Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2014 15:03

Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Ik heb (gelukkig) een klein flesje arganhaarolie omdat ik daar goede verhalen over had gehoord. Zag het bij de Big Bazar (kan ook Action zijn) en heb het gekocht om erachter te komen of het echt zo geweldig is.
Ik heb opzich best lang haar en dan zijn er volgens de omschrijving wel 10 druppels nodig. Omdat de opening van het flesje niet zo is zodat er druppels uit komen is het een beetje gokken, maar wat ik gebruik komt niet neer op 10.
Gatverredamme het lijkt wel alsof ik zwervershaar heb, heel vet alsof het maanden niet gewassen is.
Ik had zondag mijn haar gewassen en het erin gedaan.
Vandaag weer gewassen er weer in gedaan en mijn haar met de krultang gekruld om te zien of het niet zo ranzig zou ogen.
Het ziet er nog steeds zo ranzig uit. Snap niet waarom het zo'n hype is!

Omdat het arganhaarolie is en ik denk dat er ook andere varianten bestaan denk ik dat ik het misschien ook als huidolie kan gebruiken.

Kan dat of is dat niet zo slim?
Zo nee, dan gooi ik het maar weg, ik vind het echt 10x niks!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 15:07

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Kan je niet minder gebruiken?
<<

Anoniem51

Bericht 14 Mei 2014 15:08

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Waarom Google je niet even? Ik had het binnen een halve minuut gevonden.
http://www.misslipgloss.nl/arganolie/
http://www.misslipgloss.nl/je-haar-andersom-wassen/
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2014 15:15

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Dank je. Ja, ik kan minder gebruiken, ga dat eens testen, maar denk dat het dan nog zo goor oogt.
<<

Anoniem51

Bericht 14 Mei 2014 15:19

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Of gewoon een nachtje in laten trekken en de volgende dag uitwassen, zoals in het artikel staat. Sowieso, breng je het wel alleen in de punten aan? Want als je het over je hele haar aanbrengt en dan hoopt dat het mooi blijft, dat is ijdele hoop denk ik. Lijkt me logisch dat je dan coupe frietpan krijgt :afro:
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2014 15:34

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Weet ik veel, heb het in mijn haar gedaan ipv bijv. gel. Dus je moet het uitwassen................weer wat geleerd. Coupe frietpan........hahaha leuk gevonden. :good:
<<

Anoniem51

Bericht 14 Mei 2014 15:36

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Ja, en als je het niet wilt uitwassen gewoon in de puntjes, als een serum. Lees m'n links die ik hierboven plaatste maar eens door, staan ook ideetjes tussen waar je het nog meer voor kunt gebruiken, en hoe.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2014 19:18

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Heb het even snel gelezen, bedankt iig.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Mei 2014 10:13

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

De verpakking heb ik niet meer, maar op het flesje staat dat je het in handdoekdroog haar dient te doen en verder niks over het in laten trekken en daarna uitwassen. Best raar als het daar eigenlijk wel bedoeld is. Als ik weer in die winkel ben ga ik even goed de verpakking lezen. Wilde het vandaag niet weer wassen omdat ik dat gister al gedaan had, maar omdat je het eruit moet wassen dus wel gedaan. Nou echt verschil merk ik niet, gewoon net als dat ik niet zou gebruiken voelt en oogt het hetzelfde.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Mei 2014 10:21

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Pure arganolie kun je ook prima voor je huid gebruiken, maar aangezien dit geen pure arganolie is zou ik dat niet zomaar overal opsmeren. Op je benen na het scheren/epileren is het vast wel lekker, maar je gezicht zou ik niet doen.

Arganolie voor haar is voornamelijk goed als haarmasker, niet ter vervanging van gel :smile: . Daar krijg je idd een coupe frituurpan van.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Mei 2014 11:57

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Ik zal volgende keer proberen om er een lekker frietje in te bereiden. Wat ik niet zo goed begrijp is dat op het flesje ''hair treathment'' staat en dat het op handdoekdroog haar moet. Het kan toch ook op droog haar? De werking ervan is niet slechter denk ik dan. Bovendien is handdoek droog haar net gewassen en je dient het uit te wassen, schiet ook niet echt op.
<<

Anoniem51

Bericht 15 Mei 2014 16:52

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Je hóéft het niet uit te wassen. Als je het niet wilt uitwassen dan moet je het alleen in de puntjes aanbrengen, maar besluit je het over je hele haar aan te brengen, dan zou ik het inderdaad wel uitwassen ja :)
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Mei 2014 16:57

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Dat bedoelde ik idd. Alleen in de puntjes dan oogt het toch ook vet?
<<

Anoniem51

Bericht 15 Mei 2014 17:22

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Met een paar druppels niet. 10 druppels is nog minder dan een halve theelepel natuurlijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Mei 2014 20:25

Re: Arganolie voor het haar. Ook voor huid?

Ik deed er nog geen eens 10 door mijn haar omdat het flesje niet zo is gemaakt dat je het per druppel eruit kan krijgen. Omdat er op staat dat voor lang haar 10 druppels nodig zijn, heb ik maar wat gegokt dmv het in mijn handpalm te doen, maar dat waren geen 10 druppels.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers