Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem135

Bericht 22 Mei 2014 14:03

Re: Draagdoekentopic

Piertje,weet niet of je facebook hebt,maar er is een draagpraat groep en die hebben leenpunten door heel Nederland zodat je een draagdoek of ergonomische draagzak kan uitproberen voor je er 1 aanschaft :)
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 22 Mei 2014 21:30

Re: Draagdoekentopic

Ik heb mijn peuter wompat verkocht en deze kleuter wompat gekocht. Ik ben er blij mee!
Afgelopen weekend
Laatst gewijzigd door maia op 02 Sep 2014 10:16, in totaal 2 keer gewijzigd.
Mother of 3 adorable children
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Mei 2014 06:26

Re: Draagdoekentopic

Mooi, Maia!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Mei 2014 10:32

Re: Draagdoekentopic

O maia, double rainbow is zo mooi :heart:
M:21072011
J :08012014
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 23 Mei 2014 15:56

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een vraag aan jullie enthousiaste dragers.

Ik wil straks ook graag gaan dragen (mijn man ook), het liefst een voorgevormde ding, nouja in ieder geval niet een die je zelf moet knopen, omdat ik denk dat we hem dan beide minder snel gaan gebruiken.
Nu vraag ik mij af in hoeverre je buik dragen op je buik voelt? De beentjes zitten er ook, maar meer richting de zij. Ik stel deze vraag omdat mijn buik zeer gevoelig is en eigenlijk heel weinig kan verdragen, niet alleen tijdens de zwangerschap, altijd al. Op pijnlijke dagen is mijn e-reader/mobiel/ipad op mijn buik leggen al te pijnlijk om een indicatie ervan te geven. Kat kan eigenlijk nooit op mijn buik liggen, etc. Is het denk je dan mogelijk om te dragen of kan ik dit beter niet doen? Vanaf wanneer kan je rug dragen, dat is voor mij stukken beter denk ik! (wel minder gezellig)
Alvast bedankt voor de antwoorden!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Mei 2014 16:16

Re: Draagdoekentopic

Wat vervelend dat het zo gevoelig is. Ik ben bang dat je er met dragen wel last van kunt hebben. In een voorgevormde drager zit de band eigenlijk altijd rond je taille of iets lager als je kind groter wordt. Op zich leunt je kind niet op je buik omdat hij/zij op de drager zit eigenlijk. Ik denk dat je dat met alle voorgevormde dragers wel zal hebben.
Een draagdoek biedt wat dat betreft denk ik iets meer mogelijkheden. Zeker die hele kleintjes zitten dan nog heel hoog, op borsthoogte meer dan op buikhoogte. Dan kun je dus je buik wellicht ontzien. Ook met rugdragen zijn er wellicht wat mogelijkheden, double hammock knoop zit bijvoorbeeld voornamelijk over je borst (google maar eens dan zie je hoe dat er uit ziet).

Met de manduca draag ik L. op mijn rug, maar de heupband zit dan nog wel over het buikgebied en eerlijk gezegd vind zelfs ik dat af en toe vervelende druk geven. L is nu ruim 1 jaar.

Misschien kun je tzt een draagconsult oid met iemand doen die je wat dingen kan laten uitproberen of laten zien maar dan zou ik wel iemand zoeken die je met dit specifieke probleem kan helpen en wellicht ook wat verschillende dragers heeft om uit te proberen.
<<

Anoniem106

Bericht 23 Mei 2014 19:54

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een vrij gevoelige buik, maar ik kan de storchenwiege wel hebben.

Het idee van pompoen vind ik wel een goede om een draagconsult te gaan doen. Want als ik je verhaal zo lees heb jij het heftiger dan dat ik het heb.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 23 Mei 2014 20:38

Re: Draagdoekentopic

Ik zou inderdaad ook een consult doen, dan krijg je op z'n minst een idee hoe het is.

Ik heb een luxe dilemma. Principieel wil ik niet veel geld uitgeven aan een draagdoek en er zijn heus prima doeken die uitstekend volstaan. Degenen die ik écht heel leuk vind, vind ik eigenlijk gewoon te duur. Ook tweedehands.

Nu weet ik dat doeken tegen een goed bedrag zijn door te verkopen, waardoor ze waarschijnlijk onderaan de streep goedkoper zullen zijn dan een budgetvriendelijke doek.

Maar... Ik geloof niet dat ik een 'droom'doek ooit weer zal verkopen! Oftewel, ga ik voor een doek boven de door mezelf gestelde budget en doe ik er waarschijnlijk nooit afstand van of toch een budgetvriendelijke doek die ik dan waarschijnlijk wél van de hand zou doen?

Echt een stom dilemma. Het punt is, ik hoef helemaal geen stashes, alleen een extra doek zodat ik zonder haast kan wassen. Dus wordt het mijn laatste doek en daarom doe ik er moeilijk over!
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 23 Mei 2014 21:46

Re: Draagdoekentopic

Charlotte, ik zou t doen.

Maia, mooi!! Il wil ook een grotere maat hebben :)

Wolfinschaapskleren, met buikdragen ga je dat zeker voelen, als je buik zo gevoelig is dan denk ik dat je dat niet gaat verdragen.
Rugdragen kan je met een doek vanaf t begin doen, met dragers is dat een kwestie van testen en kijken of t kan en of dat bij jou ook fijn zit.
Met een doek heb je meer mogelijkheden, verschillende knopen, uitspreiden van de doek enzv waardoor er geen druk punten zijn. Je zou ook een heupknoop kunnen proberen dan.
Een consult is raadzaam als je graag wilt dragen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Mei 2014 23:34

Re: Draagdoekentopic

Ik zeg altijd tegen mezelf bij dat soort dingen: als je het tijdenlang heel vaak gebruikt mag het duur zijn en ook best te duur zijn.

Stomme vergelijking misschien, maar ik wilde altijd een ipad maar ik vond het stom, ik heb dat ding tenslotte niet nodig, het is luxe. Uiteindelijk na lang wikken en wegen heb ik hem gekocht omdat ik A. ook wel eens iets leuks voor mezelf mocht kopen en B. omdat ik dacht dat ik hem wel veel zou gaan gebruiken. En wat blijkt, ik gebruik hem elke dag.
Sommige dingen is het echt onzin om het heel duur te kopen en andere dingen daarvoor is eigenlijk geen goed alternatief.

Jij zou een goedkope extra doek kunnen kopen, maar deze doek heeft je hart gestolen. Waarom zou je dat jezelf niet gunnen? Je gaat hem waarschijnlijk veel gebruiken en je gaat er waarschijnlijk elke keer als je hem gebruikt blij van worden omdat je 'm zo mooi vind. Dat is toch reden genoeg om het wel te doen als je het geld er wel voor hebt?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Mei 2014 07:41

Re: Draagdoekentopic

Maiaaaaaaaa!!!! :love: :love: :love: :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 24 Mei 2014 12:23

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor alle uitgebreide antwoorden, echt fijn!
Ik denk dat een draagconsulente zeker handig kan zijn, dat ga ik dan doen! Wanneer is dat ongeveer handig?
Gelukkig heb ik nog heel wat weken de tijd om mij erin te verdiepen.
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Mei 2014 16:30

Re: Draagdoekentopic

Maia, wat gaaf!!

Wolf, ik denk dat je een drager wel gaat voelen aan je buik. Ik heb ook een hele gevoelige buik, maar zo te lezen wel minder gevoelig dan jij. En ik heb een storchenwiege. Eerlijk gezegd vind ik hem minder fijn dragen dan een doek, in elk geval op dagen dat ik last heb van mijn buik vind ik hem voor extra druk zorgen. Terwijl ik dat met een doek nog niet gehad heb. Hoewel ik het ook weer niet zo vervelend vind dat ik de drager nooit pak, maar op dagen dat ik last heb zal ik extra snel de doek pakken.

Charlotte, ik zou het ook doen! Maar hier spreekt dan ook een nieuwbakken verslaafde :redface: Hier ook steeds getwijfeld over wat doeken, in mijn geval trouwens wel allemaal budgetvriendelijke doeken. Besloten eens gek te doen en alles aangeschaft wat ik graag wilde hebben. Nog geen moment spijt gehad! Mezelf nu wel opgelegd dat mijn stash compleet is en ik alleen wat nieuws mag kopen als ik ook wat wegdoe. Heb nu een drager, drie geweven en een rekbare doek. Ik kom het missen, en hoogstwaarschijnlijk is dit het laatste kindje hier dus alles wat ik nog wil proberen moet nu, anders krijg ik spijt. Weet niet of jullie nog meer kindjes willen, maar als dat het geval is kun je je droomdoek hierna hopelijk zelfs weer gebruiken. Ik zie geen nadelen, haha!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Mei 2014 17:01

Re: Draagdoekentopic

Jullie antwoorden hebben me net dat duwtje gegeven dat ik nodig had. Mijn man maakt het niet uit, dus daar had ik niets aan haha! Ik heb nu de Kokadi Nessaja besteld (ik vind nogal veel doeken prachtig).
L2014 & H2017
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Mei 2014 18:28

Re: Draagdoekentopic

Heb hem even opgezocht, mooie doek Charlotte!

Ik heb de afgelopen dagen als we weggingen toch gewoon de doek gepakt in plaats van de drager. Vind een doek fijner dragen en ben maar van de 'angst' afgestapt dat mijn doek misschien vies wordt van op straat knopen. Ik bedoel, ik heb een wasmachine, dus denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Soms ben ik gewoon een beetje vreemd, haha.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Mei 2014 19:39

Re: Draagdoekentopic

Hahaha, ik snap dat wel hoor Roze. Alles rondom je kindje moet superschoon en bijna steriel zijn en dan 'mag' je doek wél op de grond komen. Dat spoort/spoorde bij mij ook niet helemaal.

Trouwens, L was vandaag wat chagerijnig en ik moest nog even naar de winkels. Toen ik de doek pakte, ging hij helemaal lachen (het is dat hij nog niet in zijn handen klapt). Ook het aan doen en mijn gehups vond 'ie super. Dat maakt het echt zo leuk!
L2014 & H2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 24 Mei 2014 20:25

Re: Draagdoekentopic

Prachtige doek, mzcharlotte!

Pff, het knopen gaat bij mij een beetje moeizaam de laatste tijd. Misschien omdat ze zo beweeglijk is? Ik moet er ook weer aan wennen dat ze geen spreidbroek meer draagt. Daarmee zat ze automatisch in de goede houding, nu moet ik daar zelf weer voor zorgen. Maar ze gaat heel gauw scheefhangen. Ik denk dat ik dan niet strak genoeg knoop? Ze zet zich helemaal van mij af terwijl ik knoop, pas later gaat ze tegen me aan hangen, waardoor de doek dus niet helemaal strak zit. Hebben jullie tips?

Ik zou ook graag leren rugdragen. Met welke knoop kan ik het best beginnen? En wat zijn handige filmpjes?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 24 Mei 2014 21:26

Re: Draagdoekentopic

heeft iemand ervaring met het zelf maken van een draagdoek? Ik heb namelijk een super mooie stof op het oog van vlisco.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Mei 2014 21:36

Re: Draagdoekentopic

Zwilling schreef:heeft iemand ervaring met het zelf maken van een draagdoek? Ik heb namelijk een super mooie stof op het oog van vlisco.


Ik had daar laatst iets over zitten lezen: http://www.slingomama.nl/nl/content/15-draagdoek-maken

Maar ik heb er geen ervaring mee. Wel heb ik een ringsling gemaakt van stof die mijn vader had meegebracht. Die was wel heel stevig maar niet zo dik en ik heb er eigenlijk nooit mee gedragen omdat dat gewoon echt niet fijn was. Ik geloof dat het vooral belangrijk is dat de stof een groot gewicht aan kan en een hele dunne stof is ook minder prettig met dragen.

Ik betwijfel trouwens of vlisco stof fijn is (dat is volgens mij niet zo heel dik).
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 24 Mei 2014 21:44

Re: Draagdoekentopic

Pompoen schreef:
Zwilling schreef:heeft iemand ervaring met het zelf maken van een draagdoek? Ik heb namelijk een super mooie stof op het oog van vlisco.


Ik had daar laatst iets over zitten lezen: http://www.slingomama.nl/nl/content/15-draagdoek-maken

Maar ik heb er geen ervaring mee. Wel heb ik een ringsling gemaakt van stof die mijn vader had meegebracht. Die was wel heel stevig maar niet zo dik en ik heb er eigenlijk nooit mee gedragen omdat dat gewoon echt niet fijn was. Ik geloof dat het vooral belangrijk is dat de stof een groot gewicht aan kan en een hele dunne stof is ook minder prettig met dragen.

Ik betwijfel trouwens of vlisco stof fijn is (dat is volgens mij niet zo heel dik).


Vlisco wordt door alle Afrikaanse vrouwen gedragen om hun baby te vervoeren. De stof is inderdaad dunner dan de doeken die ze hier verkopen. Daarom twijfel ik ook.
In Togo droeg ik wel met vlisco doeken maar op de een of andere manier ga ik nu ineens twijfelen of het wel kan, en of ik het inderdaad niet moet verstevigen.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Mei 2014 21:51

Re: Draagdoekentopic

Nou ik denk wel dat het kán, maar in Afrika dragen ze op een hele andere manier (torso dacht ik meestal) dan waar wij die doeken voor gebruiken en dan gaat het gewoon flink snijden in je schouders etc. Het zijn geen goedkope stoffen en je hebt er flink wat meters voor nodig dus dat wordt geen goedkope doek denk ik. Vandaar dat ik mijn twijfels heb of je dat dan veel gaat gebruiken. Maar misschien kun je er wel een mooie torsodrager mee maken of zo.
<<

Anoniem97

Bericht 25 Mei 2014 07:19

Re: Draagdoekentopic

Je kan daar idd mee torso dragen, maar gewone draagdoeken kan je daar niet van maken.
De stof is daar niet echt voor gemaakt.
Draagdoeken zijn speciaal geweven doeken, waardoor ze wat rekken maar toch heel sterk en zacht zijn ( voor jou maar ook voor de baby)
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 25 Mei 2014 18:55

Re: Draagdoekentopic

Tot wanneer kun je met een bondolino rugdragen? Zoontje is nu 15 maanden en voor de R&R peuter is hij nog te klein helaas.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Mei 2014 20:36

Re: Draagdoekentopic

Ik denk dat dat net gaat, Sneeuwwitje... Kan je hem niet ergens uitproberen?


Ik mocht deze week de Hop-Tye uitproberen:
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Mei 2014 20:44

Re: Draagdoekentopic

Hahahaha je vriend Slakje!
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers