Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisarts (niet inschrijven)

<<

Anoniem147

Bericht 14 Mei 2014 18:51

Huisarts (niet inschrijven)

Mijn huisarts (en de hele praktijk +/- 6 huisartsen) zet geen implanon. Hij wil mij wel een doorverwijzing geven voor het ziekenhuis, zodat ik hem daar kan laten plaatsen.

Dit wil ik liever niet i.v.m. het moeten aanbreken van mijn eigen risico. En plaatsen van de Implanon zou mijn dan rond de €250/€300 kosten.

Op Internet (en via via) heb ik mensen gesproken die hem wel gewoon bij hun huisarts hebben laten zetten. Nu wil ik dus op zoek naar een huisarts hier in de omgeving die hem wel zet. In eerste instantie wilde ik dan gewoon overstappen (jammer voor mijn eigen huisarts, maar ik zit daar misschien 1x per 2/3 jaar). Nu zag ik op de site van de rijksoverheid dat je je niet verplicht hoeft in te schrijven bij een huisarts.

Daaruit concludeer ik dus dat ik eventueel ook een huisarts zou kunnen zoeken die de Implanon wel plaatst en vervolgens gewoon bij mijn eigen huisartsenpraktijk ingebleven blijf staan.

Het Implanon zelf wordt vergoed en plaatsing bij de huisarts is gratis. Dan kost het mij dus niets.

Iemand hier ervaringen mee? Switchen van huisarts of dus specifiek in zo'n situatie van een andere arts 'gebruik' maken?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 14 Mei 2014 18:55

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Volgens mij kan het wel dat je een huisarts bezoekt terwijl je daar niet bij ingeschreven bent. Vaak willen ze je gegevens en geboortedatum en zal je contant moeten afrekenen als er kosten aan verbonden zijn.
Ik zou anders eens naar een paar huisartsen in de buurt bellen of het een optie is.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 18:59

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Misschien handig om ook even met je verzekering hierover te bellen. Er zitten altijd kosten aan de huisarts, maar dit valt knder je basisverzekering. Maar wie weet rekent de huisarts meer als je niet bij hem staat ingeschreven en betaalt je verzekering dat niet, of gaat het van je eigen risico af.
<<

Anoniem147

Bericht 14 Mei 2014 19:01

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Dat klopt inderdaad. Ik dacht ineens ook aan vorig jaar, toen kreeg ik een ontzettende keelonsteking op vakantie in Zuid Limburg. Ben daar toen naar een huisarts geweest. Ik heb toen het consult en de medicijnen zelf moeten betalen.

Ik vind het echt niet erg om wat kosten te dragen. Ik vind het verschil tussen 'gratis' bij de huisarts of max. €300 in het ziekenhuis gewoon echt te groot.

Ik ga een lijstje maken met verschillende huisartsen in de buurt en morgen eens bellen. Dat kan geen kwaad.
<<

Anoniem147

Bericht 14 Mei 2014 19:02

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Waar die huisartskosten (in Zuid Limburg) toen vanaf gingen weet ik niet. Ik weet alleen nog dat ik het zelf moest betalen.

Dan is overstappen misschien toch een beter plan als ik een huisarts vindt die hem wel plaatst.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 19:10

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Maar heb je dat toen niet gedeclareerd? Je moet het eerst wel zelf betalen omdat de huisarts je niet kent en je er eenmalig bent, maar die nota kan je indienen bij je verzekring. Of je het vervolgens vergoed krijgt hangt af of het onder eigen risico valt.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 14 Mei 2014 19:13

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Inderdaad, je kunt het volgens mij opsturen en dan krijg je dat geld terug.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Mei 2014 19:18

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Ik denk niet dat je het terugkrijgt hoor, dat gaat dan toch gewoon van je eigen risico af? Omdat je er zelf voor kiest om naar een andere huisarts te gaan? Denk ik? Geen idee hoor :p.

Maar ik ben ooit naar een andere huisarts geweest en dat kreeg ik niet terug na indienen.
<<

Anoniem147

Bericht 14 Mei 2014 19:26

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Hmm ik weet niet meer wat ik heb gedaan haha. Nouja, het ging maar om heel weinig geld. Dus ik kan haast niet voorstellen dat dat de consult prijs was (volgens mij was het iets van €34,- inclusief antibiotica).
<<

Anoniem222

Bericht 14 Mei 2014 19:31

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Ja ik moest doen 25 euro betalen voor het consult geloof ik!
<<

Anoniem87

Bericht 14 Mei 2014 19:54

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Ik zou een implanon niet eens door een HA willen laten plaatsen persoonlijk, het gaat regelmatig mis.. Straks zit hij verkeerd, ben je zwanger.. Oeps, foutje!
<<

Anoniem222

Bericht 14 Mei 2014 20:02

Re: Huisarts (niet inschrijven)

:laughcry:
<<

Anoniem156

Bericht 15 Mei 2014 09:36

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Elin schreef:Ik zou een implanon niet eens door een HA willen laten plaatsen persoonlijk, het gaat regelmatig mis.. Straks zit hij verkeerd, ben je zwanger.. Oeps, foutje!


Want in het ziekenhuis gaat het altijd gegarandeerd goed?
<<

Anoniem73

Bericht 15 Mei 2014 20:09

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Ik heb implanon ook gewoon bij de huisarts laten zetten en totaal geen problemen mee gehad. En toen was implanon nog niet eens bekend en ondertussen hebben bijna alle huisartsen bijscholing gehad over het zetten van implanon.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 16 Mei 2014 12:40

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Je kunt gewoon terecht bij een andere huisarts! Als je in je eigen woonregio een andere huisarts bezoekt kan deze arts de kosten gewoon verhalen op je verzekering. Hij/zij schrijft je dan in als passant.
Als je in een ander deel van Nederland een arts bezoekt (bijv. omdat je in Groningen woont maar op vakantie in Limburg bang bent iets gebroken te hebben) betaal je het passantentarief. Een gewoon consult kost dan ongeveer €27,-, maar een tarief voor een ingreepje (zoals plaatsen van een implanon) is al snel veel duurder.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders moet je het maar vragen. Ik zou gewoon een andere praktijk bij je in de buurt bellen en vragen of ze daar implanons plaatsen!
<<

Anoniem147

Bericht 17 Mei 2014 16:19

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Shit. Dat is wel balen. Ik heb een aantal huisartspraktijken gebeld, maar geen van alle zet hem.

Nu heb ik er een gevonden op 40km afstand. Is dat nog woonregio? Of anders misschien de huisarts van Harrison hahaha, die zet ze dus ook. Maar dat is al helemaal geen woonregio meer. Ik wil er ook best wel wat voor betalen hoor, alleen gaat 300 euro mij echt te ver.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 17 Mei 2014 17:40

Re: Huisarts (niet inschrijven)

Misschien kun je eens informeren bij je verzekering wat zij er precies over zeggen en wat mogelijk is. Dan kunnen ze mogelijk ook meteen aangeven wat wordt verstaan onder woonregio.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron