Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 05 Mei 2014 12:39

Re: Het hardlooptopic

Wow, netjes Jip!
Goed vlak gelopen en het ziet er naar uit dat het een heerlijk weertje was :)

Ik merkte gister dat ik erg veel last had van de zon.
Maar even kijken of ik een zonnebril wil kopen voor tijdens het lopen, of dat ik een petje op zet de volgende keer.
<<

Jip

Bericht 05 Mei 2014 13:03

Re: Het hardlooptopic

Het werd op een gegeven moment ook warm! Handschoenen en mouwen uit. Ook mijn onderhemdje ging nog uit. Ik loop bijna altijd met zonnebril. En helaas is mijn hoofd gigaverbrand..had niet gedacht dat het zo zonnig zou worden.
<<

Anoniem62

Bericht 05 Mei 2014 13:19

Re: Het hardlooptopic

Teddyaapje: Goed dat je weer bent begonnen!
Jip: Goed bezig! Balen dat je verbrand bent.

Hier gisteren ook weer hardgelopen. Les 20 van de 7.5 km van Evy, dit was een intervaltraining. Best pittig hoor. Heb 7,6 km in 47 minuten gelopen. Ik denk dat ik nog een aantal lessen van deze app volg om mijn snelheid en uithoudingsvermogen te verbeteren en dat ik dan overga op de app voor de 10 km.

Heeft iemand trouwens ervaring met deze website?
http://all4running.nl/hardloopschoenen.html
Ik vraag me af of het niet allemaal oude modellen zijn en of de gel voor de vering dan nog wel optimaal is om er zelf weer ongeveer een jaar op te lopen. Daar had een verkoopster in de sportzaak het over dat na 2 jaar de vering hoe dan ook een stuk minder is, ook al is er niet op gelopen.
Maar goed, hier hadden ze alleen maar asics hardloopschoenen en ik wil misschien toch wel wat anders. Anders maar een keertje kijken of ik advies in kan winnen bij runnersworld.
<<

Jip

Bericht 05 Mei 2014 15:57

Re: Het hardlooptopic

Ik heb goede ervaringen bij deze winkel. Zou alleen eerst je laten adviseren voor je wat anders gaat proberen.
<<

Anoniem62

Bericht 05 Mei 2014 21:09

Re: Het hardlooptopic

Fijn om te horen dat je goede ervaringen hebt met die winkel Jip! Ja, ik wil eerst even bij runnersworld langsgaan. Kijken wat er allemaal is en wat me bevalt.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 07 Mei 2014 12:17

Re: Het hardlooptopic

Pfoe, ik heb gisteren bijna 7 km gelopen in 39 min. Het ging echt niet lekker, heb zelf een paar stukken geintervalt
Heel gek maar sinds ik in april die wedstrijd van 10 km heb gelopen, lijkt het net of mijn conditie een stuk minder is.
Heb ook ineens last van lichamelijke klachten zoals last van mijn schenen, pijnlijke spieren.

Ik heb na de wedstrijd nog een keer 11 km gelopen maar nu kom ik echt niet meer verder dan 5 a 7 km?
Volgens mijn vriend kan het zijn dat je tijdens een training altijd een dip hebt en dat het daarna beter gaat qua conditie?

Jip weet jij of dit klopt en hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 07 Mei 2014 12:24

Re: Het hardlooptopic

Raaf, wat balen dat het sinds die wedstrijd april niet zo lekker meer gaat :(
Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee, dus kan je niet verder helpen.

Zelf heb ik gister een klein rondje van 3 km gelopen.
Volgende keer maar weer fijn voor het eten lopen, want had nu behoorlijk last van het bord mie, dat als een blok beton op mijn maag lag ;) Morgen een rondje van 5!
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 07 Mei 2014 12:28

Re: Het hardlooptopic

Je kan ook best na de avondmaaltijd lopen, Snirp. Alleen moet je zeker 1,5 uur wachten voordat je gaat lopen.
Jammer dat je last kreeg van je maag, het is wel herkenbaar. :) Misschien de volgende keer een lichtere maaltijd nemen.
Ik merk dat ik na het eten beter loop dan daarvoor. Op een lege maag ben ik ook veel sneller moe.
Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 07 Mei 2014 12:34

Re: Het hardlooptopic

Ik heb ook inderdaad wel avonden dat het beter gaat, na het eten!
Maar een vol bord mie is niet zo'n succes gebleken ;)
En ik denk dat ik te snel ben gaan lopen, krap 5 kwartier na de laatste hap...
Ach, weer wat geleerd!

Ik vind voor het eten/overdag lopen juist fijner, dan hoef ik 's avonds de deur niet meer uit ;)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 07 Mei 2014 20:34

Re: Het hardlooptopic

Raaf, ik herken dat dus helemaal. Ik heb op 12 april ook een wedstrijd gelopen, me net wat meer uitgesloofd en sinds toen heb ik steeds last van mijn linkerbeen: de ene keer de knie, dan weer de enkel, dan weer het bovenbeen... heel irritant. Ik doe nu dus rustiger aan, laat ook vaak 2 dagen ertussen. Soms denk ik wel dat ik gewoon een paar weken niet moet gaan zodat het helemaal kan herstellen, maar eigenlijk wil ik gewoon wel rennen al is het dan op een lager pitje. Qua conditie lukt de 5 km me nog wel denk ik, maar doe dus nu vaak wat korter vanwege de pijn.

Snirp, ik ren ook altijd na het avondeten maar nooit kramp gehad gelukkig. Het hangt er wel vanaf wat ik eet, maar soms voelen mijn benen wel enorm zwaar. Terwijl dat een andere keer weer helemaal niet zo is. Het is gewoon heel wisselend.

Jip, hele afstand weer! Het is wel lekker in de zon maar inderdaad ook wel heel warm. Voordeel: sneller bruine benen! :-)

Kater, netjes hoor. Lijkt me inderdaad ook behoorlijk pittig. Dus 10 km wordt de nieuwe uitdaging?

Ik heb gisteren weer even gelopen maar dus minder ver dan normaal (ongeveer 2,5 kilometer schat ik, + ongeveer 1 kilometer gewandeld). Maar het voelt wel lekker om even íets gedaan te hebben.
<<

Jip

Bericht 07 Mei 2014 20:39

Re: Het hardlooptopic

Ik loop nooit na het avondeten. Daar krijg ik zeker weten last van. Ik loop er voor. Met ontbijt moet ik ook wel anderhalf uur wachten, tenzij ik twee broodjes eet.

Nemen jullie wel genoeg rust na zo'n loop? Of misschien juist teveel rust? En ga je daarna verder waar je gebleven was?
Ik heb dus zaterdag 24km gelopen en gisteren maar 45minuten, morgen ga ik weer lang (1uur45). Nu is mijn basis al jaren oud, dus dit kan ik doen. Als mijn basis kleiner was of als ik een echte wedstrijd gedaan had, dan zou ik morgen max een uur, een uur en een kwartier lopen.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Mei 2014 20:43

Re: Het hardlooptopic

Ik loop de laatste tijd ook steeds na het avondeten. Maar dan ga ik eerst nog de kindjes naar bed brengen enzo. Dus dan kan het nog even zakken.

Net bijna 4 km gelopen in 28 minuten. En helemaal zonder te wandelen!! :banaan: :cheering:
Terwijl ik vorige week na 5 minuten rennen al buiten adem was. Dat gaat dus de goede kant op. Ik had zelfs nog zoveel puf over dat ik thuis eerst uitgebreid een vreugde dansje heb gedaan. :ja:
<<

Anoniem62

Bericht 09 Mei 2014 22:00

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig iedereen!

Vandaag even langs runnersworld gegaan. Ben zo blij dat ik dat gedaan heb! Blijk gewoon al een jaar op verkeerde schoenen te lopen die ook nog eens een halve maat te klein zijn :palm: Lekker slecht geadviseerd bij de intersport dus...

Maar hier maakte ze echt een filmpje van hoe je loopt en zag je dus duidelijk dat ik met 1 voet een beetje naar binnen loop. Dit verklaarde dus ook de last aan mijn knie van dat ene been. En ik maar denken dat het kwam omdat mijn schoenen versleten waren :eyes:
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 10 Mei 2014 10:12

Re: Het hardlooptopic

Jans, wat fijn dat het lopen zo lekker ging! $ km in 28 minuten zonder te stoppen, klasse :)
Kater, wat balen dat je op verkeerde schoenen hebt gelopen de hele tijd :( Hopelijk heb je nu goede nieuwe aangemeten gekregen!

Ik heb gister nog een rondje van 5km gelopen. Stond af en toe stil, zo'n harde wind stond er! Mijn vriend fietste mee om me uit de wind te houden, maar zelfs hij kwam af en toe amper vooruit :P
Vandaag lekker ene dagje niks, morgen nog maar eens kijken of ik nog een rondje ga. De weersvoorspellingen zijn niet top...

Fijn weekend!
<<

Anoniem44

Bericht 11 Mei 2014 22:20

Re: Het hardlooptopic

Ik ben ook weer geweest, kreeg ook last van mijn maag. Ik wilde nog snel een rondje doen, voordat het donker was, maar daardoor had ik geen tijd gehad om mijn eten te laten zakken (we aten pas laat om een uur of 8). Ik kreeg dus steken en last van mijn darmen (zal verder niet in detail treden). Toch nog 7 km gelopen met een snelheid van 10.5 km per uur, dus ondanks alles ging het goed!
<<

Anoniem44

Bericht 13 Mei 2014 18:14

Re: Het hardlooptopic

Weer wezen hardlopen, wil het nu weer om de dag doen. Dit keer 10 kilometer gelopen in 1 uur en 5 minuten. Ging wel lekker, dit is een lekker tempootje voor mij. Het waaide behoorlijk en ik liep door een mooi natuurgebied, langs het water, dus het was echt even fijn uitwaaien na een hele dag binnen werken achter een computer. Wat kan hardlopen toch fijn zijn!

Komend weekend wil ik weer een lange duurloop doen. Ga even kijken hoe het gaat, maar wil ergens tussen de 12 en 16 km lopen, afhankelijk van hoe ik me voel.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 13 Mei 2014 18:58

Re: Het hardlooptopic

Lekker ED, wat een weertje hè!

Ik heb voor het eten snel mijn kleine rondje gelopen, want heb straks een vergaderig.
3 km in 15:35!
Hopelijk van de week nog tijd voor een rondje van 5, anders dir weekend weer een loopje van 10-12 kilometer!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 13 Mei 2014 20:57

Re: Het hardlooptopic

Vanavond ook weer even gelopen en het ging lekker. Ook weer zulk lekker weer om even te lopen! Donderdag wee.

Snirp, dat is een supersnel rondje! Maar toch even lekker wat gedaan.

ED, dat vind ik ook het fijnst, gewoon lekker de natuur in, hoofd even leegmaken. Als ik achter de computer heb gezeten en daardoor wat verkrampt ben merk ik ook gewoon dat het weer wat losser wordt door het rennen.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 13 Mei 2014 22:13

Re: Het hardlooptopic

Wat een tijden die ik hier zie zeg.
Ik ben zelf een paar weken geleden begonnen met hardlopen, maar ik heb zelf altijd een waardeloze conditie gehad. Vroeger moest ik altijd een uur fietsen per dag, maar de shuttle run test en al die soortgelijke opdrachten daar haalde ik bijna nooit voldoendes voor (en ik deed dan echt mijn best).

Ik ben dus nu net begonnen met hardlopen (in de sportschool) en in het begin kon ik amper een minuut achter elkaar rennen en inmiddels loop ik 2 km in 13,53 min. (ong. 3 minuut rennen, 1 minuut wandelen, 2,5 minuut rennen, 1 minuut wandelen etc) Gemiddeld kom ik dan op 8.8km/h. Ik loop 1x per week hard en doe 1x per week een groepsles.
Ik ben echt jaloers op mensen die altijd een goede conditie hebben en voel me wel een beetje een kneusje met al de bovenstaande tijden (een beetje zoals gymles van vroeger :palm: ) Ik hoop echt dat ik binnenkort ook goede vorderingen heb...
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Mei 2014 08:55

Re: Het hardlooptopic

Lenthe, jij bent ook supergoed bezig!
Als je kijkt waar je vandaan komt, dan ben je al met sprongen vooruit gegaan!
Lekker blijven lopen dus :D
Ben je ook van plan om buiten te gaan lopen? Of loop je alleen in de sportschool? :)

Lookie, lekker loopweer he!
Ik kijk ook echt uit naar het weekend, wordt superlekker weer dan.
Lekker in de ochtend lopen, fijn ochtendzonnetje erbij.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Mei 2014 09:03

Re: Het hardlooptopic

Ik vind dat echt een prima snelheid hoor, lenthe. Ik loop sinds eind december en had al jaren niks meer gedaan en ik zit nog steeds niet op jouw snelheid.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 14 Mei 2014 10:24

Re: Het hardlooptopic

Ik heb net lekker een rondje van 10,5 km gelopen in het zonnetje. Het was even geleden, maar het ging gelukkig heel goed.
<<

Anoniem62

Bericht 16 Mei 2014 10:04

Re: Het hardlooptopic

Lenthe: Dat is toch best een goede snelheid! Je wil niet weten hoe het er bij mij aan toe ging toen ik net begon :eyes:
Zonnetje, Snirp, Lookie en ED: Ook weer goed bezig geweest!

Ik heb afgelopen week mee gedaan aan een loop! Ik had gekozen voor de veilige weg, een afstand waarvan ik wist dat ik hem kon lopen namelijk 6,6 km (hierna kwam de 10 km en dat durfde ik nog niet aan). Mijn streven was om onder de 42 minuten te blijven en dat is me gelukt met een tijd van 39min 37 sec. Echt leuk om eens te ervaren hoe het er aan toe gaat bij een loop evenement.

Ik ben nu op internet aan het zoeken of er binnenkort een loop is van 7.5/8 km, maar kan niet echt wat vinden in de buurt. Op welke sites kijken jullie hiervoor?

Ik wil in ieder geval in december aan een loop van 10 km mee doen. Dan heb ik nog genoeg tijd om te trainen :wink:
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 16 Mei 2014 10:27

Re: Het hardlooptopic

Kater, wat een goede tijd! En zo lekker ruim onder je streeftijd :cheers:

Ik krijg sowieso altijd mailtjes van een loopcircuit bij ons in de buurt, die organiseert elk jaar ongeveer 5/6 lopen.
Daarnaast kijk ik ook vaak op de 'hardloopkalender', kan je zoeken op plaats, datum en ook op afstand.
Denk sowieso dat 7,5/8 km 'lastige' afstanden zijn, maar er is vast iets te vinden!
<<

Anoniem44

Bericht 16 Mei 2014 10:51

Re: Het hardlooptopic

Lenthe, ik vond het eerst ook wel eens frustrerend dat ik niet zo hard liep als anderen. Nu loop ik steeds vaker en train gestructureerd waardoor ik wel wat sneller ben geworden, maar nog steeds loop ik langzamer dan veel van de mensen die ik ken. Soms als ik met zo'n lange jongen praat, die dan veel sneller loopt en ik vertel mijn tijden, dan voel ik me ook wel een kneusje.

Maar weet je, eigenlijk doet snelheid er weinig toe. Jij weet zelf wel welk tempo je moet aanhouden om lekker te trainen, maar jezelf niet over de kop te lopen en wij zullen allemaal nooit de snelste meer worden van NL of de wereld, dus wat doet het er dan eigenlijk toe of je 1100ste in een recreatieloop wordt en 11 km per uur loopt, of dat je 22300 wordt met een tempo van 9 km per uur. Het belangrijkste is: Je doet het! Geniet ervan!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers