Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgen om lopen jongste

<<

Anoniem74

Bericht 12 Mei 2014 03:18

Zorgen om lopen jongste

Wij maken ons zorgen om het loopgedrag van de jongste.
Hij is nu 1jr5mnd en loopt nog niet los. Niets mis mee, alleen wanneer hij loopt, trekt hij met zijn linkerbeen. Ook lijkt hij erdoor te zakken. Bij het kruipen viel ons al op dat hij veel met links trok, maar dat kon volgens de cb arts geen kwaad.
Hij leek een tijdje geleden vooruitgang te boeken, door wat stapjes los te zetten, maar dat doet hij nu niet meer.
Achter een loopwagen (hier op vakantie achter de buggy :) ) sjouwt hij overigens overal naartoe, maar aan de hand zakt hij erdoor lijkt wel...en houdt hij het beentje ook stijf.

Gezien wij nog goede 2 wkn in het buitenland zitten, en bij terugkomst eigenlijk meteen even naar wil laten kijken...gaat zoiets via de huisarts of via het consultatiebureau? En voor iemand herkenbaar? Zou er misschien iets in de heupjes knel kunnen zitten ofzo ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Mei 2014 03:57

Re: Zorgen om lopen jongste

Het lijkt me wel goed dat er naar gekeken wordt. Je kunt het beste een verwijzing via de huisarts vragen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Mei 2014 10:59

Re: Zorgen om lopen jongste

Voor fysiotherapie heb je volgens mij geen verwijzing meer nodig. Zou er zeker naar laten kijken.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem122

Bericht 12 Mei 2014 11:20

Re: Zorgen om lopen jongste

Ik zou idd eerst langs huisarts gaan, je hebt voor fysio geen verwijzing nodig maar misschien wil de huisarts je eerst verwijzen voor een echo of foto van de heupjes bijvoorbeeld. Als je eerst naar fysio gaat en die stuurt je terug naar huisarts ben je weer langer bezig.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 12 Mei 2014 12:01

Re: Zorgen om lopen jongste

Ik had voor de fysio van de jongste wel een verwijzing van de huisarts nodig.
Zou er idd even naar laten kijken.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem261

Bericht 12 Mei 2014 12:12

Re: Zorgen om lopen jongste

Ik zou ook naar de huisarts gaan, die kan je dan een doorverwijzing geven naar een kinderarts/fysio/oid.
Succes!
<<

Anoniem74

Bericht 15 Mei 2014 05:38

Re: Zorgen om lopen jongste

Ok bedankt!
Ik twijfelde over eerst het cb, want dan zou ik nu via de mail alvast een afspraak maken. De huisarts kan ik bij terugkomst wel bellen, daar hoef je gelukkig geen weken te wachten op een afspraak :)
Echt stom. Juist op vakantie ga je dit soort dingen echt bewust zien en erover nadenken.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 15 Mei 2014 08:02

Re: Zorgen om lopen jongste

Verwijsbrief vragen voor heup echo! Wil je niet bang praten, maar dit klinkt mij in de oren als heupdysplasie.
Onze jongste had het ook maar gelukkig zijn ze er bij haar bij 3 maanden al achter gekomen. Hoop dat het meevalt voor jullie.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers