Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tassimo machine

<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 18 Apr 2014 23:31

Tassimo machine

Heeft iemand ervaring met de Bosch Tassimo machine?
Zijn het lekkere koffies? Moet er ook apart melk bij? Of hoe werkt dat?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Apr 2014 23:43

Re: Tassimo machine

16 pads kosten bijna 5 euro zie ik, dat is echt honderden euro's per maand aan koffie voor ons. Jammer, want ik vind hem er wel leuk uit zien.
R. 2013
D. 2016
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 19 Apr 2014 08:07

Re: Tassimo machine

IK heb op dit moment helemaal niets maar dat vind ik ook wel erg weinig want af en toe een bakje koffie vind ik wel heel lekker.
Ik drink nu denk ik 2 kopjes per week. Misschien dan wat meer, maar de kosten van de cupjes (o.i.d.) zullen bij mij dus wel meevallen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Apr 2014 08:20

Re: Tassimo machine

Ohja dat is het wel een fijn apparaat lijkt me. Aanschafprijs is wel laag.
R. 2013
D. 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Apr 2014 22:01

Re: Tassimo machine

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt erg op de nescafe dolce gusto.
Die heb ik en beviel hier erg goed. Al gebruik ik hem nu niet meer omdat ik de cups te duur vind.

Daarbij zit de melk etc al in een cup.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 19 Apr 2014 22:41

Re: Tassimo machine

Heb zelf ook een Dolce Gusto en erg tevreden. Had ik nu geen DG gehad dan had ik misschien ook wel voor een Tassimo gaan kijken.

Ik ben maar alleen en drink niet mega veel koffie dus de kosten vallen voor mij dan wel mee.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Apr 2014 14:04

Re: Tassimo machine

Ik wil graag zo'n koffiemachine, wij zetten nu nog ouderwetse koffie. Met als gevolg dat we nauwelijks koffie drinken terwijl ik het wel lekker vind. Maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer...

Wat ik niet lekker vind is hele sterke koffie, ik ben meer van de koffie met melk erbij en de wat mildere smaken. Ik lees hierboven al wat over de Dolce Gusto. Passen alle cups die hiervoor bestaan op alle types? En zijn de cups gewoon bij de AH te krijgen?

En heeft iemand ervaring met de apparaten van Nespresso? Kan je daar ook mildere koffie mee zetten?

En ik ben inderdaad ook benieuwd naar de Tassimo.

Dus (sorry voor het kapen van het topic): welk merk/type heb jij en wat zijn de voor- en nadelen?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Apr 2014 17:41

Re: Tassimo machine

De tassimo is vind ik de nieuwe vorm van senseo.

Knillis heb je niet liever bonen dan cups?
2014 2016
<<

Anoniem87

Bericht 26 Apr 2014 18:56

Re: Tassimo machine

Sinds ik een koffiemachine met bonen heb gehad wil ik niet anders meer :heart: Helaas moet ik nu weer een jaar aan de Nespresso, want ik heb mn huis incl. koffiemachine verkocht. In ons nieuwe huis wil ik zeker weer een koffiemachine ( met melkopschuimer had ik ook). Ik zou dus iedereen een apparaat met bonen adviseren en geen cups etc.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Apr 2014 23:03

Re: Tassimo machine

Ik heb zelf als barista gewerkt en altijd geleerd dat je met een thuis apparaat met bonen slecht koffie kan zetten die een constante smaak heeft. Wij hebben thuis een nespresso apparaat en dit vind ik prima. Je kan er veel verschillende koffie mee zetten knillis. Nespresso heeft voor elk wat wils en je kan door hoeveelheid water het minder sterk maken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem99

Bericht 27 Apr 2014 09:59

Re: Tassimo machine

Wij hebben de Tassimo! Wij drinken zo af en toe een kopje dus zo'n apparaat kan voor ons wel uit. Onze favorieten zijn de Latte's (caramel en naturel).
Ik vind het voor de prijs van het apparaat echt een heel fijn ding en zo heb je thuis ook lekkere koffie's (Ik vond de latte Caramel zelfs lekkerder dan die van de Starbucks...)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 27 Apr 2014 17:06

Re: Tassimo machine

Dankjulliewel voor de reacties! Ik kreeg ineens een brainwave en heb zojuist via Marktplaats een dolce gusto gekocht. Kunnen we het mooi eens uitproberen of het überhaupt wat voor ons is! Een bonenapparaat vind ik ook erg mooi maar is meestal vrij duur. Zo kunnen we eens kijken hoe het bevalt :D
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Apr 2014 21:05

Re: Tassimo machine

Siep schreef:Ik heb zelf als barista gewerkt en altijd geleerd dat je met een thuis apparaat met bonen slecht koffie kan zetten die een constante smaak heeft. Wij hebben thuis een nespresso apparaat en dit vind ik prima. Je kan er veel verschillende koffie mee zetten knillis. Nespresso heeft voor elk wat wils en je kan door hoeveelheid water het minder sterk maken.


Hoezo is dat dan? Omdat de kwaliteit van de apparaten over het algemeen laag is?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 27 Apr 2014 21:42

Re: Tassimo machine

@zora, wat mij altijd verteld is dat de omstandigheden met zo'n kleiner apparaat nooit het zelfde zijn en inderdaad kwaliteit ook minder. Maar om goede espresso te zetten wordt er een tamper gebruikt, bij thuisapparaten zijn deze vaak afwezig of niet goed gebruikt. Maar het had ook met aantal bar te maken, dus alles bij elkaar gewoon echt stuk minder is.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Mei 2014 10:43

Re: Tassimo machine

Mijn ouders hebben zo'n apparaat waar bonen in moeten en daar zet je echt heerlijke koffie mee, maar 't was ook geen apparaat van een paar honderd euro.

Ik maal zelf bonen en zet koffie met een cafetière, heel goedkope en snelle methode, erg lekkere koffie en beter voor het milieu dan losse cups, maar ik hou ook meer van sterke koffie zonder melk i.p.v. met smaakjes.

Smaakt bij zo'n Tassimo je thee niet naar koffie of chocomel of gaat dat via aparte slangetjes o.i.d.?
<<

Anoniem151

Bericht 01 Mei 2014 11:35

Re: Tassimo machine

Derpy schreef:Mijn ouders hebben zo'n apparaat waar bonen in moeten en daar zet je echt heerlijke koffie mee, maar 't was ook geen apparaat van een paar honderd euro.

Ik maal zelf bonen en zet koffie met een cafetière, heel goedkope en snelle methode, erg lekkere koffie en beter voor het milieu dan losse cups, maar ik hou ook meer van sterke koffie zonder melk i.p.v. met smaakjes.

Smaakt bij zo'n Tassimo je thee niet naar koffie of chocomel of gaat dat via aparte slangetjes o.i.d.?


Dat vraag ik mij idd ook af, is met die machines in kantines vaak wel zo :pale:
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Mei 2014 11:52

Re: Tassimo machine

Bij Senseo vond ik dat ook. Met de chocomel was het niet zo storend, maar thee met zo'n koffiesmaak vond ik wel vies.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 01 Mei 2014 18:40

Re: Tassimo machine

Blue Phone schreef:
Derpy schreef:Mijn ouders hebben zo'n apparaat waar bonen in moeten en daar zet je echt heerlijke koffie mee, maar 't was ook geen apparaat van een paar honderd euro.

Ik maal zelf bonen en zet koffie met een cafetière, heel goedkope en snelle methode, erg lekkere koffie en beter voor het milieu dan losse cups, maar ik hou ook meer van sterke koffie zonder melk i.p.v. met smaakjes.

Smaakt bij zo'n Tassimo je thee niet naar koffie of chocomel of gaat dat via aparte slangetjes o.i.d.?


Dat vraag ik mij idd ook af, is met die machines in kantines vaak wel zo :pale:

Bij de Dolce Gusto is dit niet het geval, de koffie/thee loopt rechtstreeks vanuit de cup je mok in. Dus niet via slangetjes.
December 2009
juli 2012
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Mei 2014 20:11

Re: Tassimo machine

Siep schreef:@zora, wat mij altijd verteld is dat de omstandigheden met zo'n kleiner apparaat nooit het zelfde zijn en inderdaad kwaliteit ook minder. Maar om goede espresso te zetten wordt er een tamper gebruikt, bij thuisapparaten zijn deze vaak afwezig of niet goed gebruikt. Maar het had ook met aantal bar te maken, dus alles bij elkaar gewoon echt stuk minder is.


Ah ok! Kan me voorstellen dat dat zeker geldt idd voor Nespresso's, Senseo's, Dolce Gusto's enzo idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Mei 2014 08:58

Re: Tassimo machine

Ik wil voor mijn moeder voor moederdag een Tassimo apparaat kopen, en heb een paar vragen:
- Wat is nou precies het verschil tussen dat kleintje van 60 euro en die grote van 90 euro?
- Kun je die koffiepads gewoon in iedere supermarkt kopen?

♥♥
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 20 Mei 2014 22:17

Re: Tassimo machine

Hmm.. ik lees je vragen nu pas, wil je nog de antwoorden weten?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers