Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Anoniem219

Bericht 12 Mei 2014 20:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jeetje marinaa, dat is ook niet leuk! Snap dat je daarvan baalt!!


Zora: ook al zo raar. Je verwacht inderdaad dat zo iemand alles goed achterlaat. Hopelijk heb je snel de juiste aan de telefoon die je meer kan vertellen...
<<

Anoniem328

Bericht 13 Mei 2014 08:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Zora ja zo voel ik het ook. Heb er op de een of andere manier 'zin' in. Ik vind het fijn als er echt iets staat te gebeuren. Omdat je dan 'direct' bezig bent met het zwanger raken denk ik. Niks is zo frustrerender als afwachten terwijl je in onzekerheid zit.
Kan me dus enorm goed voorstellen hoe vreselijk vervelend dit voor jullie is. Wat belachelijk dat jullie van één arts afhankelijk zijn zeg. Een andere arts kan toch ook wel bij jouw dossier en die doorverwijzing opstellen. En anders moet die arts die terug is vakantie er eens vaart achter zetten. Ze hebben er blijkbaar geen idee van hoe vervelend dit voor jullie is. k zou inderdaad nog maar eens bellen en erop staan dat iemand jullie die doorverwijzing stuurt. Ik vind het knap van je dat je er nog zo rustig onder blijft!

Aagje, ik zou het echt aankaarten als ik jou was. Of in ieder geval vragen of je bij iemand anders de echo mag. Het is al vervelend genoeg zonder dat je je rot voelt bij de echoscopiste.

Marinaa goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij je vaste arts! Ben benieuwd wat hij/zij ervan zegt!

Wij hebben gisteravond alvast ons best gedaan in plaats van vanavond na het pregnyl zetten. Nadat de kwaliteit bij m'n vriend de vorige keren zo slecht was hebben we de vorige ronde 2,5 dag voor de inseminatie gevreeën ipv 1,5 dag ervoor. Kwaliteit is doorgaans op z'n best na 2/3 dagen onthouding. Ik weet niet of het daaraan gelegen heeft, maar de kwaliteit was dus de vorige ronde stukken beter. Dus deze keer gaan we gewoon weer voor hetzelfde plan van aanpak :)
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 13 Mei 2014 09:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Had zo gehoopt dat er in mijn afwezigheid zwangeren bij waren gekomen, zo jammer!
Ik ben 3 weken geleden net als in feb 5 dagen te vroeg ongesteld geworden, de keer daarvoor was het 5 dagen te laat; mn cyclus is officieel van slag. Moet nu nog tot volgende week donderdag wachten. Als ik ongesteld word ga ik toch vast een afspraak maken bij de gyn, die onregelmatige cyclus die ik nooit heb gehad zit me niet lekker. Naast het feit dat dit mn 6e ronde is, heeft zeker nog nooit zo lang geduurd bij ons.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Mei 2014 20:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi Weegschaal, fijn dat je weer even incheckt :) Jammer dat er geen beter nieuws is he... Wat stom dat je opeens een onregelmatige cyclus hebt. Het is toch wel fijn je in al deze onzekerheid iig ergens aan te kunnen vasthouden. Slik je toevallig 'zwanger worden' pillen oid? Ik heb die dingen van de Etos afgelopen maand geslikt en ineens liep mijn cyclus ook anders. Dus... nu gewoon weer simpele foliumzuurtjes voor de zekerheid :)

Olijfje; never change a winning team :D Echt zo fijn voor jullie dat je wat kunt gaan doen!

Ik ga morgen opnieuw bellen met het ZH. We beginnen nu echt boos te worden... Hang morgen iig niet op voor ik echt meer weet haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 14 Mei 2014 19:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

En Zora heb je het ZH gesproken?

Ik ben gister weer langsgeweest, kreeg weer een vervanger omdat de arts die ik zou hebben nog in de OK was. Uiteindelijk nog wel telefonisch contact gehad.
Op de echo leek het erop dat er toch uit zichzelf iets gesprongen was. Er zaten nog wel heel veel eitjes en mijn eierstokken waren vergroot.

Ik moet nu even afwachten of dat er een ongesteldheid komt. Als er 25 mei nog niks is, dan een test doen. Indien die negatief is krijg ik een provera kuur en dan wordt de Leo ingreep gepland.
Ze hopen dat dmv die ingreep mijn cyclus zelf weer op orde komt en dat ik zonder het zkh of misschien met iui zwanger kan raken.
Indien mijn lijf niet goed reageert op de Leo ingreep moeten we gaan denken aan ivf.
Schrok er wel van maar nu weten we in ieder geval wel hoe het zit.
En we moeten maar positief blijven en ervanuit gaan dat de leo ingreep werkt.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 14 Mei 2014 19:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoi dames, hier ben ik ook weer eens..

@zora, heb je inmiddels weer een keer gebeld naar het ziekenhuis?

@olijfje, jij hebt morgen de inseminatie. Heel veel succes!! Ga voor je duimen dat het dit keer gaat lukken!!

@ Aagje, jij zit in de wachtweken. Heel veel succes voor de komende weken!

@ marinaaa, dus wel gesprongen. De ken ze het of weten ze het zeker? Heb je geen bloed meer hoeven te prikken om het vast te stellen?
Hopelijk komt je cyclus vanzelf op ga na de Leo.

@ weegschaal, ik heb nog aan je gedacht van de week. Was benieuwd hoe het met je was. Balen dat je cyclus zo van slag is. Hopelijk kan de gynaecoloog je helpen.

Ik geloof dat ik iedereen heb gehad.

Hier alles goed. Nog steeds aan het wachten op m'n menstruatie. Hopelijk komt het vrijdag pas want moet op cd 3 voor een echo en anders valt dat in het weekend en dan zijn ze er niet in het ziekenhuis.
En morgen naar de huisarts. Heb sinds een week een zere borst en maak me er wel zorgen om.

En ik ben ongesteld geworden. Moet nu even puzzelen wanneer ik dan voor een echo moet. Zal morgen wel even bellen.
<<

Anoniem219

Bericht 15 Mei 2014 07:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, fijn dat je menstruatie er nu echt is! Op naar de volgende ronde!!
Ik heb mijn echo ook wel eens op dag 2 gehad omdat dag 3 dan op zaterdag viel.

Veel succes olijfje vandaag!!! Ik heb een plekje op het wel bekende bankje gereserveerd voor je ;)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Mei 2014 07:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjewel aagje!!
Heb net gebeld, morgen de echo. Vindt het echt 3x niks maar daar moet ik mr maar overheen zetten.

Hoe doen jullie dat? Fris je je dan nog op als je in het ziekenhuis bent? Ik debk niet heel erg ongesteld te worden want mn bmswas niet heel dik. En ben ook niet zo'n fan van tampons..dus...
<<

Anoniem219

Bericht 15 Mei 2014 08:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb altijd een pakje baby billendoekjes mee, en dan ga ik daar in de echo ruimte nog even maar de wc en haar er even zo een doekje langs... Alles fris :)
<<

Anoniem328

Bericht 15 Mei 2014 08:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aagje alles goed gegaan met de inseminatie? En was je eitje al gesprongen?

Weegschaal, alweer een tegenslag, wat ontzettend balen. Het enige waar jij op kon vertrouwen was je cyclus en die is nu dus ook ontregeld. Ik hoop zo voor je dat je volgende week toch zwanger blijkt te zijn, maar zo niet, dan is het denk ik inderdaad wel verstandig om een afspraak te maken bij je gyn.

Marinaa dus misschien toch een eisprong gehad. Moet je nog bloedprikken of moet je gewoon afwachten. Die leo slaat in de meeste gevallen gewoon goed aan hoor! Volgens mij was het zo dat na een leo 30 % van de vrouwen helemaal geen medicatie meer nodig heeft en dat 80 tot 90% van de vrouwen na een leo wel goed reageert op clomid of hormooninjecties. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat die leo helemaal niet nodig is en dat je over 2 weken gewoon een positieve test hebt!

Shally fijn dat je nu ongesteld bent geworden. Je zult vandaag of morgen wel moeten langskomen. Fijn dat je dan niet met het weekend zit! Vol goede moed weer aan de slag?!

Zora heb je nu eindelijk je doorverwijzing gekregen?

Ik heb over een uur de inseminatie. Hopelijk weer een goede kwaliteit zaad. En daarna kom ik gezellig bij je op het gereserveerde wachtbankje Aagje :thumbup:
<<

Anoniem219

Bericht 15 Mei 2014 08:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja alles goed gegaan! En het eitje was gesprongen er zaten alleen nog kleintjes van rond de 8mm :)

Totaal 10,2 miljoen goede zaadjes.... Dus ook prima..
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Mei 2014 08:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend Olijfje, succes.

Wat verdrietig dat niemand hier ondertussen zwanger is, iedere keer dat ik hier even langs kom hoop ik dat.

Ik zit inmiddels bijna 2 weken aan de Progynova. Dinsdag een eerste echo gehad om te kijken of het baarmoederslijmvlies dik genoeg was, maar helaas was dat nog niet het geval. Hij was 5,8 mm en het minimum is 6 mm. Nu moet ik tot volgende week dinsdag een dubbele dosis slikken. En dan opnieuw kijken, de verwachting is dat het baarmoederslijmvlies dan mooi dik is. Vier dagen daarna gaan ze dan terugplaatsen waarschijnlijk. En dan is het afwachten.

Heel veel succes en sterkte allemaal met jullie traject.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem219

Bericht 15 Mei 2014 08:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat spannend bisq!!!
<<

Anoniem328

Bericht 15 Mei 2014 08:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally ik ben normaal ook geen fan van tampons (op een of andere manier werken die niet bij mij), maar voor een echo gebruik ik die altijd wel. En als ik dan bij de kliniek ben ga ik even naar de wc en doe ik de tampon uit en doe ik maandverband voor. Dan is het zo schoon mogelijk als ik aan de beurt ben. Je kunt ook gewoon even zoals Aagje zegt naar de wc gaan en de boel zo schoon mogelijk maken.

Aagje fijn zo! Dat klinkt als een winnend aantal! :ja:

Bisq spannend zeg dus de komende dagen. Je zou toch denken dat een dubbele dosis wel voor dat extra beetje bms zorgt. Na de terugplaatsing ga ik zooo hard voor jullie duimen!!
<<

Anoniem219

Bericht 16 Mei 2014 06:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoe is het gister gegaan olijfje??
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mei 2014 08:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja goed! Score van 3,7 miljoen waarvan de meerderheid van topkwaliteit. Boven de 3 miljoengrens dus daar zijn we tevreden mee!
Wel irritant dat ik m'n eisprong niet heb gevoeld. Dat is voor het eerst in 2 jaar dat ik hem niet gevoeld heb en nu ga ik meteen in de stress liggen of ik überhaupt wel een eisprong heb gehad en of er niet iets mis is gegaan. Stom he! Maar goed, ik moet gewoon realistisch denken: ik heb pregnyl gezet dus het moet gebeurt zijn!
Nu maar afwachten. Ben ook met de Utrogestan begonnen en ben er nu al klaar mee bah!
Hopelijk over 2 weken goed nieuws hier!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 16 Mei 2014 16:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik kan eindelijk weer mee praten over iets nuttigs.
Morgen mag ik weer beginnen met spuiten, alles was rustig in mn eierstokken. Heb ook gelijk gevraagd of de uitslag binnen was maar helaas nog niet. Volgende week vrijdag voor de eerste meting.

Het klinkt heel raar maar heb er gewoon zin in om eindelijk weer te beginnen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Mei 2014 10:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Helemaal niet gek hoor Shally, is toch fijn zelf iets te kunnen ondernemen ofzo! Ik ben ook elke keer toch weer wat blijer als ik ongesteld ben geweest, dan kunnen we er weer voor gaan!

Ooohh Olijfje wat spannend! Idd gewoo realistisch blijven, je hebt vast gewoon je eisprong gehad. Oeh, ik duim hoor!

Marinaa; staat ergens hier al beschreven wat een Leo ingreep is? Dan lees ik dat even terug :) Oh wacht ik zie het op google... Wel fijn dat er behandelmogelijkheden voor jullie zijn iig vooralsnog. De cijfers die Olijfje noemt klinken erg hoopvol iig! Kan me voorstellen dat je wel even schrikt hoor. Zowel Leo als IVF is toch wel even een ding!

Bisq, wat ontzettend spannend voor jullie zeg. Hopen dat de dubbele dosis aanslaat!

Ik heb woensdag weer gebeld met het ZH. De dame die me te woord stond wilde me weer afschepen met: ik geef het door, wat we dus al weken horen. Toen ik daarop zei dat dat prima was maar dat ik vandaag terugkoppeling wilde omdat ik anders overwoog verdere stappen te ondernemen had ik binnen een kwartier de arts aan de lijn. Zo belachelijk. Ik ben erg boos op haar geworden. Ze deed zo lacherig, en begreep niet waarom ik het zo belangrijk vond er vaart achter te zetten, en had het maar steeds op 'de pijn die bij mij zit'. Aarghh er zit geen pijn, alleen frustratie hoor :D Ik kon gelukkig wel erg kalm blijven en heb haar goed en netjes duidelijk kunnen maken dat ik niet blij ben met hoe er met ons omgegaan wordt. Ze bondt daarna erg in en bood meermalen haar excuses aan. Ze gaf ook toe dat al mijn eerdere berichten niet bij haar waren aangekomen en dat ze zelf nagelaten had meteen half april al aan de slag te gaan (drukte en vakantie...). Het leek haar erg slim nog eens met elkaar te praten haha. Ik dacht; doe maar niet ;) Anyway, ik had iig de dag erna alle post binnen en overal staat nu spoed op. Het chromosomenonderzoek van mijn ouders mag ook met spoed nu, ipv dat het 3 maanden duurt. Fijn dus!! Wel erg vervelend dat ik er zo boos om heb moeten worden (ik werk nota bene zelf in de zorg, dus heb steeds willen vermijden te noemen hoe ontevreden ik was... het is immers gewoon altijd overal druk). Volgend stapje in iets meer duidelijkheid kan gezet worden dus nu gelukkig :) En daarnaast proberen we zelf gewoon door haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem219

Bericht 19 Mei 2014 10:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Fijn zora dat het nu eindelijk tot ze doordringt dat jij gewoon graag antwoorden wil!! Wanneer kan je nu de uitslagen verwachten als er spoed achter zit?


@all:

Net gebeld door het ziekenhuis
Eerst door de leiding van de afdeling en daarna door de echoscopiste zelf
Ze heeft meerder malen haar excuses gemaakt en vond het heel vervelend allemaal

Fijn dus :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mei 2014 19:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh wat fijn Aagje!! Ze willen ons allemaal toch wel te vriend houden dus ;) Voelt voor jou ook wel goed nu?

Mijn arts beschrijft in de brief dat het ipv 3 maanden 2 weken zal duren als de gegevens van mijn ouders binnen zijn. Ik ben erg benieuwd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 20 Mei 2014 07:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Aagje; En zo hoort het ook, wat een ongepaste opmerking zeg...

@ Zora; Fijn dat je het voor elkaar gekregen hebt. Ik heb zelf ook wel eens zo mijn mond open moeten doen, ben ook werkzaam in de zorg en kan veel begrip opbrengen, maar vaak moet je toch wel. Absurt idd hoe weinig begeleiding je van artsen krijgt!

@ ShallY; Wat fijn dat je eindelijk weer kan beginnen!!!

@ Olijfje; Ik duim zo ontzettend voor je!!

@ Bisq; Wat ontzettend spannend voor jullie. Hopelijk volgende keer de terugplaatsing!

Ik was gelukkig toch te ongeduldig en was teveel aan het doemdenken, ik ben namelijk zwanger!
Voel nu ook echt het verschil met kwaaltjes bij een menstruatie. Heb net m'n eerste bloedverdunners gespoten, bolletjes ingebracht en prednison geslikt. Spannend weer!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Mei 2014 07:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Weegschaal!! Wat hoop ik voor jullie dat het allemaal goed mag gaan!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 20 Mei 2014 07:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal gefeliciteerd en wat zal het spannend zijn! Ik hoop dat nu alles goed gaat en de medicijnen goed helpen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Mei 2014 07:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd en wat spannend!

Mijn duimen gaan weer overuren maken met draaien dat het allemaal goed mag (blijven) gaan!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem219

Bericht 20 Mei 2014 07:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh wat fijn weegschaal!! Ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer eens goed mag gaan!!! Het is je zo gegund!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers