Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 12 Mei 2014 09:17

Re: Draagdoekentopic

Hoera! Mijn vriend wil ook dragen! Maar niet in zo'n 'gekke doek' :laughcry:
Welke voorgevormde dragers zijn goed voor een pasgeboren baby?
De kraamverzorgster zei dat jonge kindjes die nog niet kunnen zitten in een voorgevormde drager makkelijk scheef kunnen zakken en er te veel in 'hangen'?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 12 Mei 2014 09:34

Re: Draagdoekentopic

Op babybij kun je zien welke geschikt zijn. de kraamverzorgster heeft er geen verstand van want een goede ergonomische drager is prima geschikt voor een baby.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Mei 2014 10:11

Re: Draagdoekentopic

Happydobby schreef:Op babybij kun je zien welke geschikt zijn. de kraamverzorgster heeft er geen verstand van want een goede ergonomische drager is prima geschikt voor een baby.


Niet allemaal zijn ze al geschikt voor pasgeboren baby's, maar er zijn er zeker een heleboel die dat wel zijn en andere die met een baby-insert geschikt zijn.

Het hangt er ook vanaf wat je wil Soleil, wil je langer dragen of wil je vooral het eerste half jaar dragen (nou ja je vriend dan), voor in het begin is de marsupi heel geschikt. Een drager die langer mee gaat is bijvoorbeeld de Manduca (daar zit een insert ingebouwd) maar er zijn er nog een heleboel waar je met een baby-insert de drager lange tijd kunt gebruiken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 12 Mei 2014 10:48

Re: Draagdoekentopic

De Hoppediz hop tye die ik heb (zie ook foto vorige pagina) is ook geschikt vanaf de geboorte. Maar daar moet je nog wel deels bij knopen. Het zitje is klaar, maar je knoopt hem met banen over je schouders, rug en rug van je kindje.

Voordat ik deze over kon kopen wilde ik een storchenwiege. Die is ook geschikt vanaf de geboorte.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 12 Mei 2014 11:16

Re: Draagdoekentopic

Ik draag F. in de Bondolino. Dit kan al vanaf dag 1 (wij deden het na een week of 3).
De reden dat we voor deze drager hebben gekozen, is omdat mijn man en ik nogal verschillen van postuur en de Bondolino kun je heel makkelijk aanpassen met klitteband. De schouderbanden moet je overigens wel knopen.
2012 2014
<<

Anoniem97

Bericht 12 Mei 2014 11:39

Re: Draagdoekentopic

@Soleil, ik zou je niet laten informeren door een kraamverzorgster tenzij ze een draagconsulente is.
Er zijn verschillende dagers die geschrikt zijn vanaf de geboorte, maar ik raad je aan om bij een inloopochtend of bij een consulent wat te proberen want per persoon verschilt dat welke je fijn vindt en je baby.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 12 Mei 2014 12:21

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor alle reacties!
Er is dus veel mogelijk! Nu kan ik een aantal dragers alvast laten zien aan mijn vriend zodat hij een beetje weet wat er te koop is.
Tot die tijd heb ik zelf mijn rekbare doek, die ik binnenkort maar eens uit ga proberen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 13 Mei 2014 08:36

Re: Draagdoekentopic

Iemand ervaring met een Mei Tai?
Handig in gebruik?

Mijn man wilde me een Stokke geven, maar 180 euro vind ik wel erg duur voor iets wat ik misschien 1x gebruik en daarna nooit meer.
04-2014
10-2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Mei 2014 10:10

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een meitai. Ik heb 'm gekregen toen mijn dochter ruim twee maanden was, maar toen was ze er nog te klein voor (hoewel erbij stond dat 'ie vanaf 4 kilo was en ze was toen al veel zwaarder). Vanaf een maand of 4/5 paste het wel en nu vind ik 'm heel fijn.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 13 Mei 2014 10:13

Re: Draagdoekentopic

Milou schreef:Iemand ervaring met een Mei Tai?
Handig in gebruik?

Mijn man wilde me een Stokke geven, maar 180 euro vind ik wel erg duur voor iets wat ik misschien 1x gebruik en daarna nooit meer.


En €180 voor een niet ergonomische drager zou ik sowieso niet uitgeven.
Ik heb geen ervaring met een Mei Tai. Wij hebben een Bondolino.
2012 2014
<<

Anoniem97

Bericht 13 Mei 2014 10:19

Re: Draagdoekentopic

@Milou, nee geen stokke nemen die zijn niet ergonomisch met andere woorden, niet goed voor je baby, de heupen worden gedwongen in een niet natuurlijke houding eveneens als de rug.

Mei-tai vind ik persoonlijk makkelijk en fijn in gebruik.Mocht je niet willen knopen dan zijn er nog meer alternatieve.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 13 Mei 2014 10:23

Re: Draagdoekentopic

Milou schreef:Iemand ervaring met een Mei Tai?
Handig in gebruik?

Mijn man wilde me een Stokke geven, maar 180 euro vind ik wel erg duur voor iets wat ik misschien 1x gebruik en daarna nooit meer.


Ik zou me als ik jou was eerst eens inlezen in wel/niet ergonomische dragers. Stokke is niet-ergonomisch, en bij (veel) gebruik gewoon niet fijn voor jezelf en al helemaal niet voor je kindje. Voor dat bedrag zijn er veel fijnere dragers te koop
Verder is het een beetje wat je zelf zoekt. Wil je knopen met doek, wil je allemaal gespjes, deels knopen/deels gespen. Ook zijn er een aantal dragers (waaronder de meitai volgens mij) die maar geschikt is voor een bepaalde lengte/grootte van je kindje. Kijk anders eens rond op wat sites met doeken/dragers. Is ook heeelll veel info te vinden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 13 Mei 2014 10:41

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor de info.
Heb op www.draagzak.nl gekeken.

En het wordt een Manduca of Bondolino zodat mijn man die ook kan gebruiken. En een mei tai voor erbij (voor mij), want die is ook maar 35 euro en die lijkt mij gewoon heel fijn als ik de filmpjes op youtube zit te bekijken.
Heb er nu al zin in!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Mei 2014 10:43

Re: Draagdoekentopic

Net als mijn voorgangers zou ik ook geen Stokke nemen. Heel duur, zeker voor een niet ergonomische drager. Als je een draagdoek niet handig vindt zou ik eens kijken naar dragers als Marsupi, Storchenwiege babycarrier, Bondolino, Hoptye, Mei Tai, Beco, etc.

Hier ook nog even een vraagje. R spuugt vaak als hij in de doek zit, denk door de druk van zijn buikje tegen mijn buik. Ik knoop redelijk strak, maar niet té strak. Zou ik nog losser moeten knopen? Dan zit hij denk ik te los namelijk. Maar ik vind het ook zo sneu dat hij regelmatig moet spugen in de doek. En het maakt weinig uit of hij net gevoed is of dat het al even geleden is.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Mei 2014 11:42

Re: Draagdoekentopic

@roze, heb je hem in een mooie m houding, want zoals ik kan beoordelen lijkt me t gek dat hij veel druk op zijn buik heeft. Het is voor kindjes die veel spugen/ruflex hebben juist heel goed om te dragen.
Je zou ook een andere knoop is kunnen proberen kijken of dat verschil maakt.
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Mei 2014 14:07

Re: Draagdoekentopic

Daar zeg je inderdaad wat Gaia, volgens mij zit hij gewoon goed, dus dan zou er niet eens veel druk op zijn buikje moeten staan. Daar had ik niet eens aan gedacht. Ik knoop nu eigenlijk altijd FWCC, wat zou een andere knoop kunnen zijn om eens te testen?
<<

Anoniem97

Bericht 13 Mei 2014 15:47

Re: Draagdoekentopic

Je zou een bijv een heupknoop kunnen doen, of op de buik de kangaroo of double cross carry.
Op de ug in ruck kan je ook proberen als je dat aan durft.
Ik zou gewoon is wat proberen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Mei 2014 16:17

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:Je zou een bijv een heupknoop kunnen doen, of op de buik de kangaroo of double cross carry.
Op de ug in ruck kan je ook proberen als je dat aan durft.
Ik zou gewoon is wat proberen.


Ja haha de ruck...maar dan wel een doekje in je nek leggen want als er gespuugd wordt kun je er zo slecht bij :smile: .

Wel apart dat hij juist spuugt in de doek. Ik vond zelf FWCC ook erg fijn, kan me bijna niet voorstellen dat je kindje dan te veel druk bij de buik heeft. Maar zou hij last kunnen hebben van de kromming waar hij in zit?
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 13 Mei 2014 16:52

Re: Draagdoekentopic

Roze, wij hebben ook een kleine lama hier thuis en hij spuugt inderdaad ook als hij in de doek zit (knoop hem ook FWCC). Spuugt jouw zoon ook als hij in in andere houdingen is/niet in de doek zit? Da's hier namelijk wel het geval, hij spuugt eigenlijk gewoon in elke houding.. :laughcry:
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 13 Mei 2014 17:12

Re: Draagdoekentopic

Milou schreef:Bedankt voor de info.
Heb op http://www.draagzak.nl gekeken.

En het wordt een Manduca of Bondolino zodat mijn man die ook kan gebruiken. En een mei tai voor erbij (voor mij), want die is ook maar 35 euro en die lijkt mij gewoon heel fijn als ik de filmpjes op youtube zit te bekijken.
Heb er nu al zin in!


Ik heb nog een manduca. Schijnt alleen niet zo ideaal voor kleine ukjes te zijn met de babyinsert (ik draag zelf liever in de doek, M nog niet erin gehad, dus geen idee. Haha, ben te lui geweest om op te zoeken hoe dat ding werkt en zweer bij mijn doekjes) en is een vrij smalle drager, dus ze zijn er vanaf maat 80/86 geloof ik niet meer optimaal ondersteunt van knie tot knie. De bondolino vind ik er altijd een stuk netter uitzien bij die kleintjes. Maar volgens mij zijn ze daar ook na paar maanden uit? Maar weet dat niet zeker.
Verder prima dragers overigens, maar ik had het bv van de manduca graag van tevoren geweten. Het is prima als je het weet zeg maar :)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 13 Mei 2014 18:04

Re: Draagdoekentopic

Roze: Julie spuugt ook altijd als ik haar ga knopen. Maar daarna is het klaar. Maar goed, dat kind spuugt met élke beweging die ze maakt...


Ik heb een Keppeke (bollekes) op bezoek, hij is alleen erg stug, hij knoopt niet lekker. Ik krijg hem moeilijk strak, komt dat doordat hij nog zo stug is? Ik heb alleen ervaring met LF, die zijn meteen lekker zacht en goed knoopbaar.

Enfin, naast dat vind ik de Keppeke ook behoorlijk dik, geen fan op dit moment.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 13 Mei 2014 18:15

Re: Draagdoekentopic

Slakje ja dat komt omdat hij nog stug is, hij heeft nog veel liefde nodig om zacht te worden, hoe zachter ze worden hoe soepeler ze knopen en dragen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Mei 2014 18:24

Re: Draagdoekentopic

Oh, misschien heb ik daarom ook wel een beetje ruzie met mijn doek, naast dat ik gewoon ervaring mis denk ik.
Maar ik ben druk doende hem zachter te krijgen. Hij is al in de wasmachine geweest, in de droger en ik heb er mee gevingerhaakt een paar keer en ik heb hem vanmiddag helemaal opgedraaid en in elkaar gedraaid. Ik gooi 'm denk ik binnenkort nog een keer in de wasmachine en droger nadat ik hem gestreken heb want dat scheen ook te helpen toch?
<<

Anoniem97

Bericht 13 Mei 2014 18:27

Re: Draagdoekentopic

Ja strijken idd.
Wassen zou ik wel mee opassen want sommige worden dan weer stugger.
Je kan nog een hangmat maken of schommel, tent, als deken enzv. Iig veel gebruiken.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 13 Mei 2014 18:58

Re: Draagdoekentopic

Of je doet een reisje :p
AfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi