Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Windows XP, hoe erg is het?

<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 12 Mei 2014 15:12

Windows XP, hoe erg is het?

Ja, ik ben een van die mensen die nog een laptop met windows XP heeft. Wat is precies het risico dat ik loop? Ik zal er niet mee internetbankieren. Maar mails openen? Of helemaal niet internetten, alleen op wifi dropbox laten syncen?
<<

Anoniem51

Bericht 12 Mei 2014 15:13

Re: Windows XP, hoe erg is het?

De gevaren zaten toch in Internet Explorer? Of heb ik over Windows XP ook iets gemist?
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 12 Mei 2014 15:16

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Windows XP wordt niet meer ondersteund sinds 8 april, dus ze adviseren om een nieuwe laptop te kopen of over te schakelen naar een ander besturingssysteem. Maar ik gebruik mijn Windows XP laptop alleen om collegeaantekeningen op te typen en wat te googelen etc. Maar ik dacht, als ik nu niet meer op internet ga daarmee, misschien kan ik 'm dan toch min of meer veilig behouden voor het typen van aantekeningen.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 15:17

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Dundas schreef:De gevaren zaten toch in Internet Explorer? Of heb ik over Windows XP ook iets gemist?

Dat was de combo van een lek IE en Windows XP.

Windows XP wordt door Microsoft gewoon niet meer ondersteund. Het is verouderd en er komen geen updates meer voor uit. Dus ook geen beveiligingsupdates. Microsoft heeft onlangs overigens nog wel een paar belangrijke updates gemaakt, maar daar houdt het ook bij op.

Hoe erg het is? Het zal nog wel even duren voordat je het merkt. Maar je kan er wel gewoon mee internetten, wel zorgen voor een goede virusscanner en idd geen bankzaken doen en inloggen op belangrijke zaken. Googlen is geen probleem, daarmee loop je geen gevaar.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 12 Mei 2014 15:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 12 Mei 2014 15:19

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Is AVG een goede virusscanner? ;)
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 15:21

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Ja hoor, AVG is prima.

Ik bedenk steeds dingen, vandaar m`n edits haha. Sorry.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 12 Mei 2014 15:24

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Dat is goed om te weten! En belangrijke dingen, valt Blackboard daar ook onder? Ik denk niet dat criminelen erg geïnteresseerd zijn in collegeslides en roostertijden toch? Sorry voor alle vragen, ik voel me een beetje een muts, haha
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 15:30

Re: Windows XP, hoe erg is het?

SuperGrover schreef:Dat is goed om te weten! En belangrijke dingen, valt Blackboard daar ook onder? Ik denk niet dat criminelen erg geïnteresseerd zijn in collegeslides en roostertijden toch? Sorry voor alle vragen, ik voel me een beetje een muts, haha

De kans is idd vrij klein dat internet criminelen via jou inlog van school moeite gaan doen om vervolgens dat stukje te hacken en jou studie genoten lastig gaan vallen met vervelende berichten. Maargoed, het is uiteraard niet onmogelijk. Daarnaast is dat eerder vervelend dan gevaarlijk. Logischerwijs 'pakken' ze wel liever een omaatje die internetbankiert via XP, daar valt nog wat aan te verdienen. :laughcry:
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 12 Mei 2014 15:52

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Ik heb hier ook nog een vraagje over. Wij hebben boven ook nog een pc staan met daarop xp. Hij wordt weinig gebruikt want we hebben ook nieuwere laptops en tablet. Momenteel gebruik ik de pc wel voor mijn werk (makkelijker kan ik aan het bureau zitten en evt de zooi laten liggen als ik later verder wil.)
Ik log dan via een remote in op de server van ons werk. Ik ben dan toch eigenlijk aan het werk op de pc van het werk waar dan geen xp op zit? Zie ik het goed dat ik daarmee dan dus ook geen 'gevaar' loop met de dingen die ik op dat moment doe?
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 15:58

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Nee zo werkt dat niet helemaal. De server (en de beveiliging van de server/het netwerk) is in het beheer van je werk, maar jij logt gewoon in met je niet meer zo veilige computer.

Hetzelfde verhaal als het Blackboard van SG, dat zit ook op de server van de universiteit.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 12 Mei 2014 18:29

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Dank je Cotton, voor het delen van je wijsheid! :D
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 12 Mei 2014 21:25

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Oke, thanks! Ga er eens over nadenken wat ik ermee wil..
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Mei 2014 21:39

Re: Windows XP, hoe erg is het?

Ik zou overigens wel een andere internet browser gebruiken dan internet explorer, mocht je die nu nog hebben.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers