Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waterschade, verzekering

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2014 16:35

Waterschade, verzekering

De afgelopen maand heeft mijn inpandige balkon al 3 keer onder water gestaan. Vandaag was het weer zo ver.
Nu heb ik daar mijn wasmachine staan, deze stond gewoon op de grond omdat ik er niet vanuit ging dat ik 2 meter boven te grond last zou hebben van overstromende regenpijpen. Hierdoor heeft de onderkant van mijn wasmachine een paar keer in het water gestaan. Zodra er water stond zo snel mogelijk alles droog gezet en goed laten drogen. Toch zag ik net dat de pootjes een beetje zijn gaan roesten. Nu is de wasmachine in december nieuw gekocht. Mocht het verder gaan roesten dan betekend het wel dat er een nieuwe wasmachine zal moeten komen.

Hoe zouden jullie dit aanpakken met de verzekering. Nu eventueel al een melding doen mocht de onderkant hierdoor echt kapot gaan roesten? Of het tegen die tijd oppakken?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem75

Bericht 26 Mei 2014 17:26

Re: Waterschade, verzekering

Kan je er geen nieuwe pootjes onder laten zetten?

Wij zijn nu ook bezig met de verzekering wbt waterschade. Wij hebben een lek gehad bij de douchebak (kitranden waren achteraf hier en daar gescheurd) en het water liep zo via het plafond in de gang naar beneden. Met als resultaat een vieze gele vlek met schimmel op het plafond en bij de zoldertrap. Zoals het ons is verteld krijgen wij straks een vergoeding van wat de waterschade heeft gedaan. Dus de monteur die is gekomen en de kit heeft vervangen ed moeten wij uit eigen zak betalen maar het opnieuw laten schilderen ed krijgen we vergoed.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2014 17:37

Re: Waterschade, verzekering

Net nog een keer goed gekeken, maar het is het deel wat is vastgelast aan de wasmachine en daarin zitten de pootjes om hem waterpas te kunnen draaien. Het valt nog mee hoe het echt roest, maar het is meer mocht het over een jaar verder verroest zijn. Moet daar nu niet al melding van gemaakt worden.
Morgen ga ik even langs de woningbouw hiervoor, omdat het komt doordat de regenpijp (wat hun moeten onderhouden) iedere keer verstopt raakt, waardoor het water niet weg kan lopen. Dit hebben ze nu al 2 keer ontstopt, maar toch.
Ga nu in elk geval een lekbak kopen, zodat bij een volgende keer het water er niet in kan. De omgekeerde wereld voor een lekbak denk ik zo.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 26 Mei 2014 17:48

Re: Waterschade, verzekering

Ik stuur je vanavond even een pb. :yes:
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2014 19:23

Re: Waterschade, verzekering

Annie24 schreef:Ik stuur je vanavond even een pb. :yes:

:thumbup:
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 26 Mei 2014 20:14

Re: Waterschade, verzekering

Razz schreef:Kan je er geen nieuwe pootjes onder laten zetten?

Wij zijn nu ook bezig met de verzekering wbt waterschade. Wij hebben een lek gehad bij de douchebak (kitranden waren achteraf hier en daar gescheurd) en het water liep zo via het plafond in de gang naar beneden. Met als resultaat een vieze gele vlek met schimmel op het plafond en bij de zoldertrap. Zoals het ons is verteld krijgen wij straks een vergoeding van wat de waterschade heeft gedaan. Dus de monteur die is gekomen en de kit heeft vervangen ed moeten wij uit eigen zak betalen maar het opnieuw laten schilderen ed krijgen we vergoed.


Wij hebben een redelijk vergelijkbaar geval gehad. De verzekering heeft toen iemand gestuurd om het probleem op te lossen en heeft dat bedrijf en de ontstane schade betaald. Wij zijn verzekerd bij Univé.
December 2009
juli 2012

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers