Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Mei 2014 20:08

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:Ja strijken idd.
Wassen zou ik wel mee opassen want sommige worden dan weer stugger.
Je kan nog een hangmat maken of schommel, tent, als deken enzv. Iig veel gebruiken.


Ja L. moet er niets van hebben als hangmat, schommel of tent. Hmm stugger van wassen... Ik moet wel zeggen dat ik het idee had dat hij na die was en droogbeurt soepeler was geworden.
@Slakje wat is een draagreisje?
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Mei 2014 20:18

Re: Draagdoekentopic

Bij double cross carry doet hij het trouwens ook, die knoop heb ik van de week geprobeerd. Hij spuugt trouwens wel vaker, meestal als hij plat ligt komt er af en toe wat voeding uit. Als ik hem rechtop houd gebeurt dat veel minder vaak, vandaar dat ik het ook wel een beetje gek vind dat hij het in de doek best vaak doet. Al zijn het nooit hele golven ofzo, maar vaak wel weer net meer dan een mondje.

Ik ga dan maar eens wat andere knopen proberen, en nog even goed opletten of hij verder echt wel goed zit. Op mijn rug durf ik denk ik nu nog niet zo goed, maar misschien over een tijdje. Al denk ik dat ik tegen die tijd wel een draagconsult wil doen bij iemand, want bij dochter is rugdragen met een doek nooit goed gelukt :(
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Mei 2014 20:28

Re: Draagdoekentopic

Er bestaat een FBgroep (voornamelijk Belgen, denk ik) waarin mensen hun draagdoek op reis sturen, dan gaat hij via de post voor een week of 2 weken naar andere mensen toe. Zo kunnen anderen de doek eens uittesten en zachter maken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 13 Mei 2014 20:40

Re: Draagdoekentopic

Lastig Roze, ik weet niet waar je woont maar wil je best helpen :)

@ Slakje en pompoen, ja draagreisje kan ook maar dat moet je aandurven.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 14 Mei 2014 08:07

Re: Draagdoekentopic

Ik moet zeggen dat M ook vaak mondje spuugt als ik haar in de doek knoop Roze. Ik heb tegenwoordig gewoon standaard spuugdoekje even tussen haar hoofd en mijn decolleté :smile: Die haal ik er dan uit als ik echt ga dragen. Ze doet t vooral als ik aan het spannen ben en aan het huppen. Ik wijt het altijd aan al dat gesjor en getrek.

Op mijn rug durf ik ook nog niet zo goed. Misschien kunnen we tzt samen consult doen?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 14 Mei 2014 09:27

Re: Draagdoekentopic

Haha Snoezel herkenbaar van dat spuugdoekje. :smile:
Hier is het ook vooral in het begin, tijdens het knopen en vlak daarna als hij zijn rust nog niet helemaal gevonden heeft.
Hier spuugt hij trouwens voornamelijk papa onder, want die is hier thuis de grootste draagfan, en dan graag met zo'n 'gekke doek'! :yes:
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Mei 2014 09:49

Re: Draagdoekentopic

Ik ga denk ik ook maar standaard een spuugdoekje pakken dan, ik doe het nu soms al, maar vergeet het ook nog wel eens. En dan zal je net zien dat mijn hele décolleté wordt volgespuugd wanneer ik het doekje vergeten ben, haha. Inderdaad met bewegen en aanspannen, en wanneer hij net zit, dan spuugt hij het vaakst. Als hij al een tijdje zit gebeurt het ook nog wel, maar dat is echt maar af en toe.

Geen slecht idee Snoezel, om tzt samen een draagconsult te doen! Bij A lukte het gewoon echt niet goed, en R vind ik nu nog wel erg klein voor mijn gevoel, om hem al op de rug te doen. Maar wil het op een gegeven moment wel, dus denk dat een consult dan wel beter is.
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Mei 2014 10:05

Re: Draagdoekentopic

Gaia, lief van je aanbod. Ik woon in Z.wijndrecht. Vanaf wanneer kan een kindje dan eigenlijk op de rug? Bij A heb ik dat pas geprobeerd toen ze zwaar begon te worden op de buik. En nu vind ik R nog zo mini voor mijn gevoel :redface:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Mei 2014 10:10

Re: Draagdoekentopic

Ik ben Julie met de doek op mijn rug beginnen dragen toen ze 7 weken oud was. Ik heb eerst geprobeerd met youtubefilmpjes en kreeg erna nog hulp van een consulente.

Het was vooral voor het huishouden gemakkelijker.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Mei 2014 10:16

Re: Draagdoekentopic

Ja, het lijkt me inderdaad met het huishouden ook een stuk makkelijker. Bij sommige dingen moet ik steeds bukken en dat vind ik toch minder fijn als hij op mijn buik zit. Misschien moet ik het dan toch eens gaan proberen! Ik dacht altijd dat ze pas op de rug mochten als ze hun hoofdje goed rechtop konden houden, maar dat zal ik dan wel verkeerd bedacht hebben. Welke knoop is handig om mee te beginnen en mag hij ook al in? Ik heb hier toevallig in de instructie van mijn nieuwe doek een instructie voor de ruck staan. En anders YouTube inderdaad, daar heb ik toen ik dit keer weer voor het eerst ging knopen ook eerst nog even wat filmpjes gekeken.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Mei 2014 11:19

Re: Draagdoekentopic

@roze, in de ruck mag je vanaf t begin af aan, de rest idd mee wachten tot je kindje zelf zijn hoofd omhoog kan houden.
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Mei 2014 11:41

Re: Draagdoekentopic

Dan ga ik het toch eens proberen! Denk eerst even met een pop of knuffel, en dan met R en hulp van mijn vriend. Hopelijk lukt het dit keer wel, ik denk dat het bij A deels moeilijk was omdat ze toen al een stuk groter was en geen seconde stil wilde zitten :laughcry:

Heb onze Marsupi toch maar verkocht, hij is heel fijn maar ik vond het toch wel storend dat de banden eigenlijk te lang waren. Omdat ik ook niet zeker weet hoe een maatje kleiner zit nu maar gekozen voor een drager die je zeker weten op exact de goede maat kunt afstellen. Ik heb een storchenwiege babycarrier Turkis besteld! Vind het zo'n mooi kleurtje en ben erg benieuwd hoe hij zal dragen.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Mei 2014 11:46

Re: Draagdoekentopic

Idd eerst even oefenen met een pop of knuffel.
Ik woon helaas niet in de buurt.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 14 Mei 2014 21:28

Re: Draagdoekentopic

Afbeelding

Nieuw doekje onderweg!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Mei 2014 21:29

Re: Draagdoekentopic

Oeh, ziet er leuk uit, Steep! Is het een blend?
AfbeeldingAfbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Mei 2014 08:56

Re: Draagdoekentopic

Steep, die is echt heeelll leuk!!!! Ben benieuwd hoe ie eruit ziet als je m geknoopt hebt!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 15 Mei 2014 08:58

Re: Draagdoekentopic

Mooi steep!
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Mei 2014 11:00

Re: Draagdoekentopic

Mooie doek steep!

Ik heb onze Marsupi dus verkocht, en vanochtend de Storchenwiege ontvangen. Echt een heel fijn ding zeg! Ben er helemaal blij mee! Ik vind het namelijk toch makkelijker om als we weg gaan meestal een drager te pakken, want ik vind met name ergens buiten knopen niet fijn. Wil niet dat mijn doeken vies worden van de grond, haha :redface: En voor hele kleine stukjes zoals dochter op psz brengen met de auto vind ik het ook veel sneller om te doen.

Maar toch gebruik ik in en om het huis juist eerder een doek, vind ik toch nog wat fijner. Heb er nu drie, en de vierde is onderweg :redface: Met een kortingscode heb ik een bykay jeansdoek besteld, de dark denim. Ondanks dat ik het eerder niet durfde omdat hij nogal dun schijnt te zijn, ga ik het toch maar gewoon proberen. Ik vind hem erg mooi, en voor de zomer lijkt een dunne doek me toch wel erg prettig. Vind mijn Hoppediz das Leichte voor een zomerstofje nog vrij dik. Ik hoop wel dat ik er vriendjes mee kan worden, vind hem zo mooi namelijk!

Wat voor doeken/dragers hebben jullie eigenlijk allemaal?

Ik heb nu een bykay rekbare doek, een Hoppediz das Leichte Dublin, Little Frog Sunny Agat en een Storchenwiege babycarrier Turkis. En dus nog een bykay jeansdoek onderweg. Ook heb ik nog van dochter een Boba liggen en een Ocah mei Tai gemaakt van een Hoppediz Miami doek. Die twee wil ik weer gaan gebruiken als R wat groter is en daar in past. En nu vind ik dat mijn verzameling compleet is, als ik wat nieuws wil dan moet ik van mezelf eerst wat verkopen.
<<

Anoniem136

Bericht 16 Mei 2014 11:05

Re: Draagdoekentopic

Mooi Steep!

Veel plezier met je storchenwiege Roze!

Ik heb een EllaRoo Ysabel, Hoppediz Antigua, Wompat medium Nothern Lights en Wompat pre-school Zunil. Af en toe gebruik ik mijn Hoppediz nog, maar meestal de Wompat. Ik kan nog geen afstand doen van de andere twee haha. Ik heb wel mijn ringsling onlangs weggedaan en mijn mei tai heb ik bijna meteen weer verkocht, paar keer gebruikt maar vond het niet fijn.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Mei 2014 11:20

Re: Draagdoekentopic

Nee is geen blend Slakje. 100% katoen.
De postbode is gisteren geweest maar ik moest werken... Ik wil mijn nieuwe doek!

Ik ben benieuwd naar je bykay jeansdoek Roze! Die vind ik ook zo gaaf!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Mei 2014 12:41

Re: Draagdoekentopic

Als het mij lukt om te leren rugknopen en ik vind dat daadwerkelijk fijn dan ga ik misschien ook nog een andere doek kopen, dan wil ik een iets minder lange (heb een maat 7) en eentje die voor de zomer geschikt is. Maar ik wil ook een andere drager en vooralsnog geef ik dat voorrang. Ik vind het alleen heel lastig te bepalen welke en ik heb zo weinig geduld, ik heb niet echt zin om heel moeilijk te gaan doen om van alles uit te proberen en mijn oog wil ook wat.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 16 Mei 2014 13:07

Re: Draagdoekentopic

Ik heb m binnen! Nu ook voor het eerst de ruck gedaan. Ging best goed, maar niet straks genoeg geknoopt dus het werd wat zwaar. Wat is de LL zacht zeg! Gaia wat raad je aan, in de azijn? En mag ik m in de droger doen (lage temp)? Heb geen ruimte om m op te hangen namelijk.


ff een wazige foto maar selfies maken is niet mijn sterkste punt.
Afbeelding
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 16 Mei 2014 16:53

Re: Draagdoekentopic

Pompoen schreef:Als het mij lukt om te leren rugknopen en ik vind dat daadwerkelijk fijn dan ga ik misschien ook nog een andere doek kopen, dan wil ik een iets minder lange (heb een maat 7) en eentje die voor de zomer geschikt is. Maar ik wil ook een andere drager en vooralsnog geef ik dat voorrang. Ik vind het alleen heel lastig te bepalen welke en ik heb zo weinig geduld, ik heb niet echt zin om heel moeilijk te gaan doen om van alles uit te proberen en mijn oog wil ook wat.


M.u.v. De drager, had dit mijn post kunnen zijn. Daarom ga ik morgen naar het draagevenement, P. Gaat trouwens ook mee. Hij gaat voor een drager, ik voor een extra en dunne zomerdoek.
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Mei 2014 17:13

Re: Draagdoekentopic

mzcharlotte schreef:
Pompoen schreef:Als het mij lukt om te leren rugknopen en ik vind dat daadwerkelijk fijn dan ga ik misschien ook nog een andere doek kopen, dan wil ik een iets minder lange (heb een maat 7) en eentje die voor de zomer geschikt is. Maar ik wil ook een andere drager en vooralsnog geef ik dat voorrang. Ik vind het alleen heel lastig te bepalen welke en ik heb zo weinig geduld, ik heb niet echt zin om heel moeilijk te gaan doen om van alles uit te proberen en mijn oog wil ook wat.


M.u.v. De drager, had dit mijn post kunnen zijn. Daarom ga ik morgen naar het draagevenement, P. Gaat trouwens ook mee. Hij gaat voor een drager, ik voor een extra en dunne zomerdoek.


Ik ben benieuwd waar je mee thuis komt! Die wil ik dan wel zien/proberen! Als jullie toch voor dragers gaan kijken, willen jullie dan ook je ogen misschien open houden voor mooie/fijne peuterdragers? Gewoon als je zin en tijd daarvoor hebt hoor.
Ik had er ook best heen gewild, maar ja, de mama-meeting is ook heel leuk en daar heb ik ook heel veel zin in!
<<

Anoniem97

Bericht 16 Mei 2014 17:19

Re: Draagdoekentopic

Steep, de meeste doekjes kunnen gewoon in de wasmachine, maar beter is om niet te vaak te doen.
Je ruck ziet er voor een eerste keer al goed uit :)


Qua doeken heb ik, 2 natibaby's, 1 torsodoek, een didymos, een girasol, een wompat, een mai-tai, een doeck, en een little frog.
Er zijn nog wel tig doeken die ik zou willen :)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers