Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


bkr registratie door postorderbedrijven?

<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:29

Bericht 25 Mei 2014 09:19

bkr registratie door postorderbedrijven?

Mijn vriend en ik zijn momenteel bezig met een huis waar we helemaal gek op zijn. Hebben ook al een bod gedaan. Hypotheek laten berekenen en als het goed zit moet het lukken. Nu bedacht ik mij opeens het volgende: ik heb bij wehkamp een rekening lopen die ik in termijnen aflos.
Ik betaal echter altijd op tijd en heb nooit een betaling vergeten. Kan het zijn dat ik hierdoor een negatieve bkr-registratie heb? En dit dus problemen gaat geven met aanvragen vd hypotheek?
Ik ben in principe geen wanbetaler ofzo. Dus dacht daar kijken ze niet naar.
Hoop dat iemand het weet. Ik kan de rekening trouwens ook nu betalen in één keer. Is het dan nog een probleem?
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Mei 2014 09:23

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Ik geloof niet dat dat 3 en bkr registratie geeft. Een bkr registratie krijg je wanneer je niet betaald, dit los je in termijnen af.
Maar is het sowieso niet gunstiger om dan in 1 keer te betalen? Of betaal je geen rente?
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 25 Mei 2014 09:45

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 10 Aug 2016 19:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem50

Bericht 25 Mei 2014 10:39

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Dat is volgens mij niet helemaal waar, Suusie. Toen ik mijn huis kocht had ik een BKR-registratie door een lening bij Wehkamp. Deze is toen, omdat ik een huis wilde kopen, in één keer afgelost en daarmee was ik ook gelijk BKR-af.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 25 Mei 2014 10:43

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 10 Aug 2016 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem50

Bericht 25 Mei 2014 10:50

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Suusie schreef:Ja, maar je moet dan wel de optie om gespreid te betalen opzeggen. Anders zien ze dat nog als een lening.
Teminste dat was bij ons toen zo.


De optie op mijn roodstand en mijn cc moest ik beiden opgeven om van mijn BKR-registratie af te komen. Bij Wehkamp heeft de optie er altijd opgestaan en nog steeds, maar dat heeft me verder niet belemmerd bij het kopen van een huis. Ok, ik zei gelijk, het duurde enkele weken voor de registratie eraf was, maar ze hebben het er wel afgehaald, ondanks de optie. Met Wehkamp heb ik veel contact gehad in de tijd en voor hun was er, als ik het goed heb onthouden, geen sprake van gespreid betalen als er niets meer openstond. Misschien dat dat de reden is dat ik 'de lening' niet handmatig heb hoeven aan te passen?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Mei 2014 12:14

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Het gaat niet om de 'optie erop hebben staan', iedereen kan iets op afbetaling kopen (nou ja, bijna dan) maar als je er gebruik van maakt dan komt dat wel degelijk op je BKR te staan en moet dat wel degelijk ingelost worden voordat je een huis kan kopen.

Je zegt ook zelf dat je de lening in een keer moest aflossen Marley, om je huis te kunnen kopen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem286

Bericht 25 Mei 2014 13:25

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Aflossen en dan zal het geen probleem zijn. Ik had dit ook met mijn CC, die betaalde ik maandelijks af. Toen volledig afbetaald en die optie uitgezet en toen was het gauw opgelost.
Succes!
<<

Anoniem50

Bericht 25 Mei 2014 13:47

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Poppy schreef:Het gaat niet om de 'optie erop hebben staan', iedereen kan iets op afbetaling kopen (nou ja, bijna dan) maar als je er gebruik van maakt dan komt dat wel degelijk op je BKR te staan en moet dat wel degelijk ingelost worden voordat je een huis kan kopen.

Je zegt ook zelf dat je de lening in een keer moest aflossen Marley, om je huis te kunnen kopen.


Daar reageerde ik ook niet op. :)

Er werd in een eerdere post aangegeven dat je de optie 'gespreid betalen' bij een postorderbedrijf moest uitzetten. Dat is niet nodig. Want als er niets openstaat, dan heb je ook geen lening meer. Postorderbedrijven werken daarin net even anders dan bijvoorbeeld roodstand of CC, want bij de laatst genoemden moet je het zeker wel uitzetten wil je een hypotheek krijgen. (Is ook niet bij iedereen het geval, maar kan wel nadelig werken voor een hypotheek)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Mei 2014 13:50

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Volgens mij ligt het wel aan het bedrijf, ik heb wel eens gehoord dat bijvoorbeeld een BIJ-card, zo'n kaart van de Bijenkorf, wel als een creditcard wordt gezien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem51

Bericht 25 Mei 2014 14:08

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Ik heb door exact hetzelfde een negatieve BKR-registratie gehad waardoor mijn hypotheekverstrekker mij in eerste instantie geen hypotheek wilde geven. Na een telefoontje was het overigens opgelost want alles was inmiddels al jaren geleden afgelost. Maar het was in de vorm van een soort 'krediet' en daarom zien ze het waarschijnlijk als schuld.
<<

Anoniem51

Bericht 25 Mei 2014 14:10

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Marley schreef:
Poppy schreef:Het gaat niet om de 'optie erop hebben staan', iedereen kan iets op afbetaling kopen (nou ja, bijna dan) maar als je er gebruik van maakt dan komt dat wel degelijk op je BKR te staan en moet dat wel degelijk ingelost worden voordat je een huis kan kopen.

Je zegt ook zelf dat je de lening in een keer moest aflossen Marley, om je huis te kunnen kopen.


Daar reageerde ik ook niet op. :)

Er werd in een eerdere post aangegeven dat je de optie 'gespreid betalen' bij een postorderbedrijf moest uitzetten. Dat is niet nodig. Want als er niets openstaat, dan heb je ook geen lening meer. Postorderbedrijven werken daarin net even anders dan bijvoorbeeld roodstand of CC, want bij de laatst genoemden moet je het zeker wel uitzetten wil je een hypotheek krijgen. (Is ook niet bij iedereen het geval, maar kan wel nadelig werken voor een hypotheek)

Bij mij was dit dus niet zo, het werkte hetzelfde als een creditcard.
<<

Anoniem50

Bericht 25 Mei 2014 14:13

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Hoe ik ook probeerde om niet alle bedrijven over één kam te scheren, ik deed het toch. Ik heb alleen ervaring met Wehkamp gehad. Kennelijk dat anderen dan toch weer anders werken.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Mei 2014 14:23

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Susan schreef:Volgens mij ligt het wel aan het bedrijf, ik heb wel eens gehoord dat bijvoorbeeld een BIJ-card, zo'n kaart van de Bijenkorf, wel als een creditcard wordt gezien.



Dat is ook een creditcard idd. Althans, ik heb er genoeg mensen mee zien betalen ;)

Sorry Marley, dan begreep ik het ff verkeerd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Mei 2014 17:36

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Poppy schreef:
Susan schreef:Volgens mij ligt het wel aan het bedrijf, ik heb wel eens gehoord dat bijvoorbeeld een BIJ-card, zo'n kaart van de Bijenkorf, wel als een creditcard wordt gezien.



Dat is ook een creditcard idd. Althans, ik heb er genoeg mensen mee zien betalen ;)

Sorry Marley, dan begreep ik het ff verkeerd.



Dat is inderdaad gewoon een Mastercard
<<

Anoniem130

Bericht 25 Mei 2014 18:21

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Poppy schreef:
Susan schreef:Volgens mij ligt het wel aan het bedrijf, ik heb wel eens gehoord dat bijvoorbeeld een BIJ-card, zo'n kaart van de Bijenkorf, wel als een creditcard wordt gezien.



Dat is ook een creditcard idd. Althans, ik heb er genoeg mensen mee zien betalen ;)

Sorry Marley, dan begreep ik het ff verkeerd.


Die heeft mijn zus ook stop moeten zetten toen ze begin dit jaar een huis kocht inderdaad.
<<

Anoniem115

Bericht 25 Mei 2014 19:18

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Wij moesten of een lagere hypotheek nemen of de lening aflossen.
Zelfde was met het eventueel rood kunnen staan bij een bank.
Wij mochten op het moment van afsluiten alle rekeningen zo hebben ingesteld dat we niet rood konden staan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Mei 2014 09:03

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Ik moest idd ook de optie op roodstand uit zetten wilde ik mijn financiering zo rond krijgen als ik eigenlijk wilde. Het was alleen een formaliteit, want ik stond niet rood dus dat was het probleem niet. Alleen berekenen ze wat je zou kunnen dragen, dan gaan daar je opties op roodstand, leningen etc vanaf en dan hou je een bedrag over.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 26 Mei 2014 09:11

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Ik denk dat dit inderdaad als BKR geregistreerd staat.

Mijn vriend had de optie op zijn rekening om in het rood te staan. Hij stond niet in het rood, maar toch moesten we naar de bank om dit ongedaan te maken. Als je 2 dagen na de goedkeuring van de hypotheek het weer ongedaan laat maken is er geen haan die er naar kraait... best apart.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Mei 2014 09:17

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Bij ons is er echt nergens naar gekeken. We hebben een creditcard, kunnen rood staan...Zit er misschien verschil in waar je je hypotheek afsluit? Want wij hebben de creditcard en betaalrekeningen bij de Rabobank en de hypotheek dus ook.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Mei 2014 10:41

Re: bkr registratie door postorderbedrijven?

Green_Pepper schreef:Bij ons is er echt nergens naar gekeken. We hebben een creditcard, kunnen rood staan...Zit er misschien verschil in waar je je hypotheek afsluit? Want wij hebben de creditcard en betaalrekeningen bij de Rabobank en de hypotheek dus ook.


Volgens mij niet. Ik ben bij de Rabo geweest en had daar alles lopen. Mijn rekeningen, huidige hypotheek etc etc maar toch werd daar naar gekeken.

Maar ze berekenen wat je kan lenen, en halen daar je roodstand etc vanaf. Mocht je hypotheek nu onder dat bedrag uitkomen wat dan overblijft, dan zullen ze verder nergens naar kijken nee.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers