Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spataderen

<<

Anoniem124

Bericht 22 Mei 2014 19:33

Spataderen

Wie heeft ze?
Waar?
Wanneer kreeg je ze?
Hoe zien ze eruit?
Heb je er pijn en aan hoe voelt die pijn?

Ik moet even de tijd overbruggen tot ik naar de huisarts kan hoor. Ik heb al weken een vage pijn in kuit en knieholte, en vandaag spotte ik ineens blauwe bubbelige aders (volgens mij) op die plekken. Nooo!

Vreemd genoeg heb ik het gevoel dat de mate van de pijn samenhangt met een bepaald paar schoenen maar dat zijn dus platte en geen hoge hakken ofzo. Verder heb ik dus een trombose verleden en ben ik dus als de dood dat ik geen spataderen heb maar een trombosebeen. Ik weet, trombose maakt je been rood en dik, maar je leest ook veel verhalen op internet van mensen die dit sort klachten dus totaal niet hadden.

Anyway, qua plaatjes lijkt het dus wel echt op een spatader, al issie iets minder heftig dan oo veel google plaatjes en heb ik er best last van...een zeurderig en trekkend gevoel.

Op m'n voet heb ik zoiets al heel lang trouwens, nooit last van. En verder zit het ook in de familie. M'n oma is eraan geopereerd vroeger.
<<

Anoniem287

Bericht 22 Mei 2014 20:03

Re: Spataderen

Als ik dit zo lees denk ik dat je niet bang hoeft te zijn voor een trombosebeen hoor, al snap ik je angst natuurlijk wel. Het is wel heeeeel toevallig anders dat je precies op die plek die aderen hebt zitten, toch? En het zit in de familie, dus het is behoorlijke likely dat het dan echt spataderen zijn. Mijn moeder heeft ze ook en is er ook al meerdere keren aan geopereerd, en ik zie ze ook al zitten in mijn knieholtes, joy!
<<

Anoniem124

Bericht 22 Mei 2014 20:07

Re: Spataderen

Thans Siamsa! Heb je geen last soms van je knieholte dan? Het voelt daar bij mij echt t vervelendst!
<<

Anoniem287

Bericht 22 Mei 2014 20:14

Re: Spataderen

Jawel ik heb er wel wat last van ja, vooral als ik lang heb gestaan/gelopen achter elkaar.
<<

Anoniem286

Bericht 22 Mei 2014 20:15

Re: Spataderen

Ik heb er ook een aantal en inderdaad, vooral die in mijn knieholte is pijnlijk... of vooral vervelend trekkerig. Lijkt me goed om je even gerust te laten stellen door een arts. Mijn zus heeft ze weleens laten dichtspuiten, dat hielp wel.
<<

Anoniem54

Bericht 22 Mei 2014 20:19

Re: Spataderen

Wie heeft ze?
Waar?
Wanneer kreeg je ze?
Hoe zien ze eruit?
Heb je er pijn en aan hoe voelt die pijn?

Ik heb ze! Over mijn hele benen blauwe aders. Ook heb ik een aantal blauwe knopen, echt vlekken. Ik kreeg ze op mijn. 20 ste denk ik ? Ze zijn bij mij niet dik maar wel heel opvallend. Heb echt iets van 3 grote plekken en verder veel blauwe aders lopen.
Pijn doen ze niet. Heb wel vaak last van vermoeide benen. Vooral als ik veel gestaan heb dan krijg ik zeurende pijn. Ook als ik in de zon gezeten heb dan doen mijn benen heel erg pijn. Bij mij zit het in de familie helaas. Ik weet wel dat ze weggehaald kunnen worden, maar vaak komen ze dan weer terug.

Ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan als je er last van heb.
<<

Jip

Bericht 22 Mei 2014 21:08

Re: Spataderen

Mijn vriend heeft het heeeeel erg. Echt enorme trossen. Hij heeft er geen last van/pijn aan. Hoe meer getraind hij is, hoe meer je ze ziet. Zal in het weekend eens vragen of ik er een foto van mag maken voor je.
Mijn zwager had ze ook, en die heeft het weg laten halen. Ook geen pijn aan, maar vond het lelijk.
<<

Patsy

Bericht 23 Mei 2014 07:03

Re: Spataderen

Ik heb ze, bovenaan mijn kuiten, zowel links als rechts. Sinds de zwangerschap zit er ook één in mijn knieholte. Ik heb er geen pijn aan, maar vind ze wel erg lelijk. Toen ik nog werkte stond en liep ik de hele dag, ik denk dat het daar door komt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Mei 2014 07:29

Re: Spataderen

Ik schijn er ook één te hebben, twee of drie jaar geleden heb ik er één zomer heel veel last van gehad. Maar nadat ik ben afgevallen heb ik er geen last meer van. Maarja, ik was toen bijna 90 kilo, ik denk niet dat 't bij jou met je gewicht te maken kan hebben Charles.. :wink:

♥♥
<<

Anoniem124

Bericht 23 Mei 2014 07:50

Re: Spataderen

Elliot, ik woog tijdens m'n zwangerschap meer dan 100 kilo dus t kan best...

Anyway ik heb zo dadelijk een afspraak bij de huisarts !
<<

Anoniem97

Bericht 23 Mei 2014 08:58

Re: Spataderen

Ik heb ze ook, van de zwangerschap gekregen :S
Ik heb er niet echt last van maar vind ze echt verschrikkelijk.
Als we klaar zijn met kinderen krijgen ( hoop op nog een derde) wil ik ze weg laten halen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 23 Mei 2014 15:07

Re: Spataderen

En ben je inmiddels al bij de huisarts geweest Charles?

Hopelijk valt het mee, wel vervelend dat je er last van hebt!
Zelf ken ik het niet, dus geen tips o.i.d.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 23 Mei 2014 18:23

Re: Spataderen

Ik heb er 2 op elk been een. Ik weet niet precies sinds wanneer, maar denk dat de eerste rond mijn 20ste is gekomen. Ik heb er alleen nooit last van, dus kan je daar verder niks over zeggen.
Hoe was het bij de huisarts?
<<

Jip

Bericht 24 Mei 2014 09:36

Re: Spataderen

Hij wil zijn benen niet op het forum.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 25 Mei 2014 13:42

Re: Spataderen

Haha Jip!

Ik heb spinadertjes, heb gevraagd aan de dokter wat het was en zij zei dat. Ze adviseerde me om steunkousen te gaan dragen, vanwege de spinadertjes maar ook omdat ik vocht vasthoudt, zeker mijn ene been/voet is dan wat dikker.
Ik ben nu ook bezig met afvallen en hopelijk helpt dat ook.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem124

Bericht 25 Mei 2014 13:46

Re: Spataderen

Hoi! Ja het zijn echt spataderen. Hallo verval! Dat m'n buik na een tweeling verpest is is al erg genoeg maar dat was al nooit m'n pronkstuk. M'n benen was ik wél altijd blij mee dus dat is gewoon zo kut dat dit nu gebeurt. Bah! Maargoed, tis niks ernstigs al doet het wel pijn en zei de arts dat ze nog maar in wording zijn e pn het geen kleintjes zijn maar echt die hele dikke. Dus over een tijdje kan ik ze gaan laten weghalen. Great.
<<

Anoniem168

Bericht 25 Mei 2014 15:29

Re: Spataderen

Wie heeft ze?
Waar?
Wanneer kreeg je ze?
Hoe zien ze eruit?
Heb je er pijn en aan hoe voelt die pijn?

Ja ik heb ze helaas ook! Bij ons zit het ook in de familie en helaas ben ik er ook mee gezegend. Ik had het al een poosje voor de zwangerschap Omdat ik ook veel staand/tillend/ lopend werk doe, speelt dat ook wel wat mee denk ik. Ik denk zo'n 2,5 jaar geleden dat ik ze kreeg. Ze zitten op de achterkant van mijn benen en je ziet ze ook als zo'n blauwige dikke kronkelende ader en heb ze ook op mijn kuiten (vlak bij mijn voeten).

Mijn moeder heeft ze weg laten halen, zij was gezegd met echt een landkaart op d'r benen. Ze had er dan ook flink veel last van (zware benen, dikke voeten etc.). Bij haar hebben ze dat in de winter weg gehaald het ene been en het andere dacht ik een jaar erop en is toen daarna steunkousen gaan dragen. Je mag dan ook absoluut voorlopig niet in de zon na de behandelingen met je benen. Zij heeft er veel baat bij gehad en voelde vrijwel meteen al wat verschil.

Ik wil het ook laten doen. Maar omdat mijn toekomst heel onzeker is (komt er nog een 2e kindje of niet) wacht ik ermee. Ik heb er trouwens geen pijn aan (nog niet).
<<

Anoniem162

Bericht 25 Mei 2014 18:34

Re: Spataderen

Ik heb ze ook, van de zwangerschap maar mijn arts vind het niet nodig om ze weg te laten halen helaas.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 26 Mei 2014 19:37

Re: Spataderen

Ik ben 31 en heb ze inmiddels al 4x laten verwijderen (erfelijk belast). Kleintjes spuiten ze weg en grotere verwijderen ze operatief. Als ik jou was zou ik de kleintjes weg laten spuiten. Waarom zou je ze groter laten worden?

Ik moet eigenlijk weer. Het is inmiddels twee jaar geleden en heb alweer wat gespot :nopompom: .
<<

Anoniem124

Bericht 26 Mei 2014 23:30

Re: Spataderen

SDL schreef:Ik ben 31 en heb ze inmiddels al 4x laten verwijderen (erfelijk belast). Kleintjes spuiten ze weg en grotere verwijderen ze operatief. Als ik jou was zou ik de kleintjes weg laten spuiten. Waarom zou je ze groter laten worden?

Ik moet eigenlijk weer. Het is inmiddels twee jaar geleden en heb alweer wat gespot :nopompom: .


Ik heb geen kleintjes...ik heb een grote in wording zeg maar.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mei 2014 00:28

Re: Spataderen

Ik heb een heel klein spatadertje op de achterkant van mijn kuit. Ik heb er geen last van, dus vind hem eigenlijk wel schattig. Je kunt ze laten wegbranden toch? Want ik weet van mijn oma dat ze echt verschrikkelijk irritant kunnen zijn.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 27 Mei 2014 09:32

Re: Spataderen

O marley, ik kan me er niets bij voorstellen dat er mensen zijn die het schattig vinden (gekkie)?!?

Charles, maar waarom halen ze hem dan nog niet weg?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers