei 2014 00:42

Re: Katten Topic <3

May schreef:
Zoethout schreef:Hoeveel betalen jullie voor inenten 1 × per jaar?

Volgens mij betaal ik voor een algehele check-up inclusief enten ongeveer 30-35 euro per kat.


Oké. Bedankt.

@Suusie, ik hoop dat die flyers iets opleveren.

@Sienna, misschien toch onder dwang het beestje even proberen schoon te maken, want als ie t zelf eraf likt lijkt me dat ook niet heel gezond.
Leven en laten leven
<<

Anoniem122

Bericht 30 Mei 2014 01:39

Re: Katten Topic <3

Sienna schreef:Hooooooooooooooooooooooooooo... ik word soms zo moe van die rode kater van ons. Echter een donderstraal. Nu heeft hij de vochtvreter van de kast afgegooid en daar komt een of andere rare substantie uit. Vloer eronder wat je niet schoon krijgt met gewoon dweilen maar op handen en knieën met ontvetter en een spons. Maar het zit dus ook over de kat heen. Zijn vacht; Zoooo vies! Het beest wil niet onder de douche dus hoe krijg ik dit in hemelsnaam schoon? *zucht*


Met 2 personen, 1 pakt de kat vast, in het nekvel grijpen en de ander de zet de douche er op. Mijn ervaring is dat ze vooral in het begin tegenstribbelen, maar als ze eenmaal nat zijn ze redelijk "rustig" blijven, zolang je ze maar vast blijft houden :P
Mijn katten beginnen al te spartelen als ik alleen al naar de kraan toe loop terwijl ik ze vast hou :palm:

Ik zou het toch proberen, zoals als gezegd, grote kans dat het niet echt heel gezond is dus ik zou voorkomen dat hij het af gaat likken.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mei 2014 16:50

Re: Katten Topic <3

Buhhh m'n kat loopt mank :( Ze rent, vliegt en springt trouwens wel gewoon en is even ondeugend als anders. Maar dus wel mank.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Mei 2014 16:54

Re: Katten Topic <3

TukTuk schreef:Met 2 personen, 1 pakt de kat vast, in het nekvel grijpen en de ander de zet de douche er op. Mijn ervaring is dat ze vooral in het begin tegenstribbelen, maar als ze eenmaal nat zijn ze redelijk "rustig" blijven, zolang je ze maar vast blijft houden :P
Mijn katten beginnen al te spartelen als ik alleen al naar de kraan toe loop terwijl ik ze vast hou :palm:

Ik zou het toch proberen, zoals als gezegd, grote kans dat het niet echt heel gezond is dus ik zou voorkomen dat hij het af gaat likken.
Ja zo doe ik het ook. Ik heb een keer terpentine van hem afgepoetst en twee keer z'n kont gewassen toen daar dreads aan hingen vol viezigheid :s
Met kattenshampoo trouwens, bij de dierenwinkel gekocht ooit.
#teammaple🍁
<<

Anoniem51

Bericht 31 Mei 2014 16:36

Re: Katten Topic <3

Dundas schreef:Buhhh m'n kat loopt mank :( Ze rent, vliegt en springt trouwens wel gewoon en is even ondeugend als anders. Maar dus wel mank.

Nog steeds mank. We zijn er inmiddels achter dat het haar linkervoorpootje is, als ze zit of stilstaat probeert ze die zo min mogelijk te belasten. Ik zie/voel niks scherps zitten, kan geen verdikking of abnormale stand ontdekken, en als ze loopt lijkt het wel redelijk soepel te gaan, alleen rennen wordt meer huppelen en als ze springt loopt ze daarna iets meer mank. Ik heb geen idee wat het moet/kan zijn, ze komt niet buiten en ik zou niet weten wat ze binnen gedaan kan hebben. Ja, ze is donderdagavond onder het bed gekropen, maar ze kruipt wel vaker ergens onder. We hebben besloten om het nog één dag aan te kijken en zien we morgenavond nog geen verbetering dan bellen we maandag de dierenarts. Liever niet, want het komt me financieel nu echt niet uit eigenlijk. Maargoed, dit is ook weer zo zielig. Ze lijkt inmiddels ook rustiger (wat dan weer wel fijn is), al speelt/rent en springt ze nog wel.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 31 Mei 2014 16:57

Re: Katten Topic <3

Suusie schreef:Mijn kat is sinds vannacht weg... Ze is of ongezien gisteravond via de voordeur naar buiten geglipt, wat ze eigenlijk nooit doet want buitrn is eng. Of ze is via het balkon verdwenen. Wat ik ook weer niet begrijp omdat ze niet op de reling durft te springen. Maak me best zorgen aangezien het een binnenkat is en zo een beetje voor alles wat ze niet kent bang is.
Overal al gezocht, geroepen en met brokjes gerammeld. Net door de hele straat folders in de brievenbussen gedaan. :snik:


Ze is er weer!!! :banaan:
Mijn onderbuurvrouw belde, ik denk dat ik je kat in de tuin zie.
Ik gelijk naar beneden. De buurvrouw had haar binnen gehaald en ze liep lekker door het huis.
Ik heb haar opgepakt en niet meer los gelaten.
Toch denk ik dat ze bij iemand binnen is geweest. Je zou denken dat een binnenkat die twee nachten buiten is geweest honger of dorst heeft. Nee hoor ze liep gelijk de woonkamer in om te gaan liggen alsof ze nooit weggeweest was. :smile:
<<

Anoniem51

Bericht 31 Mei 2014 17:04

Re: Katten Topic <3

Fijn dat ze weer terug is!
<<

Anoniem122

Bericht 31 Mei 2014 18:45

Re: Katten Topic <3

Idd heel fijn dat ze weer terug is!

Dundas, ik zou het idd ook gewoon even aankijken. Het is iets anders als ze als een zielig hoopje in de hoek ligt. Misschien is het gewoon overbelast. Je mag er wel gewoon aanzitten toch, begrijp ik uit je post?
<<

Anoniem273

Bericht 31 Mei 2014 18:49

Re: Katten Topic <3

Suusie, wat fijn dat ze weer terug is! Vast een enorme oplichting :)

Dundas, ohh wat zielig! Heeft ze pijn als je er zachtjes aan zit? Het kan best een simpele verstuiking zijn. Inderdaad even het weekend afwachten en dan eerst telefonisch consult, scheelt weer.
<<

Anoniem51

Bericht 31 Mei 2014 20:34

Re: Katten Topic <3

Ik mag er inderdaad aan zitten, al gaat dat wel vaak met een lichtelijk geïrriteerde miauw. Maar dat heeft ze anders ook eigenlijk...
<<

Anoniem50

Bericht 31 Mei 2014 20:40

Re: Katten Topic <3

Eigenlijk heb ik een vraag voor jullie kattenliefhebbers.

Mijn mam en haar man hebben sinds een paar jaar een poes. Ze was eerder gewend aan mijn tas, waar ze zich dan ook graag innestelt, dan aan mij. Maar nu begroet ze me met een kopje. Gisteren kwam ze me zelfs halen, omdat ze naar buiten wilde en ik dat niet snel genoeg door had (normaal haalt ze alleen mijn moeder op). Ze praat ook, een echte miauwert. Een schatje. Maar ze is zo bang. Gaat de bel, dan gaat ze er ook vandoor. Is het een onbekend, dan gaat ze er ook vandoor. En zelfs nu ze me kent, kan het maar goed zijn dat ze niet weet hoe snel ze weg moet komen als ze me ziet. Mijn moeder denkt dat ze een rotschop van de buren heeft gehad, want ze was niet zo toen ze haar kregen, maar kan er ook een andere verklaring zijn? Beetje poesjes-eigen zeg maar.
<<

Anoniem51

Bericht 31 Mei 2014 20:50

Re: Katten Topic <3

Dit is gewoon normaal kattengedrag en daar hoeft niets aan vooraf gegaan te zijn. Mijn oudste kat verstopt zich als ze de bel hoort en komt het eerste kwartier niet tevoorschijn bij visite, ook niet bij mensen die ze kent. De oudste kat van m'n ouders doet dit idem dito.
<<

Anoniem50

Bericht 31 Mei 2014 20:53

Re: Katten Topic <3

Dank je, Dundas. Helemaal niets om ons druk om te maken dus. :)
<<

Anoniem185

Bericht 31 Mei 2014 21:03

Re: Katten Topic <3

Aanschouw, Siepje

Afbeelding

Ongeveer 15 jaar oud, drie poten, staar en sinds vorige week hyperthyreoidie. Ze zit dus vanaf vandaag aan de pillen.

Mevrouw Siep, dankzij haar drie poten al snel omgedoopt tot Triominos (of volgens pa Pythagoras) woont sinds twee weken bij mij. Ze heeft ongeveer 15 jaar gewoond bij de oma van mijn vriend, die een maand of vijf geleden in het ziekenhuis belandde. Siep heeft toen vier maanden alleen gezeten, kreeg enkel bezoek van mijn schoonmoeder voor het eten. Hierdoor is ze flink vereenzaamd en bang voor ieder geluid. De opvoeding die ze hiervoor heeft gekregen draagt hier niet echt positief aan bij, mijn vriend herinnert zich dat hij nooit naar de kat mocht kijken of haar mocht aanhalen...

Twee weken geleden werd duidelijk dat 'oma' niet meer naar huis kwam en in zich een bejaardenhuis zou gaan vestigen. Siep bleef alleen over, kon geen kant op. Bij schoontante en schoonoom kon Sieps niet gaan wonen want daar woonden al vier poezen en die pissen alles onder als er een onbekende bij komt. Vandaar dat ze dus naar mij is gekomen na een korte stop bij schoonouders. Bij schoonouders kon ze ook niet blijven, want hond was erg blij en wilde graag spelen. Sieps wil liever rust. Bij schoonouders leefde Siepje achter de bank om de hond te ontwijken.

Nu heb ik ook een hond, maar Siep woont op zolder, bij mij. Ze heeft het rijk voor zich alleen en vindt het allemaal prima. Met haar drie pootjes kan ze alleen niet goed springen dus ze miauwt me iedere nacht wakker (honderd keer) om zich door mij op het bed te laten tillen... Heb al gedacht dat ik een kippenplankje moet laten maken!
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 31 Mei 2014 21:11

Re: Katten Topic <3

Wat een lief koppie heeft ze.
<<

Anoniem185

Bericht 31 Mei 2014 21:23

Re: Katten Topic <3

Ze is ook superlief, alleen heel erg bang voor alle snelle bewegingen, onbekende/harde geluiden en mensen die ze niet kent. Ondertussen staat ze mij wel op te wachten aan de trap als ik haar roep vanaf beneden. Ook gaat ze een beetje jammeren als ik naar beneden ga en komt ze direct naar me toe als ik bij haar mandje (vervoersbak) in de buurt kom. Vervolgens word ik dan plat geknuffeld!
<<

Anoniem280

Bericht 02 Jun 2014 00:10

Re: Katten Topic <3

Sienna schreef:Verder is het trouwens wel een grappig beest hoor ;) Vanavond gingen mijn vriend en ik een rondje lopen en liep hij dus helemaal mee als een hondje. Zo grappig!



Mooi dat hij er weer is.

Onze kat loopt, als hij ons ziet weggaan, ook achter ons aan.
Als ik de hond van mijn pa een paar weken heb gaat hij altijd een rondje meelopen. Maar als ik een groot blok met de hond ga lopen zorg ik ervoor dat de kat binnen is, omdat ik hem niet in het dorp, daar waar de auto's rijden en waar de winkels zijn, wil hebben.

Hij is voor niets of iemand bang. Van de week kwam ik na een late dienst thuis en meneer zat al bij de weg op mij te wachten. Er kwam een vrouw met een klein wit hondje aan lopen en hij vloog dat witte hondje aan. Die mevrouw en het hondje waren zo geschrokken. Ze vroeg of dat mijn kat was. Ja, dat is mijn kat en die is nergens bang voor. Ze vond het maar niets.
Zeg wel vaker het is de schrik van de buurt, en dat is ook echt zo.
Zo heeft hij ook 2 huizen. Zijn wij de hele dag werken, dan gaat meneer bij de buren naar binnen om daar het voer van hun poes op te eten. Nu houden ze de deur uit voorzorg al dicht, maar hij komt hoe dan ook altijd wel ergens door naar binnen. Ook ligt hij soms wel een hele dag bij hun op de bank, buren hebben het dan veels te laat in de gaten.

Verder loopt hij zo nu en dan nog mank. Het lijkt dan net of zijn achterpoot uit de kom is.
Laatst tilde ik hem op om het te bevoelen, hij gaf een hele zielige miauw en keek mijn vriend aan van haal mij hier uit haar armen. Toen ik hem losliet, liep hij weer gewoon.
Het is echt een mafkees. Zo moet iedereen ook, hij laat zich daarvoor echt op zijn rug vallen, over zijn buik aaien/wrijven.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers