Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hartruisje baby

<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Mei 2014 20:45

Hartruisje baby

Wie heeft er hier ervaring met een hartruisje bij een pasgeboren baby? Is dat met een sisser afgelopen om het even zo te zeggen of bleek er daadwerkelijk iets aan de hand met je kindje?

Mijn schoonzusje is 2 weken terug bevallen en moest vandaag voor controle naar het zkh ivm een moeizame start na de bevalling. Daar hoorde de arts dus een hartruisje. Volgende week moet ze naar een ander ziekenhuis voor verder onderzoek.

@Swampy; mocht je dit lezen: graag niet tegen I en/of R. zeggen. Thx :thumbup:
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Mei 2014 20:51

Re: Hartruisje baby

Sven heeft een hartruis, maar dat is pas ontdekt op zijn tweede. Hij staat door zijn aandoening al onder behandeling van de kinderarts en dit controleren ze elke afspraak gelijk even mee. Verder is het bij hem niks ernstigs en zou hij er gewoon overheen kunnen groeien.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Mei 2014 20:56

Re: Hartruisje baby

Fijn om te horen dat ze er gewoon overheen kunnen groeien. Schoonzus hing vanmiddag helemaal overstuur aan de telefoon, want die was gaan Googelen en kwam natuurlijk alleen de slechte verhalen tegen :palm:
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 21 Mei 2014 21:07

Re: Hartruisje baby

Zoontje van een vriendin had het ook met de cb controle van 2 jaar. Afgesproken met KA om elk jaar even te luisteren. Het kwam er op neer dat dit vaak voorkomt.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem85

Bericht 21 Mei 2014 21:11

Re: Hartruisje baby

Toen mijn zoontje 3 weken oud was moest hij met spoed naar het ziekenhuis vanwege een vermoeden van beklemde liesbreuk. Bij het onderzoek hoorde ze bij hem ook een hartruis, ze zouden dit later onderzoeken omdat het andere prioriteit had.
Echter bij volgend onderzoek was de ruis minimaal geworden en later niet meer hoorbaar.
<<

anoniem196

Bericht 21 Mei 2014 21:48

Re: Hartruisje baby

Ja onze dochter had een ruisje.
In wkz hart echo gehad.
Ze had 2 afwijkingen. Één zou van zelf goed groeien. De andere hadden we 33% kans dat het vanzelf goed zou groeien.
En dat is gelukkig gebeurd. Voor haar eerste verjaardag was alles weer goed.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Mei 2014 21:53

Re: Hartruisje baby

Ik ga haar dit morgen even laten lezen. Bedankt meiden!
Afbeelding
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 21 Mei 2014 22:01

Re: Hartruisje baby

Hier ook ruisje gehad bij de oudste. Gelukkig alles vanzelf goed gekomen.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem261

Bericht 22 Mei 2014 05:54

Re: Hartruisje baby

M. had ook een hartruisje maar dat is vanzelf goed gekomen :)
<<

Anoniem83

Bericht 22 Mei 2014 06:38

Re: Hartruisje baby

Ik had zelf vanaf mijn geboorte tot ongeveer mijn 9e jaar een ruisje. Maar verder niks ernstigs met mij.
<<

Anoniem106

Bericht 22 Mei 2014 07:08

Re: Hartruisje baby

Bij mijn dochter was met acht week ook een hartruisje geconstateerd, maar die was na drie maand ook nagenoeg weer vedwenen. Haar KA zei dat het voor de drie maand nog veel voor komt, na ongeveer drie maand moet het weg zijn.
<<

Anoniem51

Bericht 22 Mei 2014 07:13

Re: Hartruisje baby

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat elke baby tot op zekere hoogte en tot een bepaalde leeftijd wel een hartruisje heeft. Ik weet even niet meer zeker of dat nou hier was, maar het is in elk geval al jaren terug.
<<

Anoniem275

Bericht 22 Mei 2014 07:39

Re: Hartruisje baby

Bij T. is het met 14 of 18 mnd gehoord bij het cb.
Wij zijn toen naar de huisarts verwezen en van de huisarts naar de kinderarts. Na de eerste afspraak bij de kinderarts moesten we na 3mnd terugkomen om te luisteren of het ruisje weg was, dit was niet het geval en toen hebben we een echo laten maken. Puur om uit te sluiten dat het iets was, gelukkig bleek er niets aan de hand (wat ik zelf al vermoedde) en hoefden we niet meer terug te komen.
Geen idee of hij het nu nog heeft..
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:34

Bericht 22 Mei 2014 08:57

Re: Hartruisje baby

Mijn jongste dochter had ook een ruisje icm haar overmatig zweten als baby hebben ze dit dmv een echo gecontroleerd en ze zagen geen ernstige afwijkingen, alleen een heel klein gaatje waardoor ze dus dat ruisje had, maar dat was gewoon een gaatje waar ze nog overheen zou groeien. En idd toen ze 1 jaar was, was er al geen ruisje meer.
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 22 Mei 2014 08:58

Re: Hartruisje baby

Wat vervelend en spannend Annie.
Hopelijk gaat het meevallen.
Ik zeg uiteraard niks...my lips are sealed!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mei 2014 09:17

Re: Hartruisje baby

Dat klopt Dundas. De cardioloog in het WKZ vertelde ons dat 80% van de mensen een hartruis heeft met de geboorte, maar dat dat bijna altijd vanzelf weggaat.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem255

Bericht 22 Mei 2014 16:37

Re: Hartruisje baby

Onze cardioloog vertelde ook dat bijna iedereen met ern hartruisje wordt geboren.
Onze dochter staat wel nog steeds ondrer controle omdat er bij haar wel meer aan de hand bleek.
Onze zoon hoeft niet meer terug te komen. Bij hem was het met de controle bij anderhalf jaar netjes dicht.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 22 Mei 2014 18:55

Re: Hartruisje baby

mijn dochtertje had dit bij de controle op het consultatiebureau. We moesten 2x extra terug naar de arts van het cb maar bleek niets aan de hand,Zij zei dat dit vaak voorkomt.
<<

Anoniem130

Bericht 22 Mei 2014 19:08

Re: Hartruisje baby

Inderdaad meestal onschuldig. Hartruisjes komen bij ca. 30% van de kinderen voor en zijn meestal onschuldig, belangrijk zijn een aantal aspecten van het ruisje (zoals de plaats waar je het hoort, de tijd dat je het hoort, de aard van het ruisje etc.) en vooral ook het wel/niet aanwezig zijn van andere symptomen die doen denken aan iets onderliggends ernstigs. Maar een goedaardig hartruisje zonder verdere symptomen komt veel voor en gaat meestal vanzelf weer over.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 22 Mei 2014 20:19

Re: Hartruisje baby

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik ga ze aan haar laten lezen en hoop dat het haar goed doet te lezen dat het vaak geen ernstige gevolgen heeft. Ook stom dat zo'n arts dan niet zegt dat het vaker voorkomt...Althans, misschien is het wel gezegd, maar heeft ze dat stukje gemist door de schrik, dat kan natuurlijk ook.

@Swampy; thx! Ze gaf meteen aan dat ze het alleen tegen haar ouders, mijn vriend en mij verteld had en dat ze niet wilde dat anderen het te horen zouden krijgen. Je weet hoe het gaat op een voetbalvereniging: als er één is die het weet, weet dezelfde dag de hele vereniging het en wordt je overspoeld met berichtjes. Zolang er nog niet duidelijk is hoe en wat wil ze dat liever niet. :)
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers