Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uwv + parttime werken + belasting.

<<

Anoniem70

Bericht 13 Mei 2014 11:12

Uwv + parttime werken + belasting.

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 25 Jul 2014 18:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 13 Mei 2014 11:37

Re: Uwv + parttime werken + belasting.

Enige om daar achter te komen is contact op te nemen met UWV mbt de uitkering en evt er naast werken.
Laatst gewijzigd door fashionmommy op 13 Mei 2014 11:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 13 Mei 2014 11:38

Re: Uwv + parttime werken + belasting.

Waarom legt die persoon het niet even voor aan het uwv?
<<

Anoniem199

Bericht 13 Mei 2014 11:40

Re: Uwv + parttime werken + belasting.

Hieronder mijn ervaring. Maar het UWV kan hier idd vast meer over vertellen.

Ik weet niet precies hoe het werk, maar mijn vriend heeft ook ww én werkt via een uitzendbureau. Hij werkt nu vrijwel elke week 40 uur, maar soms zit hij een weekje thuis en krijgt hij dus een aanvullende ww. Ook in de vakanties krijgt hij ww en/of levert hij opgebouwde vrije dagen in. Hij moet elke vier weken een formulier invullen met hoeveel uur hij heeft gewerkt. Als hij minder dan 35 uur heeft gewerkt, krijgt hij een aanvulling vanuit zijn ww. Het nadeel is wel dat hij moet solliciteren zodra hij een aanvulling krijgt. Op deze manier kan hij echter niet gekort worden op het moment dat hij weer bij huis komt te zitten, aangezien de ww nooit gestopt is.

Bij de belastingen moet je ervoor zorgen dat er bij het UWV óf het bedrijf loonheffingskorting wordt toegepast. Het handigst is dit bij het 'bedrijf' waar het meeste wordt verdient. Wordt er bij beide een korting toegepast dan is de kans groot dat er achteraf moet worden bijbetaald. Maar verder weet ik hier niet zo heel van af.

Ik zou het wel doen, 16 uur gaan werken en ww. Zodra je 26 weken werkt bouw je weer een beetje ww op. En je moet toch blijven solliciteren door de aanvulling, dus dan is er altijd weer kan op een (extra) baan met meer uur.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mei 2014 11:44

Re: Uwv + parttime werken + belasting.

Nens schreef:Bij de belastingen moet je ervoor zorgen dat er bij het UWV óf het bedrijf loonheffingskorting wordt toegepast. Het handigst is dit bij het 'bedrijf' waar het meeste wordt verdient. Wordt er bij beide een korting toegepast dan is de kans groot dat er achteraf moet worden bijbetaald. Maar verder weet ik hier niet zo heel van af.

Klopt. Bij de best betaalde baan moet je loonheffingskorting toepassen. Bij de tweede baan betaal je dus volledige loonheffing. Per saldo hou je aan die tweede baan in eerste instantie dus minder over. Aan het eind van het jaar, bij de belastingaangifte wordt dit wel rechtgetrokken en krijg je vaak wel wat terug (alles of een deel is afhankelijk van de belastingschijf waarin je terecht komt). Als je bij beide banen loonheffingskorting laat toepassen, betaal je te weinig belasting en moet je bij de aangifte (behoorlijk) betalen.

Of het 'uit' kan om 16 uren bij baan 2 te gaan werken is natuurlijk maar net afhankelijk hoeveel hij gaat verdienen. Als hij meer verdiend dan in die 22 uur bij het UWV, kan hij dus bij die 16-uren baan loonheffingskorting toepassen en bij het UWV niet.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 13 Mei 2014 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 13 Mei 2014 11:47

Re: Uwv + parttime werken + belasting.

Ongeacht of het ww is, lijkt het voor vele vaak dat je meer belasting betaald als je meerdere werkgevers hebt.
Echter is dit niet helemaal zo. Je moet inderdaad bij 1 werkgever je loonheffingskorting aan hebben, bij de rest uit, anders krijg je misschien teveel heffingskorting en moet je belasting terug betalen. Maar hierdoor krijg je over het algemeen te weinig heffingskorting en betaal je per maand dus meer belasting. Echter wordt dit met je aangifte verrekend en krijg je het belastinggeld dus terug. Je betaalt dus in eerste instantie meer, maar krijgt dit later terug.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 13 Mei 2014 11:50

Re: Uwv + parttime werken + belasting.

Ik vraag me overigens wel af of je wat te willen hebt. Je krijgt een uitkering en bent verplicht om te solliciteren. Een baan afslaan gaat dan denk ik niet zomaar.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers