Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem51

Bericht 17 Mei 2014 20:51

Re: Katten Topic <3

Haha, wat een leuk ding, dat laserapparaatje. Ik ben alleen zo bang dat hij in de automatische modus in de ogen gaat schijnen... En dat kan natuurlijk ook, dat zij gewoon wat langer druk is. Ik kan me alleen niet herinneren dat de oudste en broertje van de oudste zo druk waren op deze leeftijd.

Wat naar dat de andere kitten ook is overleden trouwens... Het zit jullie ook niet mee :snik:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Mei 2014 21:07

Re: Katten Topic <3

Bazinga, wat naar!! Je kijkt er naar uit en dat arme beestje ook!!

Wij gaan volgende week dinsdag ons kitten ophalen. Kon eerder, maar omdat we tussendoor een paar dagen weg zijn lijkt dat me niet zo verstandig.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 18 Mei 2014 14:54

Re: Katten Topic <3

Dundas, onze Nousch is bijna twee jaar en is ook heel speels. Als je een balletje pakt en ze hoort het staat ze al klaar, ze speelt enorm veel en kan ook erg druk zijn. Yuga was nooit zo speels op die leeftijd. Sinds Nousch er is is Yuga ook drukker en rennen ze veel achter elkaar aan.

We hebben zelf deze http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... ils/135818 en daar spelen ze beide mee, momenteel vooral Nousch omdat ze echt heel speels is.
Ze kijken hier ook allebei graag door het raam naar buiten, ze hebben een kattenren en daar kunnen ze in en dat lijken ze wel prima te vinden, heb niet het idee dat ze verder willen want daar was ik ook bang voor.

De FroliCat Bolt Laser heb ik gister besteld als verjaardagscadeautje voor Nousch (en is ook voor Yuga natuurlijk) omdat ze zo speels is. Ze hebben allebei soms (bijvoorbeeld 's avonds) echt zoveel energie en dan rennen ze achter elkaar aan (en maken ook geluidjes) en botsen weer ergens tegenaan. Zelfs Yuga is actiever sinds Nousch er is terwijl Yuga nu rond de 3,5 is.

Ik denk zelf dat jullie jongste kat gewoon heel veel energie heeft, kan ze het kwijt in het speelgoed dat ze heeft? Anders is die laser of die speelrails (of ander speelgoed?) misschien wel iets? Of eens een poosje met een speelhengel spelen of balletjes gooien zodat ze erachteraan kan rennen zodat ze haar energie wat kwijt raakt. Maar waarschijnlijk zal je hier ook al aan gedacht hebben haha.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 18 Mei 2014 14:56

Re: Katten Topic <3

Wat naar, Bazinga! Sterkte.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Jip

Bericht 18 Mei 2014 20:19

Re: Katten Topic <3

In welke regio woon je Bazinga? Een vriendin van mij heeft kittens.. Al weet ik niet of je er nu nog zin in hebt.
<<

Anoniem273

Bericht 18 Mei 2014 20:20

Re: Katten Topic <3

Bazinga :hug:.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mei 2014 21:50

Re: Katten Topic <3

Bazinga l :hug:

Hier net de tranen in mijn ogen (beetje last van m'n hormonen). De kat die hier nu sinds februari woont maakt nog steeds zulke grote sprongen. Inmiddels komt ze regelmatig knuffels halen en vind ze mensen niet meer zo eng. En laatst lag er een elastiek op de grond waar ze mee begon te spelen. Iets wat ze eigenlijk nog nooit gedaan heeft. Dus ik dacht laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik een paar van die kleine vachtmuisjes voor haar koop met een tikje er in. Ik kwam thuis en heb er haar 1 gegeven. Gelijk begon ze er aan te ruiken en mee te spelen. Uiteindelijk dat ding maar midden in de kamer neer gegooid in de hoop dat ze er zelf wat mee zou gaan doen. En ja hoor net ging ze helemaal los op het muisje. Springen en doen. Vind het zo fijn dat ze zich eindelijk weer wat meer als een normale kat gaat gedragen. Tis zo'n schat maar met zo'n gruwelijk verleden.
2015 💙
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 25 Mei 2014 07:14

Re: Katten Topic <3

Wij zijn vanmiddag wezen kijken voor een kitten. Erg leuk, over 4 weken kunnen we hem/haar halen. Nou heb ik al een poes van bijna 1. Hebben jullie nog tips hoe je ze het beste aan elkaar kan laten wennen?
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 13:49

Bericht 25 Mei 2014 18:29

Re: Katten Topic <3

Hoi kattenmensen :thumbup: ,
Ik ben jullie mening nodig. Wij hebben een kat, maar die is sinds een tijd bij mijn schoonouders.
Dit omdat we dachten dat hij het daar beter zou hebben omdat hij daar lekker naar buiten kan ed.
Nu blijkt dat hij af en toe eens naar buiten gaat, maar meestal binnen is en dan lekker op bed of op de bank ligt.

Eigenlijk mis ik hem vreselijk en zou ik hem het liefst weer op halen, maar hij is natuurlijk geen speeltje.
Hier kan hij absoluut niet naar buiten omdat wij aan een drukke straat wonen en ik zou er niet aan moeten denken als er iets met hem gebeurd.
We zouden wel een ren of zelfs 2 voor hem kunnen maken zodat hij toch een frisse neus kan halen.
Wat vinden jullie? Zullen we hem weer ophalen of toch daar laten?
Laatst gewijzigd door Hartjes op 25 Mei 2014 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 13:49

Bericht 25 Mei 2014 18:30

Re: Katten Topic <3

Ahh en Bazinga, wat ontzettend naar.
<<

Anoniem273

Bericht 25 Mei 2014 18:57

Re: Katten Topic <3

Hartjes, ik zou een ren bouwen en hem weer ophalen! Wij hebben nu onze tuin afgezet en in ons nieuwe huis maken we een ren in de achtertuin.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Mei 2014 12:05

Re: Katten Topic <3

Wij hebben onze kitten opgehaald. Tot nu toe gaat het niet heel slecht tussen hem en mijn vier jaar oude poes. Blazen en grommen, maar Nu is de één buiten en de kitten hebben we in een bench, zodat die langzaamaan kan wennen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mei 2014 13:35

Re: Katten Topic <3

In een bench Maddy? Ik zou hem gewoon lekker los laten lopen! Kan die zelf beslissen wanneer hij achter de bank/tafel vandaan komt, als hij eronder/achter gaat zitten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mei 2014 19:38

Re: Katten Topic <3

toen wij onze tweede kat namen hebben we ze gewoon bij elkaar gelaten. De oudste blies wel naar de kitten. En was echt boos op ons. In de nacht hebben we de kitten op de overloop gelaten en de oudste op de slaapkamer met de deur dicht.

De volgende dag moesten ze we bij elkaar zijn wij moesten werken en hadden maar 1 kattenbak. Toen ik thuis kwam uit mijn werk waren ze al wat dichter bij elkaar.

Een dag later lagen ze al bij elkaar
De kitten was wat te jong uit zijn nestje en toen het goed ging tussen hun tweeën ging de kitten bij de oudste likken net of die wou drinken

En nu liggen ze de hele dag bij elkaar

Ik zou ze vooral bij elkaar laten

Afbeelding
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Mei 2014 21:33

Re: Katten Topic <3

Wat lief! Ik laat ze morgen nog apart dan zijn we weg ivm werken. Vanaf donderdag dan samen. Ze lagen vanavond voor tien minuten redelijk bij elkaar in er buurt... De ene bij mij en de andere bij mijn vriend. Hopelijk zijn ze gauw net zo close als die van jou Sarah!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 52

Bericht 27 Mei 2014 21:38

Re: Katten Topic <3

Oké, fingers crossed dat we nu wel kittens krijgen...

Izzy, komt na 't weekend:

Afbeelding

En 18 juni kunnen we Bobbi ophalen:

Afbeelding

En mijn favoriet, Molly:

Afbeelding
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 28 Mei 2014 16:54

Re: Katten Topic <3

Leuk!

Ik ben vandaag wezen kijken bij een nestje.
Ze zijn gister geboren en er zit een hele zwarte bij.
Hopelijk is het een hij :smile:
<<

Anoniem 52

Bericht 28 Mei 2014 16:56

Re: Katten Topic <3

Ah gaaf!! Ik vind zwartjes zoo leuk! :) Wij wilden eigenlijk ook katertjes, maar straks zitten we met 3 poesjes en Rory...

We willen trouwens maar 2 poesjes laten helpen, hopen op een nestje over een jaar of 2!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mei 2014 18:43

Re: Katten Topic <3

ooh zo lief die kittens


maddie hoe ging het vandaag ?
Afbeelding
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:43

Bericht 29 Mei 2014 17:53

Re: Katten Topic <3

Hoeveel betalen jullie voor inenten 1 × per jaar?
Leven en laten leven
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:30

Bericht 29 Mei 2014 18:18

Re: Katten Topic <3

Mijn kat is sinds vannacht weg... Ze is of ongezien gisteravond via de voordeur naar buiten geglipt, wat ze eigenlijk nooit doet want buitrn is eng. Of ze is via het balkon verdwenen. Wat ik ook weer niet begrijp omdat ze niet op de reling durft te springen. Maak me best zorgen aangezien het een binnenkat is en zo een beetje voor alles wat ze niet kent bang is.
Overal al gezocht, geroepen en met brokjes gerammeld. Net door de hele straat folders in de brievenbussen gedaan. :snik:
<<

Anoniem126

Bericht 29 Mei 2014 20:26

Re: Katten Topic <3

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem126

Bericht 29 Mei 2014 20:28

Re: Katten Topic <3

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Mei 2014 20:43

Re: Katten Topic <3

sarah1985 schreef:ooh zo lief die kittens


maddie hoe ging het vandaag ?


Sorry lees het nu pas! Lief dat je ernaar vraagt. Heb sinds vanmorgen de hele bench weg gedaan en het gaat goed. De oudste blaast nog wel, maar is ook nieuwsgierig. Treed wel weer wat meer naar de achtergrond. Zo was ze ook toen haar zusje nog leefde.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Mei 2014 20:45

Re: Katten Topic <3

Suusie schreef:Mijn kat is sinds vannacht weg... Ze is of ongezien gisteravond via de voordeur naar buiten geglipt, wat ze eigenlijk nooit doet want buitrn is eng. Of ze is via het balkon verdwenen. Wat ik ook weer niet begrijp omdat ze niet op de reling durft te springen. Maak me best zorgen aangezien het een binnenkat is en zo een beetje voor alles wat ze niet kent bang is.
Overal al gezocht, geroepen en met brokjes gerammeld. Net door de hele straat folders in de brievenbussen gedaan. :snik:


Wat vreselijk zeg! Hopelijk komt ze gauw terug. Misschien is ze ergens in een schuurtje gekropen en zit ze daar vast.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers