Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:58

Bericht 11 Sep 2013 11:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Welke kruiden had je gebruikt in de curry?
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

Anoniem186

Bericht 11 Sep 2013 11:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er heerlijk uit! Ik ben gek op curry's.
Ik wil dit brood eens maken:
http://www.mijnreceptenboek.mobi/recept ... uiden.html
Ik gebruik alleen speltmeel, geen bloem.

Sanne, ja ik heb hem inmiddels binnen. Zitten wel lekkere dingen in.
Was het bij jullie geen succes?

Petteflet, je moet echt door het afkicken heen. Ik heb de eerste tijd geen vervangers genomen. Zelfs geen vruchtensappen. Pas na een maand ben ik weer sapjes gaan drinken. En bijvoorbeeld dadelstroop op m'n pannenkoeken.
Nu heb ik eigenlijk 's avonds nooit meer zoete trek.
In het weekend eet ik een zak naturel chips, heerlijk! Verder heb ik 's avonds geen trek. Dat is echt het grote voordeel van geen suiker meer binnen krijgen. Dat snaai gevoel is echt over.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Sep 2013 12:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Koriander, Komijn, Chillipeper, Oregano, Kaneel, Garam Marsala (ofzoiets) en gepureerde tomaat. (Peper en zout natuurlijk)
<<

Anoniem186

Bericht 11 Sep 2013 13:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net auberginespread gemaakt, lekker zeg!! Heerlijk op een zelfgebakken speltbroodje.

Haha, hebben jullie dat ook, dat je zo blij kan worden van lekker eten?
Sommige mensen vinden dat echt raar, maar ik kan er echt happy van worden.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 11 Sep 2013 13:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb dat ook Jans. Als ik tussen de middag iets lekkers in elkaar geflansd heb, kan ik daar helemaal gelukkig van worden.
Hoe maak je de auberginespread?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 11 Sep 2013 14:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans hier het recept voor de koekjes komt uit het voedselzandloper boek.

50 gram fijngemalen hazelnoten (ik had walnoten want die had ik in huis)
100 gram havermout
100 gram havervlokken
2 eieren
3 eetlepels agavesiroop
50 gram gedroogde cranberrys
100 gram extra pure chocolade in stukjes,
Alles bij elkaar mengen en er koekjes van maken van 6 cm doorsnee. Ik heb een vormpje vd action dus bij mij waren ze iets groter, Oven op 180 graden en dan 10-15 min in de oven.
Ik heb er een klein beetje stevia in gedaan ipv siroop en dus een ei extra
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem273

Bericht 11 Sep 2013 14:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, ik word ook blij van lekkere recepten en gezind eten, hoor :)

Hier is mijn versie van de zoete aardappel quesedillas! Het was heerlijk :)

Afbeelding
<<

Anoniem4

Bericht 11 Sep 2013 14:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Haha, hebben jullie dat ook, dat je zo blij kan worden van lekker eten?
Sommige mensen vinden dat echt raar, maar ik kan er echt happy van worden.

Ja, ik word altijd blij als ik mijn lunch op mijn bureau uitstal. Al mijn collega's hebben 'saai' brood met kaas mee, maar ik heb van alles bij me: overnight oats, eieren, een zelfgemaakte salade, noten, fruit.
Of als ik 's avonds lekker gekookt heb. Koken is ook echt de enige klus in het huishouden die ik leuk vind.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Sep 2013 14:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er goed uit, Azi!! Receptje? Ik krijg er gelijk trek van als ik die foto zie.

Woezel, jammer, er zit ei in die koekjes. Ik mag dat momenteel niet. Jammer zeg, ze lijken me wel erg lekker!

Auberginespread:
De oven op 250 graden verwarmen
Met een mesje een paar inkepingen maken in de aubergine.
De aubergine in de oven leggen en zwart laten worden (af en toe draaien)
Klein beetje af laten koelen
Schil eraf trekken
In stukjes snijden, 1 geperst knoflookteentje, wat kruiden die je lekker vindt, peper en zout
Met de staafmixer pureren.

Eigenlijk moet er ook nog wat tahin doorheen, maar dat mag ik nu niet.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Sep 2013 15:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ooho Azi receptje inderdaad!

Ik heb hetzelfde. Ik kan zo genieten van lekker vers eten.

Net kwam ik thuis vanuit de stad, veel te veel bij me, een tafeltje op de fiets gehad. Overal pijn. En dan maak ik een lekker broodje en voel mezelf weer toppie. Als ik bezig ben denk ik 'Ik doe het wel even snel' maar dan betrap ik mezelf er toch op dat ik even nog wat sla erbij, oh ook nog wat tomaatjes.. Aah misschien nog een stukje avocado.. Wat komkommer? En voor dat ik het weet is mijn makkelijke broodje een rijkbelegde lunchbom haha.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Sep 2013 15:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Recept staat op pagina 6! Vanavond maak ik een curry met o.a. bloemkool, pompoen en kikkererwten.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Sep 2013 16:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dit topic was weggezakt! Hoe gaat het hier?

Ik ben een gezonde brownie aan het maken. Ben benieuwd of het lukt.
Hij is vegan en bijna suikervrij.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 14 Sep 2013 17:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier gaat het echt top. Wij merken duidelijk verschil sinds we een stuk gezonder en grotendeels suikervrij zijn gaan leven. Vooral mijn vriend is en stuk actiever en in 2 werken tijd bijna 6 kilo kwijt! Echt bizar.

Dat genieten van het eten dat herken ik ook trouwens. Gisteren op mijn werk had ik hummus, avocado, zalm en huttenkase mee. Met speltcrackers en ik zat echt te smullen terwijl mijn collega's aan hun saaie lunch zaten.

Ben nu bountys aan het maken van de serie van vegadutchie. Lekkere dingen staan daar op zeg!

Vanochtend ons ook ingeschreven voor de gezinstas met groente. Dinsdag ga ik de eerste ophalen. Ben benieuwd.
<<

Anoniem29

Bericht 14 Sep 2013 18:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben er ook nog.

Vanmorgen super lekker ontbijtje gegeten. Speltboterhammetjes beide los belegd (haha smullen!) met sla, komkommer, avocado, gerookte zalm, citroensap en dille. En dan bovenop lekker 2 roereitjes met wat volle melk geroerd. Zo ontzettend lekker!

Vanmiddag heb ik bruscetta gemaakt. Zuurdesemstukjes met knoflook uit de pers, biologische pesto, buffelmozarella een cherry tomaatje en bovenop een blaadje basilicum. Ik vind dat zo jummie!

@ Petteflet, wat ontzettend goed zeg! En leuk dat je het zo leuk vind. Ik heb er ook echt vaak lol in.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 14 Sep 2013 18:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja ik heb er echt lol in. Het geeft mij ook gewoon een kick dat het mij niet eens zoveel moeite kost. Ik ben nu 2x per week in de natuurwinkel te vinden. .... Voorheen nog nooit daar binnen geweest. Vertel ook enthousiast aan iedereen die het maar wil horen en het is blijkbaar erg aanstekelijk want mijn ouders gaan waarschijnlijk ook suikervrij en een stuk gezonder.
<<

Anoniem4

Bericht 15 Sep 2013 08:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bah. Gisteren uit eten geweest. Hoofdgerecht ging prima (zalm), maar heb me toch laten verleiden een toetje te nemen: ijs met vers fruit. Voel me een partijtje sloom nu :nopompom:
Het voelde ook helemaal niet goed dat ik dat toetje nam (als jullie begrijpen wat ok bedoel), maar het was tussen de cheesecakes, brownies etc. de aantrekkelijkste optie.

Straks naar d'r sportschool, misschien knap ik daar van op.
<<

Anoniem29

Bericht 15 Sep 2013 10:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat vervelend Lacey. Met toetjes heb ik daar gelukkig geen last van. Ik pak ook altijd gewoon hetgeen wat ik hebben wil. (Wat trouwens meestal een cheesecake is haha). Nu eet ik niet heel vaak uit, dus dat scheelt denk ik ook. Of ik zit vaak al vol na een hoofdgerecht dus een toetje hoef ik dan niet.

Maar even lekker sporten en het gevoel is weer weg. Komt goed.
<<

Anoniem29

Bericht 15 Sep 2013 19:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben bezig met mijn eetlijstje voor aankomende week. Maar weet gewoon niets voor zaterdag en zondag.

Ik heb spullen nodig die wat langer houdbaar zijn, want ik haal ze morgen. En ik eet al een keer een chili, curry en pasta. Ik wil eens wat anders. Het liefst iets waarmee ik een groente leuk kan oppimpen en dan met een zoete aardappel ofzo.


Afgelopen week heb ik dit recept gemaakt en het was echt zo ontzettend lekker! Ik moet hem echt met jullie delen!

Afbeelding

http://thesimpleveganista.blogspot.nl/2 ... racha.html
<<

Anoniem186

Bericht 15 Sep 2013 22:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er echt lekker uit, intoxicated. Dat ga ik ook eens maken.

Voel je je weer beter, lacey?
Ik herken het eigenlijk niet. Ik mag van mezelf altijd het aller lekkerste toetje uitkiezen. :yes:
Maar ik ga ook weinig uit eten. En op dit moment mag ik ivm met mijn verplichte dieet sowieso vrij weinig. Dus ik kan me ook nergens aan vergrijpen.

Vanavond een heerlijke lasagne gemaakt met broccoli, verse spinazie en gerookte zalm. Ik had de bechamelsaus met rijstemelk gemaakt, lekker licht dus. En voor mij geen kaas erop, maar paneermeel. Voor man, dochter en m'n ouders wel met kaas.
<<

Anoniem4

Bericht 15 Sep 2013 22:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat ziet er goed uit, Intoxicated!
@Jans: ik voel me weer een stuk beter, dank je. Dat lesje spinning heeft mijn energieniveau weer opgekrikt.

Van mezelf mag ik eigenlijk helemaal geen lekkers. Geen toetje, geen gebak, geen koekje etc. Ik weet gewoon dat ik er ontzettend lamlendig van word en ik voel me serieus schuldig als ik zoiets eet.
Nou ja, vandaag in elk geval weer een gezonde dag gehad.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Sep 2013 22:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wel knap dat je zo gedisciplineerd bent!
Ik moet af en toe echt zondigen. Zo word ik bijvoorbeeld heel gelukkig van m'n zak chips in het weekend.
Ik merk overigens wel dat ik tegenwoordig sneller last van m'n darmen krijg als ik rommel eet.
<<

litllejoy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:58

Bericht 16 Sep 2013 08:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Sinds afgelopen donderdag is het hier ontzettend slecht gegaan (zelf jarig, verjaardagsfeestje vriendin, housewarming van mijn vader). Veel wijn en slecht eten dus. Heb me gisteren ook ontzettend lamlendig gevoeld en eigenlijk heel de dag alleen maar op de bank gehangen.
Vanaf vandaag weer met volle moed er tegen aan. Vanochtend lekker een bakje griekse yoghurt met aardbeien en lijnzaad genomen, ik heb nog een banaan en een appel mee en als lunch heb ik speltbrood met kaas en gekookt ei.
Mijn Blog: JoY over Eten, Reizen, Huisje'Boompje'Beestje, Sporten, DIY
<<

Anoniem273

Bericht 16 Sep 2013 11:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind het juist heerlijk om in het weekend lekker wat ongezonds te eten, ik gun mezelf dat ook. Dit weekend uit eten geweest (ik heb nooit plek voor een toetje en daarbij houd ik niet van zoet) en veel lekkere dingen gegeten. Heb ik geen spijt van maar ik voel me wel iets minder fit nu. Heb ook niet gesport namelijk. Heb nu wel zin om deze week weer lekker gezond te eten en te koken. Vandaag ben ik vrij en doe ik alles in slow motion ;) Moet nu ontbijten, straks shredden en daarna douchen en boodschappen doen.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Sep 2013 12:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dit weekend een High Tea gehad, dus lekker wat witbrood, chocolade en scones op. Heerlijk! Af en toe moet dat kunnen. Ik heb wel gezorgd dat ik eerst wat brood met zalm en geitenkaas enzo at en daarna pas het zoete. Niet doorgegeten totdat ik vol zat, maar al eerder. Eigenlijk wel prima dus.

Verder ben ik het inmiddels zo gewend om gezond te eten dat ik er niet meer over na hoef te denken. Lekker veel eitjes, avocado, vis (zalm, sliptong, garnalen, mosselen, haring), noten, bonen, groenten en fruit. Mjum! Kan er echt van genieten, bijvoorbeeld van goed gegrilde aubergine, of nu weer van pompoen!

Ga deze week twee keer uitgebreid koken voor vrienden en familie. De ene keer verse mosselen met blauwe kaas en de tweede keer pompoensoep!
<<

Anoniem29

Bericht 16 Sep 2013 12:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Pompoensoep is echt een van mijn favorieten. Laatst had ik verse spinazie over en die heb ik er toen nog doorheen gedaan. Was ook erg lekker.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers