Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iets gezonds trakteren

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 18 Mei 2014 11:00

Iets gezonds trakteren

Waar denk jij dan aan? Iemand tips?

Mijn vriend gaat donderdag weg bij zijn huidige werkgever (eigen initiatief) en wil iets trakteren. Hij is zelf niet zo van de taart, maar wil wel iets trakteren wat ook nog eens gezond is.

Wie heeft er een leuk idee wat makkelijk te bereiden is vanwege tijdgebrek? Het zal voor een man of 15 zijn denk ik.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Mei 2014 11:03

Re: Iets gezonds trakteren

Van die kipwraps of zalmwraps?
Of fruitspiesjes of zoiets?
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 18 Mei 2014 11:13

Re: Iets gezonds trakteren

Ik heb laatst op bakjes met fruitsalade getrakteerd. Dat werd door veel collega's erg gewaardeerd en was super lekker!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mei 2014 11:45

Re: Iets gezonds trakteren

Haring op roggebrood. Kun je in kleine blokjes snijden en dan een prikkertje erdoor.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mei 2014 11:50

Re: Iets gezonds trakteren

Mozzarella met tomaat en basilicum.
Smoothies.
Lekker jaren '80: augurken omwikkelen met vlees :)
#teammaple🍁
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 18 Mei 2014 14:27

Re: Iets gezonds trakteren

Als iemand op mijn werk fruitspiesjes gaat trakteren, zou ik me echt afvragen of ik op de basisschool beland ben.
En als iemand roggebrood met haring ga trakteren, zou ik er niet eens bij komen zitten, omdat ik al van die lucht alleen al bijna over mijn nek ga.

Waarom wil je het perse gezond hebben? Wat is er mis met gebak? Of laat iedereen een broodje van de plaatselijke bakker bestellen (kunnen ze kiezen voor een broodje gezond)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 18 Mei 2014 14:33

Re: Iets gezonds trakteren

Ik werk zelf vooral met mannen en die willen eigenlijk alleen maar warme saucijzenbroodjes van de plaatselijke bakker afgewisseld met frikandel/kroketbroodjes van die bakker en voor mensen die geen (varkens)vlees willen gaan ze dan voor de warme appel of kersenflappen.

Ik denk inderdaad dat ze spiesjes niet zouden waarderen. Dan evt kleine bakjes fruitsalade of laat (yoghurt)ijs halen. Hoe vaak wordt er daar getrakteerd? Bij ons te weinig om echt rekening te willen houden met gezond. Inderdaad dan broodjes gezond als alternatief.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Mei 2014 15:47

Re: Iets gezonds trakteren

Het waren alleen maar ideeën, waar naar gevraagd werd. En ja voor de een is het wat en voor de ander niet. Maar dat is met alles wel.

Maar juist een keer wat anders zou ik wel leuk vinden overigens.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 18 Mei 2014 16:19

Re: Iets gezonds trakteren

Ik vind juist iets anders wel leuk. Vaak wordt er bij ons ongezond getrakteerd en ik koop bewust geen snoep omdat ik wil afvallen en dan ligt het wel op het werk waar je ook nog eens geregeld langs loopt omdat het op het aanrecht staat.

Fruit zou ik dan persoonlijk veel leuker en fijner vinden omdat het gezond is.

Dit vind ik dan bijvoorbeeld echt leuk:
Afbeelding

Verschillende soorten bladerdeeghapjes? Je kan er dan zelf kiezen wat je erin doet: kaas, ham, fruit, geitenkaas, Philadelphia, kruidenkaas/roomkaas, gehakt, knakworstjes etc.
Koude wraps met afwisselend vlees, zalm en vegetarisch (groenten, roomkaas/kruidenkaas etc.) Je kan ook voor mini wraps gaan zodat mensen van alles wat kunnen proberen als ze willen.
Of verschillende belegde sandwiches

Of zoals onderstaande met worst en kaas (en ik zou er zelf ook nog komkommer, mozzarella bolletjes etc. bij leggen voor vegetariërs):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vanya op 18 Mei 2014 16:30, in totaal 2 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 18 Mei 2014 16:24

Re: Iets gezonds trakteren

Ik vind het idee ook wel prima maar kan zelf niet zo snel iets bedenken waar ik dan mijn afdeling ook echt een plezier mee zou doen en niet dat ze dingen niet hoeven omdat het te gezond is/niet praktisch is. Als je op een vrouwenafdeling zit vind ik een fruitsalade / bowl best wel een goed idee maar daar zou ik echt niet mee aan moeten komen. Dus ik zou me zelf gewoon afvragen of ik er de mensen zelf ook echt een plezier mee doen als ik met iets gezonds aan kom zetten.

Misschien pakjes hartige sultana's (al vind ik die zelf vreselijk) of van de rijstcrackers met een smaakje (heb ik als noodrantsoen in mijn la liggen). Kleine bakjes met Japanse zoutjes of met (ongezouten)nootjes? Gehaktballetjes? Raketjes (andere waterijsjes) zitten ook niet veel calorieën in.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 18 Mei 2014 16:27

Re: Iets gezonds trakteren

Afbeelding
Dit vind ik er ook leuk uitzien :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 18 Mei 2014 16:29

Re: Iets gezonds trakteren

Bij mij op het werk werken ook mannen (wel voornamelijk vrouwen) maar ik denk dat de meeste ook wel blij zullen zijn met iets gezonds en als je het dan ook leuk presenteert. Ikzelf baal stiekem altijd wel als iemand iets ongezonds meeneemt, is heel goed en lief bedoeld maar het helpt niet echt mee als je wilt afvallen en gezonder wilt eten.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 18 Mei 2014 16:33

Re: Iets gezonds trakteren

Het is niet goed te zien maar dit is ook een leuk idee en ook meteen keuze genoeg:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 18 Mei 2014 17:09

Re: Iets gezonds trakteren

Afbeelding

Gister een high tea gedaan en daar kregen we oa. belegde sandwiches met cheddar kaas en ik denk ook dat er Philadelphia of andere roomkaas op zat, met komkommer en Phildalphia, rosbief, zalm, eiersalade en nog een andere salade met groentjes maar hoe die salade precies heet weet ik niet. De broodjes met rozijnen en de scones met jam waren ook heel lekker!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Mei 2014 17:16

Re: Iets gezonds trakteren

Ik vind die fruitsalade echt een goed idee, heerlijk, zeker met dit weer! En in zo'n soort ijsbakje ziet het er ook nog leuk uit.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 18 Mei 2014 17:35

Re: Iets gezonds trakteren

Leuk dat jullie zo meedenken! Het wordt waarschijnlijk die ijshoorn met fruit erin!
Wel grappig.

Waar kun je het beste die hoorntjes kopen? Ik zie ze soms weleens bij de supermarkt liggen maar volgens mij hebben zij ze niet standaard in het assortiment.

Zijn collega's zullen dit wel waarderen omdat het wel typisch mijn vriend is. Hij eet op zijn werk ook veel fruit.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Mei 2014 18:42

Re: Iets gezonds trakteren

Voor die ijshoorns zou ik langs gaan bij een ijssalon. Je mag er vast wel wat kopen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers