Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 14 Mei 2014 19:51

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:
Lookie schreef:Ja, dan kom ik langs jouw huis en zwaai natuurlijk áltijd ;-) Nee, serieus: soms denk ik eraan en kijk ik wel even of ik je toevallig zie (zie nooit iemand, maar zie weleens een blauw autootje staan en denk dan: goed van Cotton, ze is op de fiets naar haar werk -weet helemaal niet of het jouw auto is maar dat is mijn gedachte dan, haha-). Oh, en die andere plaats heb je vast ook goed geraden hoor. Zoveel 'grote' (met supermarkt) plaatsen zijn hier nou ook weer niet op fietsafstand. Maar mocht ik je eens wel zien, dan zwaai ik natuurlijk!

Haha, wat leuk! Ja dat blauwe autootje is de mijne! Grappig haha :banaan:

Hij staat er nu niet trouwens, vanochtend plensde het keihard en ik laat me niet natregenen, bah. Heb net op Maps even een route voor vanavond uitgestippeld. Krap aan 14 km. :ja:


Grappig dat hij inderdaad van jou is :smile: Vanmorgen was het ook echt geen fijn fietsweer, ik heb vandaag ook niet gefietst. Vanmiddag nog wel even met zoontje naar het standje gewandeld, zijn we toch lekker ruim een uur buiten geweest. Netjes trouwens, 14 kilometer. Gelukkig is het nu wel droog.

Jorja, je kipsalade ziet er heerlijk uit!

Madam, Courgettesoep maak ik af en toe, zo: Een gesnipperd uitje en geperst teentje knoflook even fruiten in een klein beetje olijfolie. Dan voeg je een in blokjes gesneden courgette toe, bak deze even mee. Maak ondertussen een liter groentebouillon en voeg dit toe. Ik laat het dan ongeveer een kwartier koken. Dan pureer ik het geheel met de staafmixer en voeg nog wat light kookroom toe (ik doe het altijd op de gok, half flesje ongeveer dus dat zal zo'n 150 ml zijn.) Naar smaak nog peper en zout toevoegen. Eventueel kun je hem wat binden met een beetje maïzena maar echt nodig vind ik dat niet.
Goed idee trouwens, zo'n weekplanner voor het eten.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2014 09:18

Re: Afvaltopic

Gisteren toch maar niet gefietst, het waaide echt heel hard. Vanavond staat de route nu in de planning!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 15 Mei 2014 09:25

Re: Afvaltopic

:omg: volgens mij ben ik de grootste kneus die er rondloopt (nou ja... loopt???)... Ik heb dus dinsdagavond mijn middenvoetsbeentje(s) gebroken/gescheurd tijdens het hardlopen. Ik kan niet lopen van de pijn, hobbel op krukken rond en na 5 minuten mijn voet omlaag hangen verga ik van de pijn en moet mijn voet dus weer omhoog. En het mooiste van alles is dus dat we zondag op vakantie vertrekken (met het vliegtuig) :palm:

Alle sporten behalve zwemmen kan ik dus voorlopig wel vergeten en ik zou na de vakantie weer starten met werken maar het is nog maar de vraag of dat gaat lukken (moet veel/lang staan en (trap)lopen voor mijn werk).

Ik baal zo ontzettend en heb dinsdagavond echt liggen janken als een klein kind, van de pijn maar ook van frustratie. Vond dat ik mijn portie blessures wel gehad had maar blijkbaar dacht mijn lijf daar anders over.

Zo, dat moest ik even kwijt. Heeft niet echt met afvallen te maken maar dit is een van de weinige topics waar ik wat actiever mee schrijf. (Om het een 'afval-topic"-twist te geven, ik ben benieuwd wat een aantal weken niet sporten met mijn gewicht gaat doen :silent: )
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2014 10:36

Re: Afvaltopic

Wat naar Fiwen en dan ook nog vlak voor je vakantie, balen zeg. Hopelijk kan je op vakantie weer iets meer bewegen, want dit is ook niks.

Heeft iemand tips voor strakkere bovenbenen? Ik fiets steeds meer en squat al, maar nu het afvallen goed gaat (en vooral bij m`n benen) is die huid wat slap geworden. Toen er meer vet zat was het strakker haha. Maargoed, toen had ik heel erg een sinaasappelhuid en dat wordt ook gewoon minder, jeej!
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 08:02

Bericht 15 Mei 2014 10:45

Re: Afvaltopic

Zo, ik haak ook weer aan. De afgelopen weken echt schandalig niet-gedieet, maar ben ook op vakantie geweest. Stap nu vanwege grote eetdrang weer over op low-carb, wat me over het algemeen wel goed bevalt (was op vakantie in Afrika, waar low-carb praktisch onhaalbaar was). Ga me, om de schok te beperken, volgende week weken maar vermoed dat ik absoluut niet lager zit dan dat er nu in de tabel staat, eerder het tegenovergestelde.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 15 Mei 2014 10:54

Re: Afvaltopic

Wat onwijs rot Fiwen! Hopelijk heb je er tijdens je vakantie wat minder last van.

Cotton: hoeveel squats doe je? Lunges zijn ook heel goed voor gespierde bovenbenen. Op pinterest staan bijv veel squat challenges. Ik ga daar volgende week mee beginnen naast het sporten :).

Rain: jammer! Maar als je het nu weer goed oppakt is er niks aan de hand toch? Dat gaat je echt wel lukken!

Hier vanmorgen 94,9! Yes weer een kilo eraf binnen een week. Ik heb vandaag gewogen want ik mag de komende nacht niet slapen ivm een onderzoek wat ik vrijdag ochtend krijg. Dus ik moet dan s nachts eten dus ik gok dat mijn lijf dan een beetje van slag gaat zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2014 10:58

Re: Afvaltopic

Liz schreef:
Cotton: hoeveel squats doe je? Lunges zijn ook heel goed voor gespierde bovenbenen. Op pinterest staan bijv veel squat challenges. Ik ga daar volgende week mee beginnen naast het sporten :).

Ik doe ook een squat challenge van Pinterest. Uiteindelijk kan ik dan 250, begint met 50 geloof ik. Zit nu op 80 (die moet ik vandaag doen). Lunges zal ik ook even naar kijken thanks. Heb het een beetje geerfd van m`n moeder die slappe bovenbenen en die krijgt ze niet meer strak, dat wil ik voorkomen haha! :laughcry:

Gefeliciteerd met je kilo, super goed! Hopelijk raakt je lichaam niet te veel van slag na het eten vannacht.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 15 Mei 2014 11:00

Re: Afvaltopic

Lunges zijn ook heel goed voor je kont spieren en je hamstrings. Dus als je die combineert met squats kom je denk ik een heel eind! Ik merk iig echt goed verschil. En Thanks! Ik ben er echt blij mee.
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 15 Mei 2014 11:06

Re: Afvaltopic

Hoevee lunges en squats doe je dan Liz?
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 15 Mei 2014 11:12

Re: Afvaltopic

Ik doe ze nu nog niet thuis. Ik doe ze bij de bodypump 3 tot 4 keer in de week. Dat zijn beide nummers van ongeveer 4 minuten en dan met gewichten waardoor het zwaarder wordt.
Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 15 Mei 2014 11:13

Re: Afvaltopic

Ja squats kun je echt het beste combineren idd! Krijg je mooie benen van. En als je gewichtjes hebt: dead lifts. Werkt heel goed voor billen en hamstrings!
<<

Anoniem119

Bericht 15 Mei 2014 11:17

Re: Afvaltopic

Klinkt goed Liz!

Weet je wat ik wel zou willen trainen? M'n onderrug/net boven m'n kont. Sowieso wil ik daar vet af (maar dat moet geloof ik gewoon met vetverbranding toch? Specifieke oefeningen helpen daar niet voor toch?) maar t mag daar ook wel strakker, gestroomlijnder als het ware. Ja natuurlijk m'n muffin top ook, maar eigenlijk heb ik nog liever daar de achterkant strakker. Is daar ook een oefening voor? Kom je met je been naar achteren liften (alsof je iets wegduwt) al een eind of weet iemand iets anders?
<<

Anoniem50

Bericht 15 Mei 2014 11:26

Re: Afvaltopic

Ik bedenk me net dat ik nooit bij de Action heb gekeken naar gewichtjes. Telkens als ik er kom is het ook zo idioot druk dat je nergens bij kunt. Maar het is zo lunchtime, dus ik ga zo even naar de Action. En dan haal ik ook gelijk de gewonnen keukenmes op van mijn vader bij het postkantoor (hij is op vakantie). Pap heeft een keukenmes gewonnen van 159 euro. Wist niet eens dat er zulke messen voor zulke prijzen waren.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Mei 2014 11:28

Re: Afvaltopic

Haha je hebt nog wel duurdere messen hoor ;-) maar dit is vast een mooie, leuk dat ie dat gewonnen heeft.
(Over je Action gewichtjes heb ik niets te zeggen maar dit vind ik wel leuk)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Mei 2014 11:30

Re: Afvaltopic

FiwenM, zijn er foto's van je voet gemaakt? Een breuk van een middenvoetsbeentje moet met gips behandeld worden! Dus ik zou er voor je vakantie nog wel naar laten kijken, als je dat nog niet gedaan hebt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Mei 2014 11:32

Re: Afvaltopic

Oh ja, met mijn afvallen gaat het top. Ik ben nu zes kilo afgevallen. Sport drie keer in de week, eet om de 2,5 uur en dankij die combi kan ik nog regelmatig lekkere (ongezonde) dingen eten. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem50

Bericht 15 Mei 2014 11:35

Re: Afvaltopic

Marin schreef:Haha je hebt nog wel duurdere messen hoor ;-) maar dit is vast een mooie, leuk dat ie dat gewonnen heeft.
(Over je Action gewichtjes heb ik niets te zeggen maar dit vind ik wel leuk)


Joh, ik vind een schillenmesje van 49 cent al duur. :laughcry: Maar ik vind het ook leuk voor hem dat hij gewonnen heeft, ook al heeft hij geen flauw idee wat hij ermee moet doen. Zo vader, zo dochter. :P
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 15 Mei 2014 11:47

Re: Afvaltopic

Oké kan iemand een eetschema uitschrijven ( wat je zelf eet) ben nu 2 weken bezig en geen gram afgevallen of is dat normaal? Ik vraag dit omdat iedereen zo goed afvalt hier!

Wat ik eet ( 6 eetmomenten)

Groene smoothie (Soyamelk of water spinazie en banaan
Paar crackers met kaas
Zelfgemaakte soep ( Courgettesoep, Paprikasoep,pompoensoep oid)of salade If 2 speltboterhammen
Speltmuffin, Speltkoek of weer smoothie
Avonderen zonder vlees en.meestal volkoren ( eet al 10 jaar geen vlees)
Daarna nog fruit of cracker of augurkjes oid

Ik sport niet meer ( deed vroeger aan tennis) en ik werk als lerares dus heb geen kantoorbaan.

Oja ik gebruik wel veel honing in mijn thee)koffie
<<

Anoniem119

Bericht 15 Mei 2014 11:55

Re: Afvaltopic

Neem je die crackers met kaas nou als ontbijt of tussendoor? En wat voor crackers? En hoeveel is een paar? En wat voor kaas?

Ik zou eerder een handje havermout door je smoothie gooien zodat t meer vult en een kleiner tussendoortje (stuk fruit) nemen dan dat je zo'n honger hebt om 11 uur dat je alweer crackers moet gaan eten. Weet niet of dat zo is bij jou hoor, maar als je t schema zo opschrijft doet me dat wel vermoeden.

Let je ook op je porties?
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 15 Mei 2014 12:00

Re: Afvaltopic

Marin schreef:Neem je die crackers met kaas nou als ontbijt of tussendoor? En wat voor crackers? En hoeveel is een paar? En wat voor kaas?

Ik zou eerder een handje havermout door je smoothie gooien zodat t meer vult en een kleiner tussendoortje (stuk fruit) nemen dan dat je zo'n honger hebt om 11 uur dat je alweer crackers moet gaan eten. Weet niet of dat zo is bij jou hoor, maar als je t schema zo opschrijft doet me dat wel vermoeden.

Let je ook op je porties?


Ja ik maak dagen van 7 -7 dat vergeet ik erbij te vertellen.. Ik drink om 8 uur die smoothie en om 11 uur 3 cracottes met 2 plakjes kaas maar misschien is het inderdaad beter om wat meer te ontbijten en de smoothie als tussendoortje dan? Ja enige wat ik veeel eet is avondeten en 9 van de 10 x eet ik dan niks meer s!avonds.. Ik eet ook best laat nog een tussendoortje /boterham of soep omdat ik elke dag pas rond 8 half 8 in de avond kan eten.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2014 12:02

Re: Afvaltopic

Wat zit er in je salade, wat gaat er op je boterhammen, hoeveel is 'paar crackers met kaas', hoeveel/wat is je avondeten, hoeveel water drink je op een dag? Hoeveel thee/koffie met honing drink je op een dag?
1 theelepel honing is 10 kcal. Als jij veel gebruikt in 1 kop (2 theelepels bijv.) en dat 5x op een dag, dan zit je al op 100kcal voor 'niks' zeg maar.

Ik viel direct af, maar ik ging ook veel meer bewegen. Hier mijn eetschema voor vandaag
O: 150 ml magere yoghurt met 30 gram cruesli en een beker magere melk
T: 120 gr komkommer
L: 3 tarwe boterhammen. 1 dubbel met wat boter en hazelnootpasta en 2 op elkaar met roomkaas en runderrookvlees ertussen
T: 1 mandarijn en 150 gram aardbeien
D: 70 gram witte rijst, 100 gram rendang ( gekruid vlees gerecht met gehakt, uien, spekreepjes), 150 gr brocolli
T: Heb ik nog niet bepaald. Soms noten, fruit, yoghurt, een ijsje als ik veel gesport heb etc.

De myfitnesspal app gaf mij heel veel inzicht en het wegen van m`n eten ook. Je kan je soms echt lelijk vergissen hoeveel een bordje met rijst/pasta weegt bijvoorbeeld.

M`n ontbijt wissel ik doorgaans af tussen havermout, crackers met kaas, fruit en yoghurt met of zonder cruesli, altijd thee met honing, water of magere melk erbij.
Lunch is 3 boterhammen met bovenstaande beleg of 3 of 4 crackers met pindakaas/hazelnootpasta/boter met light jam of een salade met tonijn, zilveruitjes.
Diner is verschillend. Ik eet eigenlijk alles, maar ik weeg het dus en ik gebruik een kleiner bordje zodat ik wel altijd een vol bord met eten heb.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2014 12:03

Re: Afvaltopic

Eet je 3 cracottes met ieder 2 plakjes kaas of verdeel je 2 plakjes kaas over 3 cracottes?
Als je veel avondeten eet en pas vrij laat in de avond, kan dat wel (deels) de reden zijn dat je nog niets afgevallen bent.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 15 Mei 2014 12:07

Re: Afvaltopic

@ Marin: in de sportschool gebruik ik een apparaat waar opstaat dat het voor je onderrug is. Maar gebruik het nog niet lang genoeg dat ik kan melden wat het resultaat is. Als je googled op fitness lower back zie je wat ik bedoel en zie je ook oefeningen zonder sportschoolapparaten!

@Churrito: Ik zou de cracottes vervangen voor volkorencrackers en 30+kaas en dan inderdaad als ontbijt. De smoothie dan tussendoor inderdaad. Overigens zou ik niet twee keer op een dag en ook niet elke dag een smoothie met banaan doen, want banaan bevat wel meer calorieën. Dus af en toe van ander fruit maken!
Ik eet soms ook pas laat mijn avondeten, maar belangrijk is om overdag goed te letten op dat je om de 2/2,5 uur wat eet, bij mij werkt dat goed!
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 15 Mei 2014 12:17

Re: Afvaltopic

@cotton ik verdeel de plakjes kaas over mijn cracottes

@jorja. Als ik een salade maak doe ik die met mozzarella, tomaat Pijnboompitten meestal zonder dressing ik gebruik ongeveer 3 theelepels honing per dag en avondeten meestal 1 bord nu maar wel vol! En.misschien eet ik wel teveel bananen ja dat zou ook kunnen.

Bedankt voor het advies allemaal
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2014 12:23

Re: Afvaltopic

Oei, mozzarella haha. Dat heb ik niet meer gehad sinds ik aan het afvallen ben en gezien heb hoeveel kcal en vet erin zit.

Bananen zijn inderdaad heel calorie rijk, maar ook veel koolhydraten en suikers. Een banaan bevat zomaar de helft aan suikers wat je op een dag nodig hebt. Een banaan is eigenlijk alleen geschikt voor of tijdens intensief sporten. Ik zou die smoothie inderdaad met andere fruitsoorten maken.

Marin, door gewoon kilo's af te vallen is mijn muffintop (die ook op m`n onderrug gewoon doorliep) helemaal weg. M`n rugvet bij m`n BH enzo ook!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers