Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leeftijdsverschil

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Sep 2013 19:09

Re: Leeftijdsverschil

8 minuten :yes: Niet echt gepland maar ja een tweeling was sowieso niet gepland.
Hoe lastig ik het de eerste week vond dat we wisten dat het er twee waren, zo zie ik nu ook wel een boel voordelen.
:heart: :heart: 2011
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Sep 2013 19:19

Re: Leeftijdsverschil

Tussen D en J zit 2 jaar, 2 maand en 2 week verschil ;)!

Ik wou wel minder maar kreeg een mk tussendoor.
Wij willen nog graag een derder maar als het aan ons ligt duur dat nog wel een jaar of 2/3.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 14 Sep 2013 19:26

Re: Leeftijdsverschil

Tussen de oudste en de middelste zit 3 jaar en 5 maanden, tussen de middelste en de jongste zit straks ongeveer 1 jaar en 9 maanden. Wij hebben in beide gevallen bewust hiervoor gekozen. Na de eerste hebben we lang getwijfeld en ik was er eerder gewoon niet klaar voor. Ik vond en vind het grotere leeftijdsverschil heerlijk. De oudste was al heel zelfstandig en begreep alles goed. Ik kon echt weer volop genieten van de baby. Dit keer hebben we bewust voor een iets kleiner leeftijdsverschil gekozen (al had het voor mij wel iets meer mogen zijn), omdat we het verschil tussen de oudste en de jongste niet te groot wilden laten worden. Ik zie wel op tegen de babytijd nu, het zal een stuk pittiger worden dan bij de eerste twee...

Of kinderen later wel of niet met elkaar kunnen opschieten, hangt volgens mij niet echt van het leeftijdsverschil af, maar meer van het karakter van de kinderen. Daar zou ik mijn keuze niet van laten afhangen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 14 Sep 2013 20:08

Re: Leeftijdsverschil

Hier zit er 2 jaar en 3 maanden tussen de meiden. Ik vind het precies goed. De oudste is zelfstandig genoeg en kan zich heel goed in haar eentje vermaken mocht ik met de jongste bezig zijn.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem2

Bericht 14 Sep 2013 20:30

Re: Leeftijdsverschil

23maand.
<<

Artemis

Bericht 14 Sep 2013 20:38

Re: Leeftijdsverschil

Hier 18 maanden.

Dat was een beetje geland, maar er zou bijna 21 maanden tussen moeten zitten, alleen was meneer iets te vroeg.

Ik vond dat een prima leeftijdsverschil, ja, het is druk, maar met 1 kind vond ik het ook druk en waar ik de overgang van 0-1 kind heel heftig vond vond ik van 1 naar 2 kinderen prima te doen. De oudste liep net zo ongeveer goed toen de jongste geboren werd.

Maar ik denk dat het geen ruk uitmaakt allemaal, iedereen zal kiezen voor een leeftijdsverschil en vooral de voordelen daar van noemen. Mij lijkt 4 jaar leeftijdsverschil niets, gewoon omdat ik dat niet gewend ben, maar had ik niet zo makkelijk zwanger geworden en pas na 4 jaar een baby gekregen, dan had ik waarschijnlijk gezegd dat ik blij was achteraf dat er 4 jaar tussen zit, want 1,5 jaar zou wel érg druk zijn en nu heb je tijd om van beide kinderen te genieten ofzo. Of iets anders. Terwijl ik nu, nu er zo weinig tijd tussen zit, zeg dat het me zo lastig lijkt om weer helemaal overnieuw te beginnen na 4 jaar en dat ik blij ben dat ze zo goed samen kunnen spelen omdat ze ongeveer even oud zijn.

Je krijgt een kind als je dat graag wilt, en als het lukt, en dan zoek je toch de voordelen van je eigen keuze.
<<

Anoniem20

Bericht 14 Sep 2013 22:03

Re: Leeftijdsverschil

2 1/2 jaar. Ik vind het geen fijn verschil....oudste snapte aan de ene kant te weinig, andere kant teveel. Wanneer er nog een derde komt, hopelijk minder verschil.
<<

Anoniem103

Bericht 14 Sep 2013 22:17

Re: Leeftijdsverschil

Bij ons zit er 22 maanden tussen. Ik vind het prima zo, Ze kunnen lekker met elkaar spelen en we zitten niet jaren in de luiers en slapeloze nachten. Er had ook best nog wat langer tussen mogen zitten maar ik wilde zelf liever niet een heel groot leeftijdsverschil. In het begin was het best pittig af en toe maar het wordt nu wel steeds makkelijker vind ik.
<<

Anoniem16

Bericht 14 Sep 2013 22:18

Re: Leeftijdsverschil

Een vriendin van mij heeft net een tweede, de oudste kan nog niet lopen zelfs. Dat lijkt me echt vreselijk zwaar. Je zit met die slaapjes de hele dag en kunt er bijna niet uit ( dat is tenminste wat zij zegt)
<<

Anoniem133

Bericht 14 Sep 2013 22:19

Re: Leeftijdsverschil

19 maanden. Ik vond het in het begin wel pittig, maar het eerste jaar van de jongste was sowieso erg moeilijk. Nu vind ik het een prima leeftijdsverschil, maar zoals al eerder werd genoemd, overal zitten wel voor- en nadelen aan.
<<

Anoniem103

Bericht 14 Sep 2013 22:23

Re: Leeftijdsverschil

Printje schreef:Een vriendin van mij heeft net een tweede, de oudste kan nog niet lopen zelfs. Dat lijkt me echt vreselijk zwaar. Je zit met die slaapjes de hele dag en kunt er bijna niet uit ( dat is tenminste wat zij zegt)


Mijn oudste kon ook nog niet lopen en dat was soms best even onhandig maar vreselijk zwaar vond ik het niet.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 14 Sep 2013 22:33

Re: Leeftijdsverschil

20 maanden. Ik zie er in de toekomst wel de grote voordelen van, maar nu is het toch wel pittig in combinatie met 4 dagen werken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 15 Sep 2013 08:40

Re: Leeftijdsverschil

Bij ons zit er straks bijna 3 jaar tussen. hadden heel graag minder gewild, maar ja dat heb je niet voor het zeggen. Vind het nu wel lekker, want T kan al veel zelf en begrijpt veel, maar slaapt ook 's middags nog even. Als deze baby straks 1 is gaat T naar school en heb ik ook veel tijd voor baby. Dus nu prettig. En ik wilde ook graag minder leeftijdsverschil i.v.m elkaar spelen en dergelijke, maar ben er nu wel achter dat dat ook heel erg verschilt qua karakter van het kind. Dus we zullen zien hoe het loopt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 15 Sep 2013 08:45

Re: Leeftijdsverschil

Artemis schreef:Hier 18 maanden.

Dat was een beetje geland, maar er zou bijna 21 maanden tussen moeten zitten, alleen was meneer iets te vroeg.

Ik vond dat een prima leeftijdsverschil, ja, het is druk, maar met 1 kind vond ik het ook druk en waar ik de overgang van 0-1 kind heel heftig vond vond ik van 1 naar 2 kinderen prima te doen. De oudste liep net zo ongeveer goed toen de jongste geboren werd.

Maar ik denk dat het geen ruk uitmaakt allemaal, iedereen zal kiezen voor een leeftijdsverschil en vooral de voordelen daar van noemen. Mij lijkt 4 jaar leeftijdsverschil niets, gewoon omdat ik dat niet gewend ben, maar had ik niet zo makkelijk zwanger geworden en pas na 4 jaar een baby gekregen, dan had ik waarschijnlijk gezegd dat ik blij was achteraf dat er 4 jaar tussen zit, want 1,5 jaar zou wel érg druk zijn en nu heb je tijd om van beide kinderen te genieten ofzo. Of iets anders. Terwijl ik nu, nu er zo weinig tijd tussen zit, zeg dat het me zo lastig lijkt om weer helemaal overnieuw te beginnen na 4 jaar en dat ik blij ben dat ze zo goed samen kunnen spelen omdat ze ongeveer even oud zijn.

Je krijgt een kind als je dat graag wilt, en als het lukt, en dan zoek je toch de voordelen van je eigen keuze.


Hier sluit ik mij helemaal bij aan!
Hier zit er 7 jaar leeftijdsverschil tussen trouwens
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 15 Sep 2013 09:32

Re: Leeftijdsverschil

Printje schreef:Een vriendin van mij heeft net een tweede, de oudste kan nog niet lopen zelfs. Dat lijkt me echt vreselijk zwaar. Je zit met die slaapjes de hele dag en kunt er bijna niet uit ( dat is tenminste wat zij zegt)



Ik heb dat helemaal niet zo er aren. De jongste sliep makkelijk overal, n ging vrij jong l mee met de slaaptijden van de oudste. Onze dochter liep met 16 maanden. 2 maanden later werd haar broertje geboren!
<<

Anoniem16

Bericht 15 Sep 2013 09:57

Re: Leeftijdsverschil

Tangerine schreef:
Printje schreef:Een vriendin van mij heeft net een tweede, de oudste kan nog niet lopen zelfs. Dat lijkt me echt vreselijk zwaar. Je zit met die slaapjes de hele dag en kunt er bijna niet uit ( dat is tenminste wat zij zegt)



Ik heb dat helemaal niet zo er aren. De jongste sliep makkelijk overal, n ging vrij jong l mee met de slaaptijden van de oudste. Onze dochter liep met 16 maanden. 2 maanden later werd haar broertje geboren!


Zij ervaart het dus wel als erg zwaar dat ze nu twee kinderen heeft die niet kunnen lopen. Het is natuurlijk ook persoons en kindafhankelijk.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 15 Sep 2013 10:13

Re: Leeftijdsverschil

De tweede komt hier helaas nog niet. Ik denk straks dat er wel 5 a 6 jaar tussen zit.
Ik had heel graag minder gehad. Maar helaas.
<<

Anoniem57

Bericht 15 Sep 2013 10:47

Re: Leeftijdsverschil

De planning is dat er hier zo ongeveer een jaar of 3/3,5 tussen zit.
Ik had het echt niet getrokken, zwanger zijn met een hyperactieve, aandacht vragende, wilde dreumes.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 15 Sep 2013 12:52

Re: Leeftijdsverschil

Hier 2,5 jaar verschil tussen de jongens, op zich een mooi verschil, maar mocht er een derde komen dan hopelijk minder leeftijdsverschil.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 15 Sep 2013 12:55

Re: Leeftijdsverschil

Hier zit tussen de meiden 18 maanden leeftijdsverschil. Dit wilden wij ook graag.
Ik zou graag nog een derde willen, maar mijn man weet nog niet of hij dat wil. Komt er een derde, dan zal er wat meer leeftijdsverschil zijn tussen de tweede en derde (3-4 jaar)
💜💜💙💙
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Sep 2013 15:37

Re: Leeftijdsverschil

2j en 9mnd. Precies wat we van te voren in gedachte hadden. T heeft voor en nadelen en elk voordeel kan ook juist een nadeel zijn :) Mochten we een derde krijgen wil ik wel weer t zelfde verschil met de jongste.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Sep 2013 16:06

Re: Leeftijdsverschil

Hier 3 jaar leeftijdsverschil, ik vind het eigenlijk te veel. Ze zijn nu 6 en 3 en zitten echt in totaal verschillende fases qua spelen enz.. Wat resulteert in veel ruzie, al zal dat overal anders zijn, het ligt natuurlijk ook aan de aard van je kinderen.

Het liefst had ik rond de 2 jaar ertussen gehad, maar helaas 2 miskramen tussendoor, dus het liep even iets anders..
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 15 Sep 2013 16:23

Re: Leeftijdsverschil

Hier schelen ze, als ik voor vrijdag beval, net geen 2 jaar en 2 maanden.

Wij hebben daar eigenlijk helemaal niet naar gekeken. We zijn voor een tweede gegaan toen we daar beide aan toe waren. Natuurlijk hadden we wel een beetje een idee dat we niet teveel leeftijdsverschil wilden, maar dan denk ik meer aan dat we geen 4 jaar wilden maar eerder 2 jaar. Maar dat had er ook één of 2,5 kunnen zijn geweest.

Verder eens met Artemis, ik denk dat je toch in 90% van de gevallen je eigen situatie ideaal vindt. En was die om wat voor reden dan ook anders geweest dan was dat weer het beste leeftijdsverschil.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Sep 2013 23:38

Re: Leeftijdsverschil

14,5 maanden leeftijdsverschil zit erin.

Dit is ook waar we op hoopte. Soms is het wel eens zwaar maar zo ervaren we het eigenlijk totaal niet.
Maaike hoorde er in Anouks beleving ook meteen bij, doordat ze zo jong was had ze het verder nog niet zo in de gaten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers