Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

<<

Anoniem75

Bericht 28 Mei 2014 10:55

Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Beetje rare topictitel maar ik ben ergens benieuwd naar.

Mijn eerste bevalling van S. ging niet van een leie dakje en is voor mij nogal als traumatisch ervaren. De eerste week/kraamweek heb ik nauwelijks iets van mee gekregen door een week lang durende migraine. Ik kon dit geen plaatsje geven en heb daardoor een postnatale depressie gekregen. De eerste periode van S. zeg maar zo'n 1,5 jaar vond ik verschrikkelijk en ik heb totaal niet genoten. Ook was ik erg onzeker want alles was natuurlijk nieuw en ik zat het liefst heel de dag binnen.

Nu bij T. ervaar ik alles zo anders. Ik was op slag verliefd op hem en ik stroomde gelijk vol met moedergevoelens. Alles gaat prima en ik ben soms nog onzeker maar lang niet zo erg als bij S. Ik geniet echt iedere minuut van hem en mijn gezin draait gewoon verder. Ik heb tijd voor wat huishouden, ik verzorg mezelf beter en alles gaat gewoon zoals voorheen. En heel belangrijk ik voel me ook super!

Hebben jullie dit ook zo ervaren bij een tweede? Dat je veel meer kon genieten van de tweede als bij de eerste? Dat er bijv. meer gevoel los komt bij een lachje van je kind. Ik weet niet zo goed of dit gevoel nu komt door wat er bij de eerste allemaal is gebeurd (en dus door mijn pnd) of dat dit gevoel er is omdat ik weet dat dit mijn laatste kindje is en alles al een beetje vertrouwd is.

Hoe ervaarde/ervaren jullie dit?
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Mei 2014 11:04

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Aan de ene kant herkenbaar, aan de andere kant weer niet. Ik ervaar wel dat ik relaxter en makkelijker ben nu, omdat ik het al eens heb meegemaakt en dat is zeker van positieve invloed. Daardoor kan ik ook zeker beter en meer genieten. Aan de andere kant merk ik dat het drukker is met twee (al gaat het wel prima) en daardoor heb ik soms weer het gevoel tijd tekort te komen om te genieten. Qua gevoel is het denk ik een beetje hetzelfde, ik ben vanaf het begin walgelijk verliefd op mijn kinderen, haha.

Ik denk dat beide dingen die je aangeeft wel wat ermee te maken kunnen hebben Razz, bij een tweede is het vaak gelijk wat meer vertrouwd en de pnd die je bij de eerste had zal er toen best ingehakt hebben. Wel heel fijn om te lezen dat je het nu zo positief ervaart allemaal, heerlijk!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 28 Mei 2014 11:28

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Nee, ik heb helaas bij beide kinderen niet 'echt' kunnen genieten omdat ik na (en tijdens) beide zwangerschappen een soort van depressief was. Na de oudste is achteraf wel een pnd vastgesteld maar bij de jongste niet. Ik zou toen naar de pop poli gaan maar om onduidelijke reden is dit niet gebeurd en heb toen zelf besloten verder geen deskundige Hulp te zoeken.
Nu gaat het nog steeds met ups en downs maar gelukkig wel steeds vaker ups. Vooral als ik zie Hoe gek (meestal) de meisjes met elkaar zijn voel ik me heel gelukkig en dankbaar.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 28 Mei 2014 12:11

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Heel herkenbaar, bij de oudste voelde ik me niet goed. De keizersnee had er flink ingehakt. In de eerste periode heb ik veel gehuild.

Bij de tweede ging het beter, voelde me gelijk goed.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem85

Bericht 28 Mei 2014 12:21

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Geen ervaring maar ik vind het fijn voor je dat je nu wel kunt genieten. Hoe is het eigenlijk afgelopen bij de fysio, is het huilen minder geworden?

Ik heb pas van mijn zoontje kunnen genieten sinds hij 15 maanden was, hoop dat ik met een tweede hetzelfde ervaar als jij.
<<

Anoniem75

Bericht 28 Mei 2014 12:40

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Dankjewel meiden. Ik ben ook ontzettend blij dat ik me nu heel anders voel dan toen!

Ik ben vanochtend naar de fysio geweest en het blijkt dat zijn bovenste nekwerveltje een beetje vast of scheef zit. Nog 1 of 2 behandelingen en het moet goed zitten. Waarschijnlijk huilt hij daarom zo veel en moet het dus over een week beter zijn. We zijn gisteren ook naar het ziekenhuis geweest voor zijn Reflux. Hij heeft een milde vorm en krijg geen medicijnen. Ze wilde hem alleen medicijnen geven als zijn gewicht te laag was maar dat is gelukkig niet zo. Het huilen is nu wel sinds een paar dagen wat minder en dat gaf ik ook aan in het ziekenhuis. Ze wilde het toch nog even aankijken voor een maandje en anders zou hij speciale voeding krijgen die alleen maar te bestellen is via de Apotheek. Maar we zullen ook eens kijken hoe het dadelijk is als zijn nekwerveltje weer los/goed staat.

Pandora wat naar om te lezen :hug: Hoe voel je je nu? Wel wat beter nu de meiden wat ouder zijn?

En Sun dat hoop ik ook!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Mei 2014 13:10

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Bij mij was dit andersom. Bij de eerste zat ik de hele dag op een roze wolk, ik vond alles leuk en was de hele dag aan het genieten.
Bij de tweede had ik dit niet, de bevalling was zwaarder en daar had ik in de kraamweek nog last/pijn van. Na een week begon mijn zoon veel te huilen en ik voelde me heel schuldig naar mijn dochter toe omdat ik haar te weinig aandacht kon geven. De eerste paar maanden vond ik zwaar.
<<

Anoniem112

Bericht 28 Mei 2014 13:17

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Bij mij was het net als bij Liadan andersom.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 28 Mei 2014 13:27

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Ja, ik voel me gelukkig nu wel beter hoor! En gelukkig wordt het ook wel steeds wat gemakkelijker nu de meiden groter worden. Ik probeer ook wel steeds meer (en bewust) van het leven te genieten maar ik ben nou altijd al een beetje van het glas halfleeg geweest zeg maar.

Maar goed, over het algemeen kan ik zeggen dat het heel langzaam aan de goede kant weer op gaat. Twee stapjes vooruit en weer één achteruit zeg maar.
Het zit een beetje bij ons in de familie, mijn zus heeft het ook gehad en wilde zelfs geen tweede kindje meer hierdoor. Uiteindelijk is ze perongeluk zwanger geraakt maar is alles wel op zijn beentjes terecht gekomen. Maar het is wel één van de redenen dat ik niet nog een 3e kindje zou willen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fiene

Bericht 28 Mei 2014 13:48

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Ik herken het ook heel erg. Van 0 naar 1 kind vond ik echt een hel. Nu was man ook enorm ziek, waren de weken vooraf een grote ellende en na de geboorte van R werd het allemaal alleen maar erger eigenlijk. Een doodzieke man en een huilende baby waren nu niet echt de meest leuke combi.

Toen N geboren werd ging ik uit van het ergste, huilen etc etc..maar niets van dat alles. Het was zo'n verschil met R. Ze was vanaf de eerste sec makkelijk, huilde niet, R is en was een lieve broer kortom alles top. Ook mijn eigen houding was totaal anders. Bij N ben ik veel makkelijker, doe ik niet meer moeilijk om eten dat ze wel/niet mocht hebben.

Ik was bij N veel zekerder vanaf het begin af aan. Ook niet meer zo panisch om van alles. Je weet toch al wat meer dan een helemaal nieuwe moeder.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Mei 2014 14:34

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Wat fijn dat je dit keer zo geniet!

Ik heb beide keren mogen/ kunnen genieten gelukkig.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem272

Bericht 28 Mei 2014 17:22

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Hey Fiene, nu herken ik je. Leuk dat je er weer bent!
<<

Fiene

Bericht 28 Mei 2014 20:38

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Dank je wel Filoria!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Mei 2014 20:40

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Heel herkenbaar, zit nu veel beter in mijn vel en veel minder onzeker inderdaad. De eerste 3-4 maanden was wel ff zwaar door al dat gehuil.
En bij de eerste had ik niet meteen moedergevoelens, maar nu bij de tweede wel meteen, het is allemaal heel anders.

offtopic, Fiene wat leuk dat je er weer bent!!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Fiene

Bericht 28 Mei 2014 20:51

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Dank je wel Annemie, leuk om te lezen. Uiteraard kon ik jullie niet missen;)
<<

Anoniem133

Bericht 28 Mei 2014 20:57

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Bij mij was het andersom, heb niet zo'n leuke tijd gehad na de geboorte van mijn tweede.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 28 Mei 2014 21:04

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Ik had ook zeker bij de tweede veel sneller moedergevoelens als bij de eerst en de eerste 3 weken bij de tweede leefde ik echt op een blauwe wolk. Helaas begon toen ook een huilperiode bij M en dat heb ik wel als zwaar ervaren. ook vond ik de overgang van 1 naar 2 kids erg pittig, maar kan absoluut genieten van mijn gezin en zeker nu het weer steeds iets makkelijk wordt, omdat M steeds rustiger wordt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Mei 2014 21:49

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

He fiene! Welkom terug...Afkick actie mislukt;)?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mei 2014 22:52

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Pandora, ook al gaat het gelukkig wat beter: :hug: . En het is nooit te laat om wel hulp te zoeken als het weer wat minder gaat. Fijn om te horen dat je lekker geniet van je meiden.

Razz, wat fijn om te lezen zeg! Want je hebt best lang last gehad na de geboorte van je zoontje toch? Of verwar ik je met iemand anders? Heerlijk dat je nu zo kan genieten. En hopelijk gaat het met je kleinste mannetje ook snel beter!

Fiene: Wat leuk dat je er weer bent! :)
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 29 Mei 2014 14:36

Re: Herkenbaar of lag het aan mijn situatie

Klopt Lana. Ik vond de eerste 1,5 jaar echt niet leuk en achteraf gezien heb ik dus ook een pnd gehad.

Ik merk bij T. al duidelijk meer verschil na 1x naar de Osteopaat te zijn geweest gelukkig.

Pandora fijn dat het langzaam wat beter gaat!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers