Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 08 Mei 2014 17:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje schreef:Shally succes vandaag! Kunnen ze met een echo zien of je een eisprong hebt gehad? Ik moest dat altijd met bloedprikken.

Vlinder, dat wordt dus weer goed jullie best doen en het beste ervan hopen!!

Marinaa je loopt gelijk op met mij. Ik heb morgen weer een echo, had maandag ook allemaal kleine eitjes. Hoe was je echo vandaag?
Ik heb vorig jaar april ook een leo ingreep gehad. Is een dagopname en wordt gedaan onder gehele narcose. Ik vond het enorm meevallen. Heb nog een dag of 2/3 last gehad en daarna kon ik weer aan het werk. Ik ben er achteraf heel blij mee want ik reageer nu zoveel beter op de medicatie! Heb nu een vrij nette cyclus die ik voor de leo nooit heb gehad.


De echo vandaag was wel iets beter. Veel van 10 en 1 van 13. Nu hopen dat die ene van 13 doorgroeit.
Er zaten dus wel veel kleintjes maar die kunnen dus ook klein blijven.
Ben benieuwd, morgen weer een echo.
Bedankt voor je info over de leo behandeling.
<<

Anoniem328

Bericht 08 Mei 2014 19:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa jemig wat moet jij vaak een echo. Ik had maandag een echo en hoef morgen pas weer dus 4 dagen ertussen.
Is dat bij jou altijd zo vaak? Je bent er maar druk mee zo!
bij mij zeggen ze altijd dat een eitje vanaf 13 mm zo goed als gegarandeerd gaat doorgroeien dus ik heb goede hoop voor je!
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 08 Mei 2014 20:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje schreef:Marinaa jemig wat moet jij vaak een echo. Ik had maandag een echo en hoef morgen pas weer dus 4 dagen ertussen.
Is dat bij jou altijd zo vaak? Je bent er maar druk mee zo!
bij mij zeggen ze altijd dat een eitje vanaf 13 mm zo goed als gegarandeerd gaat doorgroeien dus ik heb goede hoop voor je!


Haha ja vaak he. 3e keer deze week en de kans is groot dat ik het weekend weer moet. Omdat ik al eens overstimulatie heb gehad willen ze het extra goed in de gaten houden. Soms gaat het ineens heel snel. Zou ook zo zonde zijn als ze te laat zijn.
Ben erg benieuwd morgen weer.
Jij ook succes morgen met de echo. Hopelijk goed nieuws!
<<

Anoniem328

Bericht 09 Mei 2014 12:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa klopt het kan soms hard gaan, maar bij 13 mm zou je toch verwachten dat je wel 1 dag kunt overslaan met echo's. Is zo vervelend dat je zo vaak moet vind je niet? Kun jij het wel goed combineren met werk/studie? En hoe zag het er vandaag uit?

Ik had net ook een meting. Slechts 1 eitje van 11 mm bij 8 mm. Bijna niet noemenswaardig dus. Zo raar, ik zit al op dag 15, de vorige keer had ik op dag 15 echt al een vrij groot eitje, terwijl ik deze ronde een hogere dosis spuit en ook al een dag eerder ben begonnen met spuiten. Ik moet maandag weer komen voor een echo.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 09 Mei 2014 21:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gelukkig kan ik de afspraken in het ziekenhuis goed combineren. Het ziekenhuis is vlakbij mijn werk en mijn werk is op de hoogte en vinden het geen probleem. Meestal plan ik de afspraken ook in de ochtend vroeg.
Helaas vandaag geen goed nieuws. Alle eitjes waren gegroeid. Had er 6 van rond de 12/13. Dus ook weer kans op overstimulatie. Moet nu stoppen met gonal en even afwachten of er uit zichzelf een menstruatie komt (lijkt me heel sterk want heb volgens mij niet uit mezelf een eisprong) Moet 3 weken afwachten nu. Daarna zal de leo ingreep ingepland worden.
Ben er vandaag wel weer helemaal ondersteboven van. Telkens weer een tegenslag, soms zit ik er echt even doorheen.
Ga er nu vanuit dat we na onze vakantie (halverwege juli) pas weer een beetje verder kunnen.

Raar dat je nu nog maar 1 klein eitje had maar dit kan per cyclus verschillen he. En ze groeien ong 2 mm per dag dus de kans is groot dat die maandag alweer flink gegroeid is.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Mei 2014 11:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat rot dat de ophoging tor nu toe nog niet echt werkr. Hopelijk ziet het er morgen beter uit! Succes!

Marinaaa, wat een nieuws zeg. Snap aan de ene kant wel dat je niet door mag spuiten omdat je al een keer overstimulatie heb gehad. Toch? Maar dit is niet waar je op hoopt. Weer een kans verkeken en maar weer afwachten. Succes met alles.

Ik heb een off dag vandaag. Facebook staat vol met blij berichten van moederdag en deze keer knaagt dat heel erg aan me. Ik heb mezelf voor vandaag maar een facebook verbod opgelegd.
Verder geen bijzonderheden. Morgen de laatste provera tablet en dan maar afwachten wanneer mn menstruatie begint.

Van de week ook even bellen of de uitslag van het onderzoek al binnen is.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 11 Mei 2014 11:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, :hug:
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Mei 2014 18:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb het ook wel even moeilijk met al die moederdagberichten hoor Shally. Als ik mijn eerste miskraam niet had gehad, dan had ik nu moederdag gevierd... zo cru voelt dat.

Even extra knuffel voor iedereen hier :) Morgen is gelukkig weer een gewone saaie maandag!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 11 Mei 2014 18:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa wat een rotnieuws weer! Dan is het echt hard gegaan zeg. En nu dus maar weer afwachten dus. Hoe frustrerend!
Ik hoop dat de leo voor jou dé oplossing is meid.

Knuffel verder aan iedereen hier. Het is een rotdag bah. Al die lieve berichten en foto's op Facebook van alle gelukkige mama's. Zal blij zijn als de dag voorbij is.

zora heb jij inmiddels al bericht van het ziekenhuis?
<<

Anoniem219

Bericht 11 Mei 2014 19:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Heel begrijpelijk dat jullie je zo voelen meiden! :hug:
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Mei 2014 19:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sterkte allemaal meiden! :hug:
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2014 10:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Net weer een meting gehad en eindelijk een gegroeid eitje. Bijna 16 mm. Morgen pregnyl zetten en donderdag de inseminatie. Eindelijk schot in de zaak. Nu maar weer ons best doen en duimen..
<<

Anoniem219

Bericht 12 Mei 2014 10:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jeeeh olijfje!! Succes donderdag!

Krijg je dan morgen nog een echo of gewoon zo ie zo pregnyl zetten?
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2014 11:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nee geen echo meer. Heb deze ronde al 4 echo's gehad en 16 mm is volgens de gyn groot genoeg om de inseminatie voor donderdag vast te leggen, zeker aangezien mijn eitje doorgaans zo'n 1,5/2 mm per dag groeit. Morgen pregnyl dus dan zal het eitje sowieso ergens donderdag springen. Hoop zo dat dit hem wordt!

Hoe gaat het met jou? Jij zit in ronde 2 iui toch?
<<

Anoniem219

Bericht 12 Mei 2014 11:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oke, nou fijn!! Ik hoop met je mee :)


Ja hier gaat het goed, heb niet veel gereageerd afgelopen tijd, wel mee gelezen :).
Heb deze ronde 7 echo's gehad, het eitje groeide langzaam. Vanmorgen de laatste en hij was 19mm, dus vanavond pregnyl en woensdag inseminatie :)

Dag 9: allemaal klein
Dag 11: L 1x 12mm. R allemaal klein
Dag 13: L 1x 12mm. R 1x 10mm
Dag 15: L 1x 13mm. R 1x 12mm
Dag 17: L 1x 15mm. R 1x 12mm
Dag 18: L 1x 17mm. R 1x 12mm
Dag 19: L 1x 19mm. R nog steeds 12mm

Ik krijg woensdag voor de iui nog een echo om te kijken of hij wel gesprongen is.
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2014 12:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jemig 7 echo´s. En ik klaag al bij 4 echo´s haha.
Maar je krijgt dus woensdag ook nog een echo. Wat is daar de reden precies van? Je krijgt toch wel sowieso de inseminatie, ook al is je eitje nog niet gesprongen?
Ik heb al vaak gehad dat ik pas na de inseminatie m'n eisprong had, dus een paar uur tot maximaal 12 uur later, maar daar is ook niks mis mee. Dus ik krijg nooit een echo voor de inseminatie.
Maar spannend, we gaan dus weer gelijk op. Duimen de komende weken!
<<

Anoniem219

Bericht 12 Mei 2014 12:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb vorige maand op donderdag mijn inseminatie gehad en denk gevoeld te hebben dat hij pas zaterdag middag is gesprongen. Aangegeven en dat willen ze nu even in de gaten houden :)
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2014 12:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oja dat snap ik, voor je eigen gemoedsrust dus.
Toen had je ook pregnyl gespoten 1,5 dagen voor de inseminatie toch? In principe springt je ei wel binnen 48 uur na pregnyl maar er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.
Als je ei nou nog niet gesprongen is woensdag, wat gebeurt er dan?
<<

Anoniem219

Bericht 12 Mei 2014 13:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dan begreep ik dat ik wel de inseminatie krijg en dan eventueel donderdag nog een echo om nog een keer te kijken... Inderdaad meer voor mijn eigen gemoedsrust.

Ik had trouwens twee keer echt een heks van een echoscopiste. Ze vroeg heel kattig hoe lang we al bezig waren, dus ik zei 18 maanden ong. Zegt ze: ja mensen hebben tegenwoordig ook geen geduld meer.... :wtf: en toen ik vertelde dat ik het niet snap omdat we al een dochter hebben en dat binnen 2 maanden gebeurt was zei ze: nou dat is niet zo raar hoor, dat gebeurt heel vaak. Maar dan echt op zo een toon. :(
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik er een melding van moet maken, ik vind echt dat je zoiets niet kan zeggen eigenlijk.

Wat vinden jullie?
<<

Anoniem328

Bericht 12 Mei 2014 13:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

God wat een heks zeg! Tegenwoordig hebben mensen geen geduld meer?? Als je nou zei dat je een half jaar bezig was, maar 18 maanden is gewoon hartstikke lang. Als jij je er beter bij voelt dan zou ik er wel melding van maken. Ze heeft het misschien niet door maar ze kwetst mensen met dat soort opmerkingen. Misschien dat ze daar op gewezen kan worden en ze dat soort opmerkingen voortaan voor haar houdt.

Fijn dat je dan de dag erna nog een echo kan krijgen. Je hebt al genoeg stress dus als dat daarmee verholpen kan worden dan is dat heel fijn! Veel succes komende woensdag!!!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Mei 2014 14:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zou het wel melden, vind dat in zo'n situatie écht niet gepast.
Al was je pas 3 maanden bezig en lag je bij haar op de stoel, dat is niet aan haar om er iets van te zeggen!
<<

Anoniem 146

Bericht 12 Mei 2014 14:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik weet niet of ik het zou melden maar ik vind het een uiterst ongepaste opmerking.
<<

Anoniem219

Bericht 12 Mei 2014 14:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik twijfel omdat ik aan de ene kant het wel van me af kan zetten zo een opmerking van een arts, maar aan de andere kant zie ik er tegenop dat ik haar nog vaker ga krijgen en gewoon weer in die stoel moet gaan liggen bij iemand waar ik me helemaal niet op mijn gemak voel... Maar ik wil ook geen zeur zijn....
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 12 Mei 2014 16:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend Aagje en Olijfje! Hopelijk is het voor jullie beide raak deze keer.

En ik zou het ook even melden hoor Aagje, vind het behoorlijk ongepast zo'n opmerking. En je bent zeker geen zeur als je daar wat van zegt.

Ik vind het heel vreemd dat ik afgelopen vrijdag naar huis ben gestuurd met de boodschap dat ik maar even 3 weken moet wachten wat er gaat gebeuren terwijl ik geen eisprong uit mezelf heb. Heb ook het idee dat ze helemaal niet zo goed wat ingelezen, gewoon geen prettig gevoel bij.
Morgen daarom een afspraak gemaakt met de arts die ik al vaker heb gehad om wat meer duidelijkheid te vragen en wellicht wil hij wel een kuurtje provera of primolut geven.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Mei 2014 19:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ohhhh wat spannend Olijfje!! Als ik jou was, zou ik er ook echt een beetje zin in hebben weer.. er gebeurt iets! Heb je dat ook?

Aagje; ik heb ook een enorm vervelend ervaring met een echoscopiste. Ik heb er toen niks van gezegd, maar ga een volgende keer wel zeggen dat ik niet bij haar wil. Mochten ze willen weten waarom, dan zal ik het wel aangeven, maar ik hoef er geen stennis om te schoppen :) Precies wat jij zegt Aagje: je moet je wel op je gemak voelen daar hoor!

Hier nog steeds geen schot in de zaak. Ik weet niet of ik 't al verteld had, maar ik heb 1,5 wk geleden maar weer eens gebeld naar het ZH. Was de arts van wie we de verwijzing en diagnose verwachten gewoon op vakantie!! Het excuus was daarvoor steeds dat het erg druk was, maar kregen we wel al duizendmaal excuus omdat ze begrepen dat het zo echt niet kan. Ik bedoel: wij weten nu gewoon eigenlijk niet of we zwanger kunnen worden of niet... mafkezen. Die arts is nu sinds eind afgelopen week weer terug, dus ik ga maar weer eens bellen binnenkort. Vervelend idee dat waar we op wachten gewoon ligt bij 1 enkele arts die gewoon zijn werk niet af heeft voordat ze op vakantie gaat.

Marinaa; is best een beetje een gek verhaal ja. Fijn dat je een afspraak hebt morgen! Heb je er zelf niet zoveel vertrouwen in?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus