Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

<<

Fiene

Bericht 24 Mei 2014 21:38

Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

Wat bewaren jullie allemaal voor later?

Naast het eerste pakje, het dagboek van de kraamhulp etc bewaar ik vooral de 'standaard' dingen. De eerste tekeningen, eerste schoentjes, plukjes haar etc.

Ook heb ik voor al mijn kinderen een e-mailadres waar ik zo af en toe dingen naar toe mail, of een foto, een songtekst, een quote, eigenlijk van alles stuur ik er heen. De kinderen krijgen dit of wanneer zij 18 jaar worden of wanneer er met mij voor die tijd iets zou gebeuren. ( alleen een goede vriendin weet van het bestaan van dit e-mailadres)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 24 Mei 2014 21:43

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

De eerste (verf) tekening e.d. heb ik ook in een map zitten met andere knutselwerkjes. Zijn eerste plukje haar heb ik bewaard en wil straks ook tandjes in het tandendoosje doen.

Het idee van een mailadres voor de kinderen heb ik al eerder gehoord en lijkt mij ook een leuk idee, misschien dat ik dat ook nog ga doen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 24 Mei 2014 22:15

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

Wat een leuk idee! Denk er wel aan dat sommige emailadressen verwijderd worden als ze een tijd niet gebruikt worden. Dus dan moet je af en toe wel zelf inloggen.

Ik heb alleen knutselwerkjes en wat leuke uitspraken van vroeger. Mijn zus heeft de krant van haar geboortedag en schoentjes. Ik geef er zelf niks om, maar dat is wel leuk om te hebben denk ik :)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 24 Mei 2014 22:20

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

De krant van zijn geboortedag heb ik ook inderdaad en het kleine cupje waar hij als eerste uit dronk in het zkh. Klemmetje van de navelstreng.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:24

Bericht 24 Mei 2014 22:59

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

Ik bewaar de eerste pakjes, paar sokjes,kraamboekje, mutsje,haarplukje, geboortekaartjes, speentje.Heb voor hun allebei een curver bak daar doe ik alles in.
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Mei 2014 23:08

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

Eerste pakje, kleding die ik zelf tè leuk vind of met een 'verhaal' erachter, lievelingsspeentje, eerste schoenen, wat belangrijke of speciale tekeningen en knutsels (niet alles), tandendoosje, lievelingsknuffel(s), zwanger-dagboek, schriftje dat meeging naar de oppas
<<

Anoniem168

Bericht 25 Mei 2014 13:53

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

Tot nu toe bewaar ik de prematuurkleertjes, eerste 'normale' kleertjes, speen, map met info en verslagjes van de verpleegsters van de periode in het ziekenhuis, paar van die draadjes waar ze aan heeft gelegen, geboortekaartjes, fotoboek van de ziekenhuisperiode, alle gekregen kaartjes in het ziekenhuis en van toen we thuis waren.
En dat was het wel wat ik me nu kan bedenken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Mei 2014 14:00

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

Vooral heel veel foto's en ook tekeningen en knutselwerkjes en wat kleertjes die ze als baby heel vaak droegen en bijvoorbeeld een knuffel waar Ezra als baby altijd mee speelde, dat soort dingen. Maar ik heb niet zo'n uitgebreide bewaardoos als sommige mensen. Wel heel erg veel prachtige kinderfoto's van allebei.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 25 Mei 2014 14:58

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

Haar eerste pakje, speentje, schoentjes, geboortekaartje en felicitatie kaartjes. Haar tekeningen heb ik ook bij elkaar liggn. Verder schrijf ik dingen in het opgroei-boek en het babyboek en maak ik van elk jaar en foto album.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 29 Mei 2014 20:09

Re: Wat bewaar jij allemaal voor je kinderen?

Wat een goed idee van het mailadres. Ik heb er ook één aangemaakt waar nu een gedicht dat ik zelf heb geschreven, en een mailtje dat we vandaag voor het eerst zijn wezen zwemmen met foto's. Verder heb ik de navelstreng-schaar bewaard, het klemmetje, pakjes en heb ik een shit load aan foto's. Waar ik nog voor wil zorgen, is beeldmateriaal met audio. Mocht er wat gebeuren, dan lijkt me dat zo extreem waardevol!

Ik heb verder alle zwanger-gefeliciteerd en geboorte-gefeliciteerd kaarten bewaard en ik ben bezig met Het Eerste Jaar boek van Dikkie Dik.
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers