Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag over slapen

<<

Patsy

Bericht 15 Mei 2014 05:16

Vraag over slapen

Mijn zoontje is nu 11 weken en ineens 's nachts 2 uur na de voeding klaarwakker. Ik heb niet het idee dat hij pijn of honger heeft, hij is gewoon vrolijk behalve als ik of mijn man uit beeld zijn, dan gaat hij huilen. Ik zit nu met mijn zoontje beneden zodat mijn man een nacht goed kan slapen, de andere nachten hebben wij hem bij ons gepakt tot hij sliep, meestal werd hij dan snel weer wakker. Dit gaat door tot de volgende voeding, daarna slaapt hij weer goed. Mijn zoontje sliep altijd erg goed 's nachts, ik vind het ook niet zo erg dat we eruit moeten maar ik vraag me nu ineens af of we er goed aan doen om hem uit zijn bedje te halen. Ik ben bang dat hij het te gezellig gaat vinden. Hadden we beter gewoon naast hem kunnen gaan zitten. Heeft er iemand advies?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 15 Mei 2014 07:16

Re: Vraag over slapen

Ik zou hem persoonlijk in bed laten liggen 's nachts, wel erbij blijven maar niet beneden gaan zitten.
<<

Patsy

Bericht 15 Mei 2014 10:13

Re: Vraag over slapen

Toch hè? Toen ik beneden zat bedacht ik me al dat het misschien niet zo slim was. Maar hij was zo wakker. Ik vind het ook lastig omdat ik graag wilde dat mijn man goed zou slapen. Hij had de nacht ervoor erg slecht geslapen en hij zit de hele dag achter het stuur dus ik vind het wel belangrijk dat hij een beetje uitgerust is. Maar goed, dan kan hij ook op de bank gaan slapen natuurlijk.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Mei 2014 10:35

Re: Vraag over slapen

En zo min mogelijk licht aan.
Misschien zijn flesje in zijn bedje geven (hem zo min mogelijk optillen/aanraken), zodat hij niet geprikkeld wordt?

Misschien heb je er niks aan, maar dit is wat mij zo te binnenschiet.

Ow, en nog een tip, leg op zijn kamertje een plaid of deken waar je dan zelf onder kunt zitten. Dan wordt je zelf niet zo koud en kun je als je terug in bed stapt ook weer snel in slaap vallen.
Als ik er 's nacht uit moet ben ik altijd erg snel koud en heb ik moeite met terug in slaap vallen. Zeker met koude voeten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Patsy

Bericht 15 Mei 2014 10:41

Re: Vraag over slapen

Ik heb een klein lampje aan met weinig licht, zowel beneden als op zijn kamertje. Een flesje in bed geven kan ik wel eens proberen. Een plaid is wel een heel goed idee, die ga ik gelijk op zijn kamer leggen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5689

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Mei 2014 10:49

Re: Vraag over slapen

En mocht je hem er toch uithalen, misschien ook in een dekentje/iets warms pakken?
Dan blijft hij ook warm en snoezig.

Kan het trouwens niet zijn dat hij het dan koud heeft?

Dat was bij mijn nichtje wel, en zodra ze in het grote bed lag (bij papa en mama) waar het lekker warm is/was sliep ze meteen weer verder.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Patsy

Bericht 15 Mei 2014 10:56

Re: Vraag over slapen

Dat hij het koud had kan natuurlijk ook nog. Hij voelde wel lekker warm aan vannacht, hij had alleen wel erg koude handen. Ik zal hem vannacht een extra laagje aan doen en dan eens kijken hoe het gaat.
<<

ChiQ

Bericht 15 Mei 2014 10:59

Re: Vraag over slapen

Ik keek even terug in julians boek, ik herinner me zoiets idd! Hij was 12 weken, bleek achteraf dat het gewoon verwerken is, ze zien meer met 11 weekjes natuurlijk. Als hij niet huilt zou ik hem laten liggen, muziekje aan en uitpakken als hij huilt, hij moet leren om weer zelf in slaap te vallen. Ik snap t wel hoor, is toch best zielig zo'n kleintje in het holst van de nacht maar uitkijken dat je zijn ritme niet verstoord.
<<

Patsy

Bericht 15 Mei 2014 11:14

Re: Vraag over slapen

Dat is het ook hoor, arm mannetje, daar kunnen kersverse moeders niet zo goed tegen ;-). Klinkt wel logisch, er gebeurt ook zoveel ineens. Ik laat hem lekker liggen vannacht, met een romper met lange mouwen onder zijn pyjama. Als hij huilt ga ik wel bij hem zitten natuurlijk. Hij sliep zo goed 's nachts, dat ritme wil ik wel proberen te behouden.
<<

Patsy

Bericht 16 Mei 2014 07:55

Re: Vraag over slapen

Misschien is het toeval, maar vannacht heeft M prima geslapen! Ik was bang dat hij weer wakker zou worden nu omdat hij uit zijn slaapritme was, maar dat viel dus alles mee. Ik heb M een extra laagje aangedaan en volgens mij was dat nodig. Het arme ventje had het, denk ik nu, gewoon koud. Dus bedankt voor de tip, Dora! De rest ook bedankt voor jullie adviezen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers