Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezocht: makkelijke maar gezonden recepten (avondeten)

<<

Anoniem87

Bericht 21 Mei 2014 16:44

Gezocht: makkelijke maar gezonden recepten (avondeten)

Wie heeft er voor mij wat makkelijke maar gezonde recepten? Ik eet de laatste tijd alleen maar 'makkelijk' (ongezond) omdat ik na bijna 11 uur werk/reistijd écht geen zin meer heb om uitgebreid te koken. Ik lust bijna alles en ben gek op groenten, minder op aardappels.

Wie helpt mij?
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 16:47

Re: Gezocht: makkelijke maar gezonden recepten (avondeten)

Het aller makkelijkst vind ik om wat pasta (of rijst, quinoa, gierst, enz) te koken. En dan een roerbakmixje te bakken met wat kipfilet, biefstuk, varkenshaas of vis.
Beetje room met wat kruiden en knoflook of wat soja/ketjapsaus erdoor. En klaar.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Mei 2014 16:52

Re: Gezocht: makkelijke maar gezonden recepten (avondeten)

Iets van een pasta salade of couscoussalade Terwijl de pasta kookt of couscous welt kan je vast de andere ingredienten snijden. Binnen 15 minuten kan je dan iets op tafel hebben staan.
Eventueel roerbakgroente opbakken met stukjes kip en een (zelfgemaakte) woksaus. Kan je ook binnen 15 minuten op tafel hebben staan.
Miscchien kan je in het weekend vast groente die verwarmt moeten worden blanceren en alvast snijden in dat in de vriezer bewaren. Op die manier hoef je het alleen maar 's avonds uit de vriezer te halen ( of al in de ochtend). Dan heb je het snijwerk al niet meer.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 16:55

Re: Gezocht: makkelijke maar gezonden recepten (avondeten)

Oh en grote porties maken. Dus een mega pan pastasaus maken en dat in porties invriezen.
<<

Anoniem148

Bericht 22 Mei 2014 05:58

Re: Gezocht: makkelijke maar gezonden recepten (avondeten)

Wat ik lekker vind is het volgende:
Aardappelen bakken, kipfilet erbij, pot erwten en wortelen, pot bonen, zilveruitjes erbij doen.
Alles goed wokken en dan een zacht gebakken ei, eigeel nog zacht wat zorgt voor een sausje.
Verder maak ik er nog een salade bij maar dat hoeft eigenlijk niet aangezien het genoeg groente is.

Lasagne is ook lekker als je er weinig gehakt in doet en veel groente, net als spaghetti. Als extra een salade.
Maaltijdsoep is hier ook favoriet. Met tosti. Op de tosti doe ik nog wel extra groente.
pizza kun je ook gezond maken.
Dr. Frank heeft fijne kookboeken. snel klaar en gezond.
En inderdaad, maaltijd salade is ook heerlijk en gezond.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers