Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Sep 2013 11:55

iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

C zit nu in groep 3, rekenen vind hij heel leuk en gaat hem goed af, de letters gaan redelijk, maar daar kan hij wel wat ondersteuning in gebruiken..

Op school werken ze af en toe met ambrasoft, en dit is er dus ook voor thuis. Zou dus een goede methode zijn om thuis ook te gebruiken, aangezien het dan aansluit bij de methode van school.

Maar heeft er hier iemand ervaring met het pakket voor thuis? Is het de moeite waard?
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 15 Sep 2013 12:14

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Volgens mij hebben wij dat op de laptop. Is weer even geleden dat W er iets mee heeft gedaan, komt straks weer als het slechter weer wordt.
Afbeelding
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Sep 2013 12:56

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

En welk pakket hebben jullie, taal en/of rekenen?

is het wat, of zijn het een paar oefeningen en dat is het..?

Printje, weet jij iets van dit programma misschien?
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 15 Sep 2013 13:08

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Rekenen. Zal het straks weleens aan w vragen.
Afbeelding
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Sep 2013 13:11

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Dank je!

Hoe gaat het met je, alweer bijna uitgerekend, spannend hoor. Leuk straks zo'n klein hummeltje erbij!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 15 Sep 2013 14:05

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Ik zou even aan de juf vragen of het aansluit bij het aanbod op school

Als dit zo is, is het wellicht het proberen waard, vind hij het leuk om te computeren? Zeker voor de letters

Ambrasoftpakket zelf vind ik op school prima ( als juf) maar ik kan dan ook bijv categorieën instellen die een kind nog lastig vind.

Mijn zusje had het vroeger thuis, prima programma maar zij was super moe als ze uit school kwam en wilde dan echt niet meer
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Sep 2013 14:52

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

De juf zei dat ze dit ook op school gebruiken, via haar heb ik ook de folder gekregen. Maar zij heeft geen ervaring met het thuisprogramma.

Hij vind dingen op de computer doen leuk, zijn kleuterjuf bood hem het rekenprogramma vorig jaar op school al aan als extra uitdaging, en dat vond hij geweldig.

Ik ben dus vooral benieuwd naar ervaringen met het thuisprogramma, of er voldoende oefeningen zijn, en het goed meegaat in niveau?
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem16

Bericht 15 Sep 2013 18:54

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Wij hebben ook Ambrasoft op school. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet aak gebruik, ik kan er niet veel over zeggen. Ze kunnen verschillende spelletjes doen en daarmee dingen verdienen om andere spelletjes te doen geloof ik. Ik zou anders eens aan zijn juf vragen of je het eens mag bekijken. En of dat ze weet of het vergelijkbaar is, ik kan je helaas niet echt helpen sorry!


Er is wel heel erg veel te vinden gewoon op internet, ik denk dat je daarom misschien niet perse zo'n pakket nodig zal hebben.
<<

Anoniem133

Bericht 15 Sep 2013 18:59

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Ik gebruik Ambrasoft bij mij in de klas (bovenbouw) vrijwel wekelijks voor in de weektaak en de meesten zijn daar altijd als eerste mee klaar omdat ze het zo leuk vinden. Toevallig vertelde een leerling afgelopen week nog dat ze er heel vaak mee speelt thuis, maar ik weet niet of het programma hetzelfde is als op school dus kan daar eigenlijk weinig over zeggen.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 15 Sep 2013 19:00

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Ook hier gebruik ik het veel in de klas.
Een leerling uit mijn groep van 2 jaar geleden heeft het voor het rekenen thuis ook aangeschaft.
Zij waren er heel tevreden over.
💜💜💙💙
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 15 Sep 2013 19:13

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Ik gebruik het in mijn klas ook (groep 3-4), de kinderen vinden het erg leuk!
Ik ken zelf het thuisprogramma niet echt, maar het sluit wel aan op het schoolprogramma, het zijn dezelfde soort spelletjes etc.

Voor welke onderdelen wil je het gebruiken thuis?
Je zegt dat hij wat ondersteuning kan gebruiken bij de letters...gebruiken ze op school Veilig Leren Lezen? Ik weet namelijk niet of Ambrasoft aansluit bij die methode. Het werkt (denk ik) verwarrend als hij op school met andere woorden en letters bezig is dan thuis op de pc. Misschien is het een idee om dat even na te vragen aan de juf?!
<<

Anoniem16

Bericht 15 Sep 2013 19:18

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Ik weet niet of je het kent, maar Gynzy vind ik zelf wel veel leuker. Dat is wel voor meerdere vakgebieden en ik weet niet of er thuisgebruik voor ouders bij zit maar daar zitten erg leuke rekenactiviteiten bij.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Sep 2013 20:13

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Lindak, volgens mij gebruiken ze inderdaad veilig leren lezen als methode ( hij heeft de woorden ik,maan,roos,vis de eerste week geleerd) ik ga het inderdaad maar even navragen aan de juf.. Ik ben inderdaad juist bang dat ik hem iets verkeerd aanleer, daarom durf ik niet allerlei apps of sites aan hem aan te bieden, wil hem absoluut niet verwarren!

Printje, dat ken ik niet, is dat ook een programma, of gewoon een site? Rekenspelletjes kan denk weinig aan verkeerd gaan qua methode? Hij vind rekenen echt heel erg leuk!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 15 Sep 2013 20:50

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

sandra schreef:Lindak, volgens mij gebruiken ze inderdaad veilig leren lezen als methode ( hij heeft de woorden ik,maan,roos,vis de eerste week geleerd) ik ga het inderdaad maar even navragen aan de juf.. Ik ben inderdaad juist bang dat ik hem iets verkeerd aanleer, daarom durf ik niet allerlei apps of sites aan hem aan te bieden, wil hem absoluut niet verwarren!

Printje, dat ken ik niet, is dat ook een programma, of gewoon een site? Rekenspelletjes kan denk weinig aan verkeerd gaan qua methode? Hij vind rekenen echt heel erg leuk!


Ja dat is veilig leren lezen inderdaad! Ik zou het even navragen bij de juf.
Wat rekenen betreft, dat kan niet zoveel kwaad inderdaad, zeker als het rekenen in de klas goed gaat en hij het zo leuk vindt.
Er zijn voor het oefenen van de letters veel spelletjes te bedenken/vinden, alleen wat minder voor op de pc. Mocht je willen dan heb ik een bestandje met wat websites. PM me dan maar even! Ik ben benieuwd wat z'n juf zegt. Leuk/fijn/goed dat jullie thuis z'n ontwikkeling stimuleren!
<<

Anoniem16

Bericht 15 Sep 2013 21:15

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Gynzy is een website, daarop staan eigenlijk allerlei handige tools voor leerkrachten maar ik kan me voorstellen dat ze ook voor ouders dingen open zouden kunnen zetten, de reken- taal en wo spelletjes zijn erg leuk en leerzaam.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Sep 2013 21:28

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Lindak, ik heb zeker interesse in dat bestandje, ik ga even uitvogelen hoe ik een pm kan sturen!

Printje, ik had al even op de website gekeken, maar op de tablet werkte hij niet, zal morgen eens op de laptop kijken.

Ik ga morgen dan maar even aan de juf vragen of de methode ook aansluit bij de leesmethode, anders neem ik alleen het rekenpakket. Maar ik zou dus erg graag een goede methode hebben om hem met zijn letters te helpen.
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem16

Bericht 15 Sep 2013 21:29

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Weet je wat ook erg leuk is voor letters aan te bieden? Bobo, is ook spelenderwijs maar wel via de manier waarop veel scholen werken, vanuit schatkist meen ik.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Sep 2013 21:44

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Bobo werkt ook niet op de tablet :nopompom:

Man zit op de laptop voor zijn studie, dus daar ga ik ook morgen even voor kijken!
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem16

Bericht 15 Sep 2013 21:46

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Jawel je hebt apps van bobo speciaal voor de tablet. Ik heb deze ook voor R.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Sep 2013 07:53

Re: iemand ervaring met ambrasoft voor thuisgebruik?

Printje, voor op de i pad dan waarschijnlijk? Ik kreeg geen bobo bij mijn zoekopdracht ( samsung tablet)

Ik heb het vanmorgen even aan de juf gevraagd, ze raadde aan om even af te wachten tot november,dan beheersen ze alle letters, ze had toevallig van het weekend thuis gekeken wat handig was, en ik kreeg ook nog de tip van de site veilig leren lezen zodat ik zelf ook kan zien welke letters ze nu behandelen.

Bedankt voor alle tips en reacties, eind van het jaar kopen we denk het hele ambrasoft pakket dus rekenen en lezen.
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers