Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"Crash" dieet versus gezond afvallen

<<

Anoniem78

Bericht 25 Mei 2014 09:26

"Crash" dieet versus gezond afvallen

Hoi,

Ik heb al jaren last van overgewicht, flink ook, om een gezond bmi te hebben moet ik 35 kilo afvallen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets lukt, ik ben zo'n opgever. Nu zei mijn diëtiste dat ze zat te denken aan een kickstart voor me, een paar weken met 2 shakes(in de ochtend en middag) en 's avonds een gewone avondmaaltijd, zodat ik snel resultaat zie, en daardoor gemotiveerd raak. Ze zei dat ze het niet vaak voorstelt, maar ze ziet hoe zeer ik ermee worstel.

Aan de ene kant denk ik: ja, als het niet anders lukt, dan maar zo. Aan de andere kant denk ik: nee zo leer ik het nooit, om een gezond eetpatroon te ontwikkelen.

Wat zijn jullie ervaringen/meningen etc.?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 25 Mei 2014 09:29

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik heb geen ervaring, maar ik denk dat het wel kan werken. Ik zou dan als ik jou was je avondeten al 'gezond' maken, zoals je dus de rest van je leven wil eten. En dan als de shakes weg gaan na een paar weken, je ontbijt en lunch ook gezond toevoegen. Op die manier leer je naar mijn idee wel gezond te eten.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 25 Mei 2014 10:03

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Gezond is anders, maar goed dat is 35 kilo overgewicht ook niet. Ik denk dat motivatie hierin wel een hele belangrijke is en dan zie je hiermee natuurlijk wel snel resultaat. Ik zou het wel echt niet langer dan een paar weken doen, het is niet goed voor je en je zult toch anders moeten gaan leren eten anders wordt het de rest van je leven ook niks. Maar goed ik zou het gewoon proberen dus.
Laatst gewijzigd door Lavendel op 25 Mei 2014 10:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Anoniem44

Bericht 25 Mei 2014 10:06

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Een vriend van mij is met zulke shakes in korte tijd veel afgevallen. Eerst was ik sceptisch, maar het kan goed zijn om voor bepaalde tijd te doen, omdat je hele voedingspatroon zo in de war is geschopt, dat het gemakkelijker is een nieuw gezond voedingspatroon te introduceren na die paar weken shakes. Nu is het een paar jaar verder en zit hij nog steeds goed op gewicht. Hij is er ook wel serieus mee bezig. Zijn ontbijt en lunch is altijd gezond. Dus fruit/yoghurt/havermout als ontbijt en als lunch een salade met veel groenten. Als avondeten eet hij gewoon normaal, dus ook wel eens vettige dingen etc. Voor hem werkt dit heel goed.

Het is het proberen waard, en als je bij een diëtist loopt dan zou ik gewoon op haar deskundige oordeel vertrouwen.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 25 Mei 2014 10:11

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Eens met Lavendel, gezond is het niet maar het is wel een manier.
Pandora (en nog iemand) van dit forum hebben het volgens mij ook op deze manier gedaan en met succes. Je moet je alleen wel goed verdiepen in echt gezonde voeding misschien met behulp van een goed boek (amber alberda, voedselzandloper) en het afvallen met behulp van shakes niet te lang doen.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem186

Bericht 25 Mei 2014 10:19

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik zou het inderdaad ook proberen. Nu even flink afvallen en zorgen dat je avondeten gezond is. En als je richting een gezond gewicht gaat, dan stoppen met de shakes.
Ik denk je met die shakes even een flinke inhaalslag kan maken.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 10:33

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet werkt.. Een shake vult volgens mij niet echt, dus heb je alsnog de hele dag honger waarschijnlijk, sowieso in het begin, plus dat je het gedeelte van het kauwen ook mist.
<<

Anoniem147

Bericht 25 Mei 2014 11:21

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik vind honger altijd zo'n apart woord.

Ik heb serieus de hele dag door honger. Ik kan elk moment van de dag wel eten (behalve het eerste uurtje na mijn maaltijd, en dan heb ik soms nog wel een rommelende maag of trek).

Een hongergevoel hoeft niet altijd opgevolgd te worden. Volgens mij is het juist met die shakes (je krijgt je basic voedingswaarde/Kcal hoe je het noemen wilt binnen) en voor de rest is het 2 weken lang afzien, maar wel resultaat boeken.

Ik zou het dus zeker proberen, helemaal met hulp van een diëtiste. Misschien leer je dan juist om te gaan met het hongergevoel.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 12:44

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Marni schreef:Ik vind honger altijd zo'n apart woord.

Ik heb serieus de hele dag door honger. Ik kan elk moment van de dag wel eten (behalve het eerste uurtje na mijn maaltijd, en dan heb ik soms nog wel een rommelende maag of trek).

Een hongergevoel hoeft niet altijd opgevolgd te worden. Volgens mij is het juist met die shakes (je krijgt je basic voedingswaarde/Kcal hoe je het noemen wilt binnen) en voor de rest is het 2 weken lang afzien, maar wel resultaat boeken.

Ik zou het dus zeker proberen, helemaal met hulp van een diëtiste. Misschien leer je dan juist om te gaan met het hongergevoel.


Ja maar bij dat honger gevoel gaat het vaak juist mis als mensen op dieet zijn.. Dus als je dan al minimale inname krijgt van kcal, dan is dat honger gevoel alleen maar nog erger, dus grotere kans om te gaan snaaien tussendoor.
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 25 Mei 2014 13:03

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

En juist met die shakes gaat dat gevoel weg. Ik gebruikte alleen maaltijdvervangers, en de eerste 3/4 dagen was het lastig maar daarna echt geen hongergevoel meer!
Juist doordat je het oude voedingspatroon helemaal los moet laten denk ik dat het makkelijker is om daarna een nieuw en gezond patroon op te bouwen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Mei 2014 13:30

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

En veel water drinken. Men verward dorst vaak met een hongergevoel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 25 Mei 2014 13:46

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Even heel hard misschien maar waarom zou dat wel lukken? Als je een opgever bent? Er moet gewoon een knop om, hoe dan ook. Als het je nu niet lukt een gezond eetpatroon aan te meten, waarom zou dat wel lukken na je kickstart? Ik herken me in je innerlijke strijd hoor, ik was ook een opgever. Ik heb een tijdje 2 maaltijdvervangers gebruikt maar viel daar maar heel minimaal mee af. Nu ik gezond eet, veel sport en 1 keer in de week een zondig dag heb val ik wel af. Sport je?

Marni: wbt honger hebben ben ik het echt niet met je eens. Ik kan heel goed scheiden wanneer ik trek of honger heb. Bij honger krijg ik echt buikpijn, hoofdpijn en word ik licht in mijn hoofd. Eten kan ik ook de hele dag als het moet ;). Maar ik eet nu 1500 kcal per dag en ik heb echt nooit honger. Is ook een kwestie van de juiste dingen eten zoals veel eiwitten etc.
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 25 Mei 2014 13:50

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Twee collega's van mij doen het en zij hebben geen honger gevoel.

Ik heb het ook geprobeerd maar kreeg buikpijn maar denk dat het was door de vezels die ik ook apart nog nam. Mijn vriend heeft het ook geprobeerd maar viel op den duur niks af, in het begin wel.

Ik ga nu naar een dokter die enkel voedings- en dieetadvies geef en zij werkt op de klassieke manier, ben pas begonnen maar voel me er wel goed bij.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 25 Mei 2014 13:58

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik heb twee keer een crashdieet gedaan. En ja, je verliest tientallen kilo's, maar het enige dat echt werkt is om je eetpatroon dusdanig aan te passen dat je daarna die kilo's ook echt kwijt blijft. Mijn achilleshiel was dat ik zo lang niks anders had gegeten dan shakes, repen en dat soort troep dat ik daarna dat weer ging inhalen. En ja, dan schiet het allemaal niks op. Daar moet je dus enorm voor oppassen. En ik zou het alleen onder begeleiding van een dietist(e) doen.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 25 Mei 2014 20:07

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik ben inderdaad al mijn zwangerschapskilo's (bijna 30) kwijtgeraakt met het straight away dieet. Net zoiets als cambridge. Ik zal niet zeggen dat het eenvoudig was maar als je het echt wilt en er voor 1000% achterstaat is het een super dieet. Ik deed eeerst drie producten op een dag maar na een week of 8 ben ik er 's avonds bij gaan eten (geen koolhydraten). Ik heb dit ruim 4 maanden gedaan en ben toen gaan afbouwen en opbouwen.
Nu een jaar later ben ik nog steeds op gewicht. Ik loop drie keer per week hard en eet door de week heel gezond. Alleen in het weekend neem ik wat lekkers en een wijntje.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 26 Mei 2014 06:38

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Maar weet je wat ik nooit zo goed snap.. Dat met die shakes is toch ook super moeilijk. Je mag dan de héle dag niets eten (en volgens mij ook alleen water drinken) dan die shakes. Ja en je avondeten dan. Daar heb je toch ook mega veel discipline voor nodig? Waarom kan je die discipline dan mbv zo'n shake wel ineens opbrengen terwijl dat ervoor, met gezonde/voedzame maaltijden niet lukte? Misschien moet je daar eens over nadenken.

Oh ik ben trouwens echt anti shakes, alleen maar omdat ik bij iedereen in m'n omgeving zie dat ze daarna weer kilo's aankomen en binnen een paar maanden weer op of zelfs over hun oude gewicht zijn. Nee, ik vind het echt commerciële rommel die zich richt op een kwetsbare doelgroep en zo bergen geld verdiend.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Mei 2014 07:05

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik denk dat dat betere motivatie opwekt omdat je sneller resultaat ziet, Toet. Omdat je in relatief korte termij meer Af kan vallen en je dus gemotiveerder bent om dat vol te houden. Alleen is het natuurlijk altijd maar een tijdelijke oplossing.
Maar zolang je onder toezicht van een diëtiste staat, lijkt het me wel oke, zolang die je daarna ook goed begeleidt hij het vinden van een nieuw patroon.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 26 Mei 2014 07:18

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik zou eerder op zoek gaan naar je onderliggende problemen, waarom eet je zoveel of ongezond? Waarom lukt het je niet om vol te houden? Wat motiveert je wel en juist niet? Wie of wat heb je nodig om vol te houden? Welke hulp en ondersteuning verwacht je of denk je nodig te hebben? Herken je dit probleem ook in andere situaties? etc etc
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 26 Mei 2014 09:02

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik heb het ook geprobeerd met shakes, maar dat is absoluut niks voor mij.
Ten eerste viel ik er amper mee af, ik had de hele dag strijd met mijzelf en voelde me doodongelukkig, omdat ik niet mijn leven kon leiden wat ik graag wil.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 26 Mei 2014 12:15

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Klopt inderdaad wat Marin zegt.

Na mijn eerste zwangerschap was ik na ongeveer een jaar alle kilo's weer kwijt maar ik wilde nu gewoon niet weer zo lang bezig zijn. In mei had ik een bruiloft en ik wilde heel graag dan weer (redelijk) slank zijn. Bovendien voelde ik me zo dood ongelukkig met al die extra kilo's dat het voor mij niet een moeilijk dieet was, ik bleef al die tijd redelijk gemotiveerd en zag iedere week het getal op de weegschaal dalen.

Ik had trouwens ook niet echt een ongezond eetpatroon voor de tijd maar door zwangerschappen kom ik gewoon gigantisch aan en het gaat er maar moeizaam af. Ik ben in oktober bevallen en in december was ik nog hélemaal niets afgevallen ondanks een gezond eetpatroon daarom heb ik het besluit genomen dit dieet te volgen, het zal heus niet gezond zijn geweest en mijn lichaam (haar en nagels) heeft er ook een flinke optater van gehad maar ik ben nog altijd blij dat ik het heb gedaan em ik zit weer lekker in mijn vel.

Pas toen ik er een hardloopclinic bij ging volgen merkte ik dat mijn lichaam het niet meer leuk vond om op 3 producten (shakes, soepen, repen, pap) te leven dus toen ben ik er in de avond bij gaan eten. Ik bleef gemiddeld 1,5/2 kilo per week afvallen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 26 Mei 2014 12:16

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Ik deed het trouwens wel onder begeleiding van een dieetiste en heb toen ik eenmaal op mijn streefgewicht was heel voorzichtig het dieet afgebouwd en de "normale" voeding weer opgebouwd. Dat is namelijk wel heel belangrijk want anders heb je grote kans dat de kilo's er zo weer aan zitten.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Mei 2014 14:29

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Zwilling schreef:Ik zou eerder op zoek gaan naar je onderliggende problemen, waarom eet je zoveel of ongezond? Waarom lukt het je niet om vol te houden? Wat motiveert je wel en juist niet? Wie of wat heb je nodig om vol te houden? Welke hulp en ondersteuning verwacht je of denk je nodig te hebben? Herken je dit probleem ook in andere situaties? etc etc
Dit wilde ik ook zeggen. In plaats van jezelf in een nieuw dieet storten misschien eens kijken hoe het komt dat je het niet vol kunt houden. Als je daar wat aan kunt doen, lukt het misschien ook wel beter om kilo's kwijt te raken.
<<

Anoniem78

Bericht 29 Mei 2014 16:16

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Er hoeft toch niet altijd een reden te zijn om teveel en/of ongezond te eten? Ik heb geen emotionele eetbuien of zo, ik kan geen onderliggende redenen bedenken, ik ben een echte Bourgondiër die moeilijk maat weet te houden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Mei 2014 17:13

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Yare schreef:Er hoeft toch niet altijd een reden te zijn om teveel en/of ongezond te eten? Ik heb geen emotionele eetbuien of zo, ik kan geen onderliggende redenen bedenken, ik ben een echte Bourgondiër die moeilijk maat weet te houden.

Als je het ok vindt om een maatje meer te hebben lijkt het me geen probleem idd. Als je je stoort aan je eigen omvang en er toch niets aan kunt veranderen qua voeding, dan snap ik wel dat iemand zegt dat het probleem dieper ligt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem51

Bericht 29 Mei 2014 17:27

Re: "Crash" dieet versus gezond afvallen

Yare schreef:Er hoeft toch niet altijd een reden te zijn om teveel en/of ongezond te eten? Ik heb geen emotionele eetbuien of zo, ik kan geen onderliggende redenen bedenken, ik ben een echte Bourgondiër die moeilijk maat weet te houden.

Maar dan heb je het probleem bij deze toch al benoemd? Er hoeft niet meteen een hele depressie achter te schuilen natuurlijk.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers