Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Anoniem280

Bericht 08 Mei 2014 08:59

Re: Katten Topic <3

Ik deed ook zo op 2 jarige leeftijd tegen onze oude kat (een zwarte poes). Die deed mij ook nooit wat.
Toen ik 5 was heeft die kat mij voor het eerst echt wat gedaan. Ze krapte mij bij mijn oog!
Daarna heb ik haar niet meer zo geplaagd, want eigenlijk deed ze nooit een vlieg kwaad.
Toen ik 15 was, en de kat 16, hebben wij haar in moeten slapen.

En nu is onze boef, een zwarte kater, eigenlijk ook wel een beetje zo. Ik kan alles met hem, wil ik stoeien of wat, meneer laat alles toe en vind het wel best, hij zal nooit zijn poten om mijn hand heen vouwen en doen alsof mijn hand zijn prooi is. Mijn vriend zegt ook wel eens, er mag wel iets meer pit in zitten.
Het is een echte goedzak in huis. Maar verder is het de schrik van de buurt.
Heb hem nu iets langer dan 2 jaar. Hij word deze maand 3.
Het is een zwervertje geweest. Hij liep steeds bij een kennis om huis heen. Toen wij daar van hoorden zijn we erheen gereden en binnen 2 seconden was ik verkocht.
Hij gaf mij meteen kopjes en bleef spinnen. Toen mee naar huis, hem in de bijkeuken gezet in zijn reistas, hij heeft, tot mijn vriend wegging, daar gelegen. Daarna kwam hij om het hoekje kijken en is meteen bij me op schoot gaan zitten. En bij mijn vriend heeft dat bijna een jaar geduurd voordat hij daarbij op schoot kwam.
Ook loopt hij in huis mij veel achterna, moet ik naar de wc, hij moet en zal mee om vervolgens op de trap te gaan liggen wachten. Ben ik klaar, loopt hij mee tot ik weer zit, meneer gaat dan naast mij op de bank zitten/liggen of hij gaat in mijn vriend zijn stoel liggen. Maar zodra ik iets ga doen, meneer staat achter mij.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 08 Mei 2014 13:32

Re: Katten Topic <3

Hoe is het met de kleintjes, Derpy?

Pompoen, wel fijn dat je kat zo lief is naar je zoontje toe.
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem 52

Bericht 09 Mei 2014 15:09

Re: Katten Topic <3

Wij nemen er nóg een kleintje bij!! Oh en ik kan niet wachten... Een meisje, zwart en beetje fluffy! Ze gaat Sooki heten (idee van m'n vriend, ik verander 't nog naar Snooki, maar dat weet hij nog niet) en we mogen haar 18 juni ophalen! Ze is de kleinste van 't nest en krijgt momenteel nog bijvoeding, gister heb ik zelf flesje gegeven!

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem58

Bericht 09 Mei 2014 15:13

Re: Katten Topic <3

Aaawhhhh wat een lief snoetje!!!
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 09 Mei 2014 16:37

Re: Katten Topic <3

Aaaah :D
You're gonna hear me roar
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Mei 2014 16:43

Re: Katten Topic <3

Omg <3 Ik wil ook een Sooki.
<<

Anoniem280

Bericht 10 Mei 2014 09:03

Re: Katten Topic <3

Aah, wat een lieverd! Ik zou ook graag nog eentje erbij willen. Weet alleen niet of Axel het zo leuk vind. Mijn vriend wil het sowieso liever nu niet.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Mei 2014 17:34

Re: Katten Topic <3

Wat een schatje Bazinga!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 12 Mei 2014 15:35

Re: Katten Topic <3

Met mijn ukkies gaat het goed. Ze krijgen vanaf dit weekend vast voedsel, maar ze zijn nog niet heel enthousiast.
Een flesje blijft toch nog het lekkerst. Ze hobbelen al door de kamer en mijn eigen kat wordt er ontzettend speels van, zo grappig! Ik zal vanavond weer eens foto's maken.

Bazinga, een ongevraagde tip :P Leg haar op haar buik tijdens het flessen, anders kan ze stikken tijdens het drinken.
<<

Anoniem 52

Bericht 12 Mei 2014 19:32

Re: Katten Topic <3

Haha Derpy, ik gaf haar alleen 1 flesje voor de foto ;) En daarop moest ze in beeld, natuurlijk. Waar ze nu verblijft krijgt ze nog maar één flesje per dag en die krijgt ze netjes liggend zoals de dierenarts heeft voorgedaan! Maar volgens mij gaan ze binnenkort ook vast voer krijgen.. Als 't goed is!
<<

Anoniem99

Bericht 12 Mei 2014 19:43

Re: Katten Topic <3

Ahhh wat lief Bazinga!!

Hier word ik echt knetter-knettergek van onze rode kater. Hij is zoooo veel aan het wassen, het is gewoon een tic van hem. Hij heeft geen vlooien en is ook niet smerig o.i.d. Straffen, afleiden, wat dan ook; Het helpt allemaal niks en het zorgt bij ons voor heel veel frustratie. Iemand een tip?
<<

Jip

Bericht 12 Mei 2014 20:56

Re: Katten Topic <3

Kan het zijn dat je kat stress heeft?

Mijn kat zit op allerlei tonen nu zielig te miauwen omdat hij naar buiten wil...ik ga zo douchen en slapen, dus dan mag hij niet meer naar buiten ( we willen ze in de nacht binnen en geen kattenluik). Wist niet dat hij zoveel deuntjes had van zieligheid, haha!
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 13 Mei 2014 10:12

Re: Katten Topic <3

Ik heb ook twee poezen. Al bijna 8 jaar.
Allebei met hun eigen nukken en leuke dingen. En ben echt wel gek op ze.
Alleen nu komt het en jahaa ik weet het ook wel baby's en katten en blablabla maar 1 kat is gewoon niet zo lief tegen mijn dreumes.

En nee ik ben niet iemand die zomaar haar kat wegdoet en ben al maanden in dubio wat te doen, want je kiest nu eenmaal tot hun dood voor poezen, maar ik vind het gewoon niet relax dat ik heel erg moet uitkijken of mijn kat mijn dochter niet krabt/te grazen neemt.
Mijn dochter is echt heel lief voor de kat maar ze heeft nu al twee keer een flinke haal van haar gekregen. Daarnaast is die kat van mij ook wel een bijzondere want ze zoekt mijn dochter ook wel telkens op.
Die kat doet dit overigens ook weleens bij mij, zonder enige aanleiding want ik ben geen kattenpester.
Daarnaast heb ik ook het idee dat ze mijn andere kat ongelukkig maakt. Ze is af en toe zo hard voor haar.

Maar wat moet ik nou doen? En hoe pak je dat eventueel aan? Ik wil dat ze bij uit-huis-plaatsing echt goed terechtkomt maar ik wil ook daarna geen contact meer, dat trek ik echt slecht.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem51

Bericht 13 Mei 2014 10:15

Re: Katten Topic <3

Sienna, als je kat zich zoveel wast, is het dan misschien een idee om even langs de dierenarts te gaan?
<<

Anoniem280

Bericht 13 Mei 2014 10:25

Re: Katten Topic <3

Mijn kat heeft weer een stoot prednison gekregen tegen het hoesten.
De vorige keer zei de dierenarts dat het wel eens astma kon zijn. Geen idee. Nu weer prednison voor 14 dagen. Begint hoesten dab na een week weer, wil ze hem graag weer zien en moet hij eventueel voor foto's.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Mei 2014 10:32

Re: Katten Topic <3

Dikkie Dik, ik zou anders advies vragen aan de dierenarts, vaak werken die ook samen met gedragsdeskundigen. Wat rot zeg :(
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 52

Bericht 15 Mei 2014 16:40

Re: Katten Topic <3

Onze zwarte kitten is overleden.. :( Ze was te klein en te zwak en zelfs met bijvoeding groeide ze niet meer..
<<

Anoniem280

Bericht 15 Mei 2014 21:04

Re: Katten Topic <3

Aaah, wat zielig.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 15 Mei 2014 21:09

Re: Katten Topic <3

Bazinga schreef:Onze zwarte kitten is overleden.. :( Ze was te klein en te zwak en zelfs met bijvoeding groeide ze niet meer..

Ahhh wat treurig!
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 15 Mei 2014 21:27

Re: Katten Topic <3

Heeft er iemand een idee waar ik een kitten vandaan kan halen? In mijn omgeving is er niemand met een nestje.
2019
2022
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 15 Mei 2014 21:38

Re: Katten Topic <3

De asiels zullen momenteel wel weer vollopen met gedumpte kittens. Ik zou daar eens informeren als je een kitten zoekt.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 15 Mei 2014 22:06

Re: Katten Topic <3

luthien schreef:De asiels zullen momenteel wel weer vollopen met gedumpte kittens. Ik zou daar eens informeren als je een kitten zoekt.


Dat ik daar niet aan gedacht heb :palm:
2019
2022
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Mei 2014 23:11

Re: Katten Topic <3

Ach wat sneu Bazinga :(
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem51

Bericht 15 Mei 2014 23:44

Re: Katten Topic <3

Wat sneu Bazinga...

Ik zit een beetje met m'n jongste kat in m'n maag. Ze is nu twee jaar en van de zomer twee jaar bij ons. Onze katten kunnen niet naar buiten (flat, vierhoog) en waar de oudste (bijna 9) dat luie leventje altijd heerlijk gevonden heeft en nog steeds vindt, heb ik het idee dat de jongste toch echt een buitenkat is. Of dat ze een enorme onrust in haar lijfje voel, ik weet het noet. Misschien heeft ze wel iets? Het is niet zo dat als de balkondeur open gaat, zij zich gelijk naar buiten wurmt, dat niet. Maar ze is zo onrustig. Altijd gefocust op alles wat buiten gebeurt en alles vanachter het glas willen vangen. Vogels, vliegjes etc. Altijd druk in de weer, rennen, vliegen, de oudste kat irriteren, ons irriteren, veel aandacht opzoeken, etc etc.
Soms heb ik echt het idee dat ze zich binnen gigantisch verveelt en tegen de muren opvliegt. Ze vliegt geregeld de oudste aan, puur in haar spel hoor, geen vijandigheid, maar de oudste is hier echt niet van gediend en blaast en haalt dus uit. Tegelijkertijd heb ik het idee dat ze zich ontzettend aan de oudste optrekt. Ik heb al wel met mn vriend erover gehad dat als de oudste komt te overlijden, ik naar een andere oplossing voor de jongste wil kijken omdat ik hierna voorlopig geen andere kat meer wil en ik denk dat ze in haar eentje hier écht niet gelukkig gaat zijn, binnen in een flat. Volgens mij heeft ze dan echt veel meer uitdaging nodig, misschien dat ze dan tegen die tijd naar mijn ouders kan (kan nu niet, mijn ouders hebben twee katten die beiden op hun oude dag lopen, dus haar daarheen doen vind ik voor nu absoluut geen optie).

Sowieso vind ik haar heel onrustig. Ze weet zich geen raad met aandacht, vindt het héérlijk om geaaid te worden, maar wordt daar zo onrustig van. Kruipt op schoot, kruipt in je nek, heel onrustig wordt ze dan. Ze zal absoluut niet rustig gaan zitten of liggen om even te genieten van het aaien, ze móét bewegen en wil meer, meer, meer en lijkt wel helemaal gek te worden, haha. Op een gegeven moment ben ik dat zat en stuur ik haar weg. Het gevolg is wel dat ik haar veel minder aai dan de oudste omdat ik anders direct besprongen word en het komende kwartier nog niet van haar af ben :laughcry: Ik heb het idee dank haar veel meer afwijs dan de oudste en dat ze dat ook merkt en dat we daardoor weer in een soort cirkel terecht komen. Allesomvattend is het eigenlijk gewoon een irritant, onrustig en aandachtzoekend ding die tegelijkertijd ook wel ontzettend lief kan zijn en momenteel ook heerlijk tegen me aan ligt te slapen. Ik hoef haar nu alleen écht niet te aaien, want dan begint het met een keiharde 'mraaww!' En dan springt ze direct op en hangt ze dus weer om me heen.

Ik heb veel katten gehad, m'n hele leven diverse katten gehad maar dit gedrag vind ik toch wel vrij extreem. Ze sloopt niets, dat gelukkig niet. Ik dacht eerst nog dat het kwam omdat ze gewoon jong was, maar ze is nu twee en blijft onrustig, al was het voorheen nog veel en veel erger. Zeker als je haar vergelijkt met de oudste die de rust zelve is, die zich meer naar de achtergrond plaatst, vroeger heerlijk kon spelen maar dit nu eigenlijk ook steeds minder doet omdat ze dan toch weer besprongen wordt door de jongste.

Ik weet ook niet zo goed of ik hier nou iets mee moet. Of het gewoon het karaktertje is en dat ze het heus wel naar haar zin heeft, of dat ze toch meer uitdaging binnen nodig heeft (en hoe dan? Speeltjes is ze zo op uitgekeken, alleen de laserpen vindt ze he-le-maal het einde, maar om daar nou de hele avond mee te zitten...)
<<

Anoniem 52

Bericht 17 Mei 2014 14:37

Re: Katten Topic <3

Dundas, sommige 2 jarige zijn gewoon alsnog onwijs speels hè?

Is dit iets? http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... jen/185911 Hoef je niet zelf met een lasertje te zitten.

Het is ons trouwens niet gegund; de eerste kitten die we zouden adopteren, konden we ook in juni ophalen, is ook overleden vannacht.. :(
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers