Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem126

Bericht 15 Mei 2014 22:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zie ook geen streepje eigenlijk. Hoop dat je wel snel een echte duidelijke positieve test in handen hebt!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 16 Mei 2014 07:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk heeeeeel vaag wel iets te zien. Hopelijk word hij snel duidelijker! Succes!
<<

Anoniem113

Bericht 16 Mei 2014 10:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Volgens mij zie ik het lijntje waar een streepje hoort te komen als je zwanger bent. Gelukkig 4 dagen voor nod kan dus nog goed positief worden!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Mei 2014 12:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik wil al heel lang een 2e kindje maar manlief was er nooit over uit. Nu heeft hij laatst gezegd dat hij er nooit ui zal zijn wat hij wil. Hij blijft altijd twijfels houden dus ik hoef niet te wachten op de dag dat hij zegt: we gaan ervoor want volgens hem komt die dag toch nooit. Hij heeft al eens laten vallen van misschien moeten we het gewoon maar doen en iets van omdat jij het wilt doen we het maar. Maar nu weet ik niet of ik hier blij mee ben eigenlijk. Bedoel het is iets wat ik heel graag wil maar ik wil toch wel dat m'n man me steunt en er voor me is enzo en later geen verwijten. Het lijkt hem ook wel leuk een 2e maar hij blijft twijfelen. Ik wil met hem toch nog het gesprek aan gaan van hoe hij het voor zich ziet enzo maar ik weet even niet of ik nu heel blij ben of toch iets minder. Wat zouden jullie denken?
<<

Anoniem57

Bericht 16 Mei 2014 18:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou blij zijn biechtje, zoals het klinkt geeft hij je toch een opening.
Mannen zijn er nu eenmaal niet echt mee bezig..
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 16 Mei 2014 20:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn man wist ook niet of hij ooit een tweede wilde. Verschillende gesprekken over gehad, maar er kwam nooit echt iets uit. Tot de 3e verjaardag van onze oudste. Toen mocht ik de pil weggooien. Toen ik na een jaar zwanger was, was mijn man er niet blij mee. Hij vond 1 kindje eigenlijk wel prima. Hij was er ook niet zo mee bezig. Nu kan hij niet zonder zijn dochters en is hij toch blij dat hij die keuze toen gemaakt heeft.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Mei 2014 22:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Mei 2014 15:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik doe dit even onder het biecht account, i.v.m. bekenden die hier meelezen, maar ik moet het toch even kwijt.
Ik vraag me af of ik me nu echt zo 'aanstel', zoals ik nu van iedereen hoor.

Deze zomer gaan mijn vriend en ik, met onze twee kindjes van 5 jaar en -op het moment van vakantie- zo'n 9 maanden, met zijn familie op vakantie. Ontzettend leuk, maar nu hebben we een probleem. En blijkbaar ligt dat allemaal aan mij en ben ik de enige die er een probleem van maakt..
De heenreis gaan we met het vliegtuig en hoeven we maar zo'n 3 uurtjes te vliegen. Dat is best te doen, maar zelfs dat is al heel wat voor de oudste. Hij kan nooit lang stilzitten en word altijd erg misselijk in de auto,bus en/of vliegtuig.
Maar nu is het zo, dat mijn vriend en zijn familie de terugreis met de auto willen gaan. Ruim 14 uur rijden.
Dan willen ze wel om de 2 uur een tussenstop maken. Maar alsnog zie ik dit helemaal niet zitten.
Dat vind ik eerlijk gezegd veel te lang met twee jonge kinderen. De oudste zal het verschrikkelijk vinden, en dat wil ik hem echt niet aandoen. En de jongste vind ik nog veel te klein om zo lang in zo'n warme auto te zitten.
Hij gilt nu al moord en brand als hij eventjes in de maxicosi moet zitten.
Natuurlijk zullen ze best gelijk hebben dat hij vanzelf wel in slaap zal vallen. Maar ik zie het echt niet zitten, en zie daardoor nogal tegen de vakantie op, i.p.v. dat ik er nog zin in heb.
Vooral omdat ik nu als de 'schuldige' word aangewezen omdat er dan het één en ander geregeld moet worden.

Stel ik me nu echt zo aan w.b.t. de kinderen? Zijn er hier misschien moeders die ook zo'n lange reis met de auto gemaakt hebben met jonge kinderen, en hoe was dat?
Misschien is het overdreven, maar ik vind het al zielig dat ze dan zo lang in zo'n autostoeltje moeten zitten en zo weinig bewegingsruimte hebben. En dan heb ik het nog niet eens over mezelf. Zelf word ik ook altijd wagenziek, en moet dan ook vaak overgeven. Maar daar wil ik me best overheen zetten. Het gaat mij nu om de kinderen.
Ik vind dat we ze dat niet aan moeten doen, 14 uur lang in een warme auto zitten. (Pff.. Als ik er alleen al aan denk.)
Mijn vriend vind dat het makkelijk kan en denkt dat ze zich wel zullen vermaken of zullen slapen.
Hij is er nu best een beetje boos over, vind dat ik overdrijf en ziet mij nu als de 'schuldige' die het verpest/moeilijker maakt.

Wat vinden jullie?
<<

Anoniem110

Bericht 20 Mei 2014 15:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik kan er moeilijk over oordelen gezien mijn zoon een makkelijke is in de auto.
Als jou Kids het alles behalve prettig vinden om in de auto te zitten, dan lijkt mij 14 uur idd erg lang.
Is er geen mogelijkheid dat jullie terug vliegen?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 20 Mei 2014 15:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik denk dat het echt heel erg aan het kind ligt of je dit wel of niet kunt doen. Als jij nu al weet dat jou kinderen hier echt niet tegen kunnen vind ik het niet gek dat je liever niet 14 uur in de auto gaat zitten. Maar kunnen jullie niet als gezinnetje met het vliegtuig terug gaan terwijl de rest met de auto gaat?
<<

Anoniem113

Bericht 20 Mei 2014 15:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Pff klinkt wel lang. Kunnen jullie niet in twee dagen terug rijden? En dan 3x 2,5 uur rijden en dan lekker ergens overnachten. Hotel met zwembadje of speeltuin. En dan de volgende dag weer fris de weg op. En dan misschien een van de ritten in de nacht pakken?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Mei 2014 16:03

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou een kind dat wagenziek is dat ook niet aandoen, en voor een baby/dreumes lijkt het me ook niet prettig. Ik zou in dat geval alleen met de kinderen terugvliegen of van mijn man verwachten dat hij samen met ons terugvliegt. Ik zie de toegevoegde waarde ook niet om terug te rijden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 20 Mei 2014 18:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Misschien een rare vraag, maar huren jullie dan daar een auto om terug te rijden?
Ik zou het zelf met mijn kinderen wel doen en dan aanpakken zoals Clapperdie zegt. Maar goed die zijn nooit wagenziek en slapen makkelijk in de auto. Waarom kan jij niet gewoon terug vliegen met de kinderen dan?
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem115

Bericht 20 Mei 2014 22:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat is de langste autorit die de kinderen hebben gemaakt.
Die van 5 kun je eventueel een tablet met spelletjes geven of een filmpje erop.
Mijn zoon had ook erg last van wagenziekte, wij gaven primatour.
Niet te veel eten en drinken geven tijdens de rit.

Net als 1 van mijn voorgangers vraag ik mij af waar de auto van de terugreis vandaan komt.
En waarom zou dat te warm zijn ? Geen airco ?

Ik zie zelf ook niet echt een probleem. Op mij komt het over alsof je problemen maakt die er niet zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Mei 2014 23:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat ben ik niet met je eens. Ik vind eerder dat haar vriend en zijn familie problemen maken waar ze niet zijn. Waarom nou per se dat hele roteind met de auto willen afleggen als je ook gewoon terug kan vliegen, zoals aanvankelijk het plan was - zeker met een kind dat zich doorgaans niet lekker voelt in de auto? Dan kun je wel allerlei dingen opperen als Primatour en weinig eten en drinken, maar waarom zoveel moeite doen als je een veel kortere reistijd kan hebben door net als op de heenweg gewoon te vliegen? Als ze nou toch al van plan waren om met de auto op vakantie te gaan dan zou ik inderdaad wel dat soort oplossingen proberen, maar die hele autorit komt opeens uit de lucht vallen en dan is zíj opeens de spelbreker omdat ze daar niet zo enthousiast over is. Dat vind ik nogal krom.

Wij zijn twee jaar geleden met de kinderen naar de Dordogne gereden en ik zou er persoonlijk écht niet om staan te springen om dat nog eens te doen. Het jaar daarop zijn we gaan vliegen en dat was zoveel fijner en rustiger dat ik ook echt niet snap waarom je per se voor een autoreis zou kiezen als het niet hoeft. Zéker als je weet dat je kind dat onprettig vindt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Mei 2014 01:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met Susan. Jij kent je kinderen het beste en als jij denkt dat het ze zo zwaar gaat vallen geef ik je groot gelijk dat je het ze niet aan wil doen. (En zelf zou ik sowieso niet met een baby in de maxicosi zo'n eind rijden, zeker niet als er een prima alternatief beschikbaar is.) Jammer dat je man je hier niet in wil steunen. Als jij het aan kan zou ik dan desnoods gewoon met de twee kinderen gaan vliegen, al mag ik hopen dat het niet zo ver komt en je man bijdraait.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 21 Mei 2014 11:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met de rest, ik zie in jou verhaal meer nadelen voor de kinderen (en voor jezelf als je wagenziek wordt) dan voordelen. Ik zou ook kijken of er een mogelijkheid is om met man, desnoods alleen, met het vliegtuig terug te gaan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Mei 2014 11:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Even een sidenote: onderschat ook het vliegtuig niet. Kinderen die wagenziek zijn, kunnen daar ook last van hebben in het vliegtuig. Daarbij zitten ze in een vliegtuig soms echt vast (wat dacht je tijdens turbulentie) en hebben ze vaak last van hun oortjes met gehuil erbij. Een baby moet je daarbij op schoot houden, dus voor jezelf heb je als je alleen vliegt ook niet zoveel ruimte en flexibiliteit om je ene zoon bezig te houden met de andere op schoot. En nee, de 5-jarige kan echt niet gaan rennen over het gangpad de hele vlucht.

Dan is een autorit met vaak stops onderweg soms echt leuker voor ze, en als er s nachts gereden wordt, is de kans zeker groot dat ze gewoon slapen. Nu snap ik dat je het zelf minder ziet zitten hoor, maar bedenken dat het vliegtuig veel beter is, daar zou ik niet al te snel van uitgaan. Wel vind ik dat je schoonfamilie niet automatisch moeten zeggen dat jij je aanstel en niet openstaan tot een gesprek/compromis hierin.

Ikzelf ben trouwens wegenziek en ging als kind echt wel graag met de auto op vakantie. Ik vond dat een hele ervaring en leuk onderweg. Allemaal spelletjes en stoppen en picknicken en ook veel slapen. Ik wil alleen zeggen, het kan ook echt wel leuk zijn, ookal zal het waarschijnlijk vermoeiend zijn voor jou. Al denk ik dat een vlucht dat ook zal zijn.
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2014 11:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ben t eigenlijk wel eens met Tabbie.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Mei 2014 11:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Trouwens, jullie kunnen natuurlijk nooit met z'n allen in 1 auto terug... Als je man denkt dat dat makkelijk kan, dan zou ik de kids en je man in 1 auto zetten en dan jezelf in een andere auto. Kan hij ook zelf meemaken hoe zwaar dat kan zijn. Maar dat is natuurlijk niet nu de oplossing voor jou, al zou ik het zeker wel voorstellen :ja:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Mei 2014 13:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Tabbie schreef:Even een sidenote: onderschat ook het vliegtuig niet. Kinderen die wagenziek zijn, kunnen daar ook last van hebben in het vliegtuig. Daarbij zitten ze in een vliegtuig soms echt vast (wat dacht je tijdens turbulentie) en hebben ze vaak last van hun oortjes met gehuil erbij. Een baby moet je daarbij op schoot houden, dus voor jezelf heb je als je alleen vliegt ook niet zoveel ruimte en flexibiliteit om je ene zoon bezig te houden met de andere op schoot. En nee, de 5-jarige kan echt niet gaan rennen over het gangpad de hele vlucht.

Dan is een autorit met vaak stops onderweg soms echt leuker voor ze, en als er s nachts gereden wordt, is de kans zeker groot dat ze gewoon slapen. Nu snap ik dat je het zelf minder ziet zitten hoor, maar bedenken dat het vliegtuig veel beter is, daar zou ik niet al te snel van uitgaan. Wel vind ik dat je schoonfamilie niet automatisch moeten zeggen dat jij je aanstel en niet openstaan tot een gesprek/compromis hierin.

Ikzelf ben trouwens wegenziek en ging als kind echt wel graag met de auto op vakantie. Ik vond dat een hele ervaring en leuk onderweg. Allemaal spelletjes en stoppen en picknicken en ook veel slapen. Ik wil alleen zeggen, het kan ook echt wel leuk zijn, ookal zal het waarschijnlijk vermoeiend zijn voor jou. Al denk ik dat een vlucht dat ook zal zijn.


Ja, maar je zit wel een stuk korter in het vliegtuig dan in de auto. Als het veertien uur rijden is dan is het hooguit anderhalf tot twee uur vliegen, lijkt mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 21 Mei 2014 19:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wij zijn vorig jaar met de auto naar Italie (gardameer) geweest. De heenweg in twee keer gereden en de terugweg in 1 keer. Luuk was toen net 1. Het is me echt totaal niet goed bevallen en doe het met zulke jonge kinderen ook nooit weer. Luuk is een kindje wat het snel zat is in de auto en dat hebben we geweten. Hij heeft ook wel flinke stukken geslapen. Maar de komenten dat hij wakker was waren echt heel lastig.
Ik zou toch nog eens in overleg gaan of je gewoon niet met het vliegtuig terug kan. Ik zou dat echt veel liever doen. Reisziekte hebben ze dan ook wel en ook on eem vliegtuig kunnen ze zich vervelen etc maar de tijd is echt zoveel korter.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Mei 2014 08:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met de zwangerschapstest, heb je uiteindelijk nog een positieve test in handen gehad?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ChiQ

Bericht 22 Mei 2014 08:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Susan, een vliegreis is idd korter, maar ik vind altijd dat vliegen ook onwijs veel voortijd kost. Je moet bijna altijd 2/3uur van te voren aanwezig zijn, dan iedereen dag vliegtuig in, taxieen, vervolgens moet je ze in de lucht vermaken, zorgen dat ze niet de hele tijd door t gangpad rennen, als je aankomt op schiphol op paspoort controle, dan op de koffers etc en dan woont ook nog niet iedereen in de buurt van schiphol en moet je soms wel 1,5/2 uur nog treinen/reizen. Kost allemaal ook veel tijd. Denk dat je globaal gezien, zonder iets van vertraging, nog wel 10u zoet kan zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Mei 2014 08:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het kost inderdaad wel tijd, maar ik vond het zelf veel prettiger en mijn kinderen ook. We hadden op de terugweg zelfs nog vertraging en moesten 's nachts reizen, maar zelfs dat ging veel makkelijker dan al die uren in de auto.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers