Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Mei 2014 15:19

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Ja, ik snap je wel hoor Pippa! Toen met die k*tsplek nog op/onder het toilet en de kapotte fornuisknoppen was ik ook niet heel blij, maar ik ben niet heel boos op haar geworden omdat ze ons wel enorm uit de brand heeft geholpen toen.

Maar alsnog vind ik het niet netjes, ik zou het zelf ook anders doen als ik in iemand huis zou logeren! Ik zou dan juist super voorzichtig zijn met alles, bang om iets stuk- of vies te maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem86

Bericht 26 Mei 2014 15:21

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Vooral omdat ze het zelf graag wilde, ik wilde mijn zusje vragen eigenlijk!
<<

Anoniem301

Bericht 26 Mei 2014 15:23

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Maar ga jij haar er wel op aanspreken dan? Dat zou ik echt wel doen. Was vreselijk asociaal.
<<

Anoniem86

Bericht 26 Mei 2014 15:25

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Ja, dat is een beetje mijn twijfel. Ik vind het ook asociaal, maar er is net een gigantische ruzie geweest in de familie, wat nog op losse schroeven staat, dus heb niet zoveel zin om dat weer aan te wakkeren. Maar ik vind het echt niet kunnen eigenlijk, en snap ook niet dat haar moeder er niks van heeft gezegd (die is hier ook uurtje geweest).
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Mei 2014 15:28

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Pippa schreef:Vooral omdat ze het zelf graag wilde


Ah daar had ik overheen gelezen ja, sorry. Dat maakt het wel wat anders en zou ik er ook wat van zeggen!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2014 15:38

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Ik zou haar uitnodigen om even samen schoon te maken. Sorry, maar op deze manier een huis achter laten doe je niet. Dat het perfect schoon is hoeft natuurlijk niet, maar inderdaad de afwas niet laten staan, prullebakken leeg en eventueel zorgen dat er schone handdoeken zijn voor de bewoners is wel het minste wat je kan doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem124

Bericht 26 Mei 2014 15:41

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Pippa schreef:Ja, dat is een beetje mijn twijfel. Ik vind het ook asociaal, maar er is net een gigantische ruzie geweest in de familie, wat nog op losse schroeven staat, dus heb niet zoveel zin om dat weer aan te wakkeren. Maar ik vind het echt niet kunnen eigenlijk, en snap ook niet dat haar moeder er niks van heeft gezegd (die is hier ook uurtje geweest).


Laat gaan, sta erboven en nooit meer herhalen dit voorrecht voor haar. Als ze er ooit naar vraagt: zeggen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Mei 2014 15:42

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Vorig jaar waren mijn ouders in ons appartement, die hadden zo lekker 4 dagen Amsterdam met fietsen erbij.
Ze wilde geen bedankje voor alle klushulp maar vonden dit wel leuk, dus toen heb ik een fles wijn voor ze neergezet, een speciaal brood wat mijn moeder kan eten bij de bakker gehaald en nog wat meer van dat soort dingen, om ze op die manier toch te bedanken. En uiteraard was het hele huis schoon en het bed verschoont.

Toen we thuis kwamen hadden ze alles waar ze ook maar iets van gepakt hadden vervangen, dus 1 boterham met chocopasta gegeten en een hele nieuwe pot in de voorraadkast gezet, ze hadden het balkon geveegd, het rvs opgepoetst, een nieuwe fles shampoo en creme spoeling in de badkamer gezet, een grill worstje ( die mijn man zo lekker vind van de slager) in de vriezer gedaan en voor mij hagelslag van de chocolatier op het aanrecht gezet. Verder was alles helemaal spik en span.

Kijk dat is natuurlijk echt super lief! Maar had absoluut niet gehoeven wat mij betreft.
Ik vind het wel van fatsoen getuigen dat je het huis weer zo terug geeft als hoe je het bij binnenkomst aantreft qua netjes/ schoon.
Maar ik zou het geen probleem vinden als iemand olie pakt om te bakken, jam pakt voor op brood e.d., maar ik zou het ook wel prettig vinden als er nog iets van frisdrank is bij thuiskomst bijvoorbeeld.

Maar ik ben dan ook wel weer heel erg van pick your battles en zou er ook niks van zeggen. Het is dan wel gewoon de laatste keer geweest dat die persoon in mijn huis is geweest met een vakantie, maar als de familiebanden al zo teer zijn dan zou ik er verder niks mee doen. En de energie die er in gaat zitten om het uit te "vechten"in die tijd heb ik de boel ook weer aan kant.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Mei 2014 15:52

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Ik zou absoluut not amused zijn als ik zo thuis zou komen na vakantie! Ik verwacht dat ik het ongeveer net zo schoon/opgeruimd terug krijg als ik het heb achtergelaten. Daarnaast zou ik het op prijs stellen (maar daar afspraken over maken) als er wat dingen te eten/drinken in huis zijn als ik terug zou komen. Ik zou niet verwachten dat als mensen broodbeleg gebruiken dat ze gelijk een nieuwe pot zouden kopen. Mijn huis mag uiteraard gebruikt worden om in te wonen, maar ik wil geen zwijnenstal als ik terugkom.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 26 Mei 2014 15:55

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Alibi schreef:Dan verwacht ik dat het net zo is, zoals ik het achter gelaten heb.
Voorraad aangevuld vind ik niet echt nodig, tenzij er echt geen broodkruimel meer in de kast ligt.


Precies dit! Lijkt me heel vervelend als je nog moet opruimen bij thuiskomst...
2014 2016 2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mei 2014 18:30

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

oeh dat is niet fijn zeg.

Wij hebben dat ook eens gehad. Alles netjes achtergelaten en bij terug komst was het echt vies overal lag rommel. En erge vond ik dat er een feestje in ons huis was gehouden. Eens en nooit weer
Afbeelding
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 26 Mei 2014 18:51

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Charles schreef:
Pippa schreef:Ja, dat is een beetje mijn twijfel. Ik vind het ook asociaal, maar er is net een gigantische ruzie geweest in de familie, wat nog op losse schroeven staat, dus heb niet zoveel zin om dat weer aan te wakkeren. Maar ik vind het echt niet kunnen eigenlijk, en snap ook niet dat haar moeder er niks van heeft gezegd (die is hier ook uurtje geweest).


Laat gaan, sta erboven en nooit meer herhalen dit voorrecht voor haar. Als ze er ooit naar vraagt: zeggen.


+1. Alles staat nog op losse schroeven, dus laat het voor wat het is. Maar de volgende keer vraag je gewoon eerst je zusje en zorg je ervoor dat je dit probleem niet meer gaat krijgen (door ook even afspraken te maken met je zusje, want blijkbaar is het niet voor iedereen zelfsprekend om de eigen troep op te ruimen).

Ik zou trouwens niet verwachten dat iemand boodschappen voor me doet, maar wel dat alles wat gebruikt is, gewoon weer netjes is opgeruimd en schoongemaakt.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Mei 2014 23:43

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Ik zou inderdaad op z'n minst verwachten dat het schoon is. Wanneer er spullen gebruikt zijn zoals broodbeleg verwacht ik eigenlijk ook dat dat wordt aangevuld.

Als ik zelf in een huis van iemand anders zou logeren zou ik denk ik geen boodschappen doen (buiten de dingen om die ik heb opgemaakt maar ik denk dat ik gewoon spullen van mezelf zou halen). Wel zou ik een bos bloemen oid dergelijks neerzetten met wat lekkers, als bedankje.
<<

SnowWhite

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:55

Bericht 27 Mei 2014 09:19

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Je mag op zijn minst verwachten dat het zo wordt achtergelaten zoals het was toen jij weg ging.
'
Ik heb pas geleden nog op de vogels van een vriendin gepast, weliswaar 2 dagen, maar bij het vertrek heb ik er ook voor gezorgd dat alles afwas weggewerkt was, vuilniszak geleegd, kruimeldief langs de vogelkooi, etc.
De spullen die ik had gekocht (verse aardbeien, drinken) waar nog van over was heb ik voor haar achtergelaten.

Een volle koelkast hoeft niet aangevuld te worden, behalve als je deze natuurlijk leeg hebt gegeten.
Het is ook wel een ander verhaal wanneer iemand op je huis/huisdieren past of iemand gewoon even vakantie viert.

Zie het als leerpunt voor in de toekomst, haar hoef je iig niet meer te vragen.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 27 Mei 2014 11:18

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Asociaal inderdaad!
Jeetje zeg, ik zit nu in het huis van mijn schoonouders tot we de sleutel van ons eigen huis hebebn en zorg ervoor voordat zij thuiskomen van werk of vorige weke van vakantie dat alles schoon is, en al het speelgoed van dochter op geruimd is.

Heel normaal hor dat als je bij een ander bent je alles even schoon achterlaat. ! ding niet aan toekomen prima dat kan...maar dat lijstje die jij opnoemt...NEE zou ik zeker nog laten weten dat ik er niet blij mee bent en je het geen 2e keer meer zal doen.

Ik ben nog zo dat ik alles schoonmaak en opruim....wat boodschappen in huis haal....en een vrolijk bosje bloemen op tafel zet!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Mei 2014 11:20

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

SnowWhite schreef:
Een volle koelkast hoeft niet aangevuld te worden, behalve als je deze natuurlijk leeg hebt gegeten.
Het is ook wel een ander verhaal wanneer iemand op je huis/huisdieren past of iemand gewoon even vakantie viert.


Ligt eraan, als het dingen waren die anders toch over de datum waren geweest dan hoeft iemand van mij ook de koelkast niet aan te vullen. Die dingen had ik anders dan ook niet meer kunnen eten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Mei 2014 11:51

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Net zo netjes als je het hebt aangetroffen.

Ik heb zelf twee jaar op een huis gepast en dat huis was niet echt heel erg super schoon. Na die tijd was het altijd schoner dan we het aantroffen. Wij vonden dat toen heel erg normaal. Het eerste wat we daar altijd deden was bepaalde dingen even schoonmaken. En leeftijd hoeft niet heel veel te zeggen. Ik weet niet hoe oud deze persoon is maar leeftijd hoeft niet eens veel te zeggen. Wij waren toen namelijk 15.
2015 💙
<<

Anoniem222

Bericht 27 Mei 2014 15:53

Re: Logée in huis tijdens vakantie, wat verwacht je?

Oh wat vervelend thuiskomen! Dat is niet netjes nee. Maar ik zou er denk ik niks van zeggen, zeker niet gezien de situatie.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers