Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Mei 2014 14:32

Re: Draagdoekentopic

Fijn, Roze!

Wij gaan zo op verjaardagsvisite, ruim een half uur wandelen vanaf hier. Ik pak denk ik de mei-tai maar en dan gewone kleertjes aan, mei-tai is wel wat luchtiger dan doek denk ik.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Mei 2014 14:37

Re: Draagdoekentopic

Ik heb de double hammock en the back wrap cross carry geleerd van Gaia :cheering:. Ik vond de double hammock best wel comfortabel, alleen béétje jammer dat L. niet zo goed mee werkt, die steekt z'n armen er uit en strekt zich helemaal uit zodat het best een beetje lastig knoopt. Maar hé, het lukte en toen hij eenmaal zat zat hij heerlijk stevig en strak!
<<

Anoniem97

Bericht 19 Mei 2014 14:40

Re: Draagdoekentopic

En ik heb mijn eerste echte consult gegeven haha.. was nog wat onwennig, maar vond het erg leuk. En L. zat er goed in ondanks dat hij af en toe wat eigenwijs was :D
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Mei 2014 20:18

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk dat het goed ging! Ik wil ook graag leren rugknopen, zou wel een consult willen doen, maar twijfel nog vanwege de prijs.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Mei 2014 21:05

Re: Draagdoekentopic

Ik heb 'm vanmiddag in de double hammock geknoopt en meegenomen naar de winkel. Ging best goed vond ik, alleen die band schoof over zijn billen heen. Ik had hem wel super strak geknoopt en daardoor lukte het hem minder goed om zijn benen te strekken, alleen dat zat vervolgens bij mij ook wat minder lekker. Ik geloof dat ik spierpijn in mijn schouders begin te krijgen, gisteren ook al 2,5 uur gedragen ;-).
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 20 Mei 2014 12:18

Re: Draagdoekentopic

Roze, hoe is het met je storchenwiege? Al een wat groter succes!

Leuk dat je hebt leren knopen van Gaia pompoen!

Hier worden de draagdoeken flink gebruikt vandaag :smile: :
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Mei 2014 19:50

Re: Draagdoekentopic

Mijn collega bood me een baby bjorn aan nadat ik een tijdje geleden al had uitgelegd dat het niet zo'n ergonomisch prettige drager was. Oh, zei ze, maar ik gebruik het alleen voor eventjes/stukjes. Aangezien ze nogal koppig is, heb ik het daarbij gelaten. Ik had haar toch nooit kunnen overtuigen en ze heeft het uit praktisch oogpunt aangeschaft, niet omdat het zo fijn is om de kleine tegen zich aan te hebben.

Ik vroeg haar waarom ze de BB weg deed. Haar man was laatst ermee weggeweest en die klaagde over rugpijn toen hij terug kwam. De kleine (8mnd) wordt er te zwaar voor, vond hij. Sja dan had het ook geen zin om het nog langer in huis te hebben want hij ging er dan toch nooit meer mee lopen.

Nu twijfel ik of ik moet zeggen dat ik het toch graag overneem, want ze wilt het nu aan een zwangere vriendin geven. Anderzijds vind ik het niet mijn verantwoording om te voorkomen dat die zwangere geen BB in huis krijgt. Bovendien voorkomt het niks omdat ze net zo goed zelf een BB kan kopen. En ik ben gewoon niet zo'n moraalridder.
L2014 & H2017
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 20 Mei 2014 19:52

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook even een vraagje.
Ik ben bijna uitgerekend van mijn tweede kindje en wil gaan proberen hem/haar te dragen.
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar het lijkt me heel handig om de handen vrij te hebben en je kindje toch dichtbij. Vooral met een peuter die natuurlijk ook nog aandacht wil.
Nu heb ik (heel lief) van roze een kortingscode gekregen voor de bykay site.
Daar zou ik dan een rekbare doek willen bestellen om mee te beginnen.
Kan ik mijn kindje daar vanaf het begin in dragen?
En welke maat zou ik moeten bestellen? Ik ben zelf 1.72m en weeg normaal gesproken ong. 58 kilo.
En welke draaiboeken zijn fijne rekbare doeken van bykay?

OW, even een edit. Ik lees nu namelijk dat de bykay erg warm is? Niet handig dus nu aangezien het zomer wordt?
Andere ideeën wat wel handig is dan?
Veel vragen, hoop dat jullie de antwoorden hebben!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Mei 2014 20:18

Re: Draagdoekentopic

Ik zou het laten MzCharlotte, iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen kinderen en misschien dat die vriendin die 'm krijgt 'm helemaal niet wil gebruiken, dat weet je niet en ik zou het lekker zo laten. Ik heb ook een vriendin die de baby Björn gebruikte voor haar hummeltje. Ik heb er helemaal niets van gezegd, al lag het op het puntje van mijn tong, maar haar situatie was ook zo dat ze niet echt heel veel keus had. Ze fietste ook met het meisje op haar buik, doodeng vond ik, maar het was voor haar het enige vervoersmiddel.
Ik denk trouwens dat als je je kind geen hele dagen er mee draagt dat je dan niet heel veel kwaad er mee kan en volgens mij zit het zo onaangenaam dat je dat sowieso niet doet...
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 20 Mei 2014 20:21

Re: Draagdoekentopic

@piertje, ze hebben ook een jeansdoek, die is met linnen. Schijnt fijn in de zomer te zijn.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Mei 2014 20:23

Re: Draagdoekentopic

Happydobby schreef:@piertje, ze hebben ook een jeansdoek, die is met linnen. Schijnt fijn in de zomer te zijn.


Die is volgens mij wel vrij dun, dat is denk ik als je nooit geknoopt hebt niet heel fijn, al scheelt het wel dat het een kleintje is. Misschien dat het met een ukkie wel gaat.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Mei 2014 21:29

Re: Draagdoekentopic

Pompoen schreef:
Happydobby schreef:@piertje, ze hebben ook een jeansdoek, die is met linnen. Schijnt fijn in de zomer te zijn.


Die is volgens mij wel vrij dun, dat is denk ik als je nooit geknoopt hebt niet heel fijn, al scheelt het wel dat het een kleintje is. Misschien dat het met een ukkie wel gaat.

De bykay dark denim was onze eerste doek en het ging eigenlijk prima. Wel even oefenen in het begin, maar dat zou ik met elke andere doek ook gehad hebben.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 21 Mei 2014 08:11

Re: Draagdoekentopic

Een rekbare isnprima om mee te beginnen, alleen echtbom te bakken in de zomer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Velvet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 78

Geregistreerd: 12 Sep 2013 20:05

Bericht 21 Mei 2014 12:25

Re: Draagdoekentopic

Ik zou dan eerder voor een (dunne) geweven doek gaan, eventueel tweedehands zodat deze al goed ingedragen en dus lekker zacht is. Ik denk dat je daar op de langere termijn meer plezier van gaat hebben en inderdaad, een rekbare doek is 's zomers echt zweten.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 21 Mei 2014 19:05

Re: Draagdoekentopic

Oke, rekbaar is dus niet per definitie handiger als beginner?
Een geweven zou ik ook wel willen proberen hoor, maar moet dan echt wel goed oefenen met knopen, heb er nog helemaal geen idee van hoe dat moet.
En zo'n ergonomische drager zoals een storchenwiege? Is wel duur natuurlijk, maar lijkt me makkelijk omdat ik die bijna niet hoef te knopen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Mei 2014 20:11

Re: Draagdoekentopic

Heeft iemand van jullie de Little Frog Marine Topaz? Ik vraag je af hoe de kleuren in het echt zijn. Weet niet goed welke ik moet kiezen. Wil een nieuwe doek en de Storchenwiege Lilly
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 21 Mei 2014 20:38

Re: Draagdoekentopic

Ik heb de mei tai binnen maar helaas zijn de schouderbanden te.kort om.een knoop te kunnen maken aan de achterkant. Dus de knoop zit nu aan de voorkant op haar rug. Ik vind het wel erg warm om nu te dragen. In ons huis is het nu 23,5 graden.
en ik vind haar nog te klein, omdat ze haar hoofdje nog naar achter kan gooien. Ik kan nog wel strakker knopen maar het lichaampje zat al erg strak tegen me aan.
Iemand met een mei tai hier?
04-2014
10-2015
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Mei 2014 21:12

Re: Draagdoekentopic

Ik heb zelf een Mei Tai gemaakt, maar Lars was toen al een stuk groter. In het begin had ik alleen een doek
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 21 Mei 2014 21:43

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een mei tai, maar ook daar ben ik geen fan van. Ga m weer in de verkoop gooien denk ik.. Ben echt van de doeken en wil nu wel een kortere doek waarmee ik kan rugknopen. Welke maat zou ik moeten hebbem voor een Ruck (ik heb maat 44).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem 82

Bericht 21 Mei 2014 22:11

Re: Draagdoekentopic

Piertje: Bij mijn dochter begon ik gelijk met een geweven doek (een Hoppediz) en dat ging goed. Dit keer heb ik een aantal doeken, en onlangs ook een rekbare gekocht omdat ik toch wel nieuwsgierig was hoe dat zou dragen. Ik vind het heerlijk dragen, maar ik vind een geweven doek eigenlijk makkelijker knopen. Misschien omdat ik het al gewend was, geen idee, maar ik vind bij de rekbare het nog best lastig dat je moet voorknopen voordat je kindje erin zit en bij een geweven doek doe je het met je kindje erin en kun je makkelijker aanpassen hoe je hem wilt hebben. Ik heb sinds een paar dagen de dark denim doek van Bykay en ondanks dat hij me lastiger zou lijken qua knopen, valt het me alles mee. Hij is met het warme weer fijner dan mijn andere doeken en draagt ook het fijnst. Storchenwiege heb ik ook en draagt heel fijn!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Mei 2014 05:09

Re: Draagdoekentopic

Milou, ik heb een mei-tai en vind 'm nu erg fijn, maar wel pas vanaf dat mijn dochter 4 of 5 maanden oud was. Daarvoor was ze er echt te klein voor. Tot die tijd heb ik alleen een doek gebruikt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem97

Bericht 22 Mei 2014 07:28

Re: Draagdoekentopic

De mei-tai is idd meer geschrikt voor als ze een maand of 3/4 zijn.

@Pompoen, fijn dat je naar de winkel kon met de doek :D

@Eerste doek, een rekbare is wel erg fijn voor de eerste maanden, maar die van bykay zijn idd erg warm dus niet echt geschrikt voor de zomer.
Ik raad je dan eerder een geweven doek aan met wol, die zijn heel fijn in de zomer en winter en zijn super zacht.
Maar een little frog 100%katoen zijn ook fijn als eerste doek.
De bykay jeans doeken zijn ook heel doen en fijn voor de zomer maar wel dun dus niet voor iedereen weggelegd.
<<

Anoniem97

Bericht 22 Mei 2014 07:32

Re: Draagdoekentopic

Piertje schreef:Oke, rekbaar is dus niet per definitie handiger als beginner?
Een geweven zou ik ook wel willen proberen hoor, maar moet dan echt wel goed oefenen met knopen, heb er nog helemaal geen idee van hoe dat moet.
En zo'n ergonomische drager zoals een storchenwiege? Is wel duur natuurlijk, maar lijkt me makkelijk omdat ik die bijna niet hoef te knopen.


Het knopen van een rekbare doek is lastigere dan met een geweven doek, geweven doek trek je makkelijker strak.
Maar een rekbare is vanwege het zachte vaak als eerste doek gekozen.
Een ergonomische drager kan ook prima, maar dan raad ik je aan om naar een inloopochtend te gaan om wat te proberen want dat is per persoon verschillend wat je fijn vindt.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 22 Mei 2014 11:53

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik me toch eerst maar eens goed moet verdiepen in al die doeken voordat ik er 1 bestel. Om nu maar op de gok te bestellen en dan erachter te komen dat het niet wat is, lijkt me ook niet wat.
Jammer dat ze zo duur zijn, anders had ik er heel wat besteld :D, wat een gave kleuren en prints zijn er te krijgen zeg!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 22 Mei 2014 13:01

Re: Draagdoekentopic

@steep, een ruck kan met een maat 4.
M:21072011
J :08012014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde