Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Mei 2014 19:42

Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Wanneer gingen jullie na de bevalling(of keizersnee) weer:

- Wandelen
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand)
- Op stap met de kleine
- Huishoudelijke taken weer oppakken
- Naar verjaardagen/visite
- Iets anders wat je graag doet?

Dit vraag ik omdat ik het na mijn bevalling die eindigde in een keizersnee, moeilijk vind om in te schatten wat al wel en niet kan.
Ook ben ik benieuwd vanaf wanneer jullie samen met de baby weer gewoon overal heen gingen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Mei 2014 19:45

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen: Na een kleine week een inieminie blokje om, steeds iets verder
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand): Week of 3,4
- Op stap met de kleine: Ook 3/4 weken
- Huishoudelijke taken weer oppakken: Pas na zes weken ivm pijn aan ks wond
- Naar verjaardagen/visite: Gewone viste vrij snel, verjaardagen 8 weken
- Iets anders wat je graag doet?: Hardlopen.. Nog steeds niet :no:
R. 2013
D. 2016
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Mei 2014 19:49

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen, na 4/5 dagen
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand), nadat de kraamvrouw weg was samen met m'n man
- Op stap met de kleine, rond 2/3 weken
- Huishoudelijke taken weer oppakken, vrij vlot nadat de kraamvrouw weg was, wel de lichte kleine dingen
- Naar verjaardagen/visite, 12 dagen na Ds geboorte hadden we de 1e verjaardag alweer
- Iets anders wat je graag doet? Deed redelijk binnen 3 weken alles weer, mijn man ging toen ook weer aan het werk.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem171

Bericht 09 Mei 2014 19:52

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen - 1 week
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand) - 1 week
- Op stap met de kleine - 2 weken
- Huishoudelijke taken weer oppakken - 1 week (stofzuigen later pas weer)
- Naar verjaardagen/visite - 2 weken
- Iets anders wat je graag doet? -hockeyen 6 maanden

Ik ben alle drie de keren natuurlijk bevallen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Mei 2014 19:54

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen: na 5 dagen een uurtje gewandeld. Na 2 dagen al meerdere keren per dag naar het ziekenhuis geweest (tram en lopend).
- Boodschappen doen: na 2 weken
- Op stap met de kleine: na 2 weken
- Huishoudelijke taken weer oppakken: na 2 weken
- Naar verjaardagen/visite: na 3 weken, een weekend 2 verjaardagen van moeder en schoonvader
- Iets anders wat je graag doet? Wielrennen, na 8 weken. Dit hou ik net een uurtje vol.

Ook ben ik benieuwd vanaf wanneer jullie samen met de baby weer gewoon overal heen gingen.
- dit deed ik vanaf 3 weken. Wilde hier niet lang mee wachten.
Ik deed na m'n bevalling ook veel te snel weer alles. De kraamhulp moest me bijna vastbinden anders stond ik na een dag al te stofzuigen :palm: De laatste weken van mn zwangerschap kon ik bijna niks, dat wilde ik snel inhalen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem144

Bericht 09 Mei 2014 19:58

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Bij de 1e ( na ks): na een week weer autorijden , huishouden ( behalve stofzuigen) wandelen etc.
Na 2 weken kwamen de eerste verjaardagen ook weer.

Bij de 2e : toen ik het zh uitkwam na 3 dagen ( naar de ks) , reed ik weer auto ( moest wel , anders kon ik niet minimaal 2x per dag naar het zh , naar L.) Deed ik weer ( kleine)boodschappen, deed ik van alles in het huishouden, behalve stofzuigen en dweilen
. Dat deed ik na 2 weken ofzo.
Op verjaardagsvisite de eerste 2 weken niet. We hadden het al druk genoeg met een peuter thuis en 2-4 x per dag naar L. In het zh.
Verder deed ik eigenlijk gewoon alles zoals normaal. Heb me ook absoluut geen kraamvrouw gevoelt , vanaf dat ik thuis was helaas.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Mei 2014 20:12

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Bij de eerste had ik een keizersnede, toen de kraamhulp weg was, deed ik alles weer, huishouden, boodschappen enz, dat was na ongeveer 10 dagen. Wandelen deed ik wel toen de kraamhulp er nog was.

Bij de tweede natuurlijke bevalling kon ik na 6 weken weer een beetje lopen en ging ik een blokje om, na 2 mnd ging ik voor het eerst na een verjaardag. De eerste maand heb ik alleen maar binnen gezeten en het huishouden deed ik heel voorzichtig of mijn vriend deed dat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 09 Mei 2014 20:26

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen Bij de jongste na 2 weken. Ik moest de oudste weer naar school brengen.
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand) Na 4 weken.
- Op stap met de kleine Na 2 weken.
- Huishoudelijke taken weer oppakken Na 1 week. Ik begin met de was opvouwen en zo langzaam opgebouwd.
- Naar verjaardagen/visite Na 2 weken.
- Iets anders wat je graag doet?

Bij de oudste duurde het herstel langer, maar na 6 weken kon ik alles wel weer. Autorijden deed ik na 6 weken pas weer. Ik heb bij beide een ks gehad.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Mei 2014 20:41

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Ik deed alles na 2 dagen alweer. Ik had ook een fijne bevalling en weinig last daarna. Heb nu alleen wel doordat ik te snel weer dingen deed soms nog wat last van mijn stuitje. Dus iets meer rust was wel handig geweest.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Mei 2014 20:51

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Het is gewoon een kwestie van langzaam opbouwen en zelf aanvoelen wat je wel en niet kan.

Ik kon alles weer na een week of 5-6 (keizersnede) en met wandelen ging ik ieder keer een stukje verder. De eerste keer visite gingen we naar m'n ouders. T. was toen ook 6 weken. Hele zware dingen zoals een volle boodschappen krat durf ik nog steeds niet echt te tillen. Boodschappen doen deed ik tot 4 weken samen met mijn man omdat ik niet mocht auto rijden.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 09 Mei 2014 22:03

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Hier tweemaal een keizersnee.
- Wandelen na een week.
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand) na 13 dagen geloof ik, zelf met de auto.
- Op stap met de kleine na 2 weken.
- Huishoudelijke taken weer oppakken. Nadat de kraamhulp weg was.
- Naar verjaardagen/visite de laatste keer na. 11 dagen, met de auto er heen.
- Iets anders wat je graag doet?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem234

Bericht 09 Mei 2014 22:27

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Dochter heeft eerst een weekje in het ziekenhuis gelegen.

- Wandelen. Dezelfde middag dat ze thuis was een blokje in de wijk. En zelf 2 dagen na de bevalling.

- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand). Een week na de geboorte (zonder dochter)

- Op stap met de kleine. 2 weken na de geboorte.

- Huishoudelijke taken weer oppakken. Een week na de bevalling langzaam de kleine dingen.

- Naar verjaardagen/visite. Na een week of drie denk ik.

- Iets anders wat je graag doet?
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 09 Mei 2014 22:37

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Soleil schreef:Wanneer gingen jullie na de bevalling(of keizersnee) weer:

- Wandelen:Pas na 3 weken ivm schommelende temperatuur van m'n dochter en sneeuw buiten
- Boodschappen doen: na 2 weken ging ik op deficits even naar t dorp. Grote boodschappen na 3 weken( maar ik had geen keizersnede)
- Op stap met de kleine A. Was 3 en een halve week toen we naar t kerstfeest gingen van m'n broer.ik was kapot na 2 uur maar A lag lekker te slapen. Een week later hebben we kerst bij onze ouders gevierd,ging goed. Oud en nieuw vierden we bij ons,nieuwjaarsdag moest ik echt bijtanken pfff
- Huishoudelijke taken weer oppakken. Nadat de kraamzorg weg was ben ik weer begonnen al was m'n man toen ook nog ruim 2 weken vrij
- Naar verjaardagen/visite na 3 en een halve week naar een feestje maar dat was voor mij te vroeg. Gewoon even bij m'n (schoon)ouders ging na een paar weken prima(zie bovenstaand verhaal)
- Iets anders wat je graag doet? A was 5 weken toen ik voor het eerst weer naar toneel ging. Was erg leuk maar wilde graag na 2,5 uur weer naar huis.

.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 09 Mei 2014 22:39

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Wandelen - na een week, kaartjes posten was 10 minuutjes lopen.
Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand) - na 10 dagen.
Op stap met de kleine - na 2 weken.
Huishoudelijke taken weer oppakken - nadat de kraamhulp weg was na 10 dagen
Naar verjaardagen/visite - m'n moeder was jarig toen M. 11 dagen was, daar zijn we eventjes naartoe geweest.
Iets anders wat je graag doet? - ??
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Mei 2014 03:36

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen: na 1 week maar dat viel mij behoorlijk tegen...
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand): na ongeveer 2 weken
- Op stap met de kleine: na 1 week wilde ik toch graag even naar mijn vader, met 1,5 week gingen we op visite bij mijn oma.
- Huishoudelijke taken weer oppakken: 2/3 weken?
- Naar verjaardagen/visite: 1,5 tot 2 weken. . gewoon even "snel"
- Iets anders wat je graag doet? Dat zou ik zo niet weten... V.b.

Dit vraag ik omdat ik het na mijn bevalling die eindigde in een keizersnee, moeilijk vind om in te schatten wat al wel en niet kan.
Ook ben ik benieuwd vanaf wanneer jullie samen met de baby weer gewoon overal heen gingen:vanaf een week of 2 namen wíj hem overal mee naartoe...
Afbeelding
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 10 Mei 2014 07:56

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Ik heb ook een keizersnede gehad (en extreem bloedverlies erna)

- Wandelen: na 5 of 6 dagen piepkleine stukjes, na anderhalve week 5 min van parkeerterrein zkh naar binnen..na 3 wk pas langere stukjes geprobeerd
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand): na week of 5
- Op stap met de kleine: ze lagen 3 wk in zkh. 4 wk na geboorte echt gaan wandelen met ze.
- Huishoudelijke taken weer oppakken: na 1 a 2 wk lichte dingen, na 5 a 6 wk weer stofzuigen e.d. Heel bewust mee op gepast.
- Naar verjaardagen/visite: na week of 2 weer
- Iets anders wat je graag doet? Sporten nog niet gedaan nu na 3 mnd. Nog niet zoveel energie voor. Autorijden deed ik noodgedwongen na anderhalve week alweer..wel kleine stukken.
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 10 Mei 2014 08:14

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Ik deed alles weer nadat de kraamhulp weg was. Wandelen in het begin nog niet ver, alleen naar de winkels en die zitten hier om de hoek. Na 2 weken dacht ik eens wat verder weg te lopen maar kreeg er hartkloppingen van. Dus dat heb ik rustig opgebouwd.

Met 3 weken zaten we al 1,5 uur in de auto met S om naar mijn man's oma toe te gaan en naar mijn familie, ook 1,5 uur rijden.

Naar verjaardagen kan ik me niet zo goed meer heugen. Overdag ging hij gewoon mee, in de avond niet, dan ging 1 van ons en zo doen we dat nog steeds.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Mei 2014 08:37

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen
Na 3 dagen ben ik met m'n man met de tram naar de Hunkemöller gereden om voedingsbh's te kopen. Ik wilde persé de deur uit. Was veel te vroeg daarvoor maar ik was eigenwijs.
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand)
Na een anderhalve week denk ik. De AH zat op loopafstand van m'n huis.
- Op stap met de kleine
Na twee weken zijn we op een zondagmiddag met hem wat gaan drinken in een cafeetje.
- Huishoudelijke taken weer oppakken
Ik denk een week of twee
- Naar verjaardagen/visite
Dat doe ik nauwelijks dus dat weet ik niet meer.
- Iets anders wat je graag doet?
Hardlopen.. Lukte niet na 4 maanden. Met Fysio erbij lukte het na 7 mnd wel weer.
#teammaple🍁
<<

Anoniem64

Bericht 10 Mei 2014 08:39

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Keizersnee gehad bij de tweeling, kindje 3 en 4


- Wandelen Na 2 wkn
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand) 2 wkn
- Op stap met de kleine 2 wkn
- Huishoudelijke taken weer oppakken 2 wkn
- Naar verjaardagen/visite 8 dgn, mijn zusje was jarig dus daar zijn we 's avonds geweest.
- Iets anders wat je graag doet? Ik deed vriiwel alles weer na 2 wkn, ook omdat man weer moest werken en ik helaas geen directe hulp in de buurt heb. Dus ik moest ook wel. Best pittig met 4 kleintjes, oudste was 3, tweede 2 en toen de tweeling. Maar het is goedgekomen ;)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 15 Mei 2014 21:17

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen; Na de kreemweek.
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand) Na de kreemweek.
- Op stap met de kleine; Na de kreemweek.
- Huishoudelijke taken weer oppakken; al wel wat dingen in de kraamweek.
- Naar verjaardagen/visite; al vrij snel wel omdat bij beiden meiden ook oma en tante van de meisjes jarig zijn ;-)
- Iets anders wat je graag doet? Na de kreemweek.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Mei 2014 21:23

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

- Wandelen nog in de kraamweek
- Boodschappen doen (eventueel meerijdend met iemand)direcht na de kraamweek
- Op stap met de kleinebinnen 2 week
- Huishoudelijke taken weer oppakkendirect na de kraamweek
- Naar verjaardagen/visitebinnen een maand, ik weet het niet meer precies
- Iets anders wat je graag doet?met 5 week was ik weer op koor
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Mei 2014 21:28

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Even een vraagje tussendoor, ik ben 23 juli uitgerekend, en mijn moeder is 31 juli jarig. Is het verstandig om dan naar haar verjaardag te gaan?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 15 Mei 2014 21:37

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Linnie schreef:Even een vraagje tussendoor, ik ben 23 juli uitgerekend, en mijn moeder is 31 juli jarig. Is het verstandig om dan naar haar verjaardag te gaan?


Kun je nog totaal geen beslissing over nemen. Misschien lig je wel te bevallen haha.
Nee zonder gekheid.. Kijk misschidn beval je met 39 weken en heb je een snel herstel en denk je ik kan prima naar haar verjaardag. Maar je kan ook bevallen met 40w6.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem193

Bericht 15 Mei 2014 21:37

Re: Wanneer weer…Dagelijkse dingen na bevalling

Linnie schreef:Even een vraagje tussendoor, ik ben 23 juli uitgerekend, en mijn moeder is 31 juli jarig. Is het verstandig om dan naar haar verjaardag te gaan?


Als je dan nog zwanger bent zou ik het wel doen.
Als je dan bevallen bent ligt het eraan hoe oud je baby dan is en hoe het met jullie gaat.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers