Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cold turkey speen weg

<<

Anoniem85

Bericht 19 Mei 2014 20:42

Cold turkey speen weg

Mijn zoontje heeft vanmiddag 1 van zijn 2 spenen aan de eenden gevoerd.
Nu kan ik een nieuwe kopen zodat we er altijd een hebben en hij goed slaapt, of we houden het bij 1 speen totdat die kapot of kwijt is, met het risico dat we op ieder moment zonder speen komen te zitten of, gewoon nu geen speen meer geven.
Thuis kreeg hij de speen nu ook alleen maar met slapen of als hij heel moe was voor de tv.

Iemand ervaringen met in een keer stoppen met de speen? Hoelang duurde het voordat je kindje weer normaal sliep?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 19 Mei 2014 20:48

Re: Cold turkey speen weg

Wij hebben cold turkey gestopt met de speen, inslapen duurde langer, na 2 weken ging het beter. Gewoon doorzetten.
M:21072011
J :08012014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 19 Mei 2014 20:51

Re: Cold turkey speen weg

Wij zijn ook cold turkey gestopt met de speen. Dochter was toen net 2. We wilden er heel graag vanaf en ze had hem alleen nog met slapen. Ze kwam van de oppas af en wilde de speen uit de tas pakken maar ze kon hem niet vinden (hij zat wel in de tas maar ze keek eroverheen). Toen hebben we tegen haar gezegd dat de speen nog bij de oppas lag en dat we die nu niet op konden halen. Wonderbaarlijk genoeg accepteerde ze dit en ging ze meteen zonder mopperen slapen. Nooit geen probleem mee gehad, gek kind want ze was best verslaafd!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem133

Bericht 19 Mei 2014 21:06

Re: Cold turkey speen weg

Wij zijn ook ineens gestopt met de speen. Hij was kwijt toen hij naar bed ging en ik had al geen reserve meer. Het heeft twee avonden geduurd, maar toen heeft hij er nooit meer naar gevraagd. Mijn zoontje was nog net geen 2 jaar.
<<

Anoniem112

Bericht 19 Mei 2014 21:10

Re: Cold turkey speen weg

Bij de oudste ook ineens gestopt net voor zijn tweede jaar, bij de jongste moeten we er ook nog eens aan geloven..,
<<

Anoniem123

Bericht 20 Mei 2014 06:39

Re: Cold turkey speen weg

Ook hier ineens gestopt met de speen toen S 13/14 maanden was. We hebben een week lang drama gehad en vreselijk slecht geslapen maar het ging daarna steeds beter. Ben nog steeds blij dat we het toen al gedaan hebben. Hoe eerder hoe beter
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Mei 2014 07:52

Re: Cold turkey speen weg

Hier niet zo'n succes verhaal. We hebben de speen na haar tweede verjaardag weggegooid, en sindsdien sliep ze slecht, 3-4x per nacht wakker en niet zelf meer in slaap kunnen vallen. Veel bij ons in bed want dan sliep ze snel door. Paar maanden geleden sleepzzz gekocht en sindsdien slaapt ze weer beter, maar wordt ze nog 's nachts wel eens wakker. En ze drinkt nog steeds veel uit de fles. Enerzijds omdat ze alleen dan voldoende drinkt, anderzijds is het een vervanging van de speen geworden. De volgende krijgt ook geen speen of ik gooi hem pas na het 3de jaar weg, dit was echt drama. Ze heeft er ook nog lang om gevraagd.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 20 Mei 2014 08:09

Re: Cold turkey speen weg

Hier allebei met 16 maanden ineens helemaal weg gehaald.
Ze waren te jong om echt te beseffen dat het al een gewoonte was, en te oud om hem echt nog nodig te hebben.
Alleen wat avondjes wat lastiger met inslapen bij allebei. Maar daarna nooit meer om gevraagd.
Nog steeds erg blij dat we dat toen al gedaan hebben. Hoe ouder ze worden hoe lastiger het is.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem123

Bericht 20 Mei 2014 08:44

Re: Cold turkey speen weg

Ayla schreef:Hier niet zo'n succes verhaal. We hebben de speen na haar tweede verjaardag weggegooid, en sindsdien sliep ze slecht, 3-4x per nacht wakker en niet zelf meer in slaap kunnen vallen. Veel bij ons in bed want dan sliep ze snel door. Paar maanden geleden sleepzzz gekocht en sindsdien slaapt ze weer beter, maar wordt ze nog 's nachts wel eens wakker. En ze drinkt nog steeds veel uit de fles. Enerzijds omdat ze alleen dan voldoende drinkt, anderzijds is het een vervanging van de speen geworden. De volgende krijgt ook geen speen of ik gooi hem pas na het 3de jaar weg, dit was echt drama. Ze heeft er ook nog lang om gevraagd.


Of juist eerder. 2 jaar dan beseffen ze het steeds meer en dan is het idd moeilijk om het af te leren.
Tot een jaar is het een troost en daarna gewenning. S heeft er nooit meer naar gevraagd, net wat iniminie zegt: hij was toen te jong om te beseffen dat hij een speen miste. Maar wel er al aan 'verslaafd' zijn geweest.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Mei 2014 09:19

Re: Cold turkey speen weg

Hier een maand voor ze twee werd speen weg gedaan. Uitgelegd dat het voor baby's is. Eerste avond duurde inslapen langer maar ze riep om mij en niet om
De speen. Die nacht werd ze wakker kon ze niet meer slapen bij mij in bed genomen toch nog even geslapen. Tweede avond duurde inslapen ook wat langer maar minder lang dan eerste avond. derde avond geen probleem meer.
Ze heeft nooit meer naar de speen gevraagd.

Wel vind ik dat ze sinds die speen weg is snachts vaker wakker werd en dan slecht weer in slaap kwam. Dat heeft zeker wel 5 a 6 maand geduurd. Dat was natuurlijk wel jammer maar ja heb nooit gedacht geef de speen terug ze is er namelijk best makkelijk vanaf gekomen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem168

Bericht 20 Mei 2014 09:25

Re: Cold turkey speen weg

Mijn dochter wil zelf nu al geen speen meer. De speen die ze had, liet ze elke halve minuut uit d'r mond vallen of ging ervan kokhalsen van de een op andere dag. Wel nog andere spenen geprobeerd, maar geen succes. Is het erg als baby's zo jong geen speen meer willen?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Mei 2014 09:34

Re: Cold turkey speen weg

Brooke nee hoor. Als zij hem niet wil prima toch!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem85

Bericht 20 Mei 2014 09:36

Re: Cold turkey speen weg

Gelukkig veel succesverhalen. Ayla wat vervelend dat het bij jouw dochter zo lastig ging.
Van het weekend ben ik van plan om geen speen meer te geven, op hoop van zegen dat het goed gaat. Helaas gaat het slapen de laatste weken al wat minder goed, hoop dat dit niet heel veel invloed gaat hebben.

Brooke; is niet erg. Speen is voor de zuigbehoefte en als ze die niet heeft is het goed. Als het aan mij had gelegen had zoon ook geen speen gehad, maar hij had m wel nodig in t begin.

Wat ik trouwens wel nadeel vind nu hij geen speen meer buiten het slapen heeft, is dat als we gaan wandelen en hij zit in de wagen hij het dingetje van stof aan se rits in zijn mond doet, of touwtjes van zijn vest of t shirt, doen jullie kindjes dat ook?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Mei 2014 10:07

Re: Cold turkey speen weg

Bij beide jongens na hun 3de gedaan. Geen probleem geweest.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem168

Bericht 20 Mei 2014 10:21

Re: Cold turkey speen weg

O gelukkig dat het niet erg is zo zonder speen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Mei 2014 12:49

Re: Cold turkey speen weg

Ja eerder kan ook inderdaad. Het liefst krijgt de tweede gewoon geen speen maar ik weet niet of dat haalbaar is. We zullen het wel zien.
Sun ik denk ook wel dat eerder weg halen (zoals jij nu doet) beter werkt hoor. Wilde alleen laten weten dat het ook anders kàn gaan.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 20 Mei 2014 13:04

Re: Cold turkey speen weg

Ik was er ook helemaal zat van na 1.5 jaar
Hij mocht hem alleen nog in bed , maar soms als hij zijn zin ergens niet mee kreeg was het gelijk jengelen om zijn speen.
Hij slaapt altijd met een knuffel en ik heb hem verteld dat zijn knuffel ook zonder speen ging slapen.
Hij accepteerde het meteen , het inslapen duurde alleen wat langer. Na een week was het weer "normaal".
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:08

Bericht 20 Mei 2014 22:44

Re: Cold turkey speen weg

Wij hebben dit ook gedaan, 2 weken voor zijn 3de verjaardag.
Serieus niet 1 x problemen gehad
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 21 Mei 2014 06:48

Re: Cold turkey speen weg

Onze dochter was bijna twee toen ze gaatjes erin beet.
We hebben ze toen samen weg gegooid. Ik had nog 1 reserve die ze nog mocht hebben en uitgelegd dat als daar gaatjes in kwamen dat die ook weg moest. Maar blijkbaar was dat weggooien zo leuk dat toen ze de volgende ochtend beneden kwam ze naar haar tut keek en zei: oh een gaatje. Weggooien dus. Hoppa en dat ding ging in de prullenbak.
Er zat helemaal geen gaatje in maar we waren er wel mooi vanaf.
Nooit een probleem gehad verder. Ook niet met slapen.

Onze zoon heeft geen tut gewild. Die sabbelt op een oor van een knuffel.
Ben benieuwd hoe dat straks gaat want hij sabbelt op 1 oor en daar zitten de gaten al in....
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 21 Mei 2014 13:22

Re: Cold turkey speen weg

Hier een paar keer een poging gewaagd om de speen weg te gooien maar dat is een drama! Overdag, vooral als hij moe is, vraagthij ook nog om zijn speen. Ik zeg dan vaak nee maar dan is het huilen en schreeuwen. Met slapen vind ik de speen nog niet zo'n probleem maar overdag wil ik dat ding eigenlijk weg hebben.
<<

Anoniem74

Bericht 27 Mei 2014 20:20

Re: Cold turkey speen weg

En, hoe is het gegaan?
<<

Fiene

Bericht 27 Mei 2014 20:33

Re: Cold turkey speen weg

Ik lees even mee want N slaapt ook nog met, zelfs 3, speentjes. Ze heeft er in iedere hand 1 en dan 1 in haar mond, zo valt ze in slaap en verder heeft ze ze niet nodig. Ze krijgt haar speentjes ook nergens anders trouwens maar ik wil het eigenlijk langzaamaan wel gaan afbouwen. Maar ze snapt het precies, ik wilde steeds 1 speen weghalen maar ze vraagt er dan echt om. Ze laat dan haar lege handje zien en zegt; die weg? en wijst naar dr speen.
<<

Anoniem85

Bericht 27 Mei 2014 21:39

Re: Cold turkey speen weg

Meneer kreeg zaterdag de waterpokken, slaapt sinds vrijdag nacht al mega slecht dus de speen is er nog :thumbdown:
Anders was hij denk ik helemaal niet gaan slapen. Maar hij leeft nog op 1 speen, ga er sowieso geen bij kopen

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers