Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 13 Sep 2013 19:47

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja, heel erg helaas.
Ik werk in een luxe-branche, daar wordt natuurlijk het snelst op bezuinigd. Gelukkig heb ik mijn baan nog wel, maar het zou zomaar kunnen dat ik die volgend jaar kwijt ben.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 14 Sep 2013 03:37

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ik merk er gelukkig niets van, niet op mijn werk, in mijn functie of andermans functie. Ik werk voor semi-overheid dus dat blijft wel bestaan en diensten afnemen. Als ik het al merk dan is het doordat we dit jaar geen loonsverhoging krijgen maar dan mag ik nog niet klagen...
Afbeelding
<<

Frummeltje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:45

Bericht 15 Sep 2013 22:24

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ik merk het op mijn werk zeker ook! Ik werk in een supermarkt en het wordt steeds drukker bij ons. Alleen maar goed natuurlijk :thumbup:
2-6-2012 ♥
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Sep 2013 23:01

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Mijn vriend en ik merken er allebei niet zo heel erg veel van. Mijn vriend alleen dat er momenteel niet veel nieuwe klanten komen, maar nu hebben ze eindelijk tijd voor klussen die normaal blijven liggen. Werk genoeg dus!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem7

Bericht 15 Sep 2013 23:05

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

In de kinderopvang een enorme terugloop in kindaantallen en waar we eerst enorme wachtlijsten hadden, hebben we nu elke dag plek. En mijn vriend vindt maar geen baan. Voor de rest valt het mee, als we allebei een volledig salaris zouden hebben, hebben we zeker geen klagen, maar nu mijn vriend zonder baan en inkomen zit (ook geen ww meer), is het wel eens lastig.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 16 Sep 2013 09:19

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Heb heel lang in de apotheekwereld gewerkt en daar merkte ik wel dat er flink bezuinigd moest worden. Maar dat was vooral om het preferentiebeleid, wat dan weer indirect door de economische crisis komt. Nu zit ik in een andere tak van de farmaceutische wereld en hier is het nog steeds booming business. Ik verwacht dus na mijn afstuderen wel redelijk snel een baan op niveau te vinden.
<<

Anoniem 49

Bericht 16 Sep 2013 09:46

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Op mijn functie is bezuinigd en daardoor moest ik er uit dus ik heb er zeker wel wat van gemerkt.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Sep 2013 11:44

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Op mijn werk krijg je geen vast contract meer, en vrijwel iedereen krijgt slechts een 4 uur contract. Zelf moest ik er alleen in mijn verlof een maandje uit en mocht toen weer terug komen, en ik heb ook 20 uur gekregen.

Wel zijn er steeds meer acties. Vroeger had je 1 campagne per 6 weken, nu heb je bijna elke week wel een verandering. (Morgen begint er echt een lekkere!)

Ook word er veel georganiseerd om de kwaliteit te verbeteren.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem44

Bericht 16 Sep 2013 11:58

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Bij mij op mijn werk is een grote reorganisatie aan de gang. De laatste maand zijn een stuk of 100 mensen (van de 300) ontslagen, ook heel wat vaste contracten. Nu gaan dus veel mensen weg waarmee ik gewend ben te werken. Erg jammer! Gelukkig ziet het er voor mij goed uit en mag ik gewoon blijven werken, alleen voor ons wordt het wel een stuk zwaarder, want wij moeten al die uren gaan opvangen en niemand weet nog precies hoe we dat gaan redden.

Veel onzekerheid dus!
<<

Anoniem4

Bericht 16 Sep 2013 12:19

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

-ED- schreef:Bij mij op mijn werk is een grote reorganisatie aan de gang. De laatste maand zijn een stuk of 100 mensen (van de 300) ontslagen, ook heel wat vaste contracten. Nu gaan dus veel mensen weg waarmee ik gewend ben te werken. Erg jammer! Gelukkig ziet het er voor mij goed uit en mag ik gewoon blijven werken, alleen voor ons wordt het wel een stuk zwaarder, want wij moeten al die uren gaan opvangen en niemand weet nog precies hoe we dat gaan redden.

Veel onzekerheid dus!


Wat klote zeg!
Maar jij hebt toch een eigen bedrijf?
<<

Anoniem44

Bericht 16 Sep 2013 12:20

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ik werk parttime voor het bedrijf waarover ik nu spreek en de rest van de tijd besteed ik aan mijn eigen bedrijf.
<<

Anoniem4

Bericht 16 Sep 2013 12:22

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ah ok, op die manier!
<<

Anoniem185

Bericht 16 Sep 2013 13:10

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja... Er worden langs alle kanten uurtjes weggesnoept van de bezetting.

Heel leuk, want nu moet je dus middageten met de patiënten terwijl je in je eentje op de groep staat. Als je dan op een groep staat met drie mensen die niet zelfstandig kunnen eten heb je geen tijd om zelf een boterham naar binnen te werken.
<<

Anoniem 48

Bericht 16 Sep 2013 13:24

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Ja ik merk het, er zijn op dit moment amper vacatures. Gelukkig heb ik mijn bijbaantje nog waar ik toch zo'n 16 uur per week nog kan werken.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 16 Sep 2013 14:27

Re: Economische crisis, merk jij er wat van op werkgebied?

Jazeker. Ik werk bij een organisatie die opvang en ondersteuning biedt op basis van PGB/ZIN. Maar gezien de bezuinigingen mogen we blij zijn dat we überhaupt nog bestaan! Toekomst is heel onzeker en ik hoop van harte dat ik over een jaar nog werk heb.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers