Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot hoe laat boren/klussen

<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 18:55

Tot hoe laat boren/klussen

We hebben nieuwe buren. Volgens mij best leuke mensen. Ze zijn nu de boel aan het verbouwen, sowieso de badkamer.

Wat vinden jullie een acceptabel tijdstip om te stoppen met klussen?

Ze zijn nu nog echt veel herrie aan het maken, boren of tegels eraf hakken ofzo. Op zich vind ik dat het tot 20.00 best moet kunnen. Alleen heb ik m'n zoon al een paar keer hard huilend uit z'n bed gehaald, hij schrikt zich steeds een hoedje.

Gister waren ze tot 22.30 nog flink aan het rommelen. Daar werden de kids gelukkig niet wakker van.

Ik snap best dat mensen moeten klussen, dus ik ga niet gelijk klagen. Maar die man zei dat hij een paar weken vrij had genomen om te klussen. Vanmorgen was het ook een mega herrie, maar de hele middag niet meer. En nu dus weer wel.
<<

Anoniem112

Bericht 21 Mei 2014 19:00

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Als ik buren zou hebben met kleine kinderen zou ik hier zeker meer rekening mee houden en echt rond 20.00 uur mee ophouden, en anders absoluut voor 22.00 uur als er geen kinderen of ouderen zouden wonen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 21 Mei 2014 19:13

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Officieel mag je volgens mij tot 22.00 uur herrie maken? Hier is het soort van ongeschreven regel rond 21.00 uur te stoppen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Mei 2014 19:49

Re: Tot hoe laat boren/klussen

ik zelf zou tot een uur of 9 doen. En als ik wist dat de buren jonge kinderen hadden zou ik niet veel lawaai maken in de avond
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 19:50

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Ze zijn een kwartiertje geleden gestopt, gelukkig.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 21 Mei 2014 20:01

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Tot max 21.00u vind ik.
Twee huizen verderop zijn ze een aanbouw aan het zetten. Ze werken hier alleen in de avond en op zaterdag aan, met het nodige boren enzo. Ze gaan makkelijk tot 22.30/23u door. Vind dat echt niet netjes ten opzichte van je mede buurtbewoners
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Mei 2014 20:11

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Ik ben 22.00 gewend simpelweg ook omdat het aangegeven staat op de voorschriften die zijn opgehangen door de woningbouw. Maar hier wonen dan ook geen kleine kinderen dat scheelt natuurlijk wel.
<<

Anoniem57

Bericht 21 Mei 2014 20:20

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Tot 22.00 uur, mede omdat dat wettelijk zo bepaald is.

Veel mensen werken natuurlijk overdag, dus dat je dan even door kan pakken is wel fijn s'avonds.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 20:31

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Parel schreef:Tot 22.00 uur, mede omdat dat wettelijk zo bepaald is.

Veel mensen werken natuurlijk overdag, dus dat je dan even door kan pakken is wel fijn s'avonds.


Volgens mij staat dat niet zo letterlijk in de wet. Dat dacht ik tenminste. Er staat wel in dat je geen overlast mag veroorzaken.

Die man had 4 weken vrij genomen. Vanmorgen veel herrie, toen de hele middag niet en vanavond dus weer wel. Ik snap dat je niet alles kan plannen, maar ik had het prettiger gevonden als hij dat 's middags had gedaan.
Maar wellicht had hij daar een goede reden voor.

Eigenlijk mogen we niet klagen. De vorige buren hadden regelmatig midden in de nacht knetter harde bonje. Dat was echte overlast.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Mei 2014 20:48

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Tsjah ik vind dat het tot 21.00 wel moet kunnen. Toen wij zelf aan hetverbouwen waren moesten we soms ook echt iets afmaken en dan werd het soms ook wel 22.00. Het is tijdelijk toch en je weet waarvoor ze het doen.
2016
<<

Anoniem50

Bericht 21 Mei 2014 21:35

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Volgens mij mag je officieel doorgaan tot 22.00u. Wij hielden 21.00u aan. Maar meestal vonden we het om 20.00u al wel welletjes, dan konden we nog mooi even koffie drinken en GTST kijken. En anderen ook. :)
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 21:43

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Ik had de ondertiteling bij gtst aangezet. Dus dat kon ik ook gewoon volgen. Die herrie maakt mij niet uit. Het is vooral voor de kindjes vervelend. M'n dochter sliep er lekker doorheen, zoon vanmorgen ook. Alleen vanavond haalde ik hem een paar keer heel hard huilend uit z'n bedje, hij schrok zich rot.
Maar goed, het moet nou eenmaal gebeuren.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 21 Mei 2014 21:49

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Ik zou voor 22.00 uur niet gaan klagen. Dat vind ik een normale tijd in die gevallen dat het om een tijdelijk klusproject gaat. En dan bedoel ik met tijdelijk een aantal weken maximaal. Ik zou in die gevallen dat je gaat verhuizen/net verhuisd bent geen rekening houden met evt kleine kinderen van de buren. Dat schiet gewoon niet op als je zelf overdag moet werken. En het zal echt niet elke avond zo oorverdovend zijn met boren / slopen. Des te meer avonden ze nu tot 22.00 uur doorwerken des te eerder je van de overlast af bent.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 22 Mei 2014 08:22

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Wij hebben buren met kinderen van 9 maanden en 2 jaar. Zij hadden met hun jongste hetzelfde als wat jij beschrijft, Jans. Ze werden 's avonds wakker van het geklus. Wij hebben toen besloten na 19.00u niet meer te boren/zagen. We zorgden er voor dat het grove, luidruchtige werk klaar was en we 's avonds de klusjes deden die minder of geen lawaai maakten.

Lastig was het soms wel, maar door goed overleg was het voor zowel de buren als voor ons goed te doen.
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:48

Bericht 22 Mei 2014 09:32

Re: Tot hoe laat boren/klussen

Ik heb gisteravond om 21uur gevraagd of de buurman wilde stoppen met schuren. Mijn dochtertje lag na een hele tijd eindelijk te slapen, begint hij met herrie maken. Was gelukkig geen probleem en hij gaat morgen verder. Als ik geen kindje zou hebben zou het me voor 22uur niet zo uitmaken.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers