Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rotterdam tips?

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 27 Mei 2014 23:03

Rotterdam tips?

Ik heb voor mijn vriend (en zoon) een verrassingsweekendje weg geregeld voor dit weekend. We vertrekken donderdag voor een lang weekend naar het Van der Valk hotel in Rotterdam/Ridderkerk.

Nu heb ik echt helemaal niet veel tijd meer om nog te kijken wat we allemaal kunnen doen (ik moet morgen ook nog voor alle drie de koffers pakken aangezien ik het hem pas donderdagochtend ga vertellen) en of jullie misschien ook tips hebben voor bijvoorbeeld de donderdag (feestdag)? Dan zijn er veel dingen gesloten natuurlijk, dus misschien leuke ideetjes om te doen die dag? Ik las dat er donderdag nog wel kans op regen is, maar vanaf vrijdag zou het droog en warm zijn.

Ook qua parkeergelegenheid vroeg ik mij af of jullie tips hebben waar we goedkoop (of gratis, nog beter) kunnen parkeren? We vinden het helemaal niet erg om een stukje te lopen vooraleer we in het centrum zijn.

Mijn dank is groot!


Edit: Nog een vraag - Weten jullie ook in Ridderkerk en/of Rotterdam een leuk zwemparadijs waar we met onze zoon (18 maanden) heen kunnen?
Laatst gewijzigd door Snoes op 28 Mei 2014 00:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012 & 2016
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Mei 2014 23:09

Re: Rotterdam tips?

De trein naar Den Haag...

Grapje ;)

Volgens mij is alles gewoon open hoor donderdag, centrum iig wel. Gratis parkeren in het centrum kun je wel vergeten. Er is wel zo'n park en ride ergens, dat je daarna verder kan met de metro.

Spido schijnt leuk te zijn, das een rondvaartboot.

Enne verder....ja ik studeer er maar ik vind het geen leuke stad, haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Mei 2014 23:13

Re: Rotterdam tips?

Ik zou ook een dagje naar Blijdorp gaan. Ik ben er ooit geweest en ik vond het zeker een leuke dierentuin. Niet mijn favoriet ( dat is Burgers Zoo), maar zeker leuk voor een dagje weg met het gezinnetje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 27 Mei 2014 23:20

Re: Rotterdam tips?

Toch even op deze site kijken http://www.rotterdam.info/bezoekers/over-rotterdam/

Zeker de havenrondvaart van Spido doen. Blijf ik leuk vinden ook al heb ik die heel vaak gedaan.

Blijdorp is ook wel mooi/moeite waard'

Ik vind de architectuur van Rotterdam zo speciaal, kan er wel uren gewoon rondlopen: Kop van Zuid/Delfshaven

Ik vind Koekela erg lekker: http://www.koekela.nl/

Rotterdamse markt

Ik wil nog steeds een keer de bootexcursie maken naar Kinderdijk

Er zijn genoeg museums voor als het slecht weer is.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem86

Bericht 27 Mei 2014 23:34

Re: Rotterdam tips?

Jaa.. Zeker naar Koekela gaan! Ik werk daar vlakbij.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Mei 2014 00:10

Re: Rotterdam tips?

Ik ga morgen jullie tips zeker even bekijken en opzoeken, heb ze nu snel even vlug gelezen, alvast bedankt!

Nog een vraag: Weten jullie ook in Ridderkerk en/of Rotterdam een leuk zwemparadijs waar we met onze zoon (18 maanden) heen kunnen?
2012 & 2016
<<

Anoniem83

Bericht 28 Mei 2014 01:11

Re: Rotterdam tips?

Een leuk en goed zwemparadijs kent Rotterdam niet. Ooit hadden we tropicana maar die is niet meer. Ik kom uit Ridderkerk en wij gaan weleens naar de fakkel, maar dat is niet groot en bijzonder. Je hebt een glijbaan, redelijk formaat peuterbad, buitenbad, stroomversnelling, paar bubbelbaden en een wedstrijdbad
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Mei 2014 01:49

Re: Rotterdam tips?

Pippa schreef:Jaa.. Zeker naar Koekela gaan! Ik werk daar vlakbij.


Oh echt? Wat grappig! "Vroeger" kende niemand Koekela, echt zo grappig om te lezen dat het nu bijna het eerst getipt wordt!

Parkeren IN Rotterdam zou ik ook niet doen. Je hebt een P+R die Slinge heet en eentje bij Kralingse Zoom, waarbij je van de metro gebruik kunt maken om Rdam in te komen. Verder hangt het ervan af wat je ongeveer wilt doen, voor winkelen en lekker eten zit je centraal goed. Een grip uit de toeristentrekpleisters de Euromast, Museumpark (natuur Historisch Museum, Kunsthal), het Maritiem Museum, de Zwaan (Erasmusbrug), Spido, Hotel New York, SS Rotterdam, Witte de Withstraat voor eten/leuke tentjes en Blijdorp. En je kunt van de watertaxi gebruik maken!

Bij mooi weer lijkt het me juist leuk om naar Kinderdijk te gaan. Oerhollands en UNESCO erfgoed.

Roep maar wat je ongeveer leuk vindt. Een echt zwemparadijs ken ik trouwens in de omgeving niet.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Mei 2014 02:06

Re: Rotterdam tips?

Voor zwemmen kun je denk ik het fijnst terecht bij het Inge de Bruijn sportfondsenbad in Barendrecht. Verder zou je kunnen denken aan Ballorig of Plaswijckpark voor entertainment voor de kleine.
L2014 & H2017
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 28 Mei 2014 02:29

Re: Rotterdam tips?

Oh, toch nog een tip: Hotel/restaurant de Bazar/Bazaar. In de Witte de Withstraat. Kun je heeeeerlijk lunchen!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem58

Bericht 28 Mei 2014 07:40

Re: Rotterdam tips?

Oh wat goed dit topic!
Ik wil met Christian in de zomervakantie een dagje naar Rotterdam, en de rondvaart naar Kinderdijk doen. Mijn moeder gaf dat als tip omdat dat echt heel leuk moet zijn. Alleen ik vind het nergens op internet, is dat te boeken via Spido?
En daar gaat wel een paar uur in zitten, dus daarnaast wil ik iets kleiners doen, desnoods alleen ergens eten, wat is aan te raden? Of is er nog iets anders spectaculairs dat een jongetje van 7 echt gezien moet hebben?

Ik heb het al gevonden, de rondvaart naar Kinderdijk bestel ik via de ANWB met 10% korting !
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Mei 2014 08:27

Re: Rotterdam tips?

Bolletje, als je echt Rotterdam ingaat en je wilt iets cultureels doen met Christiaan, dan is Villa Zebra misschien ook wel wat voor hem.

http://www.villazebra.nl/infosite/
L2014 & H2017
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 28 Mei 2014 08:38

Re: Rotterdam tips?

Ik vind kinderdijk niet zo leuk, dus die zou ik dan weer overslaan
En ik zou eerder naar Lof der Zoetheid gaan, omdat daar de taart lekkerder is dan bij Koekela. Lof der Zoetheid zit op het Noordplein.
Theater Walhalla heeft ook leuke activiteiten voor kinderen, dat zit op Katendrecht, op Katendrecht zelf kan je heerlijk in de zon zitten of de oversteken via de fietsbrug naar naar Hotel New York waar je met je mee gebrachte eten en drinken in het gras kunt zitten/liggen en als je geluk hebt zit je ook nog op een strandstoel.
Op Katendrecht heb je de Matroos en het Meisje, daar kan je echt heerlijk eten.

Verder heb je bij Boogjes, restaurant Bird zitten waar vaak live jazz muziek is en je ook lekker kan eten.

Voor lekkere hamburgers (vega en niet vega) ga je naar Burgertrut (worm) of naar de nachtburgers beide op de witte de withstraat.

Je hebt ook nog 'uit eigen stad' een grote stadsmoestuin waar je lekker kan eten en je zoontje gewoon gemakkelijk rond kan lopen.
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Mei 2014 08:47

Re: Rotterdam tips?

Oh daar haal ik zelf ook nog leuke tips uit Zwilling! Matroos en het meisje staat nog op ons to do lijstje.

Het is jammer dat er dit weekend geen Swan Market is, dat is ook echt heel leuk. Voor degenen die hier wel interesse in hebben; Swan Market is tegenwoordig ook present in andere steden. Dit is de agenda van deze maand:

Antwerpen 1 juni
Den Haag 8 juni
Rotterdam 15 juni
Dordrecht 29 juni
L2014 & H2017
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 28 Mei 2014 09:05

Re: Rotterdam tips?

Zwemmen kan je in zwembad De Fakkel in Ridderkerk zelf. Stelt niet veel voor, maar ze hebben wel een nieuw buitengedeelte. Helaas wordt het niet zo warm om buiten te zwemmen. In Ridderkerk zelf heb je ook een pannekoekenrestaurant. Dat zit in een park waarbij ook een kinderboerderij is. http://Www.pannenkoekenhuisoosterpark.nl
Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 28 Mei 2014 09:31

Re: Rotterdam tips?

Bedankt voor de tips!
Hij wil zelf heel graag de boottocht doen, dus die kan ik niet skippen haha!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Mei 2014 12:57

Re: Rotterdam tips?

http://www.miniworldrotterdam.com/

Bolletje: dit is misschien ook wel leuk. Ik ben er nooit geweest maar ik kom dit wel regelmatig tegen als tip op forums oid dat dit voor kinderen erg leuk moet zijn.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 29 Mei 2014 09:40

Re: Rotterdam tips?

mzcharlotte schreef:Oh daar haal ik zelf ook nog leuke tips uit Zwilling! Matroos en het meisje staat nog op ons to do lijstje.


haha samen een keer taart eten?
bij Matroos moet je wel vroeg van te voren reserveren minimaal een week van te voren als je in het weekend wilt.
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Mei 2014 09:52

Re: Rotterdam tips?

Oh ja hoor! Verderop zit trouwens een tapasrestaurant Destino, ook errug goed!
L2014 & H2017

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron