Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 13 Mei 2014 20:49

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:
Marley schreef:
Cotton schreef:Marley heb je al gewandeld? Of vanmiddag?


Vanmiddag. Ik heb sinds gistermiddag oppasvissen. Moet je er meestal voor zorgen dat niemand verzuipt, moet ik er nu voor waken dat ze niet droog komen te liggen. Mijn vader is op vakantie. We wonen 4,2km van elkaar af en ik dacht dat ik dan wel 'even' heen en terug kon lopen i.p.v. de auto te pakken.

Goed plan!


Dat is inderdaad een mooie afstand om te wandelen Marley!

Hier ging het wel weer lekker. Niet al te veel calorieën en wel gefietst (vanmiddag) en hardgelopen (vanavond). Het is ook zo fijn dat het nu weer mooi weer is, dan ga je veel sneller even naar buiten en in beweging.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 13 Mei 2014 21:20

Re: Afvaltopic

Goed zo lookie! Goed weer helpt zeker.

Ik heb een blessure dus heb al 2 dagen niet kunnen sporten, vind ik echt niet fijn. Hopelijk kan ik donderdag weer gaan.
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Mei 2014 22:48

Re: Afvaltopic

Ik heb lekker een uurtje getennist vanavond, was leuk! Qua eten gaat het ook weer goed, dus I'm back on track :thumbup:
Heb wel vette last van mn knieën, drie dagen achter elkaar gesport, dus de komende dagen ff rustig aan.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 13 Mei 2014 22:53

Re: Afvaltopic

Ik heb eindelijk, eindelijk, eindelijk weer een Hollandse bloemkool gehad. :love: Verder heb ik gewandeld en ben ik vanavond naar een vergadering geweest. Goed dagje. Mijn benen worden lam, dus ik denk dat ik zo lekker naar mijn bed ga.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2014 09:17

Re: Afvaltopic

Vervelend Liz, hoe is het gekomen?

Bliss, lekker sportief hoor. En idd ook je rust pakken, anders zit je straks net als Liz.

Goedzo Marley, heb je gewandeld wat je wilde wandelen of een andere route genomen?

Ik heb gisteren 11km. gefietst, ondanks de harde wind. Gewoon even m`n verste afstand ooit. Of nouja, sinds ik regelmatig weer fiets. Ooit heb ik wel verder gefietst hoor, haha.
<<

Anoniem50

Bericht 14 Mei 2014 11:55

Re: Afvaltopic

Ik moest een andere route nemen. Dat was het probleem. Ik heb mijn oude route genomen (voor ik de 7,5km deed door het bos) + extra want ik moest door naar een vergadering. Ongeveer 5 km.

Waarom moest ik een andere route lopen? Vriendin kwam op visite en die wilde niet lopen. Dus met haar met de auto naar pap geweest om de vissen te bekijken. Toen terug, eten gekookt, gegeten, haar op de bus gezet en zelf nog een ronde gedaan en daarna neergestreken op een stoel in de vergaderruimte.Zal er een beetje vreemd uitgezien hebben, want mijn gezicht was een beetje nat, maar dat maakt niet uit... Want daarna moest ik spreken voor de groep en toen brak het zweet me pas echt uit. Voor iemand die ooit trainingen heeft gegeven was dit wel weer heel vreemd. :laughcry:

Cotton, knap hoor die 11 km. Ik doe je dat op de fiets niet na.
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mei 2014 12:10

Re: Afvaltopic

Wat goed Cotton! Ben je specifiek ergens heen gefietst of gewoon een rondje?

Ik had ook nooit verwacht van mezelf dat ik makkelijk 24 km op een dag zou kunnen fietsen maar nu ik 't regelmatig doe, valt 't eigenlijk best mee.

Zonet voor de tweede keer m'n 7 Minute Work Out gedaan. Da's nog best intensief ook al is het maar 7 minuten! En het is echt best wel leuk, het is net een spelletje, die app. Als je een dag geen work-out doet, verlies je een 'leven'. Na drie levens kan je weer opnieuw beginnen. Je kunt ook badges sparen. Zo heb ik er net eentje gewonnen voor het doen van een work-out in de middag (het was net na 12en, toevallig sliep ik uit haha). Ik denk dat dit wel verslavend kan werken en omdat het maar 7 minuten van je tijd in beslag neemt (ze rekenen de rustpauzes daar ook in mee van 10 seconden om te wisselen van oefening) is het echt best goed te doen.

Oh en ik ben dus al een kilo afgevallen in twee weken tijd!
<<

Anoniem222

Bericht 14 Mei 2014 12:13

Re: Afvaltopic

Klinkt best wel leuk Marin! Goed bezig.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2014 12:16

Re: Afvaltopic

Marley, 5km. lopen is nog veel. Dat doe ik je dan weer niet zomaar na!

Marin, ik ben gewoon een rondje gefietst, haha. Ik kon op de route wel 6x afslaan (ik had tegenwind) om het stuk korter te maken, maar ik heb toch doorgezet. Voelde wel lekker. Volgende keer maak ik het rondje nog groter. Was ook maar 40 minuutjes weg en toch lekker 'gesport'.

Klinkt leuk die app, zal eens kijken of ik die kan vinden ;)
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2014 12:17

Re: Afvaltopic

Marin ik krijg 2 apps als ik zoek. 1 van mphan met een grijs/blauw logo en 1 van ABISHKKING met een groen wit logo. Welke heb jij?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 12:18

Re: Afvaltopic

Welke app heb je Marin?
Dacht zoek het even op maar zie echt een stuk of 8 met dezelfde naam :s
<<

Anoniem199

Bericht 14 Mei 2014 12:18

Re: Afvaltopic

[table=400,1][tr][td=75,white]Forumnaam[/td][td=50,white]Lengte[/td] [td=50,white]Start[/td][td=50,white]Huidig[/td] [td=50,white]Afgevallen[/td] [td=50,white]Streef[/td][/tr]
[tr][td=50,white]Lookie[/td][td=50,white]1,70[/td] [td=50,white]72[/td] [td=50,white]69,7[/td] [td=50,white]2,3[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Lemon[/td][td=50,white]1,79[/td][td=50,white]97[/td] [td=50,white]78.3[/td] [td=50,white]18.7[/td] [td=50,white]75[/td][/tr][tr][td=50,white]Jorja[/td][td=50,white]1,78[/td][td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]13[/td] [td=50,white][/td][/tr][tr][td=50,white]Madam[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]70,7[/td] [td=50,white]69,2[/td] [td=50,white]1,5[/td] [td=50,white]60[/td][/tr][tr][td=50,white]Hoochie[/td][td=50,white]1,69[/td][td=50,white]78,1[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Cotton[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75,8[/td] [td=50,white]70,8[/td] [td=50,white]5,0[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Marin[/td][td=50,white]1,64[/td][td=50,white]75[/td] [td=50,white]74,6[/td] [td=50,white]0,4[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Marley[/td][td=50,white]1.61[/td][td=50,white]77,2[/td] [td=50,white]74,2[/td] [td=50,white]3,0[/td] [td=50,white]58[/td][/tr][tr][td=50,white]Novalee[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]89,3[/td] [td=50,white]85,2[/td] [td=50,white]4,1[/td] [td=50,white]65/70[/td][/tr][tr][td=50,white]Highway[/td][td=50,white]1,68[/td][td=50,white]86,3[/td][td=50,white]84,2[/td][td=50,white]2,1[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Flower[/td][td=50,white]1,67[/td][td=50,white]76,0[/td][td=50,white]73,3[/td][td=50,white]2,1[/td] [td=50,white]70[/td][/tr][tr][td=50,white]Rain[/td][td=50,white]1,72[/td][td=50,white]67,8[/td][td=50,white]66,1[/td][td=50,white]1,7[/td] [td=50,white]56,5[/td][/tr][tr][td=50,white]Scampi[/td][td=50,white]1,58[/td][td=50,white]76,4[/td][td=50,white]74,4[/td][td=50,white]2[/td] [td=50,white]58[/td][/tr][tr][td=50,white]Bliss[/td][td=50,white]1,83[/td][td=50,white]95,5[/td][td=50,white]83,2[/td][td=50,white]12,3[/td] [td=50,white]82,5[/td][/tr][tr][td=50,white]Sushi[/td][td=50,white]1,70[/td][td=50,white]-[/td][td=50,white]-[/td][td=50,white]28,1[/td] [td=50,white]-[/td][/tr][td=50,white]Fiwen[/td][td=50,white]1,74[/td][td=50,white]83[/td][td=50,white]70[/td][td=50,white]13[/td] [td=50,white]65[/td][tr][td=50,white]Liz[/td][td=50,white]1,80[/td] [td=50,white]108[/td] [td=50,white]95,9[/td] [td=50,white]12,1[/td] [td=50,white]85[/td][/tr][tr][td=50,white]Elliot[/td][td=50,white]1,71[/td][td=50,white]76,1[/td] [td=50,white]76,1[/td] [td=50,white]-[/td] [td=50,white]65[/td][/tr][tr][td=50,white]Namasté[/td][td=50,white]1,63[/td] [td=50,white]88[/td] [td=50,white]63[/td] [td=50,white]25[/td] [td=50,white]55[/td][/tr][/table]

Heb mezelf uit de lijst gehaald. Op zich hoef ik niet echt af te vallen, want mn gewicht is gewoon goed. Het moet alleen allemaal wat strakker. Daar is weer een ander topic voor. Zal hier wel blijven kijken voor tips etc.

Marin, die app klinkt erg leuk. Zo moet je wel sporten want anders kun je steeds opnieuw beginnen. En 7 minuten is idd niets.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 12:23

Re: Afvaltopic

Want ik overigens werkt wat voor mij goed werkt is om mezelf iets te beloven/afspreken.
Gisteren had ik op de crosstrainer het na 5 minuten wel gehad en na 8 minuten totaal geen zin meer (had 15 minuten ingesteld), dus sprak met mezelf af dat ik met 10 minuten mocht stoppen. De volgende keer dat ik keek zat ik op 11 minuten en dacht dan kan ik het net zo goed afmaken en heb dus gewoon 15 minuten gedaan. (Overigens doe ik daarna nog een uur krachttraining, dus was niet mijn enige beweging:))
Na het sporten honger en zin in wat lekkers, maar in plaats van langs de supermarkt sprak ik af dat ik verantwoord popcorn mocht maken thuis. Want ik 's avonds weer vergat en dus niet gesnoept heb :D
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mei 2014 12:26

Re: Afvaltopic

Ik heb deze!

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2014 12:28

Re: Afvaltopic

Gevonden. Ik kon naast die 2 nog 250 meer aanklikken, whaha. Cool, thanks! Ben benieuwd!
<<

Anoniem119

Bericht 14 Mei 2014 13:06

Re: Afvaltopic

Misschien zijn andere wel leuker of beter hoor, dat weet ik niet. Maar ik vind deze wel leuk. Net even kleine beetje krachttraining (naast t fietsen als soort cardio dan) dat je denkt, ja lekker, ik heb gewoon wat goeds gedaan vandaag.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 13:09

Re: Afvaltopic

Ik heb die van jou en nog 5 andere gedownload ;) zo maar even kijken welke het fijnste werkt! Ben benieuwd!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Mei 2014 13:10

Re: Afvaltopic

Ik zit nog steeds boven mn gewicht uit de tabel, vandaag 84.0. Er zit wel weer een dalende lijn in, hopelijk zet die zich nog even voort, want ik hoop snel de 82 in beeld te zien!
❤ 7 juni 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 14 Mei 2014 13:34

Re: Afvaltopic

Marin: Dat lijkt wel een fijne app! Helaas heb ik geen smartphone, maar kan me voorstellen dat het te doen is omdat 7 minuten ook goed te overzien zijn. Goed dat je er al een kilo af hebt.

Bliss, jammer maar wel fijn dat er een dalende lijn in zit. Gewoon zo doorgaan, dan kom je wel weer op die 82.

Cotton, dat is wel een fijn stukje, 11 km. Ik fietste gisteren 10 km (5 heen en 5 terug) om even een boodschapje te doen. Ik vind het altijd leuker om te fietsen als ik een doel heb. Ik fiets ook weleens verder, naar *iets grotere plaats, vlak bij jou (je weet wel)* en dat is voor mij ongeveer 9 km heen en 9 terug. Dan stop ik tussendoor dus wel voor een kopje thee bij mijn moeder, die in die plaats woont. Of ik doe daar een boodschapje (of fiets er speciaal heen voor een folderaanbieding, dan heb ik weer een doel :-) )

Marley, goed van je, dat was dus best nog een eindje lopen!

Jorja, dat is wel herkenbaar. Ik denk ook vaak bij mezelf met hardlopen: nog even tot dat verkeersbord, nog even tot die boom.. en dan ben je daar en dan kun je eigenlijk best nog wel verder en dat doe ik dan vaak ook. Ik kan me wel voorstellen dat dat op de hometrainer lastiger is omdat je dan alleen maar naar de tijd kijkt en niet naar de omgeving (lijkt me wat saaier en dus lastiger om langer vol te houden). Of je moet de radio aandoen en met jezelf afspreken dat je (bijvoorbeeld) 3 liedjes fietst.

Liz: Balen van je blessure! Hoe is het zo gekomen? Hopelijk ben je er gauw weer vanaf!

Ik had tussen de middag lekkere zelfgemaakte tonijnsalade met een half blikje(uitgelekte) tonijn op water, stukje paprika in kleine blokjes, stukje ui in kleine blokjes, schepje 0% vet yoghurt en dit een beetje gekruid. Genoeg voor 2 boterhammen (dik belegd) en het vult heel goed. Lekker voor de afwisseling.
Hier klaart de lucht nu gelukkig op, kunnen we vanmiddag weer even lekker naar buiten.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 13:46

Re: Afvaltopic

Het is in de sportschool en zorg dat ik naar buiten kan kijken. En inderdaad lekkere muziek op, zonder muziek heb ik al geen zin om te beginnen :)

Ik hou niet van tonijn, maar klinkt wel als een lekkere gevulde boterham zo!
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2014 14:08

Re: Afvaltopic

Nice Lookie, lekker bezig! Dan fiets je dus wel eens langs mijn huis haha, zwaai je dan wel netjes? :wink: Ik ga ook wel eens op de fiets naar de plaats waar jij boodschappen doet (denk ik, tenminste dat je die bedoeld) want daar wonen mijn pake en beppe.

Ik heb toevallig ook tonijnsalade gehad, maar dan met sla erdoor en zilveruitjes, hmmm.. Het klaart idd eindelijk op, misschien ga ik vanavond ook wel weer zo`n eind fietsen. :ja:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 14 Mei 2014 14:17

Re: Afvaltopic

Ja, dan kom ik langs jouw huis en zwaai natuurlijk áltijd ;-) Nee, serieus: soms denk ik eraan en kijk ik wel even of ik je toevallig zie (zie nooit iemand, maar zie weleens een blauw autootje staan en denk dan: goed van Cotton, ze is op de fiets naar haar werk -weet helemaal niet of het jouw auto is maar dat is mijn gedachte dan, haha-). Oh, en die andere plaats heb je vast ook goed geraden hoor. Zoveel 'grote' (met supermarkt) plaatsen zijn hier nou ook weer niet op fietsafstand. Maar mocht ik je eens wel zien, dan zwaai ik natuurlijk!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Mei 2014 14:18

Re: Afvaltopic

Ik heb net een heerlijke kipsalade gemaakt!

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2014 14:24

Re: Afvaltopic

Lookie schreef:Ja, dan kom ik langs jouw huis en zwaai natuurlijk áltijd ;-) Nee, serieus: soms denk ik eraan en kijk ik wel even of ik je toevallig zie (zie nooit iemand, maar zie weleens een blauw autootje staan en denk dan: goed van Cotton, ze is op de fiets naar haar werk -weet helemaal niet of het jouw auto is maar dat is mijn gedachte dan, haha-). Oh, en die andere plaats heb je vast ook goed geraden hoor. Zoveel 'grote' (met supermarkt) plaatsen zijn hier nou ook weer niet op fietsafstand. Maar mocht ik je eens wel zien, dan zwaai ik natuurlijk!

Haha, wat leuk! Ja dat blauwe autootje is de mijne! Grappig haha :banaan:

Hij staat er nu niet trouwens, vanochtend plensde het keihard en ik laat me niet natregenen, bah. Heb net op Maps even een route voor vanavond uitgestippeld. Krap aan 14 km. :ja:
<<

Anoniem215

Bericht 14 Mei 2014 19:16

Re: Afvaltopic

Balen van je blessure Liz. Hopelijk gaat het gauw beter.
Fietsen is heerlijk Cotton. Ik ga van het weekend naar Amsterdam fietsen. Tenminste als het niet regent.
Je kip salade ziet er heerlijk uit Jorja.

Ik ben volgens mij over mijn laatste gewicht heen wat er in de tabel staat. Ik laat het even zo staan, kijk maandag wat de weegschaal aangeeft.
Ik heb de app van Marin ook gedownload. Ziet er leuk uit. Ga het eens proberen.
Ik heb gister een white board met weekindeling gekocht bij de Xenos. Die gebruik om mijn weekmenu op te noteren.
Lekker overzichtelijk. Nu nog een recept zoeken voor courgette soep. De courgette was in de aanbieding en wil eens proberen om er soep van de maken, heb het nog nooit eerder gegeten.
En mijn doel is om wat actiever mee te schrijven in dit topic. Ik merk namelijk dat het goed werkt als een stok achter de deur.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers