Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken ogen, naar de dokter?

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Mei 2014 19:53

Ontstoken ogen, naar de dokter?

R heeft er 2, ik 1. Bij hem loopt de viezigheid er de hele dag door uit, bij mij minder.

Moet hij naar de huisarts? En ik?
R. 2013
D. 2016
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 25 Mei 2014 19:56

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Als er alleen een beetje viezigheid uitkomt zou ik het goed schoonhouden met water. Als de witte delen echt rood worden zou ik gelijk naar de huisarts gaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Mei 2014 19:57

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Ik denk niet dat de huisarts iets voor je kan betekenen. Ik ziu jullie ogen schoonmaken met natte wattenschijfjes, wrijvend van buiten naar binnen. Eventueel kun je gekookt water gebruiken, maar dat is niet persé nodig.

Mijn stiefzoontje heeft er momenteel ook erg last van aan beide oogjes, het lijkt hooikoorts te zijn. Zijn ogen zijn rood, er komt veel viezigheid uit en hij snottert gigantisch.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fiene

Bericht 25 Mei 2014 19:58

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Water koken, goed laten afkoelen en heel vaak deppen met een wattenschijfje. Wel van buiten naar binnen vegen. En veel handen wassen.

Hier heeft vooral mijn oudste het al een paar keer gehad, 1x hebben we druppels gekregen maar het moet eigenlijk zelf overgaan. Beterschap voor je mannetje!
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 19:59

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Ik heb het ook. Heel erg. Zie er niet uit. Heb wel alles rood en gezwollen maar verder niet bij de huisarts geweest. Zoontje had het ook, maar niet zo erg. Mijh ogen zitten bijna dicht en jeuken en doen pijn.
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 20:00

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

De huisarts doet er hier in principe ook niks aan, tenzij we elkaar allemaal aansteken. Maar ik hoop dat het hier bij blijft.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Mei 2014 20:06

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Meestal is het onschuldig en doe je er ook niet veel aan inderdaad. Eigenlijk paar belangrijke dingen: 1) doet het pijn, 2) zie je er niet meer goed mee of 3) is er lichtgevoeligheid.

Als je een van die drie dingen hebt zou ik er wel even mee langs een arts gaan. Of als het met een dag of 5 niet minder wordt.

Uitscheiding kun je inderdaad met een schoon watje/doekje - en schone handen natuurlijk - en kraanwater schoonmaken (koken hoeft bij ons water niet, is schoon genoeg).
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 25 Mei 2014 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 20:08

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Hier doet het wel pijnk al is het meer alsof het zanderig is. De jeuk is erger. Dit is de derde dag en heb het idee dat het minder wordt, desnoods bel ik morgen wel even.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Mei 2014 20:10

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Sterrin_ schreef:Hier doet het wel pijnk al is het meer alsof het zanderig is. De jeuk is erger. Dit is de derde dag en heb het idee dat het minder wordt, desnoods bel ik morgen wel even.


Maar jeuk past echt echt echt bijna niet bij een virus of een bacterie, dat is ZO typisch voor allergie. Dan denk ik echt eerder aan een allergische conjunctivitis. Niet iets in je oog gekregen of allergie voor het een of ander? Hooikoorts?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Mei 2014 20:17

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Moedermelk schijnt te helpen!
L2014 & H2017
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 20:18

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Niet dat ik weet. Zoontje had het ook deze week dus vandaar dat ik aan een oogontsteking dacht. Mijn zusje heeft wel hooikoorts en ook dit soort klachten. Maar kan dat ineens optreden dan?
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 20:19

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

http://volzicht.nl/oogklachten/ontstoke ... en-ogen-2/

Zo voelt het en klopt het ook aardig. Kan dus blijkbaar wel? Nouja, ik heb het bindvlies dan ws ontstoken ;) Is ook erg gezwollen.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Mei 2014 20:28

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Ja, conjunctivitis is de meest voorkomende oogonsteking. Een -itis betekent altijd gewoon een ontsteking in de geneeskunde en de conjunctivae dat zijn de slijmvliezen die je ogen bedekken. Conjunctivitis is dus een ontsteking van die slijmvliezen. Dat is het eigenlijk bijna altijd als je "gewoon een rood oog" hebt (en dus niet een gesprongen adertje haha). Maar dan heb je natuurlijk nog niet de oorzaak. En wat dat betreft is jeuk dus wel iets dat wel heel typisch is voor een allergische conjunctivitis.. :)


Edit: bindweefsel is ook weer een leuke term. Bindweefsel is een term voor weefsel dat geen spierweefsel, zenuwweefsel of epitheelweefsel is (hoewel dat ook weer overlapt, want bindweefsel kan histologisch epitheelweefsel zijn). Anywayyyyy: een rood oog is bijna altijd een conjunctivitis, dat is een ontsteking van de slijmvliezen van je ogen, door wat voor oorzaak (virus, bacterie, allergie) dan ook.. :)

Exit medische les.. :P

Dit is een hele goede betrouwbare site voor en door oogartsen (net zoals je ook zoiets door huidartsen hebt):
http://www.oogartsen.nl/oogartsen/hoorn ... bindvlies/
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 20:39

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Dank voor de uitleg :) Zat net idd al op die site.
.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 25 Mei 2014 22:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Mei 2014 20:49

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Ja klopt, zeker zo'n patiënten-zelfhulp-informatiesite wil je ook gewoon voor de veel voorkomende dingen.

*
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 25 Mei 2014 21:39, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 25 Mei 2014 20:50

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Y. krijgt 9 van de 10x ontstoken ogen als hij echt serieus verkouden is. Ik bel dan de huisarts en krijg zalf. In het begin probeerden we het nog zelf op te lossen met gekookt water, maar het helpt gewoon niet bij 'm.

Één keer heb ik mezelf besmet en had ik het ook. Ik zat op mijn werk met een zonnebril op. Mijn oogleden waren foetsie en ik zag er uit alsof mijn vriend me geslagen had :palm: Ook ik heb toen zalf gehad.
Afbeelding
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 21:01

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 25 Mei 2014 22:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 21:05

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 25 Mei 2014 22:00, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Mei 2014 21:27

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 25 Mei 2014 21:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 21:31

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Bedankt :)

Je mag het wel verwijderen.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Mei 2014 21:58

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Ik ben er toen mee naar de huisarts gegaan, heb druppels gehad met antibiotica triamcinolon. Was paar dagen later weer over
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Mei 2014 05:54

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Ik heb snel ontsto, en ogen. Ik moet dagelijksmijn ogen schoonmaken met fysiologisch water, anders heb ik het gelijk zitten. Vaak is het wel na 2 tot 3 dagen voorbij met gewoon schoon houden. De laatste keer dat ik het had heb ik er 2 weken last van gehad op beide ogen, na een week ben ik toen naar de dokter gegaan omdat ik ook erg slecht ging zien. Ik kreeg toen druppels en zalf mee.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 26 Mei 2014 09:40

Re: Ontstoken ogen, naar de dokter?

Mn dochter heeft nu 1 prutoog. Ik druppel er wat borstvoeding in, dat helpt. Werkt namelijk desinfecterend. Ze voelt er niks vam. En met gekookt water inderdaad het oogje schoon houden. Succes!
04-2014
10-2015

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron