Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Mei 2014 21:55

Re: Afvaltopic

Ik heb net dit toetje gehad:

Afbeelding
:hulde:

Vanaf morgen doe ik weer normaal.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem50

Bericht 10 Mei 2014 21:58

Re: Afvaltopic

Lekker Bliss!

Jorja, dat had ik ook wel in de schaal liggen, maar de boterham is inmiddels voor de helft verteerd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 11 Mei 2014 13:51

Re: Afvaltopic

Bliss, dat ziet er lekker uit!

Cotton: Goed zeg, 5 kilo is echt een mijlpaal hoor, en ook al bijna op je 1e streefgewicht, super!

Namaste: Goed bezig!

Jorja, lekker Chinees! Wij eten het helaas niet zo vaak omdat mijn vriend het niet lust. Maar je hebt dus wel lekker gegeten? Goed dat je de kroepoek hebt laten staan. En een keertje Chinees moet ook wel kunnen lijkt me, vooral als je de gefrituurde dingen en de sauzen laat staan.

Marley: Goed dat je je hebt ingehouden!

Ik heb niet zo'n gezond weekend, gisteren was ik bij een vriendin en zij had zelf wat gebakken dus daar 'moest' ik natuurlijk wel iets van nemen, anders heeft ze die moeite voor niets gedaan en dat vind ik sneu (als ik haar nou elke week zag dan zou het anders zijn, maar ik zie haar maximaal eens per maand). De maaltijden waren wel gewoon gezond en mager trouwens. En vandaag, moederdag, ook net wat meer hapjes dan normaal. Maar ik merk wel dat ik de motivatie nog wel gewoon heb, ik zit ook sneller vol van een paar hapjes en kan het veel makkelijker laten staan. Dus ik maak me geen zorgen eigenlijk. Ik merk het vast wel op de weegschaal, maar dat komt wel weer goed denk ik.
<<

Anoniem50

Bericht 11 Mei 2014 23:49

Re: Afvaltopic

Vandaag wel een slechte dag. Oeps! Ik ben vandaag naar de Mac geweest. En nu weet ik weer waarom ik het eigenlijk nooit eet. Had voor dat geld net zo goed een hele dikke vette pizza kunnen halen, maar goed. Morgen weer gewoon normaal. Ik ga even kijken wat AH in de jackpot heeft qua groenten en fruit en dat haal ik. Verder geen gekke dingen meer. Kan ik me niet veroorloven haha.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 00:20

Re: Afvaltopic

Ik blijf het opvallend vinden dat steeds wanneer ik het afvaltopic open, dat ik foto's zie van frisdrank, ijs, koek en vette happen. Doen jullie dat om de ander lekker te maken? Wat is dat toch? Ik ken geen ander topic op dit forum waar ik zoveel lees over de Mac Donalds, over vette pizza's, over: 'wat meer hapjes dan normaal' 'een keer Chinees moet kunnen' de lekkerste toetjes, koekjes, frisdrank die in de aanbieding is, etc. etc. En altijd met die toevoeging erbij: 'morgen doe ik weer rustig aan'. Is dat niet juist je verslaving die aan het woord is? Voor 1x kan het wel, morgen ga ik weer op de gezonde tour, maar uiteindelijk komt er niks van en blijf je het uitstellen.

Als je wil afvallen dan lijkt me dat je elkaar aanmoedigt in een topic als dit, dat je elkaar tips geeft over gezonde voeding, maar hier zijn jullie alleen bezig om het nuttigen van ongezonde voeding voor jezelf goed te praten en elkaar te vertellen hoe lekker het er allemaal uitziet. Ik vind het zo bizar!
<<

Anoniem50

Bericht 12 Mei 2014 00:23

Re: Afvaltopic

Ik snap je punt. Maar als iemand zegt zin te hebben in iets lekkers, wie ben ik dan om degene eraf te houden? Zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen.
<<

Anoniem51

Bericht 12 Mei 2014 00:46

Re: Afvaltopic

Ik breek even in en dan ga ik weer, ik wil namelijk even delen dat ik zo trots ben op m'n broertje. Hij is begonnen met afvallen zonder het ook maar iemand te melden, en hij is zo tots en blij dat hij het nu toch echt wilde delen. Kwam hij met een loodzwaar cadeau voor m'n moeder voor Moederdag, m'n moeder pakt het uit, kijkt raar op, wamt het zit vol met gewichten en nog wat ander spul. Zegt m'n broertje, til nog maar eens op, dat is op de gram af het gewicht wat ik tot nu toe afgevallen ben! Zonder dat jullie dat wisten. Ruim 10 kilo. En je ziet het ook echt aan hem :thumbup: en m'n vriend zei dat m'n broertje gewoon bijna moest huilen van onze leuke reacties.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 12 Mei 2014 01:41

Re: Afvaltopic

Dat is idd knap, Dundas!

Maak lekker een pan soep Marley, kun je heel wat dagen mee doen en is gezond en heerlijk :banaan:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Mei 2014 01:56

Re: Afvaltopic

Knap gedaan, Dundas. En een leuke manier om het te vertellen.

Reva, toevallig afgelopen woensdag een grote pan groentesoep gemaakt en daarvan drie porties ingevroren. En vanmiddag ook nog groentesoep bij mijn mam gehad. Ik had alleen echt heel erg veel zin, al weken, in de mac. Gedaan en het was niet geweldig lekker en zonde van mijn geld.

Ik heb voor de komende weken nog een paar cadeautjes voor mezelf op de planning staan. Een blender en een staafmixer en dan wil ik eens proberen een andere soort soep te maken en smooties drinken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Mei 2014 09:56

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Ik blijf het opvallend vinden dat steeds wanneer ik het afvaltopic open, dat ik foto's zie van frisdrank, ijs, koek en vette happen. Doen jullie dat om de ander lekker te maken? Wat is dat toch? Ik ken geen ander topic op dit forum waar ik zoveel lees over de Mac Donalds, over vette pizza's, over: 'wat meer hapjes dan normaal' 'een keer Chinees moet kunnen' de lekkerste toetjes, koekjes, frisdrank die in de aanbieding is, etc. etc. En altijd met die toevoeging erbij: 'morgen doe ik weer rustig aan'. Is dat niet juist je verslaving die aan het woord is? Voor 1x kan het wel, morgen ga ik weer op de gezonde tour, maar uiteindelijk komt er niks van en blijf je het uitstellen.

Als je wil afvallen dan lijkt me dat je elkaar aanmoedigt in een topic als dit, dat je elkaar tips geeft over gezonde voeding, maar hier zijn jullie alleen bezig om het nuttigen van ongezonde voeding voor jezelf goed te praten en elkaar te vertellen hoe lekker het er allemaal uitziet. Ik vind het zo bizar!

Recreatief gebruik heet dat.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 10:24

Re: Afvaltopic

Het is trouwens ook niet waar. Er wordt genoeg gesproken over gezond eten en tips uitgewisseld. En als dan iemand iets lekkers/vets heeft gegeten mag daar niet over gesproken worden? Weet je ED, als iemand die meeschrijft in dit topic er last van heeft, dan zegt diegene het zelf wel. Net als dat ik laatst Bliss heb gevraagd hoe het nou precies zat met haar borrels.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mei 2014 11:33

Re: Afvaltopic

Elliot schreef:
-ED- schreef:Ik blijf het opvallend vinden dat steeds wanneer ik het afvaltopic open, dat ik foto's zie van frisdrank, ijs, koek en vette happen. Doen jullie dat om de ander lekker te maken? Wat is dat toch? Ik ken geen ander topic op dit forum waar ik zoveel lees over de Mac Donalds, over vette pizza's, over: 'wat meer hapjes dan normaal' 'een keer Chinees moet kunnen' de lekkerste toetjes, koekjes, frisdrank die in de aanbieding is, etc. etc. En altijd met die toevoeging erbij: 'morgen doe ik weer rustig aan'. Is dat niet juist je verslaving die aan het woord is? Voor 1x kan het wel, morgen ga ik weer op de gezonde tour, maar uiteindelijk komt er niks van en blijf je het uitstellen.

Als je wil afvallen dan lijkt me dat je elkaar aanmoedigt in een topic als dit, dat je elkaar tips geeft over gezonde voeding, maar hier zijn jullie alleen bezig om het nuttigen van ongezonde voeding voor jezelf goed te praten en elkaar te vertellen hoe lekker het er allemaal uitziet. Ik vind het zo bizar!

Recreatief gebruik heet dat.


Haha, idd :good: ED, vind je het heel erg dat ik jouw belerende reacties mbt 'verslavingen' niet zo serieus neem?

Iedereen in dit topic valt af, dus volgens mij gaat het hier uitstekend! Ik heb een slechte week gehad, maar ben nu weer op het juiste spoor. Kan gebeuren af en toe en mag ook gewoon besproken worden lijkt me.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem51

Bericht 12 Mei 2014 11:36

Re: Afvaltopic

Ik plaatste mijn reactie hierboven deels ook even om de aandacht van ED af te leiden. Ander onderwerp en niet weer reacties lang aan een aandachtsgeile ED wijden. Missie mislukt... :nopompom:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Mei 2014 11:49

Re: Afvaltopic

Dundas schreef:Ik plaatste mijn reactie hierboven deels ook even om de aandacht van ED af te leiden. Ander onderwerp en niet weer reacties lang aan een aandachtsgeile ED wijden. Missie mislukt... :nopompom:

Nou dat valt nou ook wel weer mee, er zijn drie reacties op ED binnengekomen.

♥♥
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 12 Mei 2014 12:12

Re: Afvaltopic

Ik heb ook een ongelofelijk 'slechte' week achter de rug maar gelukkig niets aangekomen. Was ongesteld, had rugpijn en heb 3 dagen met barstende koppijn rondgelopen dus ik vond mezelf zielig genoeg om wat te mogen snoepen :angel:
En daar voel ik nu natuurlijk 'schuldig' over dus vanaf vandaag met mezelf afgesproken dat het klaar is met zo veel snacken.
Heb wel besloten dat ik iets minder streng voor mezelf ga zijn, heb 4 maanden heel strikt gelijnd, ben 13 kg afgevallen en weeg nu 70 kg. Dat was mijn gewicht voor mijn zwangerschap en een gewicht waarvan ik een half jaar geleden nog dacht dat ik het nooit meer zou terugkrijgen. Ik ben dus ontzettend trots op mezelf en aangezien we volgende week op vakantie gaan wil ik de komende 3 weken mezelf wat meer gunnen zodat ik niet met een schuldgevoel op vakantie allerlei lekkere dingen ga eten.
Naast dat het voor de vakantie prettiger is om gewoon te kunnen genieten van het eten merk ik ook dat eten/niet eten een obsessie begint te worden en mijn humeur sterk afhankelijk begon te worden van hoe goed/slecht ik gegeten had (dat ik mezelf al echt k*t voelde als ik een glas fris dronk op een feestje). Ik weet dat ik daar gevoelig voor ben dus wil nu ingrijpen voordat het te erg wordt en de vakantie lijkt me daar een mooi moment voor.

Wel wil ik gezond blijven eten, minder snoepen dan voorheen en minimaal 3x per week sporten (ook op vakantie). Na de vakantie kijk ik wel of ik weer heel strikt verder ga om die laatste 5 kg eraf te krijgen of dat ik het hier voorlopig bij laat en enkel probeer om op gewicht te blijven.

*niet quoten a.u.b., wil het graag weg kunnen halen*
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem51

Bericht 12 Mei 2014 12:16

Re: Afvaltopic

Elliot schreef:
Dundas schreef:Ik plaatste mijn reactie hierboven deels ook even om de aandacht van ED af te leiden. Ander onderwerp en niet weer reacties lang aan een aandachtsgeile ED wijden. Missie mislukt... :nopompom:

Nou dat valt nou ook wel weer mee, er zijn drie reacties op ED binnengekomen.

Haha, zo serieus bedoelde ik het ook weer niet.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 12:20

Re: Afvaltopic

Haha, nou het viel me gewoon op. Ik kijk wel eens in dit topic, maar het effect op mij is vaak dat ik zin krijg in spekkoek, vette pizza's en hamburgers. Dat lijkt me nou niet bepaald het effect wat je wil bereiken met een afvaltopic, whaha.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 12 Mei 2014 12:25

Re: Afvaltopic

Dundas schreef:Ik breek even in en dan ga ik weer, ik wil namelijk even delen dat ik zo trots ben op m'n broertje. Hij is begonnen met afvallen zonder het ook maar iemand te melden, en hij is zo tots en blij dat hij het nu toch echt wilde delen. Kwam hij met een loodzwaar cadeau voor m'n moeder voor Moederdag, m'n moeder pakt het uit, kijkt raar op, wamt het zit vol met gewichten en nog wat ander spul. Zegt m'n broertje, til nog maar eens op, dat is op de gram af het gewicht wat ik tot nu toe afgevallen ben! Zonder dat jullie dat wisten. Ruim 10 kilo. En je ziet het ook echt aan hem :thumbup: en m'n vriend zei dat m'n broertje gewoon bijna moest huilen van onze leuke reacties.


Wat knap van je broertje en wat een leuke manier om jullie hierop te attenderen!
2014 2016
<<

Anoniem51

Bericht 12 Mei 2014 12:26

Re: Afvaltopic

Nouja, ik ben het levende bewijst dat het echt wel kan, 20 kilo afvallen met één dag in de week waarop ik mocht snacken en snaaien. De overige zes dagen at ik gezond. Of dat in de ogen van de vele health freaks op dit forum verantwoord is, dat is een tweede, maar voor mij werkte het.

Nu val ik trouwens ook weer af, maar ik doe niks anders dan anders. Ik drink alleen veel water en snoep misschien wat minder. Maar ik heb vrijdag gewoon lekker aan de patat met en frikadel speciaal gezeten bij de snackbar. Afvallen en met mate ongezond eten kan dus heel goed samen gaan, het is maar net wat je jezelf allemaal wilt ontzeggen.

Overigens vind ik wel dat er deelnemers in dit topic zijn waarvan ik het idee heb dat ze alleen maar meeposten omdat ze wel wíllen afvallen, maar waarbij ik eigenlijk alleen maar dingen voorbij zie komen die echt niet zo goed voor je zijn, maar dat is volgens mij gewoon onwetendheid.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 12:32

Re: Afvaltopic

Ik ben het wel eens met Dundas, voor mij werkt het ook zo. Zo nu en dan patat met een snack of een roomijsje. Ik snap dat het vervelend kan overkomen als ik ben afgevallen ondanks m`n snacks en dat een ander niks afvalt ondanks een bord vol wortels (bij wijze van spreke), maar daar kan ik niks aan doen. Ik ga niet zeggen dat ik alleen maar strikt en gezond eet, want dat is gewoon niet zo.

Super goed van je broertje trouwens!
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 12 Mei 2014 12:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Mei 2014 12:35

Re: Afvaltopic

Maar gelukkig post jij niet in de topic om af te vallen ED! Ik ervaar dat namelijk helemaal niet zo. Als ik zie dat een ander erg heeft gezondigd, dan bedenk ik mij dat ik trots ben dat ik het heb weerstaan. En lees ik dat andere goed bezig zijn, geeft dat stimulans om zelf ook vol te houden.
En de afgelopen 10 pagina's heb ik alleen dat plaatje van Bliss gezien van haar toetje. En dat vond ik helemaal niet erg, ik dacht alleen maar toen ik het zag 'poeh, moet er niet aan denken om dat naar binnen te werken'. En dat vind ik een goed teken!

Goed van je broertje Dundas! Mijn moeder wist wel dat ik wat minder snoepte, maar verder hadden we het er nog niet over gehad. Dus toen ze een paar weken terug aan de telefoon vroeg of ik al wat merkte en ik kon melden dat er 11 kilo (toen nu 14) af was, sloeg ze steil achter over en was ze erg trots!

En nu ga ik weer verder met mijn heerlijk salade als lunch!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 12:37

Re: Afvaltopic

Oh ik kreeg gisteren door Jorja echt wel zin in Chinees, maar dan ga ik geen Chinees halen ofzo. Ik vind het juist goed van mezelf inderdaad dat ik dan goed bezig ben en als Jorja dan tips vraagt om het te beperken, dan help je elkaar toch ook weer? Ik vind dit juist een heel gezellig en motiverend topic, misschien wel juist door de pizza's en bakken Ben & Jerry's.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 12:38

Re: Afvaltopic

Ik denk juist dat het goed is om af en toe iets ongezonds te eten, maar sommigen posten hier echt alleen maar over de bakken ijs die ze eten, de frisdrank die in de aanbieding is en posten foto's van spekkoek enzo, sorry maar dat vind ik wat ver gaan. Op die manier hou je ook de gedachte in stand dat je jezelf alleen met ongezond eten kan verwennen en dat gezond eten een straf is. Nou geloof mij maar, als je lekker leert koken dan kan gezond eten zó gigantisch lekker zijn! Richt je aandacht daar eens op i.p.v. steeds weer te grijpen naar Mac Donalds en spekkoek.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Mei 2014 12:39

Re: Afvaltopic

Cotton schreef:Ik ben het wel eens met Dundas, voor mij werkt het ook zo. Zo nu en dan patat met een snack of een roomijsje. Ik snap dat het vervelend kan overkomen als ik ben afgevallen ondanks m`n snacks en dat een ander niks afvalt ondanks een bord vol wortels (bij wijze van spreke), maar daar kan ik niks aan doen. Ik ga niet zeggen dat ik alleen maar strikt en gezond eet, want dat is gewoon niet zo.


Maar dat zou ook niet vol te houden zijn. Ja tenzij je je thuis op sluit en geen sociaal leven hebt. Als de hele familie chinees gaat eten voor een verjaardag, ga ik niet zelf wat anders koken. Juist die uitzonderingen maak ik, zodat ik mij thuis aan de regels hou. En ik vind het dan een uitdaging om dus wel iets slechts te eten, maar wel te matigen en de goede keuzes maken. Dus net iets minder vaak opscheppen, geen extra saus etc. Mijn inziens hoort dat ook bij een andere eetstijl krijgen. (nou klinkt het net alsof ik mij voorheen helemaal vol vrat, maar dat valt ook wel weer mee).
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2014 12:41

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Ik denk juist dat het goed is om af en toe iets ongezonds te eten, maar sommigen posten hier echt alleen maar over de bakken ijs die ze eten, de frisdrank die in de aanbieding is en posten foto's van spekkoek enzo, sorry maar dat vind ik wat ver gaan. Op die manier hou je ook de gedachte in stand dat je jezelf alleen met ongezond eten kan verwennen en dat gezond eten een straf is. Nou geloof mij maar, als je lekker leert koken dan kan gezond eten zó gigantisch lekker zijn! Richt je aandacht daar eens op i.p.v. steeds weer te grijpen naar Mac Donalds en spekkoek.

Ik denk dat Dundas dit ook bedoelde met ontwetendheid. En ik ben het hier ook wel enigzins mee eens. Van sommige lees je weinig positieve verhalen, vijna alleen maar 'gezondigd met dit en dit'. Dat is wel waar ED. :ja:
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron