Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem234

Bericht 26 Mei 2014 20:10

Re: Afvaltopic

Oh wow lemon! Wat zie jij er goed uit. Echt knap!
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 26 Mei 2014 20:24

Re: Afvaltopic

Ik vind mijn potjes ook leuk, helpt echt! Vind het super leuk als ik een knikker kan verplaatsen. Wel in ponden want in kilo's gaat het zo langzaam.

Ik heb wel een voor foto in bikini maar die plaats ik echt niet, misschien als ik op mijn streefgewicht zit. Heb wel een foto van afgelopen zomer en een van vandaag in kleren. Zit dus 13 kilo verschil tussen, nu de rest nog
Laatst gewijzigd door Liz op 27 Mei 2014 14:06, in totaal 4 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem50

Bericht 26 Mei 2014 20:33

Re: Afvaltopic

Volgens mij kun je al prima een bikini hebben, Liz. Looking good! :)

Ik heb helaas alleen foto's van hoe het nu is. Ik was natuurlijk al 9 kg kwijt toen ik weer opnieuw begon. Heb zelfs geen foto's van het lichaam op zichzelf (met kleding aan), want ik heb toch wel zo de pest aan foto's. Ergens wel zonde, want zo weet ik natuurlijk niet waar ik ooit vandaan ben gekomen.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2014 07:52

Re: Afvaltopic

En weer 71,2. Ik ben het nu echt zat.. :(
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mei 2014 08:28

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:En weer 71,2. Ik ben het nu echt zat.. :(


Doorzetten Cotton. Afvallen gaat altijd met ups en downs, je kunt niet elke weer een lager gewicht zien op de weegschaal.
Kun je terugherleiden waar het door komt? Minder gefietst, toch iets meer opgeschept/gesnoept? Te weinig gedronken, te weinig slaap?
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2014 08:33

Re: Afvaltopic

Alibi schreef:
Cotton schreef:En weer 71,2. Ik ben het nu echt zat.. :(


Doorzetten Cotton. Afvallen gaat altijd met ups en downs, je kunt niet elke weer een lager gewicht zien op de weegschaal.
Kun je terugherleiden waar het door komt? Minder gefietst, toch iets meer opgeschept/gesnoept? Te weinig gedronken, te weinig slaap?

Nee, ik kan niks bedenken waardoor het komt, dus daarom baal ik best wel. Ik heb ook nooit eerder te maken gehad met vocht vasthouden (niet bewust iig) dus ik weet ook niet of het daardoor zo kan schommelen.

Ik weet wel dat ik niet iedere keer een lager gewicht kan zien, maar ik ben 70 dagen of afgevallen of stabiel geweest, nooit meer dan 0,1 hoger en al helemaal niet dat ik zo schommel.

Maar goed. Ik ken dit dus niet en dan raak ik een beetje de kluts kwijt haha.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mei 2014 08:38

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:
Alibi schreef:
Cotton schreef:En weer 71,2. Ik ben het nu echt zat.. :(


Doorzetten Cotton. Afvallen gaat altijd met ups en downs, je kunt niet elke weer een lager gewicht zien op de weegschaal.
Kun je terugherleiden waar het door komt? Minder gefietst, toch iets meer opgeschept/gesnoept? Te weinig gedronken, te weinig slaap?

Nee, ik kan niks bedenken waardoor het komt, dus daarom baal ik best wel. Ik heb ook nooit eerder te maken gehad met vocht vasthouden (niet bewust iig) dus ik weet ook niet of het daardoor zo kan schommelen.

Ik weet wel dat ik niet iedere keer een lager gewicht kan zien, maar ik ben 70 dagen of afgevallen of stabiel geweest, nooit meer dan 0,1 hoger en al helemaal niet dat ik zo schommel.

Maar goed. Ik ken dit dus niet en dan raak ik een beetje de kluts kwijt haha.


Logisch wel. Ik ben een echte schommelaar, en weet dat ik na een plusje altijd weer een dikke min ga zien, als ik maar doorzet. Dat is heel moeilijk dat weet ik.
Succes!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Mei 2014 09:06

Re: Afvaltopic

Mijn eerste kilo is eraf! 84 nu :banaan: . Het kost me heel veel moeite, omdat ik nog niet heel fanatiek mag sporten, maar het begin is er.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Mei 2014 09:41

Re: Afvaltopic

Wow Lemon! Wat heb je een prachtig figuur!!
Hoeveel kilo is er vanaf?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 27 Mei 2014 11:19

Re: Afvaltopic

*
Laatst gewijzigd door Reva op 27 Mei 2014 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 27 Mei 2014 11:49

Re: Afvaltopic

Wat ontzettend rot cotton. Misschien zit je nu even op een plateau, je bent natuurlijk vrij snel die 5 kilo kwijt geraakt. Ik denk dat je gewoon moet doorzetten en dat je vanzelf wel weer gaat afvallen. Drink je wel genoeg? Misschien kun je nog iets meer sporten ofzo? Ik roep ook maar iets hoor. Ik ben ook nog steeds een kilo zwaarder dan 1,5 week geleden. Beetje jammer.

Thunder: super goed! Het eerste begin is er dus je gaat de goede kant op.

Ik heb mijn voor en na foto nog even terug geplaatst, wil ze 's nachts niet online hebben staan :).
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2014 11:52

Re: Afvaltopic

Oh Reva dat is ook balen. Wat raar ook dat je maar blijft aankomen terwijl je gewoon gezond bezig bent! Ik hoop dat jij ook snel weer kilo's kwijt raakt.

Liz, dat is ook wel waar. Het is opzich best snel gegaan. Ik drink minimaal 1,6 liter (8 bekers water van 0,2 daarom weet ik het zo precies haha) water op een dag. Misschien moet ik met warm weer nog meer gaan drinken.

Maar wel goed om te horen dat er meer mensen zijn die er last van hebben met dit warme weer. Mijn collega die ook aan het afvallen is schommelt de hele week ook al. Ik maak me voor nu nog geen zorgen, maar balen doe ik wel haha.

Als je veel sport, moet je dat dan niet altijd blijven doen? Ik moet nu echt keuzes maken tussen al mijn hobbies en sport en als ik nog meer ga sporten ben ik bang dat ik zeg maar niet meer terug kan als ik genoeg afgevallen ben. Dat ik dan veel moet blijven sporten om op gewicht te blijven. Of werkt dat niet zo?
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 27 Mei 2014 11:56

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:.
Als je veel sport, moet je dat dan niet altijd blijven doen? Ik moet nu echt keuzes maken tussen al mijn hobbies en sport en als ik nog meer ga sporten ben ik bang dat ik zeg maar niet meer terug kan als ik genoeg afgevallen ben. Dat ik dan veel moet blijven sporten om op gewicht te blijven. Of werkt dat niet zo?


Ik zou proberen om nog wat meer te drinken, minimaal 2 liter. Sporten kun je natuurlijk net zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil. Je kunt bijvoorbeeld op youtube of pinterest veel oefeningen of korte workouts vinden die je gewoon thuis kan doen. Bijv de 30 day shred of anders begin je gewoon met een plank challenge bijvoorbeeld. Door krachttraining wordt je lichaam ook gewoon strakker.
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Mei 2014 12:12

Re: Afvaltopic

Lemon, wow, je hebt een prachtlijf! Je kunt duidelijk zien dat je bent afgevallen.

Liz, bij jou zie je het ook al heel duidelijk hoor! Je ziet er goed uit!

Cotton, balen zeg dat het steeds rond de 71 blijft zitten. Maar volgens mij is het wel normaal dat het na een tijdje even stopt. Doorzetten en dan komt het wel weer. Extra sporten zou ik niet doen, je gaat vanzelf weer afvallen als je op deze manier verder gaat.

Reza, dat lijkt me frustrerend, dat je gewoon al maandenlang een beetje aankomt terwijl je nog steeds je gezonde levensstijl aanhoudt.

Thunder: Goed van je, het begin is er!

Hmm.. begin nu toch wel ietsje trek in snaaien te krijgen (ivm bijna ongesteld) en begin nu ook wat vocht vast te houden volgens mij (al viel mijn gewicht me vanmorgen nog steeds mee). Maar ben flink verkouden dus als ik nu iets lekkers neem proef ik het amper. Dat scheelt wel wat. Verder gaat het goed, ik vind het goed vol te houden ook nu ik er echt goed in zit.
Ik laat nog geen foto's zien, misschien wel als ik wat meer ben afgevallen.
Laatst gewijzigd door Lookie op 27 Mei 2014 12:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mei 2014 12:17

Re: Afvaltopic

Ik schommel al een jaar rond hetzelfde gewicht en ik kom er maar moeilijk onder. Het maakt bij het gewicht ook echt niet uit of ik een zak chips leeg eet of een zak ijsbergsla, het blijft hetzelfde op de weegschaal. Wordt tijd dat ik er eens flink onderduik.

Hoe gezond is Sushi trouwens?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 27 Mei 2014 12:25

Re: Afvaltopic

Sushi is niet gezond.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mei 2014 12:26

Re: Afvaltopic

Reva schreef:Sushi is niet gezond.


Dacht ik al. Daarom vind ik het kennelijk ook lekker. :palm:
<<

Anoniem130

Bericht 27 Mei 2014 12:26

Re: Afvaltopic

Niet erg gezond, vrij ongezond. Op zich wel weinig vet, maar verhoudingsgewijs erg veel witte rijst (weinig vezels) per groente/eiwitten en er zit naast de koolhydraten van de witte rijst ook nog extra toegevoegde suikers in. Helemaal in all you can eat concept waarbij je veel eet (dan ook nog veel calorieën) ronduit slecht. Zeker als het naast sushi ook nog andere hapjes zijn uit de frituur (loempia's, tempura, garnalen, etc.), want dan dus 1) weinig vezels, 2) veel calorieën en 3) veel vet. Dan kun je ook naar de Mac (maar sushi lekkerder en gezelliger, ook wat waard!)
<<

Anoniem130

Bericht 27 Mei 2014 12:30

Re: Afvaltopic

Sashimi dan? :D
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mei 2014 12:35

Re: Afvaltopic

Of dat gezond is? Het ziet er wel lekker uit. :P

Iedereen pochte altijd zo over Sushi en ik snapte het gewoon echt niet. Veel smakeloos rijst en dan zo'n klein stukje vis/groente erop of erin. Sinds kort hebben ze mini pakjes Sushi bij de AH (of althans, bij onze vestiging sinds kort) en dat is lekker. Precies voldoende voor iemand zoals ik. Dat is ook de enige Sushi die ik gewend ben, want we hebben hier geen Sushi-restaurant. Wij komen hier niet verder dan de Italiaan, Griek, Chinees, Mac en de oude vertrouwde snackbar.

Maar ik dacht dus, als ik iets weet te waarderen moet het wel ongezond zijn. Goed gedacht.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mei 2014 13:02

Re: Afvaltopic

Waarom meer water drinken Liz, van water drinken val je toch niet af? Of heb ik iets gemist?
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 27 Mei 2014 13:05

Re: Afvaltopic

Carrie schreef:Waarom meer water drinken Liz, van water drinken val je toch niet af? Of heb ik iets gemist?


Vanwege het vocht vasthouden en het warme weer? Helpt je stofwisseling. Ik weet het niet hoor, ik dacht dat je altijd minimaal 2 liter moest drinken.
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mei 2014 13:07

Re: Afvaltopic

Carrie schreef:Waarom meer water drinken Liz, van water drinken val je toch niet af? Of heb ik iets gemist?


Vocht is heel belangrijk voor je stofwisseling.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... t-dat.html

30-40 mm per kg lichaamsgewicht.
Bij 60 kg is dat 1,8 liter.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2014 13:19

Re: Afvaltopic

Ja, nog meer drinken kan ik inderdaad wel proberen. Ik denk dat het 'veel' drinken mij wel heel erg heeft geholpen met afvallen. Ik dronk soms maar 1 beker drinken overdag en dan `s avonds met veel moeite nog 1 of 2. En nu drink ik dan minimaal 1,6liter. Hallo reiniging! :banaan:

Als het warm is zeggen ze idd wel dat je meer moet drinken, dus dat ga ik iig doen.

Plank challenge lijkt me ook wel leuk. Squad challenge deed ik ook en dat ging heel goed, maar ik heb net weer een laserbehandeling gehad voor een tattoo op m`n been en nu doen squads even teveel pijn. Alles eigenlijk, waar teveel been krachtwerk bij komt kijken, dat dus even op pauze.

Ik baal ook alweer wat minder. Ik verwacht wel dat het goed komt als ik gewoon netjes en gezond door ga. Net als Lookie zegt!
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 27 Mei 2014 13:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mei 2014 13:29

Re: Afvaltopic

Alibi schreef:
Carrie schreef:Waarom meer water drinken Liz, van water drinken val je toch niet af? Of heb ik iets gemist?


Vocht is heel belangrijk voor je stofwisseling.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... t-dat.html

30-40 mm per kg lichaamsgewicht.
Bij 60 kg is dat 1,8 liter.


Oh! Wist ik echt niet, bedankt voor de link!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers