Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 16:44

Re: Afvaltopic

Dundas, ik weet trouwens even niet of ik t hier had gelezen maar wat super goed van je broertje zeg. Wat een stoere manier ook zo. Wat zal je moeder blij zijn met dat 'cadeau' n
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 18:25

Re: Afvaltopic

Is trouwens iemand bekend met de (app van) 7 minute work out? Wil ik vanaf morgen gaan pepiebren maar ik heb geen stoel zonder wieltjes thuis. Kan ik ook op bed stappen voor de steps bijv of gewoon een andere oefening extra doen?
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mei 2014 18:47

Re: Afvaltopic

Denk je dan niet te ingewikkeld? Juist als je alleen eet kun je ook heel gezond eten. Een visje grillen, wat groente erbij, klaar. In 10 minuten staat er dan een gezonde maaltijd op tafel en je hoeft niets weg te gooien of in te vriezen.

Edit: ik reageerde op Marley.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 12 Mei 2014 18:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Mei 2014 18:55

Re: Afvaltopic

Bliss, lekker in beweging geweest dus! Lijkt me nog wel pittig, dat bodycombat.

Dundas, goed van je broertje zeg! Dat zijn behoorlijk wat kilo's!

Marin, goed bezig! Langs bruidsmodezaken fietsen werkt inderdaad heel motiverend, dat kan ik me helemaal voorstellen. Dat je met mooi weer fietst ook, anders zit je zo nat en koud op je werk. Fietsen na het werk vind ik ook altijd wel fijn: lekker even niets aan je hoofd, en omschakelen van werk naar privé. Dat lukt op de fiets vaak beter dan in de auto (vind ik). 5 Kilo voor september lijkt me een haalbaar doel.

Cotton: Succes met hardlopen! Komt vast goed!

Marley, gewoon op jouw manier doen hoor. Ik wist trouwens niet dat je een eetstoornis had, maakt dat het ook extra moeilijk of heb je er nu niet veel hinder meer van?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Mei 2014 19:01

Re: Afvaltopic

Caulfield schreef:Denk je dan niet te ingewikkeld? Juist als je alleen eet kun je ook heel gezond eten. Een visje grillen, wat groente erbij, klaar. In 10 minuten staat er dan een gezonde maaltijd op tafel en je hoeft niets weg te gooien of in te vriezen.


Dat deed ik ook veel toen ik nog alleen woonde. Of een tartaartje met lekker veel groente. Volkorenspaghetti met kleine tartaarballetjes (gemaakt van 1 tartaartje), knoflook en een uitje meebakken en zelfgemaakte tomatensaus (passata met verschillende kruiden erbij. Allemaal klaar in zo'n 20 minuten of minder en heel goed voor 1 persoon te maken.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Mei 2014 19:02

Re: Afvaltopic

Caulfield schreef:Denk je dan niet te ingewikkeld? Juist als je alleen eet kun je ook heel gezond eten. Een visje grillen, wat groente erbij, klaar. In 10 minuten staat er dan een gezonde maaltijd op tafel en je hoeft niets weg te gooien of in te vriezen.


Ik neem aan dat je het tegen mij hebt? Voor een gewone gezonde maaltijd eet ik te weinig. Ik eet zoveel dat ik zeker weet dat ik om 19.30u weer een rommelende maag heb. Ik eet om 17.00u. Ik denk dat dat wel aangeeft hoeveel ik eet. Dus hoe makkelijk ik ook denk, dus de maaltijd die jij aangeeft, ik heb altijd veel te veel over.

Eet ik een pizza, dan eet ik een kwart. Eet ik patat, dan maar een paar stukjes en eet ik liever de snack ,omdat ik die makkelijker kan inschatten. Als ik helemaal mijn ongezonde zin zou doen dan zou ik elke avond twee wasa's eten met een cup a soup. Lekker onverantwoord.

Waarom ben ik dan nog te zwaar? Die reden ken ik wel, maar ik ben nog niet zover om het te delen.

Lookie, ik heb het gehad. Officieel zou ik genezen moeten zijn. Toch blijven er heel veel dingen hangen. Ik heb mijn ouders beloofd nooit meer terug te vallen en op die manier hebben ze geaccepteerd dat ik minder eet dan een ander. Toch zullen ze me nooit mee uit eten nemen, want dat is echt zonde van het geld.
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 19:05

Re: Afvaltopic

Het is toch ook niet erg om honger te hebben? Juist als je daar altijd aan toe geeft, wen je er niet aan. Ik heb een uur geleden gegeten en heb ook alweer een knorrende maag. Ik heb een mega snelle stofwisseling en toch val ik lastig af. Ik heb vrijwel altijd een honger gevoel. Kwestie van niet aan toegeven.

Of zoals m'n opa altijd zei: als je honger hebt, val je af. Want dan eet je niet.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Mei 2014 19:09

Re: Afvaltopic

Daar heeft je opa helemaal gelijk in. En inderdaad het is een gevoel waaraan ik moet wennen. En dat lukt me niet altijd. Alleen ga ik dan niet eten, maar drinken. Ooit mee begonnen omdat ik dan geen last had van het rottige gevoel en ik kwam er toen niet van aan.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mei 2014 19:11

Re: Afvaltopic

Mwoah, ik zou aan iemand met een eetstoornis niet adviseren om maar gewoon niet toe te geven aan de honger.

Marley, ik kan me van een tijdje geleden nog wel een gesprek tussen ons herinneren over je eetstoornis en het afvallen. Toen stond je op het punt om er hulp voor te zoeken. Als ik je goed begrijp is dat dus niet gelukt?
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 19:13

Re: Afvaltopic

Marin ik fiets ook alleen met mooi weer hoor, of tenminste niet met regen. Laat mezelf niet zeiknat regenen, doei.

Ik heb hardgelopen. Of nouja, gestruikeld haha. 1,15km en heb er 10 minuten over gedaan met wandelen/uitrusten tussendoor. Ben wel tevreden, alle begin is moeilijk. Daarna heb ik nog wat squats en jumping jacks gedaan en nu lekker relaxen op de bank.

Marley, ik heb ook echt nog wel eens honger hoor en als ik echt iets 'moet' eten voor m'n gevoel dan neem ik wat yoghurt of wat fruit of een cracker of nouja genoeg te verzinnen.
Lijkt me moeilijk de situatie waar je nu in zit. Don't drink your calories!!! Of het nou frisdrank is of alcohol maakt niet uit. Misschien wel een goede om te onthouden.

Ik ben sowieso wel erg geschrokken van de kcal in drinken. :laughcry:
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 19:14

Re: Afvaltopic

Dat drinken slecht voor je is hoef ik je natuurlijk niet te vertellen ;-)
Maar je moet het idd niet zien als een gat wat je constant moet vullen. Je gaat echt niet dood van een beetje honger. Wel moet ik zelf opletten dat ik bijv niet hoofdpijn krijg van een lege maag en te veel energie verbranden. Maar als je in principe drie gezonde maaltijden plus tussendoortjes eet, is je lichaam echt wel in balans zelfs al heb je een honger gevoel. Ik weet dat ik nu gezond gegeten heb maar m'n maag knort toch echt. Ja jammer dan. Straks nog een appel en thats it voor vandaag, dan krijgt t morgen weer eten.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Mei 2014 19:15

Re: Afvaltopic

Caulfield, ik ben op dit moment vooral bezig om een therapievormen te zoeken voor andere stoornissen. Maar telkens als ik weer op het punt van mijn eetstoornis kom vraag ik me af of het niet gewoon mijn eetstoornis is die mij mijn leven zuur maakt en dat de rest van de klachten daardoor worden veroorzaakt. Ik zal het trouwens even opschrijven, dan kan ik het weer meenemen.

Maar goed, laten we weer lekker verder gaan over diëten. :)
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 19:15

Re: Afvaltopic

Caukfield ik wist niet dat Marley een eet probleem heeft. Ik dacht alleen een drank probleem. Maar dan nog sta ik achter m'n advies. Je vast houden aan een ritme is juist belangrijk. Toegeven aan honger wanneer je maar wilt eten lijkt me niet wenselijk. Juist dat ritme is voor Marley belangrijk, in haar hele leven.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 19:16

Re: Afvaltopic

Marley maak je die lange wandelingen trouwens nog? Dat ging zo goed toch?!
<<

Anoniem50

Bericht 12 Mei 2014 19:22

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:Marley maak je die lange wandelingen trouwens nog? Dat ging zo goed toch?!


Cotton, ja dat deed ik en dat ging inderdaad heel erg goed. Toen kreeg ik AD en daar werd ik zo verschrikkelijk niet mezelf van. Dus na weken van proberen hebben we de AD weer afgebouwd. En thank God, word weer een beetje mezelf. Dus het stond voor morgen weer op het menu. + dat ik wilde kijken of ik met Evy kan beginnen.

Marin, ik wist niet dat je dat niet wist. :) Ik heb vroeger in een eetstoorniskliniek gezeten in Drenthe. En ik ben na een half jaar weggestuurd. Niet omdat ik beter was, alles behalve zelfs, maar omdat ik het zo leuk vond om in een groep te wonen. Ze vonden dat ik het iets te leuk vond
<<

Anoniem119

Bericht 12 Mei 2014 19:28

Re: Afvaltopic

AH dat wist ik inderdaad niet Marley. Vervelend voor je zeg! Hopelijk kan je ooit tot de bottom van dit alles komen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Mei 2014 20:09

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:Don't drink your calories!!!


Dit is ook mijn motto, waar het non-alcoholische dranken betreft tenminste! Doordeweeks drink ik dus praktisch alleen maar thee en water (en soms een glas aanmaaklimonade met 0% suiker of wat magere melk). Eerder mocht ik ook nog wel eens graag appelsap o.i.d. drinken, dan kocht ik af en toe een pak, maar dat doe ik echt nooit meer.
❤ 7 juni 2018
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 12 Mei 2014 21:13

Re: Afvaltopic

Jeejj een weekje sonja plus 3x per week sporten heeft geresulteerd in 1,7 eraf!

Vanochtend was ik echt zo blij! Mijn man zelfs 2.3 kilo!
<<

Anoniem291

Bericht 12 Mei 2014 22:14

Re: Afvaltopic

Vandaag dag van de waarheid, dag van de weging.

Resultaat: 4,1 kg afgevallen, taille 9cm minder, 2% minder vetpercentage, 1,5 punt lagere BMI

Begin is er maar we gaan door :thumbup:

Zou iemand de tabel aan willen passen voor mij? Ik heb er elke keer ruzie mee
<<

Anoniem199

Bericht 13 Mei 2014 08:32

Re: Afvaltopic

Amaryllis en Hoochie, goed bezig!!

Vorige week toch nog weer eventjes ziek geweest, dus niet zoveel kunnen sporten. Ga vanavond bodycombat en als het lukt ook cxworx doen en donderdag spinning en grit. En voor de rest zo gezond mogelijk eten!
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mei 2014 08:37

Re: Afvaltopic

Bliss schreef:
Cotton schreef:Don't drink your calories!!!


Dit is ook mijn motto, waar het non-alcoholische dranken betreft tenminste! Doordeweeks drink ik dus praktisch alleen maar thee en water (en soms een glas aanmaaklimonade met 0% suiker of wat magere melk). Eerder mocht ik ook nog wel eens graag appelsap o.i.d. drinken, dan kocht ik af en toe een pak, maar dat doe ik echt nooit meer.

Ik drink inderdaad ook vooral water en thee, Taksi zonder toegevoegde suikers (28kcal per glas) of Cola Zero van de Lidl, als ik zin heb in cola.

Ik dronk voorheen ook wel regelmatig magere melk, maar daar zit ook nog best veel suiker in een beker. Dus dat doe ik ook niet zo heel vaak meer.

Super goed Amaryllis en Hoochie, top hoor!
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mei 2014 10:59

Re: Afvaltopic

Marley heb je al gewandeld? Of vanmiddag?
<<

Anoniem50

Bericht 13 Mei 2014 11:47

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:Marley heb je al gewandeld? Of vanmiddag?


Vanmiddag. Ik heb sinds gistermiddag oppasvissen. Moet je er meestal voor zorgen dat niemand verzuipt, moet ik er nu voor waken dat ze niet droog komen te liggen. Mijn vader is op vakantie. We wonen 4,2km van elkaar af en ik dacht dat ik dan wel 'even' heen en terug kon lopen i.p.v. de auto te pakken.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Mei 2014 12:40

Re: Afvaltopic

Amaryllis en Hoochie, goed bezig!

Ik drink ook alleen thee en water. En 's morgens een glas magere melk.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mei 2014 12:47

Re: Afvaltopic

Marley schreef:
Cotton schreef:Marley heb je al gewandeld? Of vanmiddag?


Vanmiddag. Ik heb sinds gistermiddag oppasvissen. Moet je er meestal voor zorgen dat niemand verzuipt, moet ik er nu voor waken dat ze niet droog komen te liggen. Mijn vader is op vakantie. We wonen 4,2km van elkaar af en ik dacht dat ik dan wel 'even' heen en terug kon lopen i.p.v. de auto te pakken.

Goed plan!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers