Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2014 23:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Blue Phone schreef:Bij de AH hebben ze wel cups.
Jans, rauwe melk is niet eng hoor ;) Alle boeren gezinnen (die koeien hebben) drinken het. Heb het zelf ook vaak gedronken bij vrienden. Proef zelf niet zoveel verschil, maar ben ook niet zo'n melk drinker.

Ik heb ook die van AH en ik ben er blij mee. De lepels heb ik laats met Jules (weer) gekocht bij Tiger. Ik vind dat zo handig!
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mei 2014 09:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

June, hoe smaakten die chocolade muffins? Wat is het recept?


Ik ben een speltbroodje met yoghurt aan het maken. Ben benieuwd of het lukt.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 14 Mei 2014 09:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt lekker Jans.
Ik heb de muffins van de vorige pagina gemaakt. Ze ruiken en smaken lekker. Zou je ze ook kunnen invriezen?
💜💜💙💙
<<

anoniem213

Bericht 14 Mei 2014 09:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lekker! Ik ben er toevallig nu eentje aan het eten, haha.

Het oorspronkelijke recept kreeg ik zo:
Ingrediënten voor ongeveer 12 muffins:
- 150 gram amandelmeel of havermoutvlokken malen
- 2 a 3 bananen (geprakt)
- 3 eieren
- Snuf kaneel
- 100 gram pure chocolade (in stukjes gehakt)
- half zakje bakpoeder
- Handje walnoten (in stukjes gehakt)
(Eventueel nog wat gemalen kokos)

Oven voorverwarmen op 170-180 graden.

Muffinvorm voorbereiden met bakjes of een siliconen vorm gebruiken. Kluts de eieren en voeg daar de geprakte bananen bij. Doe het meel in een andere kom en doe daar de bakpoeder bij. Roer dit door elkaar. Gooi het vervolgens bij je ei-banaanmengsel en mengen het even met de garde of vork. Doe er vervolgens naar smaak kaneel bij en voeg de nootjes en chocolade toe. Doe ze in de muffinvorm en zet ze ongeveer 25 minuten in de oven.

Ik zou aanraden om maximaal 50 gram chocolade (ik had 85%) te nemen. Ik vind dit echt te veel. Het is nu wel lekker, maar wel erg veel chocolade. Zelf heb ik een beetje lopen knoeien met het meel. Uiteindelijk had ik 100 gram amandelmeel en 50 gram havermoutmeel. Ik had nog maar twee bananen, maar ik had er denk ik beter drie kunnen nemen, want het was nu heel erg vloeibaar. Daardoor heb ik uiteindelijk nog wat speltmeel toegevoegd aan het einde. Verder heb ik pecannoten gebruikt in plaats van walnoten, want mijn walnoten waren op (lees: mijn vriend had de walnoten allemaal opgegeten).
<<

anoniem213

Bericht 14 Mei 2014 09:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

meisje schreef:Klinkt lekker Jans.
Ik heb de muffins van de vorige pagina gemaakt. Ze ruiken en smaken lekker. Zou je ze ook kunnen invriezen?

Heb ik wel gedaan! Ik zag eigenlijk geen reden om het niet te doen en heb het toen maar gewoon in de vriezer gegooid. Ik zal het even laten weten wanneer ik een ontdooide heb gegeten.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 15 Mei 2014 15:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk die muffins, ga ik van de week maken denk ik.

Ik merk aan mezelf dat ik het erg leuk vind om zoveel mogelijk clean te eten en ben er ook al best beetje gewicht mee verloren wateen fijne bijkomstigheid is. Maar ik vind het nog moeilijk om te bepalen of iets nou een gezonde keuze is of niet. Ik zoek op internet vaak de voedingsstoffen op, maar ik weet nog niet zo goed wat dan hoog of laag is. Hebben jullie hier tips voor?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Mei 2014 17:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nou ik heb net een bananen-walnoten brood in de oven gezet. Met tarwebloem (had ik nog liggen), bananen, walnoten, kaneel, zout, en 3 eieren. Ik ben benieuwd of het smaakt.
<<

Anoniem147

Bericht 15 Mei 2014 17:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Iemand deze spelt-appelcake al wel eens gemaakt?
Ga hem van het weekend proberen :D

Afbeelding

http://gezondlevenvanjacoline.blogspot. ... appel.html
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 15 Mei 2014 17:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er lekker uit.
Zou je de boter ook kunnen vervangen?
<<

Anoniem151

Bericht 15 Mei 2014 18:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, Marni die maak ik geregeld. Maak ze als cupcake en vind ze lekker!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Mei 2014 18:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn walnoten-banaan brood was lekker maar nu heb ik al bedacht om er de volgende keer kwark bij te gooien zodat het iets smeuiger wordt, zou dat werken?
<<

Anoniem128

Bericht 15 Mei 2014 19:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Marni schreef:Iemand deze spelt-appelcake al wel eens gemaakt?
Ga hem van het weekend proberen :D

Afbeelding

http://gezondlevenvanjacoline.blogspot. ... appel.html


Ja, ik heb hem wel eens gemaakt. Hij was lekker.
<<

Anoniem156

Bericht 15 Mei 2014 19:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lot schreef:Mijn walnoten-banaan brood was lekker maar nu heb ik al bedacht om er de volgende keer kwark bij te gooien zodat het iets smeuiger wordt, zou dat werken?


In het recept wat ik volg moet altijd kwark, smaakt altijd goed!
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 08:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Iemand nog leuke receptjes uitgeprobeerd?
<<

Anoniem147

Bericht 21 Mei 2014 12:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb kokosmuffins gemaakt met amandelmelk, speltbloem, kokosolie en kokosrasp.

Ik vind alleen dat je de amandelmelk zo poeft. Niet 'frissig'. Had ook een speltcake gemaakt met cacoanibs en kaneel. Ook niet echt aan mij besteed. Ze liggen allebei weg te rotten in de kast haha.

Ik kan gewoon niet genieten van zulke baksels. Zo stom. Dan denk ik alleen maar 'Okee, nu eet ik alsnog veel vet/kcal' en vind het niet eens lekker. Dan eet ik liever een Twix :|

Ik ben stom.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 12:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha nee je bent niet stom.

Ik heb dat ook wel eens met van die misbaksels. Of dingen die het gewoon net niet zijn. Zo jammer is dat. Het scheelt dat ik het aan m'n kinderen kwijt kan, anders zou het ook wegrotten.
<<

Anoniem147

Bericht 21 Mei 2014 12:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hahaha. Handig dingen dus, die kinderen ;)

Ik zat al te denken of ik er wat anders mee kan doen. Kan het nog altijd voor de vogels strooien haha.
<<

Anoniem156

Bericht 21 Mei 2014 12:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha ik geef zulke dingen nu aan mn zus, onder het mom van ' het is gezond dus eet maar, je moet gewoon wennen aan de smaak' . Ik weet alleen niet hoe lang ze het gaat geloven ;).
ik heb vorige week ontbijtmuffins gemaakt met kokos, die vond ik heel erg geslaagd. Zal morgen wel het recept plaatsen.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 14:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb maar weer eens wat bosbessenmuffins gemaakt. Die blijven het lekkerste.

Afbeelding
<<

Anoniem128

Bericht 21 Mei 2014 14:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ik heb maar weer eens wat bosbessenmuffins gemaakt. Die blijven het lekkerste.

Afbeelding


Ziet er lekker uit, wat is het recept?
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 14:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gewoon het bananenbrood recept van vegadutchie. Alleen dan in muffinvorm. 30-35 minuten in de oven.
En ik doe er altijd gewoon ei in, geen vervanger.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Mei 2014 14:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vandaag ipv bananenbrood een soort appelbrood gemaakt haha. Was superlekker! Met rozijntjes, kokosolie, dadelstroop, en appel dus.

Die dadelstroop is een goede tip trouwens zeg! Thanks Jans :) Vandaag, naast wat kokos en rozijntjes, over banaan-eipannenkoekjes gesprenkeld!



(jammer dat de foto niet helemaal scherp is).
Laatst gewijzigd door Zora op 23 Mei 2014 20:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 14:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er heerlijk uit, zora!

Ik vind die dadelstroop ook erg lekker. Beter dan agave, daar vind ik zo'n aparte smaak aan zitten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Mei 2014 16:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat heb ik dan weer nog nooit geproefd maar zou nu dadelstroop eerder gebruiken iig! Vet leuk spul!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 18:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, echt zo grappig. Mijn dochter hoeft dat bananenbrood met blauwe bessen niet. Ze zei steeds dat ze dat niet lekker vond. Nu had ik ze dus in muffinvormpjes gedaan. Ze zat het te eten en zei: "Mama, dit zijn echt keihard lekkere muffins." :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers