Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bouillon trekken

<<

Anoniem186

Bericht 19 Mei 2014 10:37

Bouillon trekken

Is er iemand die dat wel eens doet?

Ik wil van m'n bouillonpoeder af. En het lijkt me heerlijk om voortaan zelfgemaakte bouillon te gebruiken.

Wat doe je er allemaal in?

Van de week hadden we een stoofpotje met het vlees van een kipkarbonade. De botjes en het vel had ik gebruikt om bouillon van te trekken. Ik heb het in de vriezer gezet, dus nog niet geproefd, maar het zag er al best goed uit.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 19 Mei 2014 14:12

Re: Bouillon trekken

Ik maak bouillon van uien (met de schil in de pan), wortel, prei, peterselie en en soepbot. Paar uurtjes laten trekken, heerlijk. Soms voeg ik nog wat extra kruiden toe.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Mei 2014 14:17

Re: Bouillon trekken

En wat voor soepbotten gebruik je dan?
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 19 Mei 2014 18:26

Re: Bouillon trekken

En breng je het dan aan de kook en daarna laat je het gewoon op laag vuur pruttelen?
Leven en laten leven
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 19 Mei 2014 18:31

Re: Bouillon trekken

Mergpijp en schenkel. Ik breng het even aan de kook en dan pruttelen inderdaad. De uien snij in vieren met de schil er nog aan.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem50

Bericht 19 Mei 2014 18:41

Re: Bouillon trekken

Voor de groentesoep maak trek ik boullion van gehaktballetjes, runderpoulet en mergpijp. Ik maak het altijd op zaterdagavond om 20.30u en laat het pruttelen op laag vuur tot ik op bed ga en dat is rond 23.30u. De volgende dag maak ik het ongeveer anderhalf uur voor ik wil eten af.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 19 Mei 2014 18:46

Re: Bouillon trekken

Als ik van de bouillon daarna soep wil maken, gebruik ik ook gehaktballetjes en poulet. Maar niet als ik alleen bouillon maak, zonde om daarna weg te gooien dan :banaan:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 19 Mei 2014 18:47

Re: Bouillon trekken

Ga het eens proberen van t weekend.
Leven en laten leven

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers