Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 21 Mei 2014 18:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha Jans! Wat een andere vorm al niet kan doen met kinderen.
Zora, klinkt lekker dat appelbrood. Heb je een recept (ik heb echt een recept nodig om iets te maken helaas...)

Ik heb laatst zelf muesli gemaakt. Heerlijk!
Morgen ga ik bananenbrood (of die muffins) maken.
💜💜💙💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Mei 2014 18:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hahaha geniaal Jans :D

Meisje; eeeeh ik ben eigenlijk pas onlangs begonnen met bakken en doe eigenlijk maar wat! vooralsnog lukt het erg goed haha. Nog nooit wat mislukt eigenlijk! Ik kijk altijd een beetje rond op internet zodat je een beetje weet wat men in verschillende recepten gebruikt. Maar dan zie je ook al snel dat er superveel wegen naar Rome zijn hoor!

Ik had nu:
- 1 hele grote appel
- rozijntjes (een handvol?)
- kaneel
- bakpoeder
- ik geloof tarwemeel (maar je kunt ook spelt oid gebruiken natuurlijk). En dan uh 250 gr?
- 2 eieren
- kokosolie, 2 eetlepels, gesmolten
- paar eetlepels dadelstroop
- snufje zout


In ene bak de meel met bakpoeder, kaneel en zout mengen. In andere bak appel raspen en de overige ingredienten erbij. Daarna samenvoegen. Het werd bij mij behoorlijk dik dus toen heb ik er nog een scheut melk bij gegooid. Ik doe niet aan dat echte cleane haha maar anders zou je soja of amandel kunnen gebruiken denk ik? Je kunt natuurlijk ook nog noten of zaden of cacao nibs of chocola toevoegen :)

Vorige week had ik bij een vergelijkbaar recept een paar lepels pindakaas gedaan (van de natuurwinkel). Was ook geslaagd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem112

Bericht 22 Mei 2014 17:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Een heerlijke plaatkoek gemaakt, alleen wel vet door de kokosolie die er in zit..
Verder zit en havermout in, rozijnen, ei en wat volkoren tarwe.

Afbeelding


En dit was mijn lunch, heerlijk omelet van drie eieren, 1 tomaat, halve paprika wat ui en knoflook, en wat minder gezind misschien maar wek heerlijk wat plakken jonge kaas.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 22 Mei 2014 18:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oeh, receptje van de plaatkoek, please?! Ziet er lekker uit.
<<

Anoniem112

Bericht 22 Mei 2014 19:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

2 eieren, 230 gram boter (ik heb kokosolie gebruikt) rozijnen en kaneel (eventueel wat suiker) naar smaak
Bakpoeder (2 theelepel) tarwe bloem en havermout. (Ik heb ongeveer 300 gram havermout gebruikt en 400 gram tarwe bloem)

De havermout, tarwebloem, rozijnen, kaneel, bakpoeder door elkaar mengen. (Noem dit even de mix)


Boter of kokosolie smelten in ruime pan, mix en eieren toevoegen, maak een glad beslag door goed te roeren.
Uitstrijken op een, met bankpapier bedekte bakplaat.
Oven voorverwarmen op 160 graden en vakken ongeveer 30 min op 175 graden.


Heel simpel!
<<

Anoniem112

Bericht 22 Mei 2014 19:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh en wat zout
<<

Anoniem156

Bericht 22 Mei 2014 22:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aaaaarghhh kak kak kak kak kak (en nog een heleboel andere scheldwoorden).
Ik heb vandaag 2 bananenbroden verpest :(
Baal hier zo van! De eerste heb ik aan het begin van de avond gebakken, gewoon m'n gebruikelijke recept: binnenkant bleef plakkerig en snotterig.
Net dus de tweede gebakken, recept uit het Voedselzandloper kookboek: Alleen de binnenkant kwam uit de spingvorm, de buitenkant bleef erin zitten. Ik had moeten wachten tot ie was afgekoeld denk ik maar ik wilde zo graag weten of deze binnenkant wel was gelukt...
Nou, morgen maar nieuwe bananen kopen en weer een poging wagen.
Die van de Voedselzandloper was wel lekker trouwens, dat dan weer wel!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mei 2014 05:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oooh Poubelle ik weet hoe gefrustreerd je daar van kunt zijn, balen zeg!

Ik heb niets gebakken lately. Ohja speltpannenkoeken gisteren maar daar deed ik kaas en suiker op dus not so clean.
#teammaple🍁
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Mei 2014 06:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Balen Poubelle! Ik zal vandaag ook weer eens bananenbrood gaan bakken. Jullie vriezen dit ook wel in, toch?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Mei 2014 07:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja dat doe ik! Ik snij het brood zodra het is afgekoeld in plakken en vries dan steeds twee plakjes samen in een plastic zakje in. Dan kan ik smorgens zo'n zakje uit de vriezer grissen en meenemen naar m'n werk, echt ideaal.
#teammaple🍁
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Mei 2014 07:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Thanks UN! Dat ga ik dan ook doen. Eerst had ik op maandag altijd mijn thuiswerkdag en bakte ik dan iets voor de rest van de week, maar dat kan nu niet meer. Vrijdag is nu mijn thuiswerkdag.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 23 Mei 2014 11:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oeh ik heb echt goddelijk lekkere kwarkbroodjes gebakken!

Afbeelding

Oké ze zien er niet uit, maar lekker :love:
<<

Anoniem156

Bericht 23 Mei 2014 11:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat ze lekker zijn is het belangrijkst Jules! (Even aangepast want ik kan nog niet zo goed lezen)
En heb je een recept?

Bananenbrood deel 3 is net (heel ;)) uit de oven gekomen!
Laatst gewijzigd door Anoniem156 op 23 Mei 2014 11:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Mei 2014 11:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Receptje, please! :banaan:
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 23 Mei 2014 13:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ingrediënten:
- 150 gram speltbloem
- 150 gram magere kwark
- 1 ei
- 1 banaan, geprakt
- 1 kleine appel, geschild en in kleine stukjes gesneden
- 100 gram gedroogde abrikozen, in kleine stukjes gesneden
- 2 eetlepels ahornsiroop
- 2 theelepels bakpoeder (als je gewone bloem gebruikt, gebruik dan maar 1 theelepel bakpoeder. Speltbloem is wat zwaarder waardoor het meer nodig heeft)
- 1 eetlepel speltvlokken
- 30 gram zonnebloempitten
- 1 eetlepel lijnzaad
- 1 theelepel kaneel
- 1 theelepel speculaaskruiden

Hoe maak je het?

1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Roer in een beslagkom alles goed door elkaar zodat het goed gemengd is.
3. Verdeel nu met een eetlepel over een (siliconen) muffinvorm het beslag. Als je een siliconen bakvorm gebruikt, hoef je deze niet in te vetten. Als je een gewone vorm gebruikt, vet deze dan wel in of gebruik losse cakevormpjes die je in de bakvorm zet.
4. Schuif de kwarkbroodjes in de oven voor 15 minuten.
5. Laat na de oventijd de broodjes even afkoelen, en haal ze dan los uit de vorm.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Mei 2014 14:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb een zeer serieuze poging gedaan om mijn bananenbrood te laten mislukken :laughcry:
Mijn kokosolie stond in de koelkast en was dus erg hard. Ik had er een stik uitgebikt en door mijn beslag gedaan, maar het smolt niet snel genoeg naar mijn zin. Dus ik liet warm water in de wasbak lopen en zette mijn beslagkom er in. Ondertussen ging ik mijn meel pakken. Doordat ik de kraan aan had laten staan was er dusdanig veel water in de wasbak gekomen dat mijn beslagkom ging drijven. En je raadt het al, zo onder de kraan. Er stroomde dus vet veel water in mijn beslag. :nopompom: Ik heb het zodra ik weer kon nadenken door een zeef gegooid en het staat nu alsnog in de oven. Zo zonde! Ik was nog wel speciaal naar de natuurwinkel geweest voor dadelstroop, bananen en blauwe bessen.
Nou ja, ik wacht af wat voor zompig ding er uit de oven komt.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Mei 2014 14:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha Green Pepper, ik zie het helemaal voor me. Zonde! Maar misschien valt het mee...

Ik ga zo ook nog even naar de natuurwinkel, ik krijg ook zin om te bakken van dit topic. Nu nog even bedenken wat ik ga maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem156

Bericht 23 Mei 2014 14:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hahah Green Pepper dat zou ook echt een actie voor mij kunnen zijn!
Hopelijk valt het mee en is je bananenbrood lekker.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 23 Mei 2014 15:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Er komt een schoon/droog sate prikkertje uit en hij ruikt heerlijk. Zou het dan toch gelukt zijn?!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Mei 2014 09:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

De kwarkbolletjes van Jules staan nu in de oven! Ik heb alleen speltmeel gebruikt ipv speltbloem, rozijnen ipv abrikoos en agavesiroop ipv ahornsiroop. Ik ben benieuwd of ze net zo goed lukken!
Laatst gewijzigd door Teun op 24 Mei 2014 10:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Mei 2014 10:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hm, ze zijn niet echt heel goed gelukt. Ze zijn niet goed gerezen, en nog een beetje klef van binnen. Of hoort dat? Ze smaken wel heel lekker!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Mei 2014 13:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klef klinkt niet verkeerd bij kwarkbolletjes :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Mei 2014 19:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh ik heb superlekker gegeten! (ik doe niet genoeg cleanig eten maar als ik het dan wel een keer doe deel ik dat graag :D)

http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/super-healthy-sunday-kikkererwtensalade
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem186

Bericht 24 Mei 2014 19:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er leuk uit!
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:07

Bericht 25 Mei 2014 09:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

.
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 19 Jul 2014 13:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers