Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stukje tand afgebroken

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Mei 2014 19:03

Stukje tand afgebroken

Mijn zoon was net aan het eten en nogal onbenullig een hap eten van zijn vork aan het nemen.
Hij beet dus keihard op zijn vork. Nu is er dus een stukje van zijn voortand afgebroken. Maar een klein stukje, maar het is nu wel heel scherp.

Zou ik hier iets mee moeten doen of gewoon zo laten?
Het is nog een melktand trouwens.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 08 Mei 2014 19:04

Re: Stukje tand afgebroken

Doen ze waarschijnlijk niets mee. Ik heb het wel alle keren laten checken voor de zekerheid. Bij de tandarts dus.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 08 Mei 2014 19:56

Re: Stukje tand afgebroken

Hier deed de tandarts er niks aan. Als het echt heel scherp is zou ik morgen even bellen.
December 2009
juli 2012
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Mei 2014 20:04

Re: Stukje tand afgebroken

Ik zou voor de zekerheid even langs de tandarts gaan. Als het scherp is kan hij het even bijslijpen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem187

Bericht 08 Mei 2014 20:34

Re: Stukje tand afgebroken

Even laten checken. Vaak doen ze niets omdat je er geen pijn van hebt en ze de tand nog gaan wisselen. Wel slijpen ze hem vaak wat ronder af, zodat de tand niet scherp is.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Mei 2014 20:36

Re: Stukje tand afgebroken

Slijpen doen ze ook niet snel hoor. Mocht er wel een randje aan zitten slijt dat snel ook door het eten.
Is denk ik ook beter, lijkt me voor een klein kind geen prettige ervaring.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Mei 2014 20:59

Re: Stukje tand afgebroken

Mijn dochter heeft dat ook, bij drie tandjes nog wel, de brokkenpiloot.
De tandarts deed er niets aan, de eerste keer heb ik niet eens gebeld. De tweede keer wel en toen moesten we ook langs komen, omdat ze een bloedlipje had en we het stukje tand niet hadden kunnen vinden. Dan bestaat het risico dat het stukje in de lip is achter gebleven. Dat was gelukkig niet het geval. Ze had wel een scherp randje, maar daar deed de tandarts niets aan, dat is gewoon gesleten.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Mei 2014 21:34

Re: Stukje tand afgebroken

Dan gok ik dat er niks aan gedaan zal worden. Maar ik bel denk ik voor de zekerheid wel even de tandarts morgenochtend.
Dan kan ik dat ook aan zijn vader mailen en is die ook gerustgesteld.

Bedankt voor de reacties!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Mei 2014 01:58

Re: Stukje tand afgebroken

Mijn dochtee had dit ook laatst. In de douchebak onderuit gegleden. We mochten even bij de tandarts langskomen, maar die deed er niks aan. Het scherpe stukje was er al heel snel weer af gesleten. Wel moest ik opletten of er geen bal onder haar tandvlees zou ontstaan. Dit kan duiden op een ontsteking.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Mei 2014 22:08

Re: Stukje tand afgebroken

Ik heb ook een tanden-vraag.

Onze zoon is vanmorgen gevallen, toen hij aan't klimmen was op zijn kinderstoel. Normaal gesproken gaat dat altijd goed, maar nu gleed hij er schijnbaar vanaf, en is hij met zijn mond op de zitting geklapt. Ik was er zelf niet bij, maar schijnbaar bloedde het heel heftig. Mijn zoon gaf aan pijn te hebben en hij moest steeds huilen. Mijn vriend heeft toen zijn tandarts gebeld en is bij de vervangende tandarts terecht gekomen. Deze heeft alles nagekeken. 1 voortandje zit nu los, het tandvlees is wat blauw en schijnbaar is de tand ook vrij scherp. De tandarts had geadviseerd om de eerste paar dagen geen hard eten te geven en over een kleine week ongeveer het tandje bij te vijlen met een nagelvijl, als het dan nog scherp zou zijn.
Mijn eerste reactie was: ik bel maandag de tandarts en laat het nog eens controleren en eventueel bijslijpen/vijlen. Maar nu is mijn eerste schrik een beetje gezakt, en weet ik het niet goed. Ik weet ook eigenlijk helemaal niet waarom ik het jullie nu vraag, maar wat zouden jullie doen?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem162

Bericht 10 Mei 2014 22:10

Re: Stukje tand afgebroken

Als je maandag toch liever nogmaals laat kijken door je eigen tandarts kan je dat toch gewoon doen, als dat voor jou goed voelt.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Mei 2014 23:12

Re: Stukje tand afgebroken

Ik denk dat ik toch even bel ja. Al is het voor mijn eigen geruststelling..
07.12.2011
11.12.2014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Mei 2014 23:17

Re: Stukje tand afgebroken

Ik zou idd voor de zekerheid nog een keer bellen

Hier ben ik het uiteindelijk vergeten. Je kunt hier alleen id ochtend bellen en ik dacht er pas rond 12 uur weer aan :redface:
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers